25/05/1402 - 19:02
کامپیوترهای HP گزینه ای مناسب برای استفاده به عنوان سرور تاور در کسب و کارهای کوچک
وقتی قصد دارید شرکت خود را گسترش دهید، یک سرور تاور برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند از ضروریات تجهیزات فناوری شما باشد. فرض کنید که شما در حال استخدام کارمندان جدید یا برخورد با مشتریان جدید هستید، شما ممکن است نیاز به یک سرور تاور برای مدیریت نرم‌افزارها و برنامه‌هایی که در شرکت شما بیشتر استفاده می‌شوند داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

با این حال، تعیین اینکه آیا باید یک سرور بسازید یا فقط یکی را خریداری کنید ممکن است سخت باشد. تصمیم شما می‌تواند به وابستگی به نحوه رشد کسب و کار شما در آینده، نوع داده‌هایی که استفاده می‌کنید و میزان هزینه مورد نظر شما باشد.

سرور تاور برای کسب و کارهای کوچک

اصطلاح "سرور" می‌تواند به چندین مورد اشاره کند، از جمله سخت افزار، نرم‌افزار، یا عملکرد ارتباط داخلی از طریق به اشتراک گذاری فایل یا ایمیل. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا برای کسب و کار خود نیاز به یک سرور تاوردارید یا خیر، می‌تواند مفید باشد که بدانید سرور تاور چیست و چه نوع‌هایی موجود است.

برای کسب و کارهایی که بیش از دو یا سه نفر کارمند دارند، سرور تاور، تجهیزاتی را ارائه می‌دهد که به کسب و کار شما کمک می‌کند به صورت کارآمدتری عمل کند.

کسب و کارهایی که به سرور شخصی نیاز دارند، چه نوع کسب و کارهایی هستند؟

بعضی از صنایع نسبت به دیگران نیاز بیشتری به سرور شخصی دارند. برخی از شرکت‌ها در صنایع خاص نیز ممکن است به سرور نیاز داشته باشند. دلایل مختلفی وجود دارد که یک شرکت به جای استفاده از سرور مشترک یا اجاره‌ای، تمایل دارد سرور شخصی خود را داشته باشد. این دلایل عبارتند از:

  •  ارائه خدمات ایمیل خود و داشتن یک سرور ایمیل
  •  به اشتراک گذاشتن دسترسی به سخت‌افزار درونی مانند چاپگرها یا فایل‌های بیرونی
  •  اجرای نرم‌افزارهای ویژه مانند مدیریت موجودی یا ذخیره‌سازی داده‌های حجم بالا در یک سرور برنامه
  •  ارائه تأییدیه دامنه که اجازه می‌دهد یک دامنه وب روی سرور خصوصی میزبانی شود

اگر کسب و کار شما همچنین بر امنیت پیشرفته برای مشتریان خود وابسته است، ممکن است بخواهید به سرور جداگانه اندیشید. این به شما امکان می‌دهد تا اقدامات امنیتی اضافی را، از جمله روش‌های رمزنگاری پیشرفته‌تر و نرم‌افزارهای بهتر برای شناسایی بدافزارها، در نظر بگیرید.

همچنین سرورهای شخصی، زمان بارگذاری نرم‌افزارها را سریع‌تر می‌کند و به کارمندان شما کمک می‌کند تا فایل‌ها را به راحتی به اشتراک بگذارند.

یک عامل مهم در انتخاب سرور مناسب، تعداد درایوهای ذخیره‌سازی مورد نیاز است. احتمالاً شما اطلاعات زیادی را در سرور خود ذخیره خواهید کرد و می‌خواهید مطمئن شوید که ظرفیت درایوهای خود را در عرض یک یا دو سال پر نکنید. برنامه ریزی مقدماتی و واقع‌بینانه در مورد تعداد فایل‌هایی که باید ذخیره کنید، مهم است. سرمایه‌گذاری در یک سرور کاملاً جدید می‌تواند هزینه‌بر باشد، بنابراین اگر قبل از اینکه تعداد فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز را بدانید، اطلاع داشته باشید، می‌توانید زمان و پول خود را صرفه‌جویی کنید.

انواع مختلف سرورها

شما می‌توانید سه نوع اصلی سرور انتخاب کنید:

سرورهای رک‌مونت، سرورهای تاور و سرورهای بلید، بسته به اینکه چقدر از فضای دفتر شما را اشغال میکند.

سرور رک‌مونت

سرور رک‌مونت به شما امکان می‌دهد تعدادی از سرورهای بزرگ را در یک مکان نگهداری کنید که اگر نیاز به ذخیره‌سازی بسیاری از داده‌ها داشته باشید، مفید است. این انتخاب کارآمدترین گزینه برای بسیاری از کسب و کارهای بزرگ است زیرا به شما امکان می‌دهد اطلاعات خود را به صورت محلی ذخیره کنید.

همچنین، می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسبی پیدا کنید و سرور خود را به روش‌های مختلف سفارشی‌سازی کنید، بنابراین آن‌ها قادر خواهند بود بیشترین حجم داده را ذخیره کنند، در یک منطقه خاصی از ساختمان شما جا بیافتند یا با بودجه شما سازگار باشند.

سرور تاور

برای کسب و کارهای کوچک، سرورهای تاور می‌توانند ایده‌آل باشند و برای استفاده عمومی مانند اجرای نرم‌افزارهای اداری پایه و ارتباطات مناسب هستند و قابل سفارشی‌سازی هستند .

سرور بلید تاور

بلید تاورها جدیدترین نوع مدل‌های سرور تاور هستند. آن‌ها برای کسب و کارهایی که رشد سریعی را پیش‌بینی می‌کنند بسیار مناسب هستند، علاوه بر این، فضای فیزیکی کمی را اشغال می‌کنند. با این حال، آن‌ها گزینه‌ای گران‌قیمت‌تر نسبت به دو گزینه دیگر هستند.

نکته‌هایی برای انتخاب رایانه مناسب برای سرور شما

با تعیین بهترین سرور برای کسب و کار کوچک خود، زمان آن رسیده است که در نظر بگیرید که کدام رایانه برای تنظیمات شما مناسب‌تر است. این می‌تواند یک عامل مهم در اطمینان حاصل کردن از عدم نفوذ فضای ذخیره‌سازی شما یا بروز مشکلاتی در سازگاری نرم‌افزارها باشد.

  • شما به یک رایانه نیاز دارید که عملکرد خوبی داشته باشد و در عین حال بیش از حد هزینه نپردازید، مانند HPE ProLiant ML30 Gen 10.
  • همچنین باید اندازه فیزیکی رک سرور را در نظر بگیرید. برای یک کسب و کار کوچک، شاید نیاز به یک رایانه کوچک و قابل جابجایی داشته باشید که به راحتی در فضای فعلی شما جا بیفتد.
  • همچنین به خاطر داشته باشید که چندین کارمند همزمان از آن استفاده خواهند کرد که راهنمایی می‌کند چه مقدار قدرت نیاز دارید.

بهترین سرورهای تاور اچ پی برای کسب و کارهای کوچک

سرور HPE PROLIANT ML30 GEN10

برای کسب و کارهای کوچک و بدون کارشناس فناوری اطلاعات، HPE ProLiant ML30 Gen10 یک انتخاب عالی است. این سرور به خاطر پایداری خود شناخته شده است، به این معنی که شما و تیمتان نیازی به نگرانی درباره صحیح عملکرد آن ندارید.

این می‌تواند به شما زمان و پول ارزشمندی را صرفه‌جویی کند، زیرا با داشتن پشتیبانی حساب کاربری HPE در دسترس، می‌توانید در صورت بروز مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، کمک بگیرید.

سرور  HPE PROLIANT ML350 GEN10

همانطور که کسب و کارها به صورت جهانی‌تر می‌شوند، داشتن یک سرور که قادر به ارتباط با کارمندان از هر گوشه‌ای از جهان باشد، بسیار مهم است. HPE ProLiant ML350 Gen10 با دو سوکت، پشتیبانی از انواع کسب و کارهای کوچک را ارائه می‌دهد، از جمله کسب و کارهایی که کارکنان دورکاری دارند. با پردازنده‌های Intel Xeon Scalable و حافظه SmartMemory DDR4 از HPE، سرعت پردازشی سریع را تجربه خواهید کرد .

همچنین طراحی آن برای ارتقاء قابلیت‌های شرکت شما است. با مجموعه‌ای از کارت‌های گرافیک و تعداد زیادی شیار برای ارتقاء، این سرور می‌تواند همزمان با رشد کسب و کار شما، وظایف بیشتری را به عهده بگیرد. این سرور برای کسب و کارهایی که با حجم عظیمی از داده‌ها سروکار دارند، مناسب است.علاوه بر این، با 16 گیگابایت حافظه و قابلیت افزودن بیشتر، شما قدرت کافی را برای پیشبرد ایده‌های بزرگ بعدی خود خواهید داشت.

خلاصه:

همه کسب و کارهای کوچک نیاز به یک نوع سرور یکسان ندارند، اما بسیاری از آنها می‌توانند با سرورهای اچ‌پی کسب و کار خود را ارتقا دهند. مجموعه آرسس تک در راستای اهداف شما میتواند بهترین پیشنهاد را با توجه به نیاز شما بدهد .

همچنین می‌توانید  گزینه ای را انتخاب کنید که به طور کامل با نیازهای تیم و بودجه شما هماهنگ شود.

ایسوس

نظر شما چیست؟