از دور زدن محدودیت‌ها تا پشت سر گذاشتن کاستی‌ها
اپلیکیشن‌هایی که قابلیت اینستاگرام را افزایش می‌دهند
هر ماه بیش از 800 میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می‎کنند، که آن را به یکی از بزرگترین شبکه‎های اجتماعی موجود تبدیل کرده است. امکانات خیلی بیشتری از به اشتراک گذاشتن عکس در این سرویس اینترنتی گنجانده شده است. در ادامه با اپلیکیشن‎هایی آشنا خواهید شد که اینستاگرام را متحول می‎کنند.

1606683296_1_0.gif

طی سال‎های گذشته قابلیت‎های زیادی مثل استوری و محتوا از طریق وب‎سایت به اینستاگرام اضافه شده است. جای تعجب هم نیست که ارزش این اپلیکیشن ظرف دو سال 2 میلیارد دلار رشد کرده است. چنین بستر شکوفا و خلاقانه‎ای سبب شده تا توسعه دهندگان ثالث نیز به دنبال راهکارهایی باشند تا تجربه شما از استفاده این شبکه اجتماعی بهتر شود. از دور زدن محدودیت‎ها مثل استوری‎های 15 ثانیه‎ای تا پشت سر گذاشتن مشکلات تک لینکی مواردی هستند که با کمک اپلیکیشن‎های ثالث می‎توان به آنها دست یافت. در ادامه با برخی از این اپلیکیشن‎های خلاقانه آشنا خواهید شد.

2017 Best Nine (Web) and Top Nine (Android, iOS): کلاژی از نه پست برتر شما در سالی که گذشت

احتمالا قبلا نیز در تایم لاین خود مشاهده کرده‎اید که بعضی از کاربران با معروف‎ترین عکس‎های سال یک کولاژ درست کرده‎اند. ممکن است انجام چنین کاری سخت به نظر برسد و Layouts collage maker خود اینستاگرام هم کمکی در این زمینه نمی‎کند. اما نگران نباشید برای انجام آن راهکار وجود دارد.

Top Nine یک اپلیکیشن اندروید و iOS  توسعه یافته توسط BetaLabs است که تمام فرآیند کار را برای شما خودکارسازی می‎کند. تنها کافی است حساب اینستاگرام خود را به آن اضافه کنید تا از بین فید شما عبور کرده و عکس‎ها و ویدیوهایی که بیشترین لایک را گرفته‎اند پیدا کند. این اپلیکیشن سپس مجموعه‎ای 3*3 از عکس‎های شما را ایجاد می‎کند که قابل دانلود و ارسال به اینستاگرام شما است.

دانلود: Top Nine برای اندروید (رایگان) | برای iOS (رایگان)

اگر علاقه‎ای به داشتن واترمارک ندارید، از اپلیکیشن وب 2017 Best Nine استفاده کنید. در اینجا شما می‎توانید با روش یکسان نه عکس برتر خود را پیدا کرده و به اشتراک بگذارید. این سایت به شما اجازه می‎دهد ویدیوها را از فهرست خود حذف کرده و تنها از عکس‎ها استفاده کنید.

CutStory (iOS) و  Story Cutter(اندروید): استوری‎های طولانی‎تر از 15 ثانیه ارسال کنید

اینستاگرام برای ارسال ویدیو به استوری محدودیت 15 ثانیه‎ای اعمال کرده است. اما اگر حرف بیشتری برای گفتن در قالب ویدیو دارید و می‎خواهید این محدودیت 15 ثانیه را کنار بگذارید این اپلیکیشن‎ها کار شما را راه می‎اندازند.

هم CutStory و هم Story Cutter این محدودیت را دور می‎زند. به این شكل که استوری‎های شما در یک صف، یکی پس از دیگری ظاهر خواهد شد. این دو اپلیکیشن ابتدا ویدیوهای طولانی‎تر از 15 ثانیه را ضبط می‎کند و بعد آنها را به کلیپ‎های 15 ثانیه‎ای برش می‎زند. بعد از آپلود این کلیپ‎ها یکی بعد از دیگری، در نهایت به نظر می‎رسد شما یک استوری کامل ارسال کرده‎اید.

CutStory ساده‎تر و دقیق‎تر از Story Cutter است، شاید به همین دلیل هم هست که یک واترمارک را نیز به شما تحمیل می‎کند. برای برداشتن این واترمارک باید یک دلار بپردازید که با توجه به نتیجه آن قابل قبول است.

در زمان کار با Story Cutter مراقبت باشید ترتیب اشتراک ویدیوها در گالری شما درست باشد، چرا که معمولا به صورت مرتب ذخیره نمی‎شوند، بنابراین در زمان آپلود به این نکته توجه کنید.

دانلود: CutStory for iPhones (رایگان) |  Story Cutter for Android (رایگان)

Campsite (Web): محدودیت تک لینک اینستاگرام را بردارید

اینستاگرام به کاربران اجازه نمی‎دهد به عناوین عکس‎ها لینک اضافه کنند. تنها جایی که شما می‎توانید لینک اضافه کنید در صفحه پروفایل شما است. حالا شما با کمک توسعه دهندگان Campsite می‎توانید بیشتر از یک لینک به اینستاگرام خود اضافه کنید.

به Campsite بروید و با حساب اینستاگرام خود ثبت نام کنید تا یک صفحه یکتا با URL اختصاصی خود دریافت کنید. بعد این لینک را به صفحه پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید.

به Campsite برگردید، شما می‎توانید این صفحه را برای اضافه کردن چندین لینک دیگر ویرایش کنید. اضافه کردن دکمه‎های جديد با نام و لینک سفارشی نیز ساده است . همچنین شما می‎توانید لینک سایر صفحات اجتماعی خود را نیز اضافه کنید. Campsite کار ویرایش صفحه شما را ساده می‎کند بنابراین شما می‎توانید هر زمان که مایل هستید لینک‎ها را اضافه یا حذف کنید.

TagsDock (iOS) و Magnify (اندروید): هشتگ‎های برتر اینستاگرام را کپی – پیست کنید

اینستاگرام اجازه ریتوییت کردن نمی‎دهد، بنابراین تنها راه ممکن برای پیدا کردن سایر کاربران مورد علاقه شما از طریق تب Discover است. اما برای برجسته کردن این قابلیت شما باید هشتگ‎های بیشتری در پست خود داشته باشید.

روش‎های زیادی برای پیدا کردن بهترین هشتگ‎ها برای لایک و دنبال کننده بیشتر وجود دارد. اما ساده‎ترين آن استفاده از دو اپلیکیشن TagsDock و Magnify است. این اپلیکیشن‎ها برچسب‎های مورد علاقه شما در هر پست را پیگیری می‎کنند و افرادی را که در جستجوی آن بوده یا پست را مشاهده کرده‎اند را به شما معرفی می‎کنند. با یک تقه کپی و با یک تقه پیست کنید. دیگر از این ساده‎تر نمی‎شود.

Magnify یک گام فراتر گذاشته و با هوش مصنوعی خود عکس شما را بررسی کرده و بهترین هشتگ‎های مربوط به آن را شناسایی می‎کند.

دانلود: TagsDock for iOS (رایگان) |  Magnify for Android (رایگان)

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟