چگونه منوی share اندروید را سفارشی سازی کنیم
از آنجا که منوی share اندروید خیلی شلوغ است و ما احتمالا خیلی از اپلیکیشن‎های موجود در فهرست Share را استفاده نمی‎کنیم، بد نیست اگر بتوانيم روی این منو کنترل بیشتری داشته باشیم. در این مقاله ما یک شیوه و دو اپلیکیشن دیگر را معرفی خواهیم کرد که شما می‎توانید از آن برای سفارشی سازی منوی share اندروید خود استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

قابلیت به اشتراک گذاری در تلفن‌های هوشمند اندروید بسیار مفید و کاربردی است. این قابلیت فرآیند به اشتراک گذاری فایل را بسیار راحت‌تر می‎کند. در آخرین نسخه از اندروید، دکمه اشتراک گذاری که در کنار لینک، اپلیکیشن یا فایل‌ها تعبیه شده است، فهرستی از اپلیکیشن‎هایی را آماده می‎کند که ما اغلب از آنها استفاده می‎کنیم.

اما روی یک نسخه قدیمی‎تر از اندروید، فهرست این اپلیکیشن‎ها اغلب با منوی share اندروید یکی است. در واقع در نسخه‌های قدیمی‎تر اندروید، منوی share خیلی شلوغ و درهم ریخته است. میانبرها و اپلیکیشن دائما در حال تغییر هستند و اپلیکیشن‎های غیرضروری در آن نمایش داده می‎شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است از اپلیکیشن‎های سفارشی سازی استفاده کنید.

روش اول: Andmade Share

Andmade Share یکی از بهترین اپلیکیشن‎های جایگزین منوی share اندروید است. بهترین ویژگی Andmade Share این است که برای کار نیازی به روت کردن تلفن ندارد.

برای استفاده از این اپلیکیشن:

ابتدا Andmade Share را روی تلفن هوشمند خود دانلود كنيد. برای دریافت لینک دانلود اینجا را کلیک کنید.

بعد از دانلود، این اپلیکیشن را باز کرده و روی Install تقه بزنید. بعد از این که این اپلیکیشن نصب شد، سعی کنید چیزی را به اشتراک بگذارید. حالا از شما پرسیده می‎شود آیا می‎خواهید از منوی پیش فرض share استفاده کنید یا به سراغ نسخه اپلیکیشن بروید. به سادگی گزینه اپلیکیشن را انتخاب کنید تا کار ادامه پیدا کند. حالا منوی Andmade share هر زمان که روی دکمه share تقه می‎زنید فهرست تصادفی از اپلیکیشن‎ها را نمایش می‎دهد. شما باید روی آیکون Settings تقه بزنید تا بتوانید منوی share را ویرایش کنید.

حالا اپلیکیشن Andmade app را اجرا کنید و بعد روی Hidden Apps تقه بزنید. با این کار فهرستی از تمام اپلیکیشن‎های نصب شده روی تلفن هوشمند شما نمایش داده خواهد شد. حالا شما باید اپلیکیشن‎هایی را که نمی‎خواهید در منوی share ظاهر شود را انتخاب کنید.

با Andmade Share شما همچنین می‎توانید ظاهر منوی share اندروید را نیز تغییر دهید. دو تم تاریک و روشن برای این منظور در اختیار شما است.

در اینجا کار به اتمام می‎رسد، حالا هر زمان که شما چیزی را از مرورگر، یک عکس یا فایلی را به اشتراک بگذارید، Andmade Share اپلیکیشن‎های مرتبط با آن را نمایش خواهد داد.

روش دوم: CustomShare

برای استفاده از CustomShare شما به یک تلفن هوشمند اندروید روت شده نیاز دارید. از آنجا که این اپلیکیشن تغییراتی را روی فایل‌های سیستمی‎ شما انجام می‎دهد نیاز به دسترسی ریشه دارد. CustomShare به کاربران اجازه می‎دهد تا میانبرهای مورد نظر خود برای نمایش داده شدن در منوی share اندروید را انتخاب کنند. CustomShare در واقع یک ماژول Xposed است که می‎توان آن را از طریق فریم ورک Xposed نصب کرد. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و شما می‎توانید به سرعت منوی share اندروید خود را ویرایش کنید.

روش سوم: Fliktu

Fliktu منوی share اندروید را سفارشی سازی نمی‎کند و در عوض آن را با منوی share اختصاصی خود جایگزین می‎کند. یک نکته جالب در مورد منوی share این اپلیکیشن این است که برای شناسایی اپلیکیشن‎های پر استفاده از برخی الگوريتم‌های پیشرفته استفاده می‎کند. Fliktu تنها اپلیکیشن‎های مرتبط با محتوای به اشتراک گذاشته شده را نمایش می‎دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟