11/10/1401 - 12:20
hAP ax³ جدید‌ترین روتر اکسس‌ پوینت میکروتیک
اگر قصد خرید این روتر و اکسس پوینت منحصر به فرد خانگی را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

یکی از جدیدترین و تحسین برانگیزترین محصولات میکروتیک روتر اکسس پوینت  hAP ax³ است. این محصول تا به امروز جزء قوی ترین دستگاهAX  موجود در بازار شناخته می شود. اگر قصد خرید این روتر و اکسس پوینت منحصر به فرد خانگی را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی روتر اکسس پوینت hAP ax³

همان طور که گفتیم hAP ax³ یک روتر WiFi6 و از قوی ترین دستگاه‌های سری AX می باشد که تا کنون به بازار عرضه شده است.  ترکیب آنتن‌های خارجی قوی، CPU چهار هسته‌ای مدرن ARM و بسیاری از ویژگی‌های دیگر سرعت اتصال این دستگاه خانگی را تا 40 درصد در فرکانس 5 گیگاهرتز و 90 درصد در فرکانس 2.4 گیگاهرتز افزایش داده است.از نقاط قوت اصلی این دستگاه که آن را نسبت به نسل‌های قبلی خود متمایز می کند سرعت، ایمنی و قدرت بیشتر است. در زیر این موارد را بررسی کرده و دلیل منحصر به فرد بودن این محصول را برایتان شرح می دهیم:

قدرت نامحدود

این دستگاه دارای یک CPU چهار هسته ای ARM با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 1 گیگابیت حافظه دسترسی به علاوه قوانین پیچیده فایروال ، رمزگذاری سخت افزار ، مسیریابی پیشرفته و تونل‌های متعدد VPN می باشد. hAP ax³  فرصتی بی نظیر برای لذت بردن از وب گردی، تماشای ویدیو با کیفیت بالا و بسیاری از موارد دیگر را به کاربران خود ارائه می‌کند.

سطوح ایمنی جدید و پر قدرت 

از دیگر نقاط مثبت این محصول باید به ایمنی بالای آن اشاره کنیم. در واقع این روتر به گونه ای طراحی شده است که در سطوح مختلف نسبت به نسل های قبلی خود ایمن تر باشد. داشتن گواهی امنیت از اتحادیه اروپا و انطباق کامل آن با تمام سیاست‌ها، ایمنی لازم دستگاه را تضمین می‌کند. همچنین امنیت بی سابقه نرم افزار با آخرین به روز رسانی‌های RouterOS v7 و رمزگذاری پیشرفته WPA3 پشتیبانی می شود.

سرعت بالا با وایرلس AX

یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه سرعت بالای آن است. همان طور که می دانید خانواده AX‌ها به طور کلی دارای 40 درصد سرعت بیشتر در فرکانس 5 گیگاهرتز و 90 درصد در فرکانس 2.4 گیگاهرتز می‌باشند که hAP ax³ نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین آنتن‌های خارجی پر قدرت این دستگاه قادر است سرعت را تا 5.5 دسیبل افزایش دهد. با این دستگاه می‌توانید تقویت کننده‌های WiFi و سایر ترفندها را فراموش کنید.

"اتصال سریع و بدون دغدغه برای کل آپارتمان، منزل و یا شرکت شما، نحوه عملکرد hAP ax³ دقیقا همین است."

در بالا ویژگی‌های منحصر به فرد hAP ax³ که آن را نسبت به همتایان قبلی خود متمایز می‌کند توضیح دادیم حالا می‌خواهیم دیگر خصوصیات و امکانات این روتر اکسس پوینت خانگی فوق العاده را برایتان شرح دهیم.

مشخصات فنی و امکانات hAP ax³

روتر خانگی C53UiG+5HPaxD2HPaxD با نام تجاری hAP ax³ دارای لایسنس 6، طراحی دسکتاپ و 5 عدد پورت گیگابیتی یک گزینه عالی برای استفاده در خانه و یا شرکت می‌باشد. پورت اول از هر دو ورودی و خروجی PoE و حتی اترنت 2.5 گیگابیتی پشتیبانی می‌کند. وجود یک ورودی USB با استاندارد  typA3.0 نیز یک پوئن مثبت برای این دستگاه به حساب می‌آید. این USB علاوه بر تامین نیازهای ذخیره سازی کاربر امکان اتصال به یک مودم LTE را نیز فراهم می‌کند. علاوه بر این روتر دارای دو بخش رادیویی است که از استانداردهای 802.11a/b/g/n/ac/ax پشتیبانی کرده و امکان عملکرد همزمان در هر دو باند و آنتن‌ها را به کاربر می‌دهد. در این دستگاه قابلیت MIMO 2×2 با سرعت انتقال 574 مگابیت بر ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتز و سرعت انتقال 1200 مگابیت بر ثانیه در باند 5 گیگاهرتز عمل می‌کند.

به طور خلاصه hAP ax³ در حال حاضر یکی از سریع ترین، ایمن ترین و قدرتمندترین اکسس پوینت های خانگی در جهان است. همچنین از این روتر اکسس پوینت قدرتمند می‌توانید به صورت بی سیم و باسیم استفاده کنید. از طرفی این محصول با پیشرفته ترین نرم افزار شبکه موجود در بازار یعنی RouterOS در آخرین ورژن به شما عرضه می‌شود.

مقایسه hAP ax³ با hAP ax²

در hAP ax³ تعداد پورت‌ها افزایش یافته و یک پورت USB نسل سوم با سرعت بالا برای اهدافی همچون ذخیره سازی در نظر گرفته شده است در حالی که نسل قبلی AX یعنی hAP ax² از این قابلیت بی نصیب است. از دیگر تفاوت‌های این دو می‌توان به پورت 2.5 گیگ در روتر hAP ax³ اشاره کرد همین امر منجر شده تا این دستگاه علاوه بر داشتن سرعت بیشتر نسبت به نسل قبلی خود محبوبیت بیشتری نیز پیدا کند. تفاوت دیگری که می توانیم بین این دو روتر ببینیم لایسنس است که در hAP ax³ به نسل 6 افزایش یافته این در حالی است که hAP ax² از لایسنس 4 پشتیبانی می‌کند. از دیگر تفاوت‌های فاحش این دو محصول آنتن‌های خارجی پرقدرت hAP ax³  است که سرعت را تا 5.5 دسیبل افزایش می دهد. این مورد در hAP ax² وجود ندارد همین امر باعث شده تا hAP ax³ توجه بیشتری را به سوی خود جلب کند.

 عملکرد hAP ax³

این روتر اکسس پوینت منحصر به فرد برای 90 درصد خانه ها گزینه کاملا مناسبی است. همچنین اگر یک کسب و کار کوچک تا متوسط داشته باشید hAP ax³ می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. اگر با نحوه عملکرد این محصول هیچگونه آشنایی ندارید به مثال زیر دقت کنید:

فرض کنید می‌خواهید برای یک واحد با مساحت 200 متر از این دستگاه استفاده کنید، 5 پورت این دستگاه قادر است از طریق کابل به DVR، سوئیچ، کامپیوتر، تلوزیون و غیره متصل شود. به این ترتیب که از طریق یکی از این پورت‌ها دستگاه را به اینترنت متصل می‌کنیم (در این مثال از پورت 2.5 گیگ به دلیل سرعت بالای انتقال استفاده می‌کنیم) همچنین می‌توانیم از طریق WiFi نیز به روتر اینترنت بدهیم. در مرحله بعد از پورت‌های 2 تا 5 به دستگاه‌های مورد نظر خروجی میگیریم مانند تلوزیون، سوئیچ و غیره. علاوه بر این شما می توانید از طریق قابلیت وایرلس این دستگاه به گوشی تلفن همراه، تبلت و دستگاه‌های دیگر نیز متصل شوید. از ویژگی‌های مورد توجه hAP ax³ لایسنس نسل 6 است که این امکان را فراهم می کند تا کاربران زیادی به دستگاه متصل شوند.وجود یک USB 3 نیز کمک می‌کند کاربر به یک فضای ذخیره سازی هارد و یا یک مودم LTE متصل شود. از جذابیت‌های دیگر hAP ax³  می‌توانیم به امکان ست کردن VPN بر روی روتر، ایجاد محدودیت دسترسی برای کاربران، فیلتر کردن سایت و غیره نیز اشاره کنیم. برای مثال اگر شما بر روی این روتر یا روترهای دیگر میکروتیک یک VPN ست کنید دیگر نیازی به استفاده از VPN بر روی هیچ یک از دستگاه هایتان ندارید و به راحتی با تلوزیون هوشمند، گوشی یا لپتاپ می‌توانید نتفلیکس یا برنامه‌های دیگر را اجرا و از تماشای فیلم و ویدیو با کیفیت بالا لذت ببرید. با این توصیف دیگر هیچ بهانه‌ای برای نخریدن این دستگاه فوق العاده وجود ندارد پس اگر به دنبال یک روتر و اکسس پوینت یکپارچه با قابلیت‌های ویژه می‌گردید hAP ax³ یک گزینه عالی است.

 خرید روتر اکسس پوینت hAP ax³

برای خرید hAP ax³ و دیگر محصولات با کیفیت میکروتیک ما فروشگاه شبکه دیده بان  را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه علاوه بر فروش انواع برندهای تجهیزات شبکه جدیدترین و بروز ترین تجهیزات موجود در بازار را به شما ارائه می‌دهد. hAP ax³ نیز یکی از جدیدترین محصولات برند محبوب میکروتیک است که به تازگی به بازار معرفی شده و در فروشگاه شبکه دیده بان موجود می باشد. تمام محصولات این مجموعه دارای گارانتی معتبر بوده و با قیمت مناسب و همینطور فاکتور رسمی به مشتریان عرضه می‌گردد. این مجموعه همچنین دارای خدماتی همچون تعمیر تجهیزات شبکه، انواع کانفیگ، نصب و غیره می‌باشد.

جهت اطلاع از مراحل ثبت سفارش و تعمیرات با شبکه دیده‌بان تماس بگیرید : 20 21 9100 – 021

** شبکه دیده بان یکی از وارد کنندگان و ارائه دهندگان انواع تجهیزات شبکه در ایران می‌باشد. از نکات مثبت این مجموعه می توان به ارائه جدیدترین و به‌روز ترین تجهیزات در برندهای متنوع و محبوب بازار اشاره کرد.

 از دیگر خدمات این مجموعه :

  • مشاوره رایگان و بررسی تخصصی قبل از خرید محصول
  • ارسال سریع به اقسی نقاط ایران
  • مهلت تست 48 ساعته
  • ارائه گارانتی معتبر
  • امکان کانفیگ و راه اندازی بعد از خرید محصول
  • تعمیر تجهیزات شبکه

برای دریافت مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت از طریق شماره‌های زیر با کارشاناسان فروش شبکه دیده بان در ارتباط باشید:

  • 021-91002120
  • 09128005038

ایسوس

نظر شما چیست؟