15/05/1402 - 14:18
تفاوت گوشی سامسونگ سری s و سری a
همانند همه برندهای عرضه کننده تلفن همراه، سامسونگ نیز گوشی‌های خود را در چند رده اصلی (چهار رده S، Z، A و M) ارائه می‌دهد اما این میان به نظر می‌رسد که سری‌های S و A طرفداران زیادی داشته باشند. در حالی که رده S پرچمدار است، از بسیاری جهات مشابه میان رده‌های سری A به نظر می‌رسد اما این دو رده تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند؛ به همین علت بسیاری از افراد پس از انتخاب برند، در خرید گوشی سامسونگ سری A یا S دچار تردید می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

در ادامه این مقاله قصد داریم، با معرفی دو رده مذکور و بیان تفاوت‌های بین گوشی سامسونگ سری S و A، به سوال کاربران در خصوص خرید این موبایل‌ها پاسخ دهیم. البته قبل از هر چیزی، خریداران باید هدف خود را از تهیه گوشی موبایل مشخص کنند و بودجه خود را نیز در نظر بگیرند؛ سپس با مطالعه ویژگی‌های هر رده به این نتیجه خواهید رسید که کدام گوشی برای شما بهتر است.

گوشی سامسونگ سری S

رده S‌ را می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سری گوشی‌های سامسونگ دانست. این سری از گوشی‌های پرچمدار تشکیل شده و به علت داشتن ظاهر ساده‌تر نسبت به سری Z قیمت مناسب‌تری دارد.

برای طراحی و ساخت گوشی‌های سری S سامسونگ از به‌روزترین فناوری دنیا استفاده می‌شود؛ این تلفن‌ها کیفیت ساخت عالی و طول عمر بالایی دارند. علاوه بر این موارد، شرکت سامسونگ نهایت تلاش خود را به کار می‌برد تا گوشی‌های این سری را با بهترین امکانات فنی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار خوب عرضه کند.

کیفیت عملکرد انواع گوشی سامسونگ سری S به حدی است که برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند، این محصولات، جایگزین گوشی‌های آیفون شوند.

گوشی سامسونگ سری A

گوشی‌های سری A سامسونگ، مهم‌ترین میان رده‌های این برند هستند. در رده A شاهد تنوع مدلی بسیار زیادی می‌باشیم؛ در واقع هدف اصلی سامسونگ از تولید چنین گوشی‌‌هایی، فراهم آوردن رضایت خاطر خریداران با بودجه کم است؛ به عبارت دیگر بسیاری از طرفداران برند سامسونگ تمایل دارند که یک گوشی باکیفیت داشته باشند و در عین حال، هزینه بالایی نیز بابت خرید گوشی سامسونگ پرداخت کنند.

جهت معرفی بیشتر گوشی سامسونگ سری A باید گفت که علی رغم این که موبایل‌های سری S از هر لحاظ بهترین هستند؛ اما در طراحی محصولات رده A تلاش شده است که با حدف ویژگی‌ها و امکانات اضافه یا به کار بردن موار اولیه ارزان‌تر، گوشی‌هایی با امکاناتی مشابه پرچمداران، اما با قیمت پایین‌تر عرضه گردد.

نکته قابل ذکر این است که کیفیت و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مدل‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ سری A با یکدیگر فرق دارند؛ به عنوان مثال برخی از آنها دوربین بهتری دارند و برخی دیگر برای بازی مناسب‌تر به نظر می‌رسند؛ اما در اکثر مدل‌ها تلاش شده است که قابلیت‌های یک گوشی امروزی در حد معقول برآورده شود و کاربران در عین پرداخت هزینه کمتر، مشکلی جهت فعالیت‌های مختلف نداشته باشند.

تفاوت گوشی سامسونگ سری S و سری A

حال به مبحث مهم تفاوت گوشی‌های سامسونگ سری S و A‌ می‌رسیم. همان گونه که احتمالاً تا به حال متوجه شده‌اید، مهم‌ترین تفاوت این دو رده به قیمت آنها مربوط می‌شود. با توجه به بهره‌گیری گوشی‌های سری S از قطعات مرغوب‌تر و مواد اولیه باکیفیت‌تر، همچنین دقت بالاتر در طراحی و ساخت، بدیهی است که قیمت این موبایل‌ها در مقایسه با همتایان سری A خود گران‌تر باشد.

در ادامه به برخی دیگر از تفاوت‌های مهم میان گوشی‌های سری A و S سامسونگ اشاره می‌کنیم.

تفاوت در قدرت عملکرد

شاید مهمترین تفاوت گوشی سامسونگ سری S و سری A این باشد که در سری S از بهترین و به‌روزترین قطعات استفاده می‌شود؛ به خصوص تراشه مرکزی گوشی‌های این سری، بسیار پرقدرت است و عملکرد بی‌نقصی از خود نشان می‌دهد. به تبع این مسئله گوشی‌های رده S سامسونگ در مقایسه با گوشی‌های رده A، عملکرد بهتر و سرعت بالاتری دارند.

به طور مثال، در لیست بهترین گوشی‌های سامسونگ مناسب بازی، گوشی‌های سری S در رده بالاتری از گوشی‌های سری A قرار می‌گیرند. البته این مسئله در مورد همه گوشی‌های سری A صدق نمی‌کند و برخی از آنان از لحاظ عملکرد، بسیار به پرچمداران نزدیک هستند.

وضوح نمایشگر و کیفیت دوربین

صفحه نمایش روان و پرسرعت با رزولوشن بالا از جمله ویژگی‌های گوشی‌های سری S سامسونگ هستند؛ همچنین لنز و سنسور دوربین این گوشی‌ها بسیار قوی بوده و از دوربین چندگانه بهره می‌برند. با داشتن این گوشی‌ها می‌توان بهترین تصاویر و ویدئوها را با کیفیت و وضوح بالا تهیه کرد؛ اما همان طور که پیشتر تا حدودی اشاره شد، بر روی کیفیت دوربین برخی از گوشی‌های رده A سامسونگ نیز کار شده است و افراد بسته به نیاز خود می‌توانند، به سراغ یکی از این میان رده‌های خوش قیمت بروند.

عملکرد و طول عمر باتری

برخلاف آنچه تصور می‌شود؛ در بسیاری از موارد، عمر گوشی‌های رده A سامسونگ نسبت به گوشی‌های رده S طولانی‌تر است؛ علت این اتفاق آن است که پردازنده‌ها و قطعات ضعیف‌تر محصولات سری A انرژی کمتری مصرف می‌کنند و این مسئله طول عمر باتری موبایل را بالا می‌برد؛ از طرفی بسیاری از کاربران گوشی‌های رده A اهل انجام بازی‌های سنگین یا کار کردن با برنامه‌های حرفه‌ای به مدت طولانی نیستند؛ این مقوله نیز می‌تواند، بر مدت زمان دوام باتری تاثیر بگذارد.

سوای از آنچه گفته شد، به کار رفتن تراشه پردازنده قوی، عملکرد باتری موبایل را بهبود می‌دهد؛ علاوه بر این معمولاً باتری‌های تعبیه شده در گوشی‌های سری S شارژدهی بالاتری دارند و با سرعت بیشتری شارژ می‌شوند. به طور کلی گوشی‌های هر دو سری S و A سامسونگ از نظر عملکرد و دوام باتری، عالی هستند و تفاوت آنها به حدی نیست که انتخاب افراد را تغییر دهند.

طراحی و کیفیت ساخت

از نظر طراحی و کیفیت ساخت نیز سامسونگ برای پرچمداران خود سنگ تمام می‌گذارد. کلیه گوشی‌های این رده ظاهری شیک و لاکچری داشته و در عین حال خوش دست هستند؛ علاوه بر این جنس بدنه خارجی بخش اعظم موبایل‌های سری S سامسونگ از آلومینیوم مرغوب و جدیدترین شیشه‌های گوریلا گلس است.

در حالی که اغلب گوشی‌های سامسونگ از شیشه گوریلا گلس بهره برده‌اند و صفحه نمایش آنها از مقاومت لازم برخوردار است؛ اما معمولاً در بدنه گوشی‌های سری A از پلی کربنات استفاده شده است.

کلام آخر

در یک بیان کلی می‌توان گفت که اگر کاربر حرفه‌ای هستید و مشکلی در پرداخت هزینه ندارید، به احتمال زیاد سری S برای شما مناسب‌تر است اما بالعکس اگر از موبایل در حد مصارف معمول روزمره استفاده می‌کنید، نیازی نیست هزینه اضافه‌ای بابت سخت افزار قدرتمند و گرافیک بالای گوشی پرداخت کنید و بهتر است، یکی از گوشی‌های سری A را انتخاب نمایید.

ایسوس

نظر شما چیست؟