چرا باید دنبال روش‌های پرداخت بهتری از کارت به کارت بگردیم؟
21/08/1401 - 21:41
پایان کارت به کارت نزدیک است
حرف اول را آخر می‌زنم؛ کارت به کارت برای امروز زیادی پیر و کند است! وقتی در دنیایی زندگی می‌کنید که دائم از اینترنت ارزش حرف زده می‌شود و قرار است ارزش و پول، چابکی مثل اطلاعات در این زمین داشته باشد، استفاده از روشی که برای پرداختی ساده لازم است عدد و اسم وارد کنید، وقت تلف کردن محض است.
توسعه اینترنت حالا دنیای دیگری به وجود آورده که سریع بودن و راحتی را اصل اول در طراحی هر روندی تعریف می‌کند. کسب‌وکارها برای مورد پسند بودن در نظر مشتریانشان نیاز دارند تا این دو اصل را در خدمات خود در نظر بگیرند. اگر صاحب کسب‌وکار هستید احتمالا تایید می‌کنید که انتخاب کارت به کارت برای کانال دریافت پول مشکلاتی را برایتان ایجاد می‌کند اما این مشکلات چیست؟ و مهم‌تر‌‌ از آن، جایگزین این روش چه می‌تواند باشد؟ در ادامه ین دو مسئله را بیشتر توضیح می‌دهم.

1606683296_1_0.gif

مشکلات کارت به کارت

به عنوان کسب‌وکار، ایجاد کانال پرداخت آنلاین برای شما از هر چیزی واجب‌تر است، دریافت پول با روشی آسان و سریع تنها به نفع شما نیست بلکه خریدار کالا یا خدمات شما نیز از آن سود می‌برد. به عنوان یک صاحب کسب‌وکار به دو موضوع باید توجه ویژه‌ای داشته باشید:

1- فرآیند پرداخت شما چقدر امن و قابل اعتماد است

2-  مشتری چه تصوری از شما دارد

امنیت و قابل اعتماد بودن از این جهت اهمیت دارد که هم شما از ایجاد اشکال در فرایند دریافت پول ضرر می‌کنید و هم مشتریتان برای اطمینان نیاز به ایجاد حس اعتماد دارند.

با توسعه و همه‌گیری درگاه‌های پرداخت برای خدمات و فروشگاه‌های آنلاین امروزه استفاده از روشی مثل کارت به کارت، تصویری غیرحرفه‌ای از کسب‌وکار شما در نظر مشتریانتان ایجاد می‌کند.

امکان دارد گول بخورید

اصل بر درستی و اعتماد است اما همیشه افراد انگشت‌شماری پیدا می‌شوند که بخواهند اصول را نادیده بگیرند. به همین دلیل در دریافت پول به صورت آنلاین باید در نظر داشته باشید که ممکن است رسیدی که برای شما به عنوان سند پرداخت فرستاده می‌شود جعلی باشد. در روش کارت به کارت جعل سند تصویری بی‌نقص کار سختی نیست و برای تشخیص آن باید جزئیاتی مثل شناسه‌پرداخت و تطبیق آن با اطلاعات واریز به حسابتان انجام دهید. حالا تصور کنید همواره ده‌ها یا صدها واریز به حساب  در  طول روز داشته باشید. صحت سنجی همه این واریزها کاری سخت است که گاها ممکن است 24 ساعت برایش کم باشد. اگر زمان زادی را برای این‌کار در طول روز صرف می‌کنید قطعا باید در روش دریافت پول خود تجدید نظر کنید.

اعتماد رمز پیروزی است

شاید شما فکر کنید که کسب‌وکارتان قابل اعتماد است، درست فکر می‌کنید اما اگر خودتان را لحظه‌ای جای مشتری‌تان بگذارید می‌بینید که این گزاره چندان هم بدیهی نیست مخصوصا زمانی که برای واریز هزینه کالا یا خدمات خود به او یک شماره کارت می‌دهید. اساسا حالا با خدماتی مثل درگاه پرداخت یا مجوزها و نشانه‌هایی مثل اعتماد الکترونیک در سایت‌های فروش روش پرداخت پول برای مشتری بسیار مهم است و برای او ایجاد اعتماد می‌کند تا از شما خرید کند. در حال‌حاضر روش‌های متنوعی برای دریافت پول وجود دارد. ایجاد درگاه پرداخت شاید متداول‌ترین راه باشد اما اگر در ابتدای راه کسب‌وکارهای آنلاین هستید راه‌های کم هزینه‌تر و سریع‌تری هم برای ایجاد کانال پرداخت امن و قابل اعتماد هم وجود دارد که در ادامه برای شما خواهیم گفت.

جلوی خطاهای انسانی را بگیرید

اشتباه در وارد کردن مبلغ یا شماره کارت ممکن است به راحتی اتفاق بیفتد اما آسیبش در نهایت شما را متضرر می‌کند؛ در روش کارت به کارت همواره این خطر وجود دارد که مشتری شما در زمان وارد کردن اطلاعات این اشتباه را انجام دهد و خرید به مشکل بخورد. نتیجه این اشتباه با فرض اینکه حل و اصلاح شود در نهایت تجربه یک خرید ناخوشایند برای مشتری شما و صرف وقت برای پیگیری و حل مسئله از سمت شماست.

بانک‌ها، کارت‌ها، اینترنت و مسائلشان

بیاید مسائلی که به صورت فنی روش کارت به کارت ممکن است برای شما ایجاد کنند را مرور کنیم: «سقف تراکنش شما برای امروز تمام شده است.»،  «پاسخ از بانک صادر کننده دریافت نشد.»،  «بانک مبدا پاسخگو نیست» یا مسائلی دیگر مثل قطعی ناگهانی اینترنت که تراکنش را نامعلوم ‌می‌کند. در روشی مثل کارت به کارت این مسائل فراوانی بیشتری دارد اما در روش‌های دیگر پرداخت این اتفاقات کمتر می‌افتد یا در صورت امکان بروز پیگیری وضعیت پرداخت راحت‌تر است.

راه حل کجاست؟

برای رفع این مسائل راه حل، تغییر روش دریافت پول است. برای این‌کار در حال حاضر پرداخت‌یارها راه‌حل‌های مختلفی را ارائه داده‌اند که هر کدام از این روش‌ها با توجه به کسب‌وکار شما می‌تواند کارساز و مناسب باشد. اگر کسب‌وکاری کوچک دارید و هنوز به راه‌اندازی سایت یا اپلیکیشن فکر نکرده‌اید یا از پس هزینه‌هایش برنمی‌آیید راه‌حل مناسب شما وجود دارد اگر هم که کسب‌وکاری متوسط یا بزرگ هستید احتمالا با ایجاد زیرساخت‌های پرداخت احتمالا بخش زیادی از این مسائل را حل کرده‌اید اما می‌توانید به راهکار‌های جامع‌تر فکر کنید که کلیه این مسائل از پرداخت‌های کلان گرفته تا پرداخت‌های کلان و گزارش‌های مالی و تراکنش‌ها به صورت جزئی را شامل می‌شود. وندارمی‌تواند شکلی جامع از این خدمات را برای شما ایجاد کند.

درگاه پرداخت ایجاد کنید

ایجاد درگاه پرداخت برای هر کسب‌وکار آنلاین می‌تواند بهترین راه باشد. درگاه پرداخت مسیری امن و قابل اعتماد برای مشتری و شما ایجاد می‌کند که کلیه تراکنش‌های شما می‌تواند به آن هدایت شود. حجم بالای تراکنش‌ها مشکلی در درگاه پرداخت ایجاد نمی‌کند و گزارش‌ تراکنش‌ها می‌تواند به صورت دقیق و مرتب در اختیارتان قرار بگیرد. مشتری در این ابزار به راحتی اعتماد می‌کند و شمایلی رسمی به کار شما می‌دهد.

فرم پرداخت راه حل مناسب کسب‌و کارهای کوچک

اگر هنوز سایت یا اپلیکیشن برای کسب‌وکار خود راه نینداخته‌اید فرم پرداخت سریع و ارزان یک مسیر تراکنش امن برای شما ایجاد می‌کند. در این روش شما یک فرم برای مشتری خود می‌سازید و اطلاعات لازم را در آن مشخص می‌کنید؛ مبلغ پرداخت، اطلاعات ارتباط با مشتری یا اسم خریدار می‌تواند در این فرم مشخص شود. در نهایت لینکی دریافت خواهید کرد که با همرسانی آن با هر خریدار می‌توانید کانال پرداختی شخصی‌سازی شده داشته باشید. این خدمت در برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مثل وندار در دسترس و برای استفاده از آن تنها به چند کلیک نیاز دارید.

دایرکت دبیت یا پرداخت خودکار

دایرکت دبیت (ایجاد دسترسی برداشت از حساب مشتری) می‌تواند یکی دیگر از روش‌های دریافت پول باشد. البته این روش برای کسب‌وکارهایی که به صورت مرتب از مشتریان خود هزینه دریافت می‌کنند مناسب است؛ دریافت حق اشتراک، قبض یا فروش قسطی می‌تواند به وسیله برداشت/پرداخت خودکار شکلی مناسب بگیرد. در این روش هم کسب‌وکار خیالش از دریافت مرتب هزینه خدمات خود راحت می‌شود و هم مشتریان نگران پرداخت به موقع اقساط خود نیستند. وندار در حال حاضر خدمتی تحت عنوان پرداخت خودکار را برای کسب‌وکارهای بزرگی مثل نماوا و فیلیمو ارائه می‌دهد و آماده ارائه این خدمت به دیگران است.

بهره‌گیری از راه‌کارهای جامع پرداخت

حل مسائل پرداخت کسب‌وکارها در یک سبد جامع می‌تواند شفافیتی به مدیران آنها ارائه بدهد که بتوانند افق رشد مجموعه خود را به درستی ترسیم کنند از سوی دیگر در دسترس بودن و چابکی خدمات پرداخت یک کسب‌وکار برای مشتریانش ارزش افزوده و وجه تمایز به حساب می‌آید. ایجاد راه حل برای انواع روش‌های پرداخت و شفاف سازی کلیه مراحل و در نهایت ارائه گزارش‌های مالی جامع برای کسب‌و کارهای بزرگ یک امکان طلایی است. وندار به‌عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای یکپارچه مالی، بسته‌ی جامع خدمات پرداخت و مدیریت مالی را برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. برای آشنایی با این راهکارها می‌توانید به آدرس vandario.ir مراجعه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟