09/01/1402 - 18:37
سئو خارجی چیست؟ چه تکنیک هایی در این روش بهینه سازی باید انجام شود؟
برای افزایش بازدید و ترافیک ارگانیک وب سایت باید روی انواع تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، از جمله بهبود سئو خارجی تلاش کنید. سئو خارجی یا Off-page SEO، همانطور که از نامش پیداست، شامل مجموعه فعالیت هایی خارج از وب سایت است که موجب افزایش ترافیک و ارتقای جایگاه وب سایت شما خواهد شد. برخی افراد سئو خارجی را با لینک سازی خارجی یا بک لینک برابر می دانند در صوتی که بک لینک تنها یکی از تکنیک های سئو خارجی است. در این مقاله از سئوکار سایر تکنیک های سئو خارجی را معرفی خواهیم کرد.

اگر صاحب یک و سایت هستید، سئو یا بهینه سازی وب سایت  برای موتور های جستجو، مهم ترین و اصلی ترین راهکار برای دیده شدن وب سایت و حتی افزایش فروش در کسب و کارتان خواهد بود. با کمک سئوکار می توانید رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید و در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو دیده شوید. برای اطلاع از خدمات سئوکار، دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات سئو مراجعه نمائید.

سئو خارجی چیست؟

موتورهای جستجو فاکتورهای مهمی را برای تعیین رتبه و جایگاه هر وب سایت در نظر می گیرند. برخی از این فاکتورها براساس عملکرد وب سایت و محتوا هستند اما برخی دیگر به درک گوگل و سایر موتورهای جستجو از وب سایت شما، از طریق منابع خارج از دامنه وب سایتتان می پردازد.

سئو خارجی یا Off-page SEO به تمامی تکنیک هایی گفته می شود که در خارج از وب سایت برای بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو یا همان SERP، به کار برده می شود. اقدامات سئو خارجی یا بهینه سازی خارجی سایت برای موتورهای جستجو، می تواند شامل بک لینک یا لینک سازی خارجی، حضور در رسانه های اجتماعی و یا نوشتن پست مهمان باشد.

چرا سئو خارجی مهم است؟

الگوریتم های سرچ گوگل (search algorithms) و فاکتورهای رتبه بندی وب سایت ها دائما در حال تغییر است. اما قابلیت اطمینان و اعتبار وب سایت ها از مهم ترین معیارهای رتبه بندی سایت هستند که تقریبا همیشه بر جایگاه وب سایت ها تاثیر گذار بوده است. از این رو سئو خارجی، نقش اساسی در رتبه بندی وب سایت ها ایفا می کند. اگرچه گوگل تمام الگوریتم ها و عوامل موثر بر رتبه بندی سایت را اعلام نمی کند، اما بد نیست بدانید که  برخی داده های حاصل از عوامل متفاوت در رتبه بندی های نتایج موتورهای جستجو این موضوع را نشان می دهد که سئو خارجی، بیشتر از 50% بر روی رتبه بندی وب سایت ها تاثیر گذار است.

تکنیک های سئو خارجی

اگر یک تازه کار در سئو هستید و فکر می کنید سئو خارجی مساوی است با بک لینک گرفتن و تمرکز خود را بر روی گرفتن هزاران بک لینک از سایتهای مختلف می گذارید و فکر می کنید با این کار به رتبه اول نتایج موتورهای جستجو دست خواهید یافت، سخت در اشتباه هستید.

اگرچه بک لینک یکی از مهم ترین تکنیک های سئو خارجی است، اما سئو خارجی بخش های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بک لینک سازی

همانطور که گفته شد بک لینک مهم ترین و اساسی ترین تکنیک سئو خارجی است، اما به کارگیری این تکنیک و گرفتن بک لینک باکیفیت نیازمند رعایت اصولی است که در زیر به آنها اشاره شده است.

بک لینک با کیفیت از سایت های معتبر دریافت کنید.

  • برای این کار اعتبار دامنه (Domain Authority) و اعتبار صفحه (Page Authority) وب سایت مورد نظر را از طریق وب سایت MOZ بررسی کنید. علاوه بر این گوگل به ارتباط موضوعی بین وب سایت لینک دهنده و وب سایت دریافت کننده لینک حساس است، درنتیجه محتوای مطالب و وب سایت مورد نظر بررسی کنید و از مرتبط بودن زمینه فعالیت یا موضوع وب سایت مورد نظر با وب سایت خود مطمئن شوید.

به محل قرارگیری لینک ها در محتوا توجه کنید.

  • گوگل به چگونگی و محل قرارگرفتن لینک شما در صفحه توجه می کند. در واقع قراردادن لینک درون محتوا، نسبت به قرارگرفتن لینک در جایی مانند گوشه های سایت که در معرض دید کاربر نیست، ارزش بیشتری دارد.

از انکر تکست مناسب استفاده کنید.

  • انکر تکست یا Anchor text همان عبارت و متنی است که با کلیک بر روی آن وارد صفحه جدید می شویم. انکر تکست یکی از فاکتورهای رتبه بندی وب سایت نزد گوگل است، زیرا با خواندن آن متوجه موضوع صفحه مقصد خواهد شد. در نتیجه بهتر است از متن های با معنی و مرتبط با صفحه مقصد برای انکر تکست استفاده کنید.

نقش شبکه های اجتماعی در سئو خارجی

فعالیت در رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای وب سایت ها به دلایل کمک به برندینگ، افزایش ترافیک، افزایش میزان سرچ برند و لینک سازی برای وب سایت ها، بسیار مهم است. برای اینکه فعالیت موثری در شبکه های اجتماعی داشته باشید، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی و محتوای مناسب با نیاز و خواسته های آن ها را تولید کنید.

در حال حاضر حضور و استفاده از شبکه های اجتماعی زیر می تواند برای وب سایت شما مفید باشد:

  • آپارت و یوتیوب: این دو وب سایت، بستر های مناسبی برای قرار دادن محتوای ویدئویی است. از آنجا که گوگل به ویدئو و محتوای چند رسانه ای اهمیت می دهد، استفاده از این دو پلتفرم برای افزایش ترافیک و بهبود جایگاه وب سایت پیشنهاد می شود.
  • اینستاگرام: این روزها اینستاگرام رسانه محبوب تمام کاربران، به خصوص ایرانی ها است. با حضور موثر در این رسانه اجتماعی می توانید مخاطبان بسیاری را جذب و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

بازاریابی محتوایی در سئو خارجی

برخلاف تصور بسیار افراد، بازاریابی محتوایی تنها به عنوان تکنیک سئو داخلی استفاده نمی شود. در واقع بازاریابی محتوایی از تاکتیک ها یهر دونوع سئو، یعنی سئو داخلی و سئو خارجی است. در سئو خارجی اگر شما یک پست مهمان بنویسید، به نوعی بازاریابی محتوایی انجام داده اید. تولید محتوای با کیفیت، جذاب و دلخواه کاربر تبلیغ سایت و محتوای شما را تسهیل می کند و حتی می تواند باعث به اشتراک گذاری و انتشار بیشتر و در نهایت افزایش ترافیک سایت شما شود.

کلام آخر

امروزه نمی توانید سئو خارجی را نادیده بگیرید. سئو خارجی از مهم ترین راهکارهای افزایش بازدید و ترافیک سایت است. در واقع سئو خارجی به اندازه سئو داخلی مهم است و جهت بهتر دیده شدن وبسایتتان، باید برای بهبود هر دوی آنها تلاش کنید. به منظور بهینه سازی و ب سایت خود و دریافت رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو، از متخصصان برتر سئو کمک بگیرید.

ایسوس

نظر شما چیست؟