14/06/1402 - 16:41
LHG 60G یکی از قدرتمند ترین رادیوهای میکروتیک
در این مطلب می‌خواهیم یکی از سیستم‌های رادیویی بسیار کارآمد را که در فرکانس 60 گیگاهرتز کار می‌کند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفته به شما معرفی کنیم. رادیوی LHG 60G میکروتیک که امکان ایجاد لینک های وایرلس سریع در فواصل کوتاه، معمولا 1 الی 2 کیلومتر را برای کاربران خود فراهم می کند. این رادیو از برند میکروتیک که در حال حاضر به عنوان یک غول در شبکه های رادیویی از آن یاد می شود دارای عملکردی عالی، قابلیت اطمینان بالا ، کارکرد بهینه و همچنین قیمتی چالش برانگیز است. پس اگر می‌خواهید با این رادیوی منحصر به فرد آشنا شوید و یا آن را تهیه نمایید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

در این مطلب می‌خواهیم یکی از سیستم‌های رادیویی بسیار کارآمد را که در فرکانس 60 گیگاهرتز کار می‌کند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفته به شما معرفی کنیم. رادیوی LHG 60G  میکروتیک که امکان ایجاد لینک های وایرلس سریع در فواصل کوتاه، معمولا 1 الی 2 کیلومتر را برای کاربران خود فراهم می کند. این رادیو از برند میکروتیک که در حال حاضر به عنوان یک غول در شبکه های رادیویی از آن یاد می شود دارای عملکردی عالی، قابلیت اطمینان بالا ، کارکرد بهینه و همچنین قیمتی چالش برانگیز است. پس اگر می‌خواهید با این رادیوی منحصر به فرد آشنا شوید و یا آن را تهیه نمایید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی کلی LHG 60G میکروتیک

بالاخره میکروتیک آخرین راه حل 60 گیگاهرتزی خود را با نام RBLHG 60G رونمایی کرد. این مجموعه شامل 2 دستگاه لینک شده Master و Slave، دو براکت نصب، 2 منبع تغذیه و 2 انژکتور PoE گیگابیتی است. در حقیقت این رادیو یک لینک است که از قبل پیکربندی و با استاندارد پیشرفته AES رمزگذاری شده است که در نهایت سرعت، ثبات وامنیت فوق العاده‌ای را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. طبق مشخصات سازنده، انتقال در این دستگاه می‌تواند در مجموع به 2 گیگابیت بر ثانیه در فواصل 1500 متر نیز برسد. ناگفته نماند این دستگاه با استاندارد بی‌سیم IEEE 802.11ad در باند 60 گیگاهرتز سازگاری داشته و با PoE  استاندارد (802.3af/at) از طریق پورت اترنت 1000/100/10 RJ45 تغذیه می‌شود. LHG 60G میکروتیک می‌تواند در محدوده دمایی -40 تا 70 درجه سانتیگراد کار کند. همچنین مواد بکار رفته در بدنه این رادیو از استحکام خوبی برخوردار بوده و در شرایط مختلف آب و هوایی دوام می‌آورد.

نتایج تست‌های انجام شده بر روی LHG 60G

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم نتیجه تست‌های مستقل بر روی LHG 60G میکروتیک نشان می‌دهد این دستگاه دارای عملکرد عالی و سهولت در پیکربندی بوده و همچنین خط رادیویی 60 گیگاهرتز کاملا مستقل از تداخل استاندارد شبکه وای فای کار می‌کند. این موضوع خود یکی از دلایل سرعت فوق العاده و ثبات در اتصال کاربران LHG 60G می‌باشد. از همین رو بیشتر مخاطبان این محصول شرکت‌های FCP (ارائه دهندگان خدمات اینترنت ثابت با مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) هستند که قصد دارند به مشتریان خود که اغلب سازمان‌‌های بزرگی هستند، اینترنتی معادل 100 مگابیت بر ثانیه و یا بیشتر ارائه دهند.

چند نمونه از پروژه های واقعی که با رادیو وایرلس LHG 60G میکروتیک توسط مجموعه شبکه دیده بان انجام شد:

  • انتقال تصویر 200 عدد دوربین 4 مگاپیکسل با فاصله 800 متر به اتاق اپراتور با استفاده از رادیوی LHG 60G  میکروتیک
  • ارائه اینترنت با سرعت 200 مگابیت بر ثانیه در فاصله 500 متر توسط یک شرکت FCP با استفاده از رادیوی LHG 60G
  • ارائه 1 گیگ پهنای باند برای انتقال دیتا بین 2 ساختمان با فاصله 500 متر به کمک LHG 60G میکروتیک

بررسی عملکرد LHG 60G

می توان گفت LHG 60G یک دستگاه نقطه به چند نقطه و یک راه حل عالی برای فرکانس‌های وایرلس شلوغ است. دیگر نیازی نیست تا در یک فرکانس پرترافیک زمان خود را از دست دهید با این دستگاه یک راه حل ساده و موثر 60 گیگاهرتزی برای اتصالات پرسرعت بی سیم خواهید داشت. فاصله موثر نقطه به نقطه بین دو دستگاه LHG 60G تا 1500 متر و برای نقطه به چند نقطه تا 800 متر است. طراحی این رادیو به گونه ای است که مقاومت در برابر باد را تضمین می‌کند. از طرفی قادر است دمای 40- درجه تا 70 درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که راه حل‌های جدید میکروتیک اجازه می‌دهد تا یک اتصال امن و رمزگذاری شده AES در باند 60 گیگاهرتز ایجاد کنید، که عمدتا لینک را بسیار پایدار می‌کند، زیرا باند 60 گیگاهرتز نمی‌تواند به اندازه باند 5 گیگاهرتز پر ترافیک باشد.

پردازنده پرقدرت

همان طور که قبلا اشاره کردیم LHG 60G دارای پردازنده بسیار قدرتمندی می‌باشد که آن را قادر می سازد تا اطلاعات را با سرعت  2 گیگابیت بر ثانیه ارسال کند. این نتیجه قبلا تنها با کابل میسر بود اما حالا با رادیو وایرلس پر قدرت60G  LHG امکان پذیر شده است.

مقایسه رادیو LHG 60G با رادیو Cube 60Pro ac میکروتیک

بد نیست مقایسه‌ای کوتاه بین LHG 60G و نسل قبلی آن یعنی رادیو وایرلس Cube Pro داشته باشیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هردوی این رادیو وایرلس‌ها از فرکانس 60 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، با این حال رادیو وایرلس Cube Pro دارای یک آنتن 5 گیگاهرتز پشتیبان است که در شرایط بد آب و هوایی به دستگاه شما کمک می‌کند تا هم چنان اتصال خود را حفظ کنید. هر چند این ویژگی در رادیوی LHG 60G وجود ندارد اما با این حال باید بگوییم اگر قصد دارید یک اتصال نقطه به چند نقطه پایدار با سرعت بالا داشته باشید بهتر است LHG 60G را انتخاب کنید. زیرا رادیو وایرلس Cube Pro بیشتر برای اتصالات نقطه به نقطه، در فواصل 1 کیلومتری مناسب است. از طرف دیگر هر دوی این دستگاه‌‌ها قادرند دمای 40- تا 70 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، با این حال طراحی شبکه‌ای LHG 60G به گونه‌ای است که در آب و هوای طوفانی نیز اتصال پایدار شما را تضمین می‌کند. در واقع LHG 60G با استاندارد مقاومتی IP55 درجه سختی بالاتری را نسبت به نسل قبلی خود یعنی Cube Pro دارد.

از دیگر شباهت‌های این دو رادیوی قدرتمند وجود 1 عدد پورت اترنت 1000/100/10 و پشتیبانی از قابلیت PoE در آنها می‌باشد، با این حال حداکثر مصرف برق در LHG 60G پایین تر بوده یا به عبارتی دیگر LHG تنها 5 وات برق مصرف می‌کند. این در حالی است که حداکثر مصرف برق در Cube Pro معادل 10 وات است. قیمت این رادیو ها تقریبا یکسان بوده و بیشترین تفاوت بین آنها را می توان اتصال PTMP در رادیوی LHG 60G و وجود آنتن 5 گیگاهرتزی در رادیوی Cube Pro دانست. با این حال شما می بایست متناسب با نیاز شبکه خودتان بهترین گزینه را تهیه کنید.

خلاصه بررسی رادیوی LHG 60G

  1.  در این مطلب فهمیدیم کار در فرکانس 60 گیگاهرتز راه حل بسیار خوبی برای دستیابی به سرعت 1 گیگابیت در ثانیه البته به صورت یک طرفه و بدون هیچگونه تداخلی است که خوشبختانه رادیوی LHG 60G آن را ارائه می‌دهد.
  2. توان و فرکانس 60 گیگاهرتز در این رادیو، امکان پوشش مسافت‌های بسیار کوتاه را برای کاربران فراهم می‌کند. البته این موضوع عمدتا تحت تاثیر پدیده تضعیف در فضای آزاد است. (تضعیف انتقال در فاصله 1 متری در فرکانس 60 گیگاهرتز 68 دسیبل و برای مثال در 5 گیگاهرتز این مقدار تقریبا 22 دسیبل می‌باشد.)
  3.  تضعیف بیش از حد معمولا به وجود اشیای مختلف در طول مسیر فرکانس رادیو نیز بستگی دارد (از جمله بدن انسان). همین طور بارندگی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی بر کیفیت انتقال به ویژه در فواصل طولانی داشته باشد.
  4.  به طور کلی، من فکر می کنم که با پرداخت هزینه ای مناسب ما یک لینک کامل دریافت می‌کنیم  که به ما اطمینان می‌دهد تا ظرفیتی قابل مقایسه با کابل داشته باشیم. با چنین قیمتی به سختی می‌توان دستگاهی به این اندازه کارآمد پیدا کرد.

رادیوهای قدرتمند میکروتیک را از کجا تهیه کنیم؟

در حال حاضر و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در زمینه IT تقاضا برای تهیه انواع تجهیزات شبکه به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است. از طرفی با ظهور استاندارد‌های جدید WiFi و تولید دستگاه‌های پیشرفته تر، ما شاهد رشد قابل توجه تجهیزات شبکه در سال‌های اخیر بودیم. پس طبیعی است که یکی از دغدغه‌های اصلی مهندسین شبکه تهیه تجهیزات با‌ کیفیت و مناسب با نیاز روز بازار باشد. شبکه دیده بان یکی از ارائه کنندگان برتر تجهیزات شبکه در شهر تهران است که مطابق با جدید ترین استانداردهای روز دنیا، قدرتمند ترین و به روز‌ترین تجهیزات موجود در بازار را در اختیار مخاطبین خود در اقسی نقاط کشور قرار می‌دهد. این مجموعه با تکیه بر دانش عملی و سوابق درخشان خود در زمینه ارائه محبوب ترین برندهای تجهیزات شبکه، قصد دارد بهترین و کارآمد ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کند.

اگر شما هم قصد دارید یک شبکه رادیویی با توان عملیاتی بالا راه اندازی کنید و سرعت و اتصالات بیشتری را در یک پهنای باند خلوت تجربه کنید، می‌توانید برای مشاوره رایگان و اطلاع از بروزترین قیمت‌های بازار با شبکه دیده بان تماس بگیرید و یا برای دسترسی سریع روی آدرس netdrco.com کلیک کنید.

خدمات شبکه دیده بان

مجموعه شبکه دیده بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه در برندهای گوناگون است. از جمله این خدمات :

  • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول
  • ارسال در اسرع وقت به تمام نقاط ایران
  • ۴۸ ساعت مهلت تست
  • یک سال گارانتی
  • امکان کانفیگ و راه اندازی بعد از خرید محصول
  • تعمیر انواع تجهیزات شبکه

 

جهت اطلاع از مراحل ثبت سفارش و تعمیر تجهیزات شبکه با شبکه دیده‌بان تماس بگیرید : ۲۰ ۲۱ ۹۱۰۰ –۰۲۱

برای دریافت مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت از طریق سایت و یا شماره های زیر با کارشاناسان شبکه دیده بان در ارتباط باشید:

  • ۰۹۱۲۸۰۰۵۰۳۸
  • ۰۲۱-۹۱۰۰۲۱۲۰

ایسوس

نظر شما چیست؟