اگر تصمیم دارید زبان انگلیسی را به‌خوبی و به‌صورت خودآموز یاد بگیرید
با این اپ‌ها و سایت‌های رایگان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید و روان‌تر صحبت کنید
اگر تصمیم دارید این مطلب را مطالعه کنید پس حتما کمی با زبان انگلیسی آشنایی دارید. اما تسلط شما به‌این زبان چقدر است؟ اگر می‌خواهید دایره لغات خود را افزایش دهید، اگر می‌خواهید مکالمه خود را بهتر کنید یا این‌که به‌دیگران در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید سایت‌ها و اپ‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند به‌شما کمک شایانی خواهند کرد.

1606683296_1_0.gif

اگر دنبال دوره آنلاین برای یادگیری ضروریات زبان انگلیسی هستید یا می‌خواهید اپی پیدا کنید که دایره لغات شما را گسترده‌تر کند، یا اگر دنبال یک راه جالب و مفرح برای یادگیری یک زبان جدید با استفاده از زیرنویس فیلم‌ها و سریال‌های محبوب‌تان هستید این مطلب را از دست ندهید.

انگلیسی را با وبسایت British Council فرا بگیرید

اول تست بدهید، سپس دوره خود را مناسب با تستی که داده‌اید ادامه دهید

با توجه به این‌که این انگلیسی‌ها بودند که زبان انگلیسی را اختراع کردند پس شاید برای یادگیری این زبان باید به‌سراغ آن‌ها رفت. شورای فرهنگی انگلستان پورتال فوق‌العاده بی‌نظیری به‌نام LearnEnglish دارد که تمام زبان آموزان در هر سطحی که باشند را پوشش می‌دهد.

کار خود را با آزمون رایگان آغاز کنید. این آزمون شامل 25 سئوال می‌شود که میزان آمادگی شما در خصوص زبان انگلیسی را می‌سنجد. اگر فکر می‌کنید به‌اندازه کافی زبان می‌دانید و به‌اصطلاح خبره هستید حتما این آزمون را تست کنید. در پایان ببینید که امتیاز کامل را به‌دست می‌آورید یا نه.

دوره LearnEnglish با توجه به‌امتیازی که در آزمون مورد بحث کسب کرده‌اید منابع مختلفی که روی پورتال قرار دارد را توصیه می‌کند. پس شما می‌توانید خودتان را برای یادگیری به‌چالش بکشید. علاوه بر این، پادکست‌های خیلی عالی برای آن‌هایی که می‌خواهند با صدای بلند به‌زبان انگلیسی گوش کنند روی این سایت قرار دارد. حتی اگر برای محل کارتان دنبال درس‌های ویژه هستید می‌توانید کلاس‌های Business English را بررسی کنید تا هم حرفه‌ای‌تر به‌نظر برسید و هم این‌که ایمیل‌های بهتری بنویسید.

انگلیسی را با وبسایت Do People Say فرا بگیرید

اصطلاحات را گوگل نکنید، آن‌ها را اینجا جستجو کنید

حتی اگر فکر می‌کنید انگلیسی را به‌صورت مقدماتی بلد هستید، باز هم برای به‌کارگیری صحیح اصطلاحات مشکل خواهید داشت. از نظر خیلی از کاربران سریع‌ترین راه برای دانستن نحوه صحیح به‌کارگیری یک اصطلاح جستجوی آن در گوگل است. اما، جستجوی گوگل جواب‌های آکادمیک به‌شما برمی‌گرداند و هیچ اطلاعاتی در خصوص این‌که مردم عادی در مکالمات روزمره چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنند نمی‌دهد.

وبسایت Do People Say روش جالبی دارد. به‌جای جستجو در وبسایت‌ها، به‌جستجو در نظرات کاربران وبسایت مشهور Reddit  می‌پردازد تا متوجه شود که افراد انگلیسی زبان از یک واژه یا اصطلاح خاص چگونه استفاده می‌کنند. علاوه بر این، نتایج جستجو شامل یک توضیح و معنی کوتاه از Wikitionary می‌شود. این سایت یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری اسلنگ یا اصطلاحات عامیانه است.

در مجموع، این وبسایت یک صفحه خیلی ساده است که به‌شما نشان می‌دهد اصطلاح موردنظر تا چه اندازه در مکالمات استفاده می‌شود. هم‌چنین به‌شما نشان می‌دهد که چگونه و در چه موقعیت‌هایی استفاده می‌شود و این‌که چه معانی مختلفی می‌تواند داشته باشد.

سایت Do People Say نمونه بارز و عالی از شخصی است که این ابزار را بر اساس نیازهای خودش ساخته و در نهایت توسط دیگران هم مورد استفاده قرار گرفته و تحسین شده است. این مسئله را به‌خاطر داشته باشید که گوگل ابزار مناسبی برای جستجوی کلمات و اصطلاحات نیست و Do People Say روش ساده‌تر و بهتر برای غیرانگلیسی زبان‌ها است.

انگلیسی را با کارت‌های کوچک Doulingo برای وب، اندروید و iOS فرا بگیرید

فلش کارت برای موضوعات گوناگون

فلش کارت‌ها روشی قدیمی و محبوب برای به‌خاطر سپردن چیزهایی است که یاد گرفته‌اید. در این روش روی یک سوی کارت سئوال و پاسخ‌اش را روی دیگر کارت می‌نویسید. سئوال را می‌بینید، پاسخ می‌دهید و روی دیگر کارت را می‌بینید تا پاسخی که داده‌اید را چک کنید. حالا Doulingo همین روش را در قالب یک اپلیکیشن خیلی جالب به‌نام Tinycards ارائه کرده است.

این اپ دارای مجموعه بزرگی از کارت‌ها تحت عنوان "decks" است که توسط اعضا و ویرایشگران تیم Doulingo ساخته می‌شود. به‌عنوان مثال، یک deck به‌شما کمک می‌کند تا نام رنگ‌ها در زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در deck دیگر 100 کلمه برای زبان آموزان مبتدی قرار دارد و البته یک deck هم برای انگلیسی پیشرفته وجود دارد.

این deckها می‌توانند به شما کلمات، گرامر و جنبه‌های فرهنگی در استفاده از انگلیسی را آموزش دهند. بهترین حالت استفاده از Tinycards اپ موبایلی آن است، اما در کنار آن یک وبسایت خیلی مفید هم وجود دارد که مناسب زمان استراحت در حین کار است.

برای دانلود اپ رایگان Tinycards برای اندروید به این آدرس و برای iOS به این آدرس مراجعه کنید.

انگلیسی را با Cards برای اندروید فرا بگیرید

روزی چهار کلمه جدید در چهار ساعت مختلف یاد بگیرید

بعضی‌ها بر این عقیده هستند که بهترین راه یادگیری شرکت در دوره‌های فشرده نیست بلکه بهترین روش، یادگیری بخش‌های کوچک اما به‌صورت روزانه است. تعداد این دسته از افراد دائما در حال افزایش است. ایده "یادگیری خیلی کوچک با درس‌هایی که به‌اندازه یک تکه ریز هستند" می‌تواند به گسترده‌تر شدن دایره لغات شما کمک کند.

4Cards به‌شما کمک می‌کند تا در فرآیند یادگیری خود توقف داشته باشید. نمی‌توانید از بعضی از درس‌ها عبور کنید. این اپ هر روز 4 کلمه جدید در زبان انگلیسی به‌شما آموزش می‌دهد، شما را با معنی آن‌ها آشنا می‌کند، این‌که چگونه استفاده می‌شوند و از شما می‌خواهد تا با هر کلمه یک جمله بسازید تا از این طریق آن‌ها را به‌خاطر بسپارید.

اما تازه به قسمت خوب این اپ می‌رسیم. این چهار کلمه به‌طور هم‌زمان و در آغاز روز ارائه نمی‌شوند. چهار کلمه در چهار زمان مختلف یعنی صبح، ظهر، عصر و شب به‌شما آموزش داده می‌شوند. با کاستن از زمان بین کلمات، شما با حجم انبوهی از اطلاعات روبرو نمی‌شوید و این شانس را خواهید داشت که هر کلمه را برای چندین ساعت تمرین کنید و سپس کلمه بعدی را یاد بگیرید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟