01/08/1402 - 15:06
مزایای استفاده از تخته هوشمند در کلاس درس
برد هوشمند برای چه مواردی استفاده می شود؟ عموما معلم ها در کلاس درس، از یک تخته هوشمند در کلاس درس برای ایجاد یک کلاس تعاملی استفاده می کنند. معلم می تواند تکالیف و پروژه های ارائه شده به دانش آموزان را در قالب های چند رسانه ای بخواهد و دانشجو می تواند با استفاده از برد هوشمند، ارائه های خود را انجام دهد. بیشتر معلم هایی که از این روش برای تدریس استفاده می کنند، بر این باورند که تعامل بیشتر، کلاس را سرگرم کننده می کند و باعث افزایش یادگیری در دانش آموزان می شود. تعامل بیشتر دانش آموز با کلاس، باعث افزایش یادگیری شده و در نتیجه عموما، میانگین نمرات کلاس هایی که معلم در آنها از ابزار های هوشمند مانند برد هوشمند استفاده می کند، بالاتر از کلاس هایی است که از این ابزار ها استفاده نمی کنند. 

مزایای استفاده از تخته هوشمند در آموزش

برد هوشمند برای چه مواردی استفاده می شود؟ عموما معلم ها در کلاس درس، از یک تخته هوشمند در کلاس درس برای ایجاد یک کلاس تعاملی استفاده می کنند. معلم می تواند تکالیف و پروژه های ارائه شده به دانش آموزان را در قالب های چند رسانه ای بخواهد و دانشجو می تواند با استفاده از برد هوشمند، ارائه های خود را انجام دهد. بیشتر معلم هایی که از این روش برای تدریس استفاده می کنند، بر این باورند که تعامل بیشتر، کلاس را سرگرم کننده می کند و باعث افزایش یادگیری در دانش آموزان می شود. تعامل بیشتر دانش آموز با کلاس، باعث افزایش یادگیری شده و در نتیجه عموما، میانگین نمرات کلاس هایی که معلم در آنها از ابزار های هوشمند مانند برد هوشمند استفاده می کند، بالاتر از کلاس هایی است که از این ابزار ها استفاده نمی کنند. 

این تنها نمونه ای از مزایای تخته وایت برد تعاملی نسبت به تخته سیاه یا تخته سفید معمولی است. این فناوری که امروزه به طور گسترده در مدارس در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین ثابت شده است که به دانش آموزان کمک می کند تا با کارهای مدرسه خود درگیر بمانند.

امروزه، ابزارهایی که به معلمان کمک می‌کنند توجه دانش‌آموزان را جلب کنند، ارزشمند هستند. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که ابزارهای دیجیتال به شدت با نتایج بهتر دانش آموزان از جمله سهولت یادگیری از خانه و انتظارات برای پیشرفت یادگیری مرتبط است. مقاله ای در هاروارد بیزینس ریویو تاکید می کند که عدم مشارکت دانش آموزان یکی از بزرگترین مشکلاتی است که امروزه معلمان با آن مواجه هستند. مطالعه دیگری نشان می‌دهد که مشارکت دانش‌آموز، به‌ویژه مشارکت پایین دانش‌آموز، بیشترین مشکل در راه رسیدن دانش‌ آموزان به سطح کلاس است، همانطور که 68٪ از معلمان با این موضوع موافق بودند.

در ادامه 5 مورد از مزایای برد هوشمند و اینکه چگونه می توانند برای کلاس درس مفید باشند را برای شما ذکر کرده ایم:

1. بهبود مشارکت دانش آموزان در کلاس درس

بیشتر دانش آموزان امروزی، رابطه بهترین با سیستم های دیجیتال دارند و همین موضوع نیز باعث شده تا ارتباط بهتری با سیستم های هوشمند، مانند برد هوشمند داشته باشند. 

یک مطالعه نشان داد که تخته های هوشمند تدریس را بهبود می بخشد و تعامل را بین معلمان و دانش آموزان افزایش می دهد. با بردهای هوشمند یا انواع دیگر وایت برد های تعاملی ، معلمان می توانند با نوشتن یا تایپ بر روی صفحه، دروس پویاتری را ایجاد کنند، توجه را به موضوعات خاصی با برجسته، دایره ها، فلش ها یا بزرگنمایی جلب کنند و محتوای چندرسانه ای مانند ویدئوها، صفحات وب، ارائه ها و تصاویر را به اشتراک بگذارند. 

برد هوشمند حتی می تواند به چند بخش تقسیم شود تا بیش از یک دانش آموز بتوانند همزمان روی آن کار کنند. در واقع، با استفاده از حالت Split Screen، معلمان و دانش آموزان می توانند دو پنجره را به طور همزمان ببینند.

2. ارائه سبک های مختلف یادگیری

فرقی ندارد که کودک از روش دیداری، شنیداری و یا حرکتی یادگیری بهتری دارد. یک تخته سفید تعاملی می تواند برای هر نوع دانش آموزی مفید باشد. افرادی که یادگیری بصری بهتری دارند، می توانند صفحه نمایش، تصاویر را مشاهده کنند. در حالی که افرادی دیگر می توانند به محتوای چند رسانه ای گوش دهند و دانش آموزان عملی نیز می توانند با قلم یا حتی انگشت خود روی تخته بنویسند. 

معلم ها می توانند از مزایای برد هوشمند برای آموزش گروه های کوچک، سازماندهی شده بر اساس سبک یادگیری یا تک به تک با دانش آموزان استفاده کنند. به علاوه، از آنجایی که نمایشگرهای تعاملی سامسونگ از اشتراک‌ گذاری صفحه نمایش قدرتمند پشتیبانی می‌کنند، معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از اشتراک‌ گذاری بی‌سیم هوشمند از چندین دستگاه مشارکت کنند.

3. ذخیره، به اشتراک گذاری و ارسال محتوای درس

معلمان می توانند تمام محتوایی که بر روی برد هوشمند ارائه شده را ذخیره سازی کنند و در صورت نیاز آنها را با دانش آموزان و یا افراد دیگر به اشتراک بگذارند. هر چیزی که روی وایت برد هوشمند ارائه شده، از جلمه فایل ها و نوشته هایی که روی صفحه نوشته شده اند، قابلیت ثبت شدن دارند و امکان ذخیره سازی و به اشتراک گذاری سریع این فایل ها نیز فراهم می باشد. 

همچنین امکان اینکه از کل جلسه، ویدئو از صفحه یا اسکرین رکورد دریافت کنند نیز وجود دارد که این قابلیت نیز می تواند تمامی محتوایی ارائه شده در کلاس درس را در اختیار دانش آموز قرار دهد. ممکن است برخی از دانش آموزان امکان حضور در کلاس را به دلیل مریضی و یا هر مشکل دیگری نداشته باشند. در این صورت، دانش آموز می تواند محتوای کلاس درس را به شکل های دیگر در اختیار داشته باشد. 

همچنین این مزیتی تخته هوشمند باعث شده تا دیگر دانش آموزان نیاز به نوت برداری و نوشتن جزوه نباشند و زمان کلاس نیز برای این موضوع اتلاف نشود. معلم می تواند تمامی موارد ارائه شده در کلاس درس را به صورت مستقیم به دانشجویان ارائه کند. 

در نظر داشته باشید که راه اندازی برد هوشمند نیز کار ساده ای می باشد و در ابتدای روز،  برد را روشن می کنید و در پایان روز هم کافیست تا آن را خاموش کنید. 

4. کلاس درس مفید برای همه

گاهی اوقات، نیاز به یادگیری از راه دور وجود دارد. بردهای هوشمند به معلمان کمک می‌کنند تا دانش‌ آموزان از راه دور را از طریق فناوری ویدئو کنفرانس راهنمایی کنند. نیازی به نصب دوربین خاصی نیست. دانش‌ آموزان در خانه می‌توانند هر کاری را که معلم انجام می‌دهد ببینند و با دانش آموزان دیگر نیز ارتباط برقرار کنند. این قابلیت ها کمک می کند تا مراکز آموزشی آموزشی، کلاس های ترکیبی حضوری و آنلاین را برگزار کنند. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌ های هوشمند برای کلاس، مانند نرم‌ افزار آموزشی MimioConnect Boxlight که به‌طور خاص برای کمک به دانش‌آموزان در دستیابی به اهداف آموزشی خود طراحی شده است، استفاده کنند.

5. کمک به موفقیت دانش آموزان

مطالعه‌ای در مجله Universal Journal of Educational Research ثابت کرد که دانش‌ آموزانی که از طریق وایت برد هوشمند یاد می‌گرفتند، در آزمون‌ های استاندارد به‌ طور قابل‌ توجهی نسبت به افرادی که از این فناوری استفاده نمی‌کردند، بهتر عمل کردند. همین مطالعه اشاره می کند که ماندگاری در یادگیری از طریق مواد بصری، نقاشی، نمادها و طرح های صفحه نمایش افزایش می یابد. 

با توجه به تمام راه هایی که تخته های هوشمند تعاملی تجربه یادگیری را افزایش می دهند، مدرسه هایی که روی تخته های هوشمند سرمایه گذاری می کنند، روی دانش آموزان خود سرمایه گذاری کرده اند. با کاوش در مجموعه کامل نمایشگرهای تعاملی همه کاره سامسونگ، می‌توانید صفحه‌ نمایش کلاس درس مناسب برای نیازهای دانش‌آموزان خود - و برای بودجه خود پیدا کنید.  کشف کنید که چگونه راه‌ حل‌ های نمایش ساده، مقیاس‌ پذیر و ایمن می‌توانند مربیان را در کنترل برنامه درسی در این راهنمای رایگان توانمند کنند.

فروشگاه آنلاین تخته هوشمند

فروشگاه آنلاین پروژکتور برتر، نمایندگی فروش بهترین برند های تخته هوشمند در ایران می باشد. محصولات این برند ها با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت و همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده اند. 

خرید تخته هوشمند از این فروشگاه می تواند هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین انجام بگیرد. البته برای خرید حضوری، باید در استان تهران حضوری داشته باشید، اما در خرید آنلاین، می توانید با مراجعه به وب سایت پروژکتور برتر، خرید خود را انجام دهید و محصول مورد نظر خود را نیز در سراسر ایران دریافت کنید. 

برای بررسی قیمت تخته هوشمند، کلیک کنید و یا وارد دسته بندی برد هوشمند در سایت پروژکتور برتر شوید تا بتوانید قیمت های روز محصولات را مشاهده کنید و خرید خود را انجام دهید. 

ایسوس

نظر شما چیست؟