نگاهی عمیق‌تر به خودرویی فوق‌العاده و امروزی
نقد و بررسی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5 2017)
شرکت بی ام دابلیو یا همان بی ام و (BMW) یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید خودروهای مدرن و با کیفیت است. یکی از پرفروش‌ترین محصولان این کمپانی در سال 2017 خودروی بی ام و سری 5 بود که به واقع یک خودروی تمام عیار محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5 2017) بپردازیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

امکان ندارد که از طرفداران خودرو باشید و شرکت بی ام و را نشناسید. حتی افرادی که اخبار روز دنیای خودرو را دنبال نمی‌کنند و چندان علاقه‌ای به این مقوله ندارند هم با شرکت بی ام و آشنایی نسبی داشته و نام این کمپانی بزرگ را شنیده‌اند. یکی از خودروهای بسیار پرمخاطب این کمپانی در سال 2017 خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 بود که یک خودروی لوکس و بسیار با کیفیت است.

این خودرو چه از نظر ظاهری و چه از نظر قدرت و کیفیت ساخت یک اتومبیل درجه یک محسوب می‌شود که البته در مقایسه با سایر سری خودروهای شرکت بی ام و قیمت گران‌تری را هم ارائه می‌کند. در این مقاله قصد داریم نقد و بررسی نسبتا کوتاهی از بی ام و سری 5 مدل 2017 داشته باشیم و جوانب مختلف این خودرو را مورد ارزیابی قرار دهید. با سایت شبکه همراه باشید.

ظاهر و طراحی

بی ام و سری 5 مدل 2017 از نظر قدرت موتور در چند مدل مختلف عرضه می‌شود اما مدلی که بیشتر از سایر مدل‌های آن فروش داشته و مورد استقبال قرار گرفته، مدل مجهز به موتور دیزلی 2 لیتری آن است که به طور مختصر این مدل را 520D می‌نامند. در این شیوه نامگذاری عدد اول (5) بیانگر سری خودرو (سری 5)، عدد دوم و سوم (20) بیانگر ظریف موتور بدون اعشار (2.0 لیتر)  و حرف آخر (D) بیانگر نوع موتور (دیزلی) خودرو است.

از نظر ظاهر و زیبایی خارجی باید بگوییم که بی ام و سری 5 مدل 2017 یک خودروی بسیار دلچسب است. هر فردی با نگاه کردن به این خودرو عاشق آن می‌شود. شرکت بی ام و در طراحی این اتومبیل نهایت دقت را به خرج داده و بستر آیرودینامیکی مطلوبی را بکار برده که منجر می‌شود حرکت خودرو در سرعت‌های بالا به مراتب با کیفیت‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید.

بی ام و سری 5 مدل 2017 در مقایسه با نسخه پیشین خود 8 میلیمتری عریض‌تر شده و 28 میلیمتر هم افزایش طول یافته است. همچنین ارتفاع خودرو هم به مقدار 2 میلیمتر افزایش پیدا کرده است، بنابراین در مجموع خودرو در مقایسه با نسخه قبلی که جایگزین آن شده ابعاد بزرگ‌تری دارد. با این حال شرکت بی ام و توانسته وزن بی ام و سری 5 مدل 2017 را 95 کیلوگرم کاهش دهد! بدین منظور بی ام و در طراحی درب‌های خودرو و از آلومینیوم استفاده کرده و یک فریم منیزیمی را هم برای کاپوت آن در نظر گرفته که منجر به کاهش وزن نهایی خودرو شده‌اند.

از نظر طراحی داخلی هم خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 مثل سایر محصولات شرکت بی ام و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر از مجموعه بسیار عظیم قابلیت‌هایی که توسط کنسول خودرو در اختیارتان قرار داده می‌شود صرف نظر کنیم و فقط موضوع را به راحتی سرنشینان بست دهیم، باید بگوییم که بی ام و سری 5 مدل 2017  بستری بسیار عالی را برای راحتی سرنشینان ارائه کرده است. صندلی‌های خودرو بسیار راحت طراحی شده‌اند و علاوه بر سرنشینان حس تسلط بر خودرو را به راننده هم منتقل می‌کنند.

مابین دو صندلی جلوی خودرو یک کنسول به شکل صندوقچه مانند نصب شده که بسیار بزرگ و شکیل است. بی ام و همچنین در دو گوشه سمت راست و چپ صندلی‌های عقب خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 دو ایزوفیکس (ISOFIX) را تعبیه کرده که نقاط اتصالی برای صندلی ایمنی کودک محسوب می‌شوند. سرنشینان صندلی عقب خودرو حتی در شرایطی که صندلی سرنشینان جلو خیلی رو به عقب تنظیم شده باشد هم فضای کافی برای چرخش را خواهند داشت که این موضوع هم از دیگر نقاط قوت طراحی بی ام و سری 5 مدل 2017 محسوب می‌شود.

به صورت کلی از نظر ظاهر و طراحی خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 را باید یک اتومبیل درجه یک و تقریبا بدون عیب و نقص دانست که به طور کامل اقتدار شرکت بی ام دابلیو را در طراحی خودروها به تصویر می‌کشد.

موتور، سیستم انتقال قدرت و رانندگی

خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 به یک موتور چهار سیلندر مجهز است. همانطور که اشاره داشتیم این خودرو از نظر نوع موتور شامل چند نسخه مختلف می‌شود اما محبوب‌ترین نسخه آن 520D نام دارد که موتور آن ظرفی 2 لیتری را ارائه کرده و از نوع دیزلی است. موتور این خودرو می‌تواند در دور 1750RPM (دور در دقیقه) قدرتی معادل با 187.7 اسب بخار را تولید کرده و در دور 1750RPM هم 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت سبب می‌شود تا موتور بی ام و سری 5 مدل 2017 بتواند ظرف مدت زمان 7.5 ثانیه به سرعت 235 کیلومتر در ساعت دست یابد! لازم به اشاره است که خودروی مذکور از یک سیستم انتقال قدرت (گیربکس) هشت سرعته تمام اتوماتیک بهره می‌برد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته موتور نسخه 520D خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 به ازای هر 100 کیلومتر تقریبا 4.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند. موتور این خودرو به ازای طی کردن هر کیلومتر 114 گرم دی اکسید کربن منتشر می‌کند. زمانی که با خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 به رانندگی در جاده می‌پردازید حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود. تسلط کامل بر خودرو حتی در پیچ های سنگین و حس امنیت از اصلی‌ترین موضوعاتی هستند که در حین رانندگی با بی ام و سری 5 مدل 2017 آن‌ها را احساس می‌کنید.

فرمان‌پذیری خودرو بسیار رضایت‌بخش است و به راحتی از پس پیچ و خم‌های جاده بر می‌آید. شرکت بی ام و در خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 سیستمی با نام اختصاصی Personal Co-Pilot را ارائه کرده که مثل هواپیما امکان کنترل اتوماتیک خودرو برای مدت زمان خاصی را ارائه می‌کند. مدت زمان کنترل خودکار خودرو محدود به 30 ثانیه است و این قابلیت با کروز کنترل فعال می‌شود. جالب است بدانید که بی ام و برای پیاده‌سازی این سیستم در اطراف خودروی بی ام و سری 5 مدل 2017 شش لنز دوربین، پنج سنسور رادار و دوازده سنسور اولتراسونیک را بکار برده است.

امنیت خودرو

بی ام و سری 5 مدل 2017 به گونه‌ای طراحی شده که اوج امنیت را برای سرنشینان و راننده به همراه داشته باشد. این خودرو به شش ایربگ مجهز است که در حین تصادف تمام بخش های مختلف بدن سرنشینان مورد محافظت خویش قرار می‌دهند. این خودرو توانسته از ANCAP رتبه امنیت 5 ستاره را دریافت کند. بنابراین اگر به امنیت خودرو اهمیت دهید، بی ام و سری 5 مدل 2017 یکی از بهترین خودروهای فعلی موجود خواهد بود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صورت مختصر به نقد و بررسی بی ام و سری 5 مدل 2017 پرداختیم. اگر بخواهیم به این خودرو و طراحی آن در زمینه‌های مختلف نمره‌‌دهی از 0 تا 5 داشته باشیم، حالتی شبیه به وضعیت رخ می‌دهد:

  • طراحی و ظاهر: 4
  • قدت موتور و سیستم انتقال قدرت: 4.5
  • سهولت رانندگی و هندلینگ: 4
  • امنیت: 5

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟