29/08/1401 - 16:32
اثر دکوراسیون اداری بر بهره وری کارمندان یک شرکت
طراحی دفتر بر بهره وری کارکنان بسیار اهمیت دارد و در کنار سایر شیوه‌هایی که منابع انسانی برای افزایش بهره وری در نظر می‌گیرند، این موضوع نیز بسیار مهم است که از دکوراسیون اداری بسیار خوبی استفاده شود تا میزان بهره‌وری کارکنان یک شرکت افزایش پیدا کند. در طول سال‌ها تحول‌های قابل توجهی در نحوه طراحی صورت گرفته است و همیشه سعی شده تا با استفاده از طراحی‌های خوب و مناسب و فضای کمی در دسترس کارکنان قرار گیرد که به میزان بهره‌وری آن‌ها اضافه کند و بتوانند به بهترین شکل ممکن در یک محیط شاد‌تر حضور داشته باشند تا بدین ترتیب به بهترین شکل ممکن فعالیت خود را انجام دهند. در ادامه می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که اثر دکوراسیون اداری برای بهره‌وری کارمندان یک شرکت به چه شکل است و چقدر می‌تواند خرید مبلمان اداری مناسب و یا طراحی دکوراسیون مناسب روی این بهره‌وری تاثیرگذاری بسیار خوبی را داشته باشد.

1606683296_1_0.gif

طراحی‌های مختلف دفاتر و تاثیر آن‌ها روی عملکرد کارکنان

از طرح‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون اداری استفاده می‌شود و صنایع مختلف سعی می‌کنند تا با ایجاد دفاتر‌ی متفاوت عملکرد کارکنان خود را بهبود ببخشند. در ادامه به معرفی هر کدام از این طراحی‌ها می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم که هر کدام چه عملکردی را می‌توانند داشته باشند.

 طراحی سنتی

در طراحی‌های اداری سنتی برای هر کارمند یک دفتر مجزا در نظر گرفته می‌شود که این طرح برای دفاتری که تعداد کارمندان کمتری دارند و کار جداگانه‌ای را انجام می‌دهند مناسب است. این می‌تواند عوامل مختلفی مانند عوامل حواس پرتی را از بین ببرد و بدین ترتیب فرد کارایی بهتری را از خود به نمایش بگذارد. اما این نوع طراحی هم معایبی دارد که باعث شده تا تنها برای محیط‌های کاری که کارمندان کمتری دارند مناسب باشد. در کنار این‌ها برای هر کدام از کارکنان باید اقدام به خرید میز اداری مناسب کرد که باعث می‌شود به تعداد مبلمان بیشتری نیاز داشته باشید.

اتاق‌های جدا شده

یکی دیگر از طرح‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌شود طراحی‌های اداری با استفاده از اتاق‌ها است که معمولاً در یک سالن اتاق‌های مختلف را از هم جدا می‌کنند تا کارکنان مختلف در آن‌ها حضور داشته باشند.

فضای باز

در طراحی فضای باز، کابین‌ها و فضاهای خصوصی از پلان طبقه حذف می‌شوند. این مانع بین کارمندان را از بین می‌برد و فضا را برای خلاقیت از طریق تبادل ایده باز می‌کند. افزایش تعامل منجر به محیطی سبک‌تر و سالم‌تر می‌شود که منجر به افزایش رضایت و بهره وری کارکنان می‌شود.

طراحی تیم

در طراحی مبتنی بر تیم، کارمندان بسته به کارشان در سازمان به تیم‌هایی تقسیم می‌شوند. وقتی کارمندان تقسیم می‌شوند و بر این اساس می‌نشینند، مهارت‌های رهبری و تیمی را توسعه می‌دهند. تعامل با افراد هم‌فکر می‌تواند به شکل دادن ایده‌ها و افکار به برنامه‌های مشخص برای رشد کمک کند. علاوه بر این، اگر مسابقات و مشوق‌های سرگرم کننده ترتیب داده شود، می‌تواند منجر به افزایش بهره وری شود.

عناصر طراحی که روی بهره‌وری کارکنان تاثیر می‌گذارد

تمایل به حضور در فضاهای کاری که سلامت جسمی و تندرستی کارکنان را ارتقا می‌دهد بیشتر است. کارمندان به خوبی از اثرات بد؛ نشستن بیش از ۸ ساعت در روز آگاه هستند و می‌دانند که استفاده کردن از مبلمان اداری ارگونومیک و اتاق‌ها می‌تواند چه مزیت‌هایی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. فضاهای کاری که این ویژگی‌ها را ارائه می‌کند توسط تعداد زیادی از کارکنان ترجیح داده می‌شود و منجر به افزایش روحیه آن‌ها می‌شود. پس در هنگام خرید مبلمان اداری خصوصاً خرید صندلی اداری باید به این نکته دقت زیادی را داشت که صندلی استفاده شود که ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کارکنان قرار دهد و باعث افزایش بهره‌وری شد.

داشتن نور طبیعی

نور طبیعی در محیط کار می‌تواند استرس را کاهش دهد و بهره وری کارکنان را افزایش دهد. همچنین باعث بهبود سلامت کارکنان و پیشگیری از بیماری می‌شود. نورهای مصنوعی در یک اتاق باعث می‌شود کارمندان احساس کسل کنندگی کنند و هیچ کاری برای رهایی از استرس کارمندان انجام ندهند. با ایجاد یک فضای اداری که نور طبیعی را دریافت می‌کند، می‌توانید محل کار را به مکان بهتری برای افراد خود تبدیل کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

استراحت کردن

استراحت کردن و استراحت با یک کاناپه یا یک میز برای استراحت، می‌تواند به کارکنان کمک کند تا از استرس کاری خود خارج شوند. این مورد می‌تواند بهره وری را پس از بازگشت به کار افزایش دهد.

مبلمان اداری مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

 حال که با اثر دکوراسیون اداری برای بهره‌وری کارکنان یک شرکت آشنا شدید بهتر است بیان کنیم که از چه مرجعی می‌توانید مبلمان اداری را در اختیار داشته باشید که با داشتن ویژگی‌های بسیار خوب می‌تواند به کارکنان کمک کند تا بهره‌وری را افزایش دهند. ما پس از بررسی‌های بسیار زیادی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم فروشگاهی را به شما معرفی کنیم که با ارائه خدمات بسیار خوب و محصولاتی با کیفیت می‌تواند خرید به صرفه و بسیار خوبی را برایتان رقم بزند. فروشگاه اینترنتی ایرانیان چوب بهترین فروشگاه اینترنتی است که در زمینه فروش مبلمان اداری فعالیت می‌کند و می‌تواند محصولاتی را در اختیارتان قرار دهد که چنین ویژگی‌های بسیار خوبی را داشته باشد. همچنین ایرانیان چوب مشاوره رایگان قبل از خرید را برای شما در نظر گرفته تا بتوانید با کمک کارشناسان مجموعه انتخاب‌های بهتر را تجربه کنید.

 جمع بندی

با توجه به اطلاعاتی که در مورد اثر دکوراسیون اداری بر بهره وری کارمندان یک شرکت به دست آوردید حال بهتر می‌توانید از مبلمان اداری مناسب استفاده کنید تا از این طریق بهره وری را افزایش دهید. ما به این نکته نیز اشاره کردیم که شما برای خرید مبلمان اداری مناسب می‌توانید از چه مرجعی استفاده کنید. مطمئناً با استفاده از ایرانیان چوب شما می‌توانید خرید به صرفه را داشته باشید چرا که فروشگاه اینترنتی ایرانیان چوب عرضه کننده مبلمان اداری است و می‌تواند با در اختیار قرار دادن بدون واسطه مبلمان اداری به شما کمک کند تا خریدی به صرفه را تجربه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟