12/06/1401 - 13:44
چگونه در گوگل تبلیغ کنیم + معرفی آژانس رسمی تبلیغات گوگل
تبلیغات در گوگل یکی از مؤثرترین راه‌های جذب مخاطب برای سایت شماست. اما چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟ ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تبلیغات حرف اول را می‌زند. در گذشته، تبلیغات به‌صورت پخش تراکت، آگهی در روزنامه‌ها یا تلویزیون بود‌‌‌؛ اما امروز وجود اینترنت و فضای مجازی تبلیغات شکل متفاوتی به خود گرفته‌است. طبق تحقیقاتی، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که نسل امروز دلبستگی بیشتری به فضای مجازی دارد تا جهان حقیقی. بر اساس نتایج به ‌دست‌آمده، بیش از نیمی از افراد بیش از 4 ساعت در روز را مشغول گشت و‌گذار در دنیای مجازی هستند. حالا دیگر فقط روزنامه و تلویزیون تنها راه‌های تبلیغات نیستند. بگذارید خیالتان را راحت کنم. در واقع امروزه یکه تاز دنیای مارکتینگ، فضای مجازی‌ست.

1606683296_1_0.gif

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟ احتمالا تعاریف مختلفی که از این اصطلاح شده شما را حسابی گیج کرده‌باشد. یک بار برای همیشه تعریف دیجیتال مارکتینگ را از زبان یکی از بهترین مارکترهای دنیا می‌گوییم. نیل پتل در تعریف این اصطلاح می‌گوید:

«هر گونه بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی را دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.»

بر اساس همین تعریف، به نظر می‌رسد دیجیتال مارکتینگ عمری به اندازه یک قرن داشته‌باشد. به بیان دیگر، اگر رادیو را وسیله الکترونیکی بدانیم که هست، اولین بازاریابی دیجیتال در سال 1910 اتفاق افتاده‌است؛ جایی که اجرای اپرایی از طریق رادیو پخش شد و در کمتر از چند ساعت همه بلیت‌های آن فروخته شد. اما امروزه، اینترنت بستر دیگری برای دیجیتال مارکتینگ فراهم کرده‌است. در میان انبوه اپلیکیشن‌ها و راه‌های تبلیغ در آنها، یکی از بهترین و ارزشمندترین تبلیغات، تبلیغ در گوگل ‌‌است. هدف این مقاله در یک جمله این است: چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟  اما قبل آنکه به این پرسش پاسخ دهیم، ابتدا باید درباره تبلیغ در گوگل توضیحی بدهیم.

تبلیغ در گوگل

احتمالا برایتان پیش آمده؛ کلمه‌ای را جست‌وجو کردید و گوگل چندین صفحه جست‌وجو را پیش روی شما قرار داده‌است. و باز احتمالا هنگام مرور نتایج به Ad که به‌صورت کوچک کنار لینکی قرار گرفته‌است، برخورده‌اید. Ad مخفف Advertise (آگهی) است. برای رسیدن به صفحه اول گوگل، که می‌توان ادعا کرد رؤیای هر دارنده سایتی است، دو راه وجود دارد. راه اول، رایگان و زمان‌بر است و راه دوم شامل هزینه می‌شود و سریع‌تر است. راه اول همان بالا بردن سئو و کیفیت سایت است. این راه می‌تواند ماه‌ها به طول انجامد. راه دوم، راهی‌ست که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد؛ یعنی استفاده از امکانات گوگل برای تبلیغ سایت از طریق گوگل ادوردز. در ادامه نیز به سؤال مهم «چگونه در گوگل تبلیغ کنیم» خواهیم پرداخت؛ اما اول به سراغ گوگل ادوردز برویم.

گوگل ادوردز چیست؟

آشنایی با گوگل ادوردز به ما کمک می‌کند که بفهمیم چگونه در گوگل تبلیغ کنیم. گوگل ادوردز سیستمی هوشمند است که گوگل در سال 2007 در اختیار کسب و کارها قرار داد. شما به کمک این امکان می‌توانید مشتری یا مخاطب هدف را به سمت سایت خودتان بکشانید. برای استفاده از سیستم گوگل ادوردز باید اکانت بسازید و آن را شارژ نمایید. این سیستم بر پایه PPC بنا شده‌است. در این نوع از تبلیغات، صرفا بابت نمایش تبلیغات شما هزینه‌ای از حسابتان کسر نمی‌شود(برای اینکه متوجه مزیت این سیستم بر دیگر روش‌های تبلیغاتی شوید، فقط بدانید که برای تبلیغ در تلویزیون شما باید هزینه میلیاردی کنید؛ نه بابت جذب هر مشتری، بلکه فقط بابت نمایش آن)؛ بلکه گوگل به ازای هر مشتری یا مخاطبی که وارد سایت شما شود، مبلغی را از حسابتان کم خواهد کرد. به این سیستم پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC می‌گویند. این اولین مفهوم برای رسیدن به پاسخ «چگونه در گوگل تبلیغ کنیم» است.

چگونگی ثبت آگهی در گوگل

مراحل ثبت آگهی در گوگل راحت است‌‌‌؛ اما نه برای ایرانی‌ها. از آنجایی که ایران در خیلی از حوزه‌ها تحریم شده‌است، گوگل امکان پرداخت هزینه از طریق واحد پولی ایران را نمی‌پذیرد‌‌‌؛ اما نگران نباشید، همیشه راهی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد. ابتدا مراحل ثبت آگهی را توضیح خواهیم داد، سپس به سراغ راه‌حل مناسب برای کسب و کارهای ایرانی می‌رویم.

مراحل ثبت تبلیغات در گوگل به‌صورت زیر است:

  • ابتدا باید در گوگل ادوردز اکانت بسازید.
  • کمپین‌های مورد نظرتان را در گوگل ادوردز بسازید.
  • سپس به سراغ ساخت اد گروپ‌های کمپین خود بروید.
  • کلمات کلیدی و متن آگهی خود را داخل ادگروپ‌ها بنویسید.
  • مشخص‌کردن هزینه کلمات کلیدی
  • و در نهایت نوبت فوت کوزه‌گری می‌رسد؛ کلمات کلیدی منفی را بنویسید. اینگونه نتیجه بهتری از تبلیغ خود خواهید گرفت.

حال برگردیم به بحث تحریم ایرانیان. راه اول داشتن حسابی خارج از کشور است‌‌‌؛ اما شاید چنین امکانی برای شما وجود نداشته‌باشد. پس به سراغ راه دوم می‌رویم. از آنجایی که گوگل پس از چند پرداخت، حساب بانکی شما را بررسی می‌کند؛ در نتیجه، باید حسابتان شفاف باشد. برخی بانک‌ها در ایران کارت‌هایی را صادر می‌‌‌کنند‌‌‌؛ اما از آنجایی که این کارت‌ها به حسابی متصل نیست و شما هنگام صدور مبلغی را به بانک پرداخت کرده و آنها نیز اعتبار معادل آن را در کارت بانکی شارژ می‌‌‌کنند؛ گوگل با اولین بررسی، حساب گوگل ادوردز شما را مسدود می‌کند. برای حل این مشکل، شرکت‌هایی در ایران، تعدادی حساب در خارج از کشور باز کرده‌اند. سپس آنها را میان مشتریان خود به اشتراک می‌گذارند تا اینگونه هنگام بررسی حساب، شما به مشکلی از طرف گوگل ادوردز برنخورید.

هزینه تبلیغات در گوگل

شاید مهمترین بخش پاسخ به سؤال «چگونه در گوگل تبلیغ کنیم» به هزینه تبلیغ در گوگل برگردد. در بخش مراحل ثبت تبلیغات در گوگل ادوردز مرحله پنج، به تعیین هزینه کلمات کلیدی اشاره کردیم. گوگل ادوردز به این شکل عمل می‌کند که کلمات کلیدی را به مزایده می‌گذارد. سپس، شما و رقیبت‌هایتان رقمی را وارد می‌کنید. در نهایت گوگل ادوردز با توجه به قیمت‌های وارده، تصمیم می‌گیرد کدام یک از شرکت‌‌‌کنندگان جایگاه مناسب‌تری در نمایش صفحه گوگل پیدا خواهد کرد. به‌همین‌خاطر، هزینه تبلیغات در گوگل متغیر است. اگر رقبای شما قیمت بالاتری بدهند؛ شما نیز باید قیمت را بالا ببرید تا کلمات کلیدی مناسب‌تری به‌دست‌آورید. از طرفی، ممکن است رقبای شما قیمت پایینی را در نظر بگیرند؛ در نتیجه، شما نیز می‌توانید با هزینه کمتری تبلیغ را به ‌دست‌آورید. حال، سؤالی مهم ‌‌پیش‌می‌آید؛ آیا تبلیغ در گوگل ارزش هزینه‌کردن را دارد؟ در پاسخ باید بگویم بیشتر از آنچه تصور می‌کنید! تبلیغ در گوگل می‌تواند به نفع شما باشد؛ چرا که در ازای هزینه‌ای که می‌کنید، آورده فراوانی برایتان دارد.

آژانس‌های تبلیغات

همان‌طور که در بالا نیز ذکر شد، شما برای شارژ اکانت گوگل ادوردز نیاز به حسابی خارجی دارید‌‌‌؛ اما گفتیم که شرکت‌هایی در ایران این دغدغه شما را رفع خواهند کرد. اگر بخواهیم صادقانه با شما صحبت کنیم، باید بگویم که بهترین راه برای رونق کسب و کار شما، بدون اینکه دغدغه سروکله زدن با گوگل ادوردز را داشته‌باشید، محول‌کردن این وظیفه به آژانسی تبلیغاتی ‌‌است. در ایران، آژانس‌های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که با دریافت هزینه‌ای این کار را برای شما انجام خواهند داد‌‌‌؛ اما نکته حائز اهمیت، عملکرد این آژانس‌ها ‌‌است. ممکن است شما هزینه‌‌ای به این دوستان بدهید‌‌‌، اما نتیجه موردنظرتان را نگیرید. در تبلیغات در گوگل، مهم‌ترین فاکتور تجربه آژانس‌های تبلیغاتی‌ست. اگر آژانسی تجربه کافی را نداشته‌باشد؛ همان اتفاقی خواهد افتاد که در بالا گفتیم.

بهترین آژانس تبلیغات گوگل

چگونه به آژانسی تبلیغاتی اعتماد کنیم؟ چرا باید کارمان را به این آژانس بدهیم و آن یکی نه؟ و سؤال‌هایی از این قبیل می‌تواند شما را به آژانس مطلوب مورد نظرتان برساند. اولین چیزی که در برخورد با آژانسی تبلیغاتی باید به آن توجه کرد، مشاوره و کادر مجرب است؛ این که چه خدماتی ارائه می‌دهند، طرحشان برای کسب و کار شما چیست و چقدر پاسخگو هستند. فرض کنید سراغ شرکتی تبلیغاتی می‌روید. در اولین برخورد، آنها با مشاوره رایگان شما را با روند کار آشنا می‌‌‌کنند. سپس به شما اطمینان می‌دهند که دسترسی کامل به اکانت گوگل ادوردز را خواهید داشت. این مزیت را ‌دست‌کم نگیرید. شما با دسترسی به اکانت خود می‌توانید عملکرد کمپین‌هایی که برای شما ایجاد کرده‌اند را بررسی کنید. و در نهایت گزارشی دقیق از عملکرد کمپین‌ها در اختیار شما قرار دهد. این آژانس قطعا بهترین انتخاب است.

آژانس تبلیغاتی وی دیجیتال مارکتینگ علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد؛ با طراحی گام به گام تبلیغ کسب و کار شما، در راستای تحقق اهداف شما گام برمی‌دارد. هم‌چنین سایت شما چندین و چند بار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین استراتژی را برای تبلیغ کسب و کارتان در گوگل، طراحی و پیاده‌سازی نمایند.

نتیجه‌گیری

سوالی ساده مثل «چگونه در گوگل تبلیغ کنیم» کلید ورود شما به دنیای پهناور تبلیغات است. در این مقاله تلاش شد به این سؤال تا حد امکان پاسخ بدهیم‌‌‌؛ اما بدیهی‌ست امکان بیان همه جزئیات میسر نبود‌‌‌. اما حداقل باعث می‌شود تصور روشنی از آنچه در تبلیغات در گوگل می‌گذرد، داشته‌باشید. در نهایت همان‌طور که در بخش «بهترین آژانس تبلیغات گوگل» به آن پرداختیم، انتخاب آژانسی تبلیغاتی می‌تواند بهتر و سریع‌تر اهداف شما را محقق نماید. آژانس تبلیغاتی وی دیجیتال مارکتینگ با کادری مجرب و به پشتوانه سال‌ها فعالیت در این حوزه، درک درستی از نیازهای مشتریان خود دارد. پس معطل نکنید و همین امروز برای بهبود کسب و کارتان اقدام نمایید.

ایسوس

نظر شما چیست؟