05/02/1402 - 15:37
آیا برای معامله ارز دیجیتال نیاز به سرور مجازی است؟
برای معامله ارز دیجیتال به طور کلی نیاز به سرور مجازی نیست. اما اکثر پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، IP کشور ایران را تحریم کرده‌ و حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند. از این رو، معامله گران برای حفاظت از دارایی خود و فعالیت در چنین صرافی‌هایی نیاز به استفاده از سرور مجازی دارند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روش‌های جایگزین برای معامله ارز دیجیتال بدون سرور مجازی آشنا شوید.

1606683296_1_0.gif

سرور مجازی چیست؟

سرور خصوصی مجازی یا VPS در سال های اخیر به یک انتخاب محبوب برای معامله گران تبدیل شده‌است. سرور مجازی شخصی (Virtual Private Server) یک نوع ویندوز است که بر روی یک سیستم فیزیکی اجرا می‌شود و به صورت مستقل عمل می‌کند. VPS امکان نصب و شخصی سازی برنامه‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. در معامله ارز دیجیتال، سرورهای مجازی برای اجرای نرم افزارهای معاملاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 یکی از مزایای اصلی VPS در معامله ارز دیجیتال، سرعت و امنیت آن است. از آنجایی که نرم افزار صرافی  بر روی یک سرور مجازی اختصاصی میزبانی می‌شود، می‌تواند به صورت 24/7 بدون هیچ گونه قطعی کار کند. همچنین، VPS می‌تواند به طور قابل توجهی سرعت سیستم معاملاتی شما را افزایش دهد. از طرفی، دیگر نگران از دست دادن وجوه خود در صرافی‌های خارجی نخواهید بود و با خیال راحت به انجام خرید و فروش و جابجایی دارایی‌های دیجیتال می‌پردازید.

به علاوه، این نوع از سرورها از نظر هزینه‌ای بسیار کارآمد هستند و به کاربران اجازه می‌دهند تا با پرداخت هزینه کمتری، از منابع سرور فیزیکی بهره‌مند شوند. همچنین، سرورهای مجازی به دلیل قابلیت مهاجرت به سرورهای دیگر، یک راه حل مناسب برای ارائه خدمات  امن در بستر اینترنت و بهبود عملکرد سرویس‌های آنلاین هستند.

چرا برای معامله ارز دیجیتال به سرور مجازی نیاز داریم؟

استفاده از سرور مجازی برای معامله ارز دیجیتال به یکی از نیاز‌های ضروری معامله گران تبدیل شده‌است. به طور کلی سرورهای مجازی در مقایسه با سیستم‌های شخصی از مزایای زیادی برخوردارند. در این بخش به چند مورد از مهم‌ترین دلایل استفاده از سرور مجازی توسط معامله گران ارز دیجیتال می‌پردازیم.

  1. دسترسی آسان: سرور مجازی محیط یک سیستم شخصی با IP یک کشور دیگر را برای شما فراهم می‌کند. بدین ترتیب، دسترسی به آن بسیار ساده بوده و با چالش‌هایی مانند اتصال به VPN مواجه نخواهید بود.
  2. امنیت بالا: سرور مجازی با ارائه خدمات امنیتی و حفاظتی مانند رمزگذاری و فایروال، دارایی دیجیتال شما را در برابر دسترسی غیر مجاز و حملات سایبری ایمن نگه می‌دارد.
  3. انعطاف پذیری: سرور مجازی قابلیت‌هایی مانند مدیریت برنامه‌ها، مانیتورینگ وضعیت سرور و ارتقاء سیستم را به  شما می‌دهد.
  4. هزینه کم: استفاده از سرور مجازی به شما اجازه می‌دهد تا به وسیله یک سیستم قدرتمند با آی پی یک کشور غیر ایرانی، به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید. همچنین،هزینه‌های نگهداری، تعمیر و به‌روزرسانی سیستم نیز کاهش پیدا می‌کند.
  5. افزایش سرعت: سرور مجازی با تضمین پهنای باند و سرعت اینترنت بالا، به شما امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را به صورت به صورت فوری و بدون وقفه می‌دهد.

 باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از سیستم شخصی، احتمال خرابی، ویروس و سرقت اطلاعات شما وجود دارد. همچنین ممکن است آی پی ایران از طرف صرافی شناسایی و فعالیت شما متوقف شود. اما با استفاده از سرور مجازی، این مشکلات به حداقل می‌رسند و شما می‌توانید به راحتی و با اطمینان بیشتر در پلتفرم‌های خارجی معامله کنید.

برای خرید سرور مجازی مناسب برای ترید می توانید از خدمات متنوع ایرانیکارت استفاده کنید.

راهکار جایگزین برای معامله ارز دیجیتال بدون سرور مجازی

برای معامله ایمن و پرسرعت ارزهای دیجیتال، راه‌های دیگری به جز استفاده از سرور مجازی نیز وجود دارد که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم.

VPN آی پی ثابت

یکی از جایگزین‌های ارزان  و راحت، خرید VPN با آی پی ثابت است. همانطور که از نامشان پیداست، این نوع از فیلترشکن‌ها با ارائه آی پی ثابت می‌توانند برای معامله ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی مورد استفاده قرار بگیرند. اما نکته‌ مهم این است که امکان قطعی ناگهانی در این نوع از فیلترشکن‌ها وجود دارد که این موضوع امنیت حساب شما را به خطر می‌اندازد. لازم به ذکر است که خرید و فروش VPN در کشور ایران ممنوع و غیرقانونی است. از این رو، VPN نمی‌تواند گزینه مناسبی برای معامله گران ارزهای دیجیتال محسوب شود.

پلتفرم معاملاتی داخلی

با توجه به محدویت‌های معاملاتی که صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی در نظر گرفته‌اند، بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده از صرافی‌های معتبر ایرانی است. در حال حاضر صرافی‌های داخلی زیادی وجود دارند که در حال ارائه خدمات رمز ارزی به فعالان حوزه کریپتو هستند که از امن‌ترین و مطمئن‌ترین آن‌ها می‌توان به صرافی ایرانیکارت اشاره کرد. با ثبت نام و احراز هویت در پلتفرم‌های داخلی می‌توانید بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. در انتخاب صرافی‌ داخلی نیز باید به ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی، سرعت، تعداد رمز ارز، کارمزد، امنیت و سابقه توجه کنید. انتخاب یک صرافی با تمام این ویژگی‌ها برای انجام معاملات رمز ارزی می‌تواند شما را از خرید VPS بی نیاز کنند. برای دسترسی به پلتفرم معاملاتی و هم چنین خرید و فروش ارزهای دیجیتال از ایرانیکارت می توانید از آدرس زیر استفاده کنید.

https://www.iranicard.ir/crypto/

قابل توجه است خرید و فروش ارز دیجیتال در ایرانیکارت بدون هیچ گونه کارمزدی است و مخاطرات و نیازمندی شما به vpn و یا سرور مجازی از بین خواهد رفت.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟