23/05/1401 - 20:43
با انواع سرویس های اینترنت آشنا شوید
امروزه اینترنت یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های انسان محسوب می‌شود. از بازی و سرگرمی گرفته تا انجام کار و خریدوفروش، همگی به اینترنت گره خورده‌اند. سرویس دهنده های اینترنت نیز برای رفع نیاز کاربران خدمات مختلفی را فعال کرده‌اند. آشنایی با این سرویس‌ها به شما در انتخاب و خرید اینترنت مناسب با نیازتان کمک ویژه‌ای می‌کند؛ بنابراین اگر قصد دارید با انواع سرویس های اینترنت موجود در بازار آشنا شوید، مطالعه این مقاله برای شما ارزشمند خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

سرویس‌های dsl؛ برقراری ارتباط اینترنتی پرسرعت از طریق خط تلفن

هرجا که شبکه تلفن موجود باشد، امکان استفاده از سرویس DSL وجود خواهد داشت. DSL مخفف عبارت Digital Subscriber Line است و از طریق خط تلفن، اینترنت پرسرعت در اختیار مشترکین قرار می‌دهد؛ البته دی اس ال برای فعالیت، خط تلفن را اشغال نمی‌کند. اکثر شرکت‌های اینترنت کشور سرویس DSL را ارائه می‌دهند. دی اس ال سریع‌ترین اینترنت موجود در بازار نیست؛ اما قیمت پایین‌تری نسبت به سایر سرویس‌ها دارد.

سرعت سرویس اینترنت DSL رابطه مستقیمی با فاصله مشترک با ایستگاه سوئیچ دارد؛ هرچه این فاصله کمتر باشد، سرعت و کیفیت اینترنت بیشتر خواهد شد؛ بنابراین اگر به دنبال خرید اینترنت مقرون‌به‌صرفه هستید، سرویس‌های DSL برای شما مناسب است. سرویس‌های DSL به سه دسته کلی ADSL - VDSL - SDSL تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 سرویس adsl؛ اینترنت پرسرعت نامتقارن

Adsl کوتاه‌شده عبارت Asymmetric Digital Subscriber Line است. با ظهور این سرویس، انقلابی در خدمات اینترنتی صورت گرفت و کم‌کم اینترنت Dial-Up به دست فراموشی سپرده شد. اینترنت ای دی اس ال سرویسی نامتقارن است؛ یعنی سرعت دانلود و آپلود آن با هم یکی نیست. معمولاً در این نوع از سرویس‌ها سرعت دانلود از سرعت آپلود بیشتر است و همین موضوع نامتقارن بودن اینترنت ای دی اس ال را به ما اثبات می‌کند. 

سرویس +ADSL2 نسخه به‌روزشده اینترنت ADSL  است و به‌طورمیانگین بین ۱ مگابیت بر ثانیه تا ۲۰ مگابیت بر ثانیه سرعت انتقال اطلاعات دارد؛ با‌توجه‌به این توضیحات اگر به دنبال خرید اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب هستید، خرید اینترنت adsl را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

سرویس vdsl؛ اینترنت پرسرعت با فناوری نوین

VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به معنی «خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا» است. فناوری به‌روز و سرعت بالای vdsl را می‌توان به‌عنوان نقطه قوت آن نسبت به adsl معرفی کرد؛ با‌این‌حال سرعت وی دی اس ال نیز مانند سرعت ای دی اس ال نامتقارن است. این سرویس به سه دسته کلی VDSL، VDSL2 و +VDSL2 تقسیم می‌شود. برای استفاده از همه قابلیت‌های اینترنت وی دی اس ال باید مودم مخصوص آن را خریداری کنید. استفاده از مودم adsl برای vdsl سرعت این سرویس را کاهش می‌دهد.

سرویس sdsl از انواع اینترنت پرسرعت وای فای

سرویس SDSL خلاصه‌شده عبارت Symmetric Digital Subscriber Line  است. بر خلاف adsl و vdsl سرعت آپلود و دانلود در sdsl متقارن و برابر است. سرعت دانلود و آپلود در سرویس اس دی اس ال حدود ۲ مگابیت بر ثانیه است که سرعت پایینی محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال اینترنت پرسرعت هستید، سرویس اینترنت SDSL مناسب کار شما نخواهد بود.

سرویس‌های wireless؛ اتصال به اینترنت بدون نیاز به کابل‌کشی

در سرویس‌های wireless خبری از سیم نیست و مشترکین بدون نیاز به کابل‌کشی می‌توانند از اینترنت استفاده کنند. در اینترنت وایرلس از فرکانس رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود و همین موضوع نقطه قوت این سرویس محسوب می‌شود. همچنین اینترنت wireless پهنای باند و پایداری بیشتری نسبت به سرویس‌های dsl دارد.

پهنای باند اختصاصی؛ اینترنت مناسب شرکت‌ها

اینترنت پهنای باند اختصاصی را با نام سرویس Point to Point نیز می‌شناسند؛ این سرویس مخصوص یک مشترک است و او می‌تواند بدون محدودیت از همه ظرفیت این اینترنت استفاده کند. کیفیت و سرعت اینترنت در سرویس پوینت تو پوینت در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در حداکثر کیفیت خود قرار دارد. پهنای باند اختصاصی برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی مناسب است که به اینترنت نامحدود و اختصاصی احتیاج دارند. 

اگر می‌خواهید بدون محدودیت از اینترنت استفاده کنید، پیشنهاد ما اینترنت پوینت تو پوینت است. با آگاهی از قیمت پهنای باند اختصاصی این سرویس را خریداری کرده و به‌صورت اختصاصی و با حداکثر ظرفیت ممکن از اینترنت استفاده کنید.

وایرلس اشتراکی؛ اتصال به اینترنت از طریق تجهیزات رادیویی 

در اینترنت وایرلس اشتراکی، مشترکین بدون نیاز به کابل یا خط تلفن می‌توانند از اینترنت استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس نیاز به تجهیزات رادیویی است تا سیگنال‌های ارسالی از سمت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی را دریافت کنید. وایرلس اشتراکی مانند پوینت تو پوینت مخصوص مشترک خاص نیست و چند کاربر به‌صورت اشتراکی از آن استفاده می‌کنند.

وای‌مکس؛ اینترنت همراه مناسب همه افراد

وای‌مکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای مشترکینی است که امکان استفاده از اینترنت کابلی ثابت را ندارند. وای‌مکس کاملاً سیار بوده و به محل خاصی محدود نمی‌شود؛ یعنی شما با خرید وای‌مکس در هر نقطه‌ای که آنتن‌دهی مناسب داشته باشد، به اینترنت دسترسی خواهید داشت.

سرویس ftth؛ سرویس اینترنت بر بستر فیبر نوری

FTTH کوتاه‌شده عبارت Fiber to the Home است. این سرویس از فیبر نوری برای ارائه خدمات اینترنتی استفاده می‌کند. سرعت بالا تا حدود ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را می‌توان به‌عنوان نقطه قوت اف تی تی اچ معرفی کرد. البته در نظر داشته باشید که قیمت این سرویس و خدمات آن بسیار بالا بوده و اینترنت به‌صرفه‌ای برای مصارف خانگی محسوب نمی‌شود. 

سرویس td lte؛ نسل جدید اینترنت‌های ثابت

سرویس اینترنت td lte نسل جدید اینترنت‌های ثابت هستند که برای فعالیت خود از سیم‌کارت‌های مخصوص استفاده می‌کنند؛ بنابراین برای استفاده از خدمات اینترنتی سرویس tdlte هیچ احتیاجی به سیم تلفن و کابل‌کشی نخواهید داشت. برای فعال‌کردن این سرویس سیم‌کارت را درون مودم مخصوص قرار می‌دهید و آن را به برق متصل می‌کنید. 

اینترنت tdlte محدودیت مکانی دارد؛ یعنی فقط در نقاطی که شرکت ارائه‌دهنده آن پوشش‌دهی کافی را ایجاد کرده باشد، قابل‌استفاده است. در صورت خروج از محدوده، سرویس اینترنت قطع خواهد شد. البته بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پوشش‌دهی خوبی برای اینترنت tdlte در سطح کشور فراهم کرده‌اند. این سرویس را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین انواع اینترنت در ایران معرفی کرد.

تجربه بی‌نظیر استفاده از اینترنت، با انواع سرویس های اینترنت پرسرعت ماهان نت

در این مطلب به‌طور‌کامل انواع سرویس های اینترنت را معرفی کردیم تا باتوجه‌به نیازتان سرویس موردنظر خود را خریداری کنید. ماهان نت به‌عنوان یکی از سرویس دهنده های اینترنت معتبر در ایران، انواع مختلف اینترنت را به فروش می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع سرویس‌های اینترنت می‌توانید از طریق شماره‌تلفن ۱۵۱۴ با ماهان نت تماس بگیرید. کارشناسان ماهان نت آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند تا برای خرید انواع اینترنت باتوجه‌به نیازتان شما را راهنمایی کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟