30/06/1401 - 16:06
معرفی شبکه هاست و سرور ایران؛ شتابان هاست
هدف از این مقاله فناوری این است که به ساده ترین شکل مفهوم هاست و دامنه را به شما معرفی کنیم و بگوییم چه هاستی از شتابان هاست برای کسب و کار شما مناسب تر است.

توجه: سایت ماهنامه شبکه در تهیه‌ این گزارش آگهی نقشی نداشته و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است. ماهنامه شبکه مسئولیتی در قبال محتواهای تبلیغاتی ندارد.


آشنایی با هاست و سرور در ایران و بررسی یکی از شبکه های قدرتمند آن (شتابان هاست) از لزومات هر مهندس آی تی می باشد.

امروزه در دنیای شبکه ای زندگی می کنیم که رقابت کردن در آن به عنوان یک کسب و کار به هیچ وجه کار آسانی نیست و نیازمند قدرت بیشتری است.

تقریبا در هر حوزه فناوری که بخواهیم به آن وارد شویم، لیستی از شرکت ها و مجموعه های مختلف روبروی ماست که پیش از دیگران به آن حوزه وارد شده اند و ما برای اینکه بخواهیم در مارکت کاری خودمان باقی بمانیم و در بین این بازار پرهیاهو از بین نرویم، باید بتوانیم با استفاده از آخرین روش های بازاریابی، مشتری مداری و تکنولوژی کسب و کارمان را سرپا نگه داریم.

در این مقاله  قصد داریم یکی از مهم ترین بخش های ورود به دنیای مجازی کسب و کار، یعنی خرید هاست و خرید دامنه که ضروری ترین کار برای داشتن یک وب سایت قدرتمند است را در کنار شما بررسی کنیم.

هدف از این مقاله فناوری این است که به ساده ترین شکل مفهوم هاست و دامنه را به شما معرفی کنیم و بگوییم چه هاستی از شتابان هاست برای کسب و کار شما مناسب تر است.

تعریف هاست و سرور و دامنه 

این روزها در اکثر وب سایت های مدیریتی می خوانیم که میگویند همه کسب و کارهای مدرن برای اینکه بتوانند در مارکت رقابتی و رو به رشد خود باقی بمانند به یک وب سایت نیاز دارند.

از طرفی هم می دانیم که صرفا ایجاد یک وب سایت مهم نیست، ما باید وب سایتی داشته باشیم که از نظر سرعت، امنیت و عملکرد بهترین خدمات را به بازدیدکننده ارائه کند و اینکار بدون داشتن یک هاست مناسب و همچنین خرید دامنه امکان پذیر نخواهد بود.

دامنه، همان نشانی وب سایت شماست

به زبان ساده، دامنه (domain) همان آدرس وب سایت شماست که افراد آن را در قسمت URL مرورگرشان سرچ می کنند و وارد آن می شوند. یعنی اگر وب سایت شما را یک خانه در نظر بگیریم، دامنه در اصل آدرس آن خانه خواهد بود.

بیایید کمی تخصصی تر بهش نگاه کنیم.

می دانیم که اینترنت در واقع یک شبکه عظیم از کامپیوتر هاست و هر کامپیوتری برای اینکه شناخته شود دارای یکسری اعداد و ارقام به نام آی پی آدرس است، مثلا IP وب سایت گوگل (216.58.213.78) است، اگر این شماره را در مرورگر خود وارد کنید این سایت برایتان باز می شود.

وب سایت شما هم یک آی پی آدرس مشابه این دارد، اما برخلاف کامپیوترها که می توانند این اعداد را به خاطر بسپارند، ما انسان ها که شاید روزانه از 10 وب سایت استفاده کنیم به یک نام مشخص نیاز داریم که به راحتی به آنها دسترسی داشته باشیم.

این نام ها همان دامنه وب سایت ما هستند، بنابراین در هنگام خرید دامنه باید مراقب باشیم نام یا آدرسی برای سایتمان انتخاب کنیم که به راحتی در یاد افراد بماند.

هاست، همان خانه وب سایت شماست

بهترین و ساده ترین تعریف برای سرویس میزبانی وب سایت این است که بگوییم هاست جایی است که همه فایل های وب سایت شما در آن قرار دارند.

وب سایت هایی که باز می کنیم شامل کدها، فایل ها، عکس، آیکن و... هستند و هاست حکم خانه وب سایت شما را دارد که در کنار عکس ها، ویدیوها، فایل ها و بقیه در آن زندگی می کند.

بهتر است اینطور تصور کنیم که اگر نام دامنه آدرس خانه شماست، هاست همان خانه­ای است که آدرسش را داریم.

وقتی یک نفر نام دامنه شما را در مرورگرش وارد می کند، این نام به زبان شماره یا همان آی پی آدرس برای کامپیوتر شرکتی که از آن هاست وب سایت را خریده ایم ترجمه می شود. این همان کامپیوتری است که فایل های وب سایت ما را در اختیار دارد و آنها را به مرورگر آن کاربر میفرستد.

 خرید هاست از شتابان هاست

حالا که متوجه شدیم وجود یک هاست یا خانه برای وب سایت و کسب و کار ما در دنیای مجازی چقدر اهمیت دارد و عملا بدون هاست نمی توانیم وب سایتی داشته باشیم، باید بدانیم چه نوع خانه ای را از شتابان هاست برای آن تهیه کنیم که به بهترین شکل در آن زندگی کند.

برای مثال استفاده از یک هاست اشتراکی ارزان قیمت برای سایتی که شاید هزاران بازدیدکننده در روز داشته باشد باعث مختل شدن و در نهایت از دسترس خارج شدن وب سایت شما خواهد شد، چرا که هاست اشتراکی بیش تر برای کسب و کارهایی مناسب است که به تازگی می خواهند سایتشان را راه اندازی کنند و تعداد بازدیدهای پایینی دارند و کارهای پیچیده ای با سایتشان انجام نمی شود که استفاده زیادی از منابع رم و CPU داشته باشند.

در ادامه ابتدا ویژگی های هاستینگ یا میزبانی سایت با کیفیت شتابان هاست را به شما معرفی کرده و بعد به معرفی انواع هاست می پردازیم.

 پایداری و قابل اطمینان بودن هاست شتابان هاست

  • مهم ترین ویژگی که هنگام خرید هاست از شرکت های ارائه دهنده این سرویس باید به آن توجه کنیم، پایدار بودن و قابل اطمینان بودن هاست با استفاده از سرویس ها و تکنیک های ریکاوری آن است. پایداری هاست شامل قابلیت ها و سرویس های مختلفی است که هر شرکت هاستینگی روی سرویس هایش ارائه می کند.
  • در این بین قابلیت بک آپ گیری، اصلی ترین عامل حفظ و ایمن کردن اطلاعات ما در دنیای دیجیتالی و از مهم ترین فاکتورهای قابل اطمینان بودن و پایدار بودن هاست ما به شمار می رود. قابلیت بک آپ گیری که در شتابان هاست بصورت روزانه و هفتگی انجام می شود در خیلی از شرایط آخرین راه نجات اطلاعتمان است.

برای مثال زمانی که هکرها به سایتمان حمله می کنند و اطلاعات را از بین میبرند، یا زمانی که با خطاهای نرم افزاری و اختلالات سخت افزاری مواجه هستیم و یا زمانی که شبکه و اینترنتمان به دلیل قطعی برق یا خرابی های سخت افزاری به مشکل مواجه شوند، بک آپ گیری روزانه اطلاعات باعث می شود دیتای با ارزش ما نیست و نابود نشود.

 پشتیبانی فنی، مهم ترین موضوع خرید هاست از شتابان هاست

  • مهم ترین ویژگی که هنگام خرید سرور اختصاصی ایران یا هاست های مختلف باید توجه کنیم تیم فنی خوب شتابان هاست و راه های ارتباطی ما با آنهاست.
  • بسیاری از افراد با این قضیه موافق اند که پشتیبانی فنی شتابان هاست ارائه می کند به مراتب از انواع هاست ها و پلن هایی که می فروشد مهم تر است.
  • شتابان هاست به اینکه با پشتیبانی عالی و بی نقص به کاربرانش شناخته می شود افتخار می کند، چون میداند که حضور یک پشتیبان قوی برای کاربرانی که از سرویس هایش استفاده می کنند چقدر مهم است.

انواع خدمات هاستینگ شتابان هاست

هر هاستی بسته به کانفیگ، منابع و قابلیت هایی که دارد تنظیم شده تا برای وب سایت های مختلف قابل استفاده باشد. شما نیز اگر قصد خرید سرور مجازی اروپا، ایران، هاست های اشتراکی یا اختصاصی را دارید می بایست بدانید هرکدام برای چه کاری مناسب هستند.

* هاست اشتراکی شتابان هاست

اگر ساده ترین و بی دردسرترین سرویس میزبانی را برای وب سایتتان می خواهید، خرید هاست اشتراکی گزینه پیشنهادی ما به شماست.

در این نوع هاستینگ، با یک سرور سر و کار داریم که دارای منابع بسیار زیادی است و هرکدام از هاست ها به آن وصل هستند و این منابع را بین کاربران تقسیم می کنند که این عملکرد ساده اما کار راه انداز باعث شده تا هاست اشتراکی مقرون به صرفه ترین نوع میزبانی سایت باشد.

میزبانی اشتراکی ایده آل ترین گزینه برای افرادی است که به تازگی کسب و کار مجازی و وب سایت خود را راه اندازی کرده اند نمی خواهند در ابتدای راه هزینه های زیادی برای هاست سایتشان بکنند.

* سرور مجازی شتابان هاست

گزینه ای که برای تمامی کسب و کارها پیشنهاد می شود خرید سرور مجازی اروپا یا کشورهای دیگر است که در شتابان هاست ارائه می شود.

سرورهای مجازی یا VPS یک سرویس درجه یک و جدید است که در آن برخلاف هاست های اشتراکی، وب سایت شما و اطلاعات آن در یک ماشین مجازی با امکانات و منابع اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد که هیچکس دیگری به آنها دسترسی ندارد.

در واقع سرور مجازی یک گزینه میانی بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی است که ضمن داشتن مزیت مقرون به صرفه بودن هاست اشتراکی، قابلیت منابع اختصاصی را نیز در اختیارتان قرار می دهد.

* سرور اختصاصی شتابان هاست

تا به اینجا سرویس هایی که معرفی کردیم هاست هایی هستند که هرکدام به یک سرور وصل می شوند و از منابع آن استفاده می کنند.

فرق اصلی سرور اختصاصی این است که با خرید سرور اختصاصی ایران دیگر نیازی به هاست نخواهیم داشت و تمام یک سرور به همراه همه ی امکانات آن اعم از فضای ذخیره سازی، CPU، رم و... در اختیار شخص ما خواهد بود.

البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که تهیه یک سرور شخصی گزینه ی گران تری نسبت به تهیه سرور مجازی و هاست اشتراکی یا ابری خواهد بود.

جمع بندی آشنایی با شتابان هاست، شبکه هاست و سرور قدرتمند ایران

shetabanhost.com

داشتن هاست و فضای میزبانی قدرتمند مهم ترین لازمه داشتن یک وب سایت یا اپلیکیشن برای کسب و کارمان است و بدون آن عملا نمی توانیم در فضای مجازی حضور کاری پیدا کنیم. در این مقاله اهمیت خرید دامنه و سرور و هاست از شتابان هاست را به همراه انواع آن به شما عزیزان معرفی کردیم تا بدانید کدام یک از این گزینه ها برای شما مناسب تر خواهد بود. با پشتیبانی 24 ساعته شتابان هاست به شماره تلفن 91311031 – 024 برای مشاوره های بیشتر جهت خرید با قیمت مناسب تر در ارتباط باشید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر داود یوسفی
داود یوسفی

با تشکر از شتابان هاست و شبگه مگ


تصویر امیر
امیر

شتابان هاست یکی از بهترین هاستینگ های ایران هست


تصویر مهسا بذرافشان
مهسا بذرافشان

چرا باید از شتابان هاست خرید کنیم؟ یکم بیشتر در مورد شتابان هاست مقاله بزارید

ممنونم


تصویر امیر علی
امیر علی

سرور خوب را از کجا بخریم؟