15/12/1401 - 16:24
گلکسی واچ بهتر است یا اپل واچ؟
دنیای گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های اپل که با سیستم‌عامل iOS کار می‌کنند، تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای دارند. به همین دلیل محصولات سازگار با اندروید و آیفون ویژگی‌های خاصی را ارائه می‌کنند که روی اکوسیستم اندروید و آیفون بهترین عملکرد را داشته باشند. اتفاقی که در زمینه ساعت‌های هوشمند از جمله اپل واچ و گلکسی واچ هم دیده می‌شود. با این حال همیشه این سوال پیش می‌آید که گلکسی واچ بهتر است یا اپل واچ؟

1606683296_1_0.gif

تفاوت های اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ

در مقایسه گلکسی واچ و اپل واچ باید به این موضوع توجه داشته باشید که از چه گوشی‌ای استفاده می‌کنید؟ اگر گوشی اندرویدی دارید، استفاده از ساعت‌ هوشمند گلکسی واچ گزینه مناسبی خواهد بود و اگر از آیفون استفاده می‌کنید، اپل واچ بهترین انتخابی است که پیش روی خودتان دارید.

حالا اگر می‌خواهید گوشی خودتان را عوض کنید و به سمت پلتفرمی جدید حرکت کنید، موضوعی است که باز هم در استفاده شما از ساعت هوشمند تاثیر می‌گذارد.

همان‌طور که گفتیم گلکسی واچ بهترین انتخاب برای کاربران گوشی‌های سامسونگ و سایر محصولات اندرویدی بازار به شمار می‌رود. اپل واچ هم ساعت هوشمندی خواهد بود که بهترین عملکرد را روی آیفون دارد و بهتر از اپل واچ گزینه‌ دیگری نخواهید داشت.

مقایسه گلکسی واچ و اپل واچ

از جمله تفاوت های اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ باید به سیستم عامل این دو ساعت هوشمند اشاره کنیم. اپل واچ به سیستم عامل WatchOS مجهز شده و گلکسی واچ از WearOS استفاده می‌کند. سیستم عامل روی عملکرد و اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید، تأثیرگذار است. سیستم عامل WearOS نسخه‌ای از اندروید به شمار می‌رود که برای ساعت‌های هوشمند توسعه پیدا کرده و گلکسی واچ ۵ سامسونگ هم از نسخه مخصوص این سیستم عامل استفاده می‌کند. اپل واچ هم از سیستم عامل WatchOS استفاده می‌کند که اپل آن را توسعه داده و تنها روی این ساعت‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

کار کردن با این دو سیستم‌عامل با هم متفاوت است و تجربه کاربری منحصر به فردی را به شما منتقل می‌کنند.

در مقایسه گلکسی واچ و اپل واچ باید به ظاهر این محصولات هم توجه داشته باشید. گلکسی واچ ۵ از صفحه نمایشی دایره‌ای استفاده می‌کند و اپل واچ سری ۸ از صفحه نمایشی تقریبا مربعی بهره می‌برد. با این حال باید بگوییم که اپل واچ سری ۸ از نظر ظاهری شباهت زیادی به اپل واچ سری ۷ دارد. اما گلکسی واچ و اپل واچ هر دو از صفحه نمایش با کیفیتی بهره می‌برند. صفحه نمایش OLED برای این دو محصول در نظر گرفته شده که کیفیت بسیار خوبی دارند و روشنایی مناسبی تولید می‌کنند. روشنایی بالای این صفحه‌های نمایش باعث شده که بتوانید خیلی راحت با این محصولات در محیط‌های خارج از خانه و زیر نور خورشید کار کنید.

موضوع دیگری که تفاوت های اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ را مشخص می‌کند، حسگرها و کاربردهای این دو محصول است. هر دو ساعت هوشمند سامسونگ و اپل از حسگرهای سلامتی متعددی بهره می‌برند. هر دوی این محصولات به حسگر سنجش میزان سطح اکسیژن خون، حسگر نوار قلب و حسگر سنجش ضربان قلب مجهز شده‌اند. این ساعت‌ها کیفیت خواب کاربران را زیر نظر خواهند داشت. گلکسی واچ ۵ و اپل واچ سری ۸ هر دو از حسگر تشخیص گرمای پوست بهره می‌برند. حسگری که باعث می‌شود  دمای بدن خودتان را همیشه زیر نظر داشته باشید.

اتفاقی که باعث می‌شود اپل واچ ۸ از گلکسی واچ بهتر به نظر برسد، برخورداری از حسگر تشخیص تصادف است. اپل واچ ۸ در زمانی که تصادف کنید می‌تواند با اورژانس تماس بگیرید.

در مقایسه گلکسی واچ و اپل واچ باید به ظرفیت باتری این دو محصول هم توجه داشته باشید. اپل واچ از جمله محصولاتی است که می‌توانید یک روز کامل با آن کار کنید. البته اپل ادعا کرده که اپل واچ سری ۸ در استفاده‌های معمولی نزدیک به ۱۸ ساعت کار می‌کند. البته که اپل در اپل واچ‌های جدید قابلیت Low Power Mode را ایجاد کرده که در صورت فعال کردن آن می‌توان تا ۳۶ ساعت با این محصول کار کرد. البته که ظرفیت باتری گلکسی واچ با توجه به مدل ۴۱ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری متفاوت است. مدل ۴۱ میلی‌متری باتری ۲۸۲ میلی‌آمپر ساعتی دارد و مدل ۴۴ میلی‌متری از باتری ۳۰۸ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. روی کاغذ که مدل ۴۴ میلی‌متری باید عملکرد بهتری داشته باشد. با این حال مدل ۴۱ میلی‌متری هم عملکرد بدی در قسمت باتری ارائه نمی‌کند.

موضوع باتری روی گلکسی واچ ۵ هم بسیار مهم است. مدل ۴۰ میلی‌متری این ساعت هوشمند باتری ۲۸۴ میلی‌آمپر ساعتی دارد و مدل ۴۴ میلی‌متری از باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. ظرفیت باتری مدل ۴۴ میلی‌متری هم باعث شده که این ساعت هوشمند مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد.

اپل واچ یا گلکسی واچ؟ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟

اپل واچ و گلکسی واچ در عمل شباهت‌های بسیار زیادی دارند. هر دوی این محصولات نه تنها کیفیت ساخت بالایی دارند، بلکه از مقایسه با مدل‌های قبلی خودشان بسیار بهبود پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر این دو محصول ظاهر زیبایی دارند. هر دوی این محصولات به خوبی می‌توانند سلامتی شما را زیر نظر داشته باشند و همه این محصولات در ردیابی فعالیت‌های ورزشی شما قوی عمل می‌کنند.

البته باتری مسئله‌ای است که هر دوی این ساعت‌های هوشمند در آن عملکردی معمولی دارند و به شکلی ساخته شده‌اند که روزی یکبار باید آن‌ها را شارژ کنید.

در آخر باید باز هم به این موضوع می‌رسیم که از چه اکوسیستم و گوشی‌ای استفاده می‌کنید؟ اپل واچ بهترین گزینه برای گوشی‌های آیفون است و گلکسی واچ هم بهترین گزینه برای گوشی‌های سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی خواهد بود. بسیاری از ویژگی‌های این محصول روی گوشی‌های دیگر فعال نیستند و چه بخواهید و چه نخواهید مجبور می‌شوید محصولی خریداری کنید که گوشی شما با آن سازگاری بیشتری دارد.

ایسوس

نظر شما چیست؟