سرویس‌های ابری، محور توسعه
05/02/1399 - 15:00
سرمایه‌گذاری 28 میلیارد دلاری علی‌بابا برای مقابله با تاثیرات ویروس کرونا
علی‌بابا پس از آن‌که به دلیل شیوع بیماری کووید 19 با افزایش بی سابقه کاربران اینترنتی روبرو شد، ترجیح داد تا زیرساخت‌های خود را توسعه داده و سرمایه گذاری کلانی انجام دهد. سرمایه‌گذاری که 28 میلیارد دلار عنوان شده است.

1606683296_1_0.gif

هلدینگ علی‌بابا به تازگی از سرمایه‌گذاری 200 میلیارد یوانی که معادل 28 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت سرویس ابری این شرکت می‌شود خبر داده است. علی‌بابا در نظر دارد ظرف سه سال آینده زیرساخت خود را به گونه‌ای بهبود دهد تا به حجم گسترده تقاضاهایی که پس از فروکش کردن بحران ویروس کرونا به وجود خواهد آمد پاسخ دهد. این شرکت بر این باور است که سازما‌ن‌ها و کاربران پس از خاتمه یافتن بحران کرونا به شکل کم سابقه‌ای تصمیم خواهند گرفت از سرویس‌ها ابری استفاده کنند. همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های چینی و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک در این کشور تصمیم گرفتند برای انجام فعالیت‌های تجاری خود رویکرد دورکاری را اعمال کنند. به عبارت دقیق‌تر قرنطینه در این کشور باعث شده سبک الگوی کاری برخی از کسب‌وکارهایی که پیش از این سنتی بودند تغییر پیدا کرده و شرکت‌ها به سمت فضای ابری متمایل شوند. در خبری که این شرکت به تازگی اعلام کرده، بخشی از این سرمایه‌گذاری 28 میلیارد دلاری صرف تجهیزات نیمه‌رسانا، توسعه سیستم‌عامل و در نهایت توسعه زیرساخت مرکز داده این شرکت می‌شود.

گزارشی که خبرگزاری‌های چین منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای چینی رویکرد دورکاری را در پیش گرفته‌اند و به همین دلیل تقاضا برای استفاده از سرویس‌های ابرمحور با رشد کم سابقه‌ای روبرو شده است. به‌طور مثال، تنها در یک نمونه برنامه کاربردی DingTalk که بستری برای فضای کاری و آموزشی به شمار می‌رود با استقبال کم نظیری روبرو شده که توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار را مجبور کرده پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی ابری این زیرساخت آموزشی را توسعه دهند. اصلی‌ترین عاملی که باعث توسعه زیرساخت این نرم‌افزار شده، وجود لگ‌ها و زمان تاخیر زیاد در اجاری دستورات این برنامه کاربردی عنوان شده است.

جف ژانگ، مدیر بخش هوش ابری شرکت علی‌بابا در این زمینه اعلام داشته: «شیوع بیماری کرونا همه کسب‌وکارها را غافل‌گیر کرده و ضربه شدیدی به اقتصاد وارد کرده است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم بودجه‌ای را برای این منظور اختصاص دهیم تا شرایط به حالت اولیه باز گردد. بررسی‌های ما نشان می‌دهد سرویس ابری علی‌بابا در سه ماهه اخیر با رشد چشم‌گیر کم سابقه‌ای روبرو شده است. درآمد حاصل از سه ماهه چهارم سال 2019 سرویس‌های ابرمحور علی‌بابا نشان از رشد 62 درصدی داشته‌اند. رشدی که برابر با 10.7 میلیارد یوان بوده است.»

گزارش منتشر شده از سوی علی‌بابا نشان می‌دهد این ابرشرکت چینی توانسته در یک مقطع سه ماهه نزدیک به 10 میلیارد یوان سودآوری داشته باشد. علی‌بابا توانسته 46.4 درصد از بازار سرویس‌های ابری کشور چین در سه ماهه چهارم 2019 را به خود اختصاص دهد. رشد 18 درصدی تقاضا برای سرویس‌های ابری علی‌بابا دلالت بر این موضوع دارد که در آینده بر تعداد کاربران سرویس‌های ابری افزوده خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟