11/11/1401 - 15:34
بررسی Chateu 5G پر قدرترین روتر اکسس پوینت میکروتیک
اگر دنبال یک روتر دو بانده می‌گردید که بتواند به راحتی در باند LTE/5G کار کند، ما به شما روتر اکسس پوینت Chateu 5G میکروتیک را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از نکات خوب Chateu 5G این است که شما می‌توانید آن را هر کجا که می‌خواهید ببرید، مهم نیست در خانه ، فضای باز یا اداره کار می کنید با این روتر هیچ مشکلی برای اتصال شما به اینترنت وجود نخواهد داشت.

1606683296_1_0.gif

اگر دنبال یک روتر دو بانده می‌گردید که بتواند به راحتی در باند LTE/5G کار کند، ما به شما روتر اکسس پوینت Chateu 5G میکروتیک را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از نکات خوب Chateu 5G این است که شما می‌توانید آن را هر کجا که می‌خواهید ببرید، مهم نیست در خانه ، فضای باز یا اداره کار می کنید با این روتر هیچ مشکلی برای اتصال شما به اینترنت وجود نخواهد داشت.

روتر Chateu 5G علاوه بر قابلیت LTE دارای 5 عدد پورت اترنت گیگابیتی، یک عدد پورت USB و همچنین یک مودم داخلی 5G با قابلیت LTE است. پس اگر شما در منطقه‌ای از ایران ساکن هستید که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند این روتر حتما تجربه‌ای فوق العاده‌ از سرعت بالای دانلود و تماشای ویدیو را برای شما رقم خواهد زد. Chateu 5G همچنین دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

پردازنده پر قدرت

خب اگر نوبتی هم باشد بهتر است به سراغ پردازنده این روتر اکسس پوینت منحصر به فرد برویم، پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 716 مگاهرتز که حتی می‌توان آن را اوور کلاک کرد. به این معنا که می‌شود سرعت کلاک پردازنده را از حد مجاز و تعریف ‌شده خود نیز بیشتر کرد. نکته بسیار جالب و مثبت هم این است که این روتر هنگام کار با فرکانس 896 مگاهرتز نیز بیش از حد گرم و یا قطع نمی شود و همچنین صدای دستگاه هم به سختی شنیده خواهد شد.

مودم داخلی با سرعت فوق العاده

از طرفی باید بگوییم که میکروتیک روتر جدید خود را به مودم قدرتمند CAT12 LTE با سرعت دانلود، تا 600 و سرعت آپلود تا 150 مگابیت بر ثانیه مجهز کرده است که خود دارای گزینه تجمیع باند به هدف افزایش پهنای باند و انعطاف پذیری اتصالات اترنت می‌باشد. این را هم در نظر داشته باشید که Chateu 5G بسته به نیاز شما، باندهایی از CAT4 LTE یا CAT20 LTE و همینطور باند 5G بسیار سریع به کاربران خود ارائه می‌دهد.

فناوری پیشرفته 3xCA

در میان روتر‌های میکروتیک، روتر اکسس پوینت Chateu 5G می‌تواند با استفاده از حداکثر 3xCA متصل شود. فناوری 3xCA ترکیب و استفاده بهینه از سه طیف فرکانسی را ممکن می‌سازد با همه این‌ها، این دستگاه با فناوری xCA2 نیز عملکرد پایداری را ارائه می‌دهد. در این حالت حداکثر سرعت شما می‌تواند بین 120 تا 150 مگابیت بر ثانیه متغیر باشد.

فناوری TR-069

در ضمن اگر تمایل دارید اکسس پوینت با رم 256 مگابایت داشته باشید، یک روتر برد برای تطبیق  با اکسس پوینت شما به صورت یکپارچه در دستگاه Chateu همگام سازی شده است. علاوه بر این شما می‌توانید از فناوری TR-069 در آن استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد درباره محدودیت دسترسی دستگاه‌ها، مدیریت کلاینت و ویژگی‌های دیگر RouterOS تصمیم بگیرید.

USB برای اهداف ذخیره سازی

وجود یک USB نیز به شما کمک می‌کند هارد دیسک، SSD، لوازم جانبی رایانه حاوی سیم کارت یا کارت حافظه و همچنین دیگر دستگاه‌های ذخیره سازی را متصل کنید. این ویژگی برای مواقعی که می‌خواهید آنها را از طریق LAN به اشتراک قرار دهید بسیار کاربردی و مفید است.

با مقایسه قیمت روتر‌های میکروتیک می فهمیم که Chateu 5G یک  کیت LTE برای کارهای خاص است. اندازه رم و تعداد پورت‌ها مشابه مدل‌های دیگر می باشد اما نسبت به دیگر روترها باید هزینه بیشتری را برای این مدل بپردازید. زیرا در مقایسه با دیگر روترها برای مثال  Chateau LTE12 بسیار کارآمد تر عمل می‌کند. Chateu 5G این امکان را به شما می‌دهد تا ویدیو‌ها را با کیفیت k ultra hd4 تماشا کنید. شما همچنین می‌توانید چندین دستگاه مانند سوئیچ هوشمند یا سایر دستگاه‌های شبکه را به آن متصل کنید و مهم تر از همه این است که توانایی کنترل دسترسی را نیز دارید.

تست سرعت روتر اکسس پوینت chateu  5G

برای تست اتصال LTE از ابزار آنلاین Speedtest استفاده کردیم. برای اطمینان بیشتر و نتایج قابل اعتماد، Chateau 5G را در دو مکان مختلف مورد آزمایش قرار دادیم. این آزمایش ها در فاصله حدود 4 کیلومتری از دو فرستنده پخش شبکه انجام شد، فرستنده های بعدی نیز در فاصله 6 کیلومتری و 8 کیلومتری قرار گرفتند.

فناوری 5G در ایران

با حضور 5G تمام خاطرات بد از سرعت کم اینترنت فراموش خواهد شد. شاید این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده باشد که اینترنت 5G در کدام شهرها و محله های ایران وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال که کدام مناطق تحت پوشش اینترنت 5G قرار دارند باید بگوییم تقریبا حدود دو سال از راه اندازی اینترنت 5G به ایران می گذرد. اولین سایت 5G در ایران با همکاری اپراتور ایرانسل در یکم مرداد سال 1399 در محل پژوهشگاه ارتباطات واقع در خیابان کارگر شمالی تهران راه اندازی شد. دومین سایت 5G نیز به صورت indoor در محله امیر آباد تهران و سومین مورد به صورت outdoor در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی و امکان استفاده عموم مشترکان ایرانسل به وسیله گوشی‌هایی با قابلیت 5G به علاوه استفاده دانشجوها و پژوهشگران میسر شد. مناطق دیگری مانند پارک آب و آتش، بوستان کتاب، بلوار اصلی تهرانسر، الهیه و مناطق دیگر در تهران و حرم مطهر رضوی، کارخانه نوآوری مشهد تحت پوشش این اینترنت قرار گرفتند. جزیره کیش، شیراز و قم هم جزء کلانشهرهایی بودند که در برخی از مناطق خود میزبان اینترنت 5G شدند. به گفته وزیر ارتباطات و اطلاعات ، به دلیل کم کاری هایی که در حوزه اینترنت خانگی صورت گرفته است به جای توسعه VDSL به سمت اینترنت خانگی 5G پیش خواهیم رفت. پیش بینی می‌شود اینترنت 5G در سال 2025 به صورت فراگیر در بیشتر کشورهای جهان دردسترس عموم مردم قرار خواهد داشت.

چه اپراتورهایی از 5G پشتیبانی می کنند؟

در حال حاضر اپراتورهایی همچون ایرانسل و همراه اول از اینترنت پرسرعت 5G در برخی از مناطق کشور پشتیبانی می‌کنند. همچنین فرایند تجاری سازی 5G شرکت ارتباطات مبین نت و ارائه 5G برای مشترکان خانگی و سازمانی، در اسفند سال 1399 آغاز شد. به نظر می رسد طولی نمی کشد که شهرهای بیشتر و مناطق گسترده تری از 5G برخوردار شوند، بهتر است مقداری صبر کنیم تا این فناوری در ایران گسترده تر شود.

جمع بندی

روتر Chateu 5G به عنوان یک مودم LTE/5G بسیار خوب عمل می‌کند با WiFi  کمی ضعیف که شاید به دلیل قرار گرفتن آنتن‌ها باشد. سرعت در هنگام دانلود به صورت پیوسته در حدود 175 مگابیت در ثانیه همراه با نوسان است و امکان دارد تا 250 مگابیت در ثانیه نیز برای مدت کوتاهی تغییر کند. مزیت بزرگ دیگری که این روتر اکسس پوینت 5G دارد وجود 5 عدد پورت اترنت گیگابیتی و یک عدد USB است. تنها نقطه ضعفی که می توان برای این دستگاه با کیفیت در نظر گرفت قیمت نسبتا بالای آن است که با توجه به عملکرد و کارایی فوق العاده اش چندان زیاد نیست و ارزش خرید را دارد.

روتر اکسس پوینت Chateu باقابلیت  5Gرا از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه روترهایی با قابلیت 5G و همینطور Chateu 5G ما به شما فروشگاه شبکه دیده بان را معرفی می کنیم. این مجموعه علاوه بر فروش انواع برندهای تجهیزات شبکه، جدید ترین و بروزترین تجهیزات موجود در بازار را به شما ارائه می‌کند.

  Chateu 5Gنیز یکی از جدیدترین محصولات برند میکروتیک است که به تازگی به بازار معرفی شده و دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G می‌باشد. این محصول در حال حاضر در فروشگاه شبکه دیده بان موجود است و با قیمت روز به فروش می رسد. تمامی محصولات این مجموعه دارای گارانتی معتبر بوده و با قیمت مناسب و همچنین فاکتور رسمی به مشتریان عرضه می‌گردد. این فروشگاه همچنین دارای خدماتی همچون تعمیر تجهیزات شبکه، انواع کانفیگ، نصب و غیره نیز می‌باشد.

جهت اطلاع از مراحل ثبت سفارش و تعمیرات با شبکه دیده‌بان تماس بگیرید : 20 21 9100 – 021

شبکه دیده بان وارد کننده و ارائه کننده انواع تجهیزات شبکه در برند‌های معروف است. از جمله خدمات این مجموعه:

  • 48 ساعت مهلت تست
  • یک سال گارانتی
  • ارسال در اسرع وقت به تمام نقاط ایران
  • مشاوره رایگان قبل از خرید محصول
  • امکان کانفیگ و راه اندازی بعد از خرید محصول
  • تعمیر تجهیزات شبکه

برای دریافت مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت از طریق شماره‌های زیر با کارشاناسان فروش شبکه دیده بان در ارتباط باشید:

09128005038

021-91002120

ایسوس

نظر شما چیست؟