16/01/1402 - 13:53
معرفی انواع سرور اچ پی و بهترین فروشنده سرورهای hp در ایران
کمپانی hp با ارائه سرورهای قدرتمند و با تنوع قیمت مناسب، توانسته است در ایران و جهان به یکی از انتخاب‌های اصلی خرید سرور تبدیل شود. سرورهای اچ پی در مدل‌های متنوعی عرضه شده‌اند که در ادامه به معرفی انواع سرور hp می‌پردازیم و اطلاعات لازم را در ارتباط با فروش سرور اچ پی در ایران، در اختیارتان می‌گذاریم.

1606683296_1_0.gif

کمپانی hp با ارائه سرورهای قدرتمند و با تنوع قیمت مناسب، توانسته است در ایران و جهان به یکی از انتخاب‌های اصلی خرید سرور تبدیل شود. سرورهای اچ پی در مدل‌های متنوعی عرضه شده‌اند که در ادامه به معرفی انواع سرور hp می‌پردازیم و اطلاعات لازم را در ارتباط با فروش سرور اچ پی در ایران، در اختیارتان می‌گذاریم.

انواع سرور اچ پی

دسته‌بندی انواع سرور hp از منظرهای مختلف صورت می‌گیرد. که در اینجا با هم بررسی می‌کنیم.

دسته بندی سرور hp بر اساس نوع کارآیی به شکل زیر است:

  • سرورهای هیبریدی یا ProLiant Easy Connect: گزینه ایده‌ال برای دورکاری و کار کردن به شکل ریموت و دسترسی از راه دور
  • سرور Apollo  که به نام سرور XL نیز شناخته می شوند: انتخاب مناسب برای میزبانی وب، کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، پردازش داده و ... . این سرورها الزاماً می بایست در رک نصب شوند.
  • میکروسرور : سرور کوچک و بدون ایجاد سر و صدا، انتخاب مناسب برای کسب و کارهای نوپا و تازه تأسیس
  • سرور Moonshot System : مبتنی بر نرم‌افزار کار می‌کند، یک انتخاب ایده‌‌آل برای مراکزداده
  • کلود سرور : یک انتخاب ایده‌آل برای مجازی‌سازی و محیط کاری ابری

 دسته‌بندی دیگری که برای سرور hp تعریف شده است، بر اساس قرارگیری در رک است.  بر این اساس انواع سرور hp عبارتند از:

  • سرور رکمونت DL اچ پی (HPE ProLiant DL Server)
  • سرور ایستاده ML اچ پی (HPE ProLiant ML Server)
  • سرور تیغه‌ای BL اچ پی (HPE ProLiant BL Server)

معرفی سرور HPE DL

سرور DL اچ پی قابل نصب در رک هستند و برای کسب و کارهای مختلف در مدل‌های گوناگون عرضه شده است. نحوه قرارگیری این سرورها در رک به شکل افقی است.  این سرورهای قدرتمند از قابلیت‌هایی مانند انعطاف‌‌پذیری و قابلیت ارتقا برخوردارند و بر همین اساس از پرکاربردترین انواع سرور hp در ایران و جهان به شمار می‌آیند. میزان این محبوب بودن به گونه‌ای است که عنوان پرفروش‌ترین و پر طرفدارترین سرور در جهان به سرور HPE ProLiant DL380 G10 اختصاص دارد.  انواع سرور HP در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شده است که در چند نسل این تولید ادامه داشته است. بدیهی است هر نسلی با ویژگی‌هایی منحصر به فرد و با تغییرات بهینه یافته به بازار معرفی شده است. یکی دیگر از مدل‌های پرفروش DL اچ پی، سرور HPE ProLiant DL360 G10 است که یک سرور 1U است به این معنا که ارتفاع یک یونیت در رک توسط آن اشغال می‌شود و به عنوان سرور میزبان در دیتاسنتر می‌تواند عملکرد خوبی ارائه دهد.

معرفی سرور HPE ML

این سرور از نظر شکل ظاهری شبیه به کیس کامپیوتر است و برای این که عمل کنند  نیازی به نصب در رک ندارند. به دلیل عدم نیاز به رک، برای کسب و کارهایی که با محدودیت فضا مواجه هستند، یک انتخاب مناسب است که لازم است با توجه به نیازهای کسب و کاری، از میان مدل‌های عرضه شده در نوع سرور ML اچ پی یک انتخاب مناسبی انجام شود. سرور ML برای شعب ادارات و شرکت‌ها مناسب‌ترین گزینه است.  سرور G10 ML350 اچ پی از پرفروش ترین مدل‌ها در این نوع ML اچ پی است. یکی دیگر از مدل‌های محبوب نوع ML سرور اچ پی، سرور ML30 G10 اچ پی است که با برخورداری از قابلیت ارتقا، برای ذخیره‌سازی و نیز پردازش اطلاعات در کسب و کارهای کوچک و در حال رشد، توانسته است جایگاه خود را به دست بیاورد و سرآمد تمام گزینه‌های احتمالی سرور HP باشد.

معرفی سرور HPE BL

سرور تیغه‌ای اچ پی یا همان سرور بلید که به اختصار BL خوانده می‌شود نیز مانند سرورهای   HPE DLدر رک قرار می‌گیرند. با این تفاوت که سرور تیغه‌ای می‌بایست به صورت عمودی در رک نصب شوند. این سرورها برای محیط‌های کاری که میزان پردازش‌ها بالاست و همین‌طور برای دیتاسنترها یک انتخاب مناسب محسوب می‌شوند.

بهترین فروشنده سرور hp در ایران

گفتیم که با وجود قابلیت‌هایی که از سرور hp سراغ داریم، قیمت آن حتی اگر بالا باشد باز هم مقرون به صرفه است و با تنوعی که در انواع سرور hp می‌بینیم، باعث شده است که صاحب هر کسب و کاری در هر ابعادی در صورتی که قصد راه‌اندازی شبکه کامپیوتری داشته باشد به سرور hp به عنوان یک گزینه با احتمال انتخاب بسیار بالا نگاه می‌کند. سرور hp در صورتی می‌تواند به عنوان هسته‌ی اصلی شبکه سازمانی درست عمل کند که به درستی انتخاب شده باشد و بتواند پاسخ‌گوی نیازهای حال و آینده‌ی سازمان باشد. منظور از نیازهای آینده‌ی این است که صاحب کسب و کار باید یک چشم‌‌اندازی از میزان رشد کسب و کار و به طور کلی مسیر پیش روی خود داشته باشد. اگر در انتخاب بهترین فروشنده سرور hp اشتباه کنید و با راهنمایی‌های اشتباه سروری را تهیه کنید که نتواند نیازهای کاری را رفع کند و یا خرید سروری که به درستی کار نمی‌کند نه تنها بودجه‌ای که برای خرید سرور hp در نظر داشتید، از بین می‌رود بلکه عملکرد نادرست سرور، موجب از کار افتادن شبکه و اخلال در کار خواهد شد. بر همین اساس پیش از انتخاب و خرید سرور hp لازم است لیستی از نیازهای کاری سازمان خود را با نگاهی به آینده‌ی کسب و کار خود، تهیه کنید و سپس از کارشناسان فنی و آموزش‌دیده مشورت بخواهید تا راهنمایی‌های لازم در اختیارتان قرار گیرد و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این موضوع مهم را فراموش نکنید که ما در ایران، نمایندگی رسمی HP نداریم، بنابراین باید به سراغ شرکت‌های واردکننده تجهیزات شبکه و سرور HP بروید. توجه داشته باشید که شرکتی که به عنوان نمایندگی فروش سرور hp انتخاب می‌کنید، موظف است سرور و هر تجهیز شبکه‌ای که از آن دریافت می‌کنید را گارانتی کند. این گارانتی، خدمات پس از فروش، پشتیبانی، تعمیر و نگهداری سرور hp را شامل می‌شود. ما در ساپراصنعت با سابقه طولانی در تأمین تجهیزات شبکه و سرور hp این افتخار را داریم که با همراهی کارشناسان مجرب در میان بهترین فروشندگان سرور hp در ایران همراه مشتریان عزیز خود باشیم، رضایت مشتریان ما در این سال‌ها پشتوانه و دلگرمی بزرگی برای تیم ساپراصنعت بوده و خواهد بود.      

ایسوس

نظر شما چیست؟