02/05/1401 - 21:13
بهترین نرم‌افزار  CRM برای کسب و کار شما کدام است؟
CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management (مدیریت ارتباط با مشتری) است. وقتی می‌گوییم CRM منظور نرم‌افزار CRM است که تمام ارتباطات و تعاملات با مشتریان را ثبت و ردیابی می‌کند. CRM اساسا ابزاری است که به صورت دیتابیس عمل کرده و تمام اطلاعات مربوط به مشتریان را به طور متمرکز ذخیره می‌کند که دسترسی به آن برای تمام کارکنان راحت باشد. به کمک CRM شرکتها چیزی را از قلم نمی‌اندازند و کارهایشان نظم و سرعت می‌گیرد. امروزه مدیران کسب‌وکارها متوجه شده‌اند که نرم‌افزار CRM یکی از ابزارهای ضروری برای کسب‌وکارشان است که تاثیر غیرقابل انکاری در موفقیت‌ و پیشرفت‌شان دارد. در واقع CRM مثل یک نقشه راه است که مسیر و مراحل مختلف را نشان می‌دهد. بدون CRM کار کردن مثل رانندگی در یک مسیر پر پیچ و خم با چشمان بسته است. به طور خلاصه CRM یعنی برقراری ارتباط موثر با مشتریان، افزایش رضایتمندی مشتریان و در نتیجه تبدیل آنها به مشتری وفادار و افزایش فروش و درآمد شرکت.

چند نمونه از بهترین نرم‌افزارهای CRM معروف ایران و دنیا و ویژگی‌های‌ آنها

نرم‌افزارهای CRM مختلفی در ایران و دنیا وجود دارد که شرکتهای مختلف برحسب نیازشان آنها را انتخاب می‌کنند. چند تا از معروف‌ترین نرم افزارهای CRM عبارتند از مایکروسافت داینامیک (Microsoft Dynamics 365 CRM)، Salesforce   CRM، ZOHO CRM، HubSpot CRM، Keap CRM، و CRM دیدار است.

هر کدام از این نرم‌افزارها یک سری ویژگی‌ها دارند که برای بعضی کسب‌وکاها مزیت به شمار می‌رود و برای برخی دیگر، نقص.  در جدول زیر ویژگی‌های چند تا از نرم افزارهای CRM معروف دنیا را ارائه می‌دهیم تا راحت‌تر آنها را با هم مقایسه کنید.

نرم افزار CRM

ویژگی‌ها

Microsoft Dynamic

CRM شرکت مایکروسافت برای شرکت‌های بزرگ و متوسط مناسب است. از سیستم عامل‌های ios، اندروید، و ویندوز پشتیبانی می‌کند. برای تمام بخشها مثل فروش، بازاریابی ، پشتیبانی و غیره کاربرد دارد. در دو نسخه آنلاین و نصبی در بازار موجود است. قیمت این CRM نسبتا بالاست. زبان‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند اما برای فعال‌سازی زبان فارسی باید تنظیمات خاصی را روی آن انجام دهید. نرم‌افزار بزرگ و پیچیده‌ای است که یادگیری آن نسبتا وقت‌گیر است. قدرت همگام‌سازی خوبی دارد. برای استفاده از قابلیت‌های بیشتر باید برنامه‌های جانبی آن را خریداری کنید.

ZOHO

نرم‌افزار ZOHO CRM بر فضای ابری متکی است. پشتیبانی خوب از طریق کانالهای مختلف مثل تلفن، ایمیل، چت زنده، شبکه‌های اجتماعی و غیره ارائه می‌دهد. بخش بازاریابی و اتوماسیون خیلی خوبی دارد. امنیت بالایی دارد. راه‌اندازی و پیاده‌سازی آن کمی وقت‌گیر است. پشتیبانی قوی ندارد. با دیگر محصولات ZOHO به خوبی یکپارچه می‌شود. قیمت آن نسبتا بالا است. و گزارش‌گیری جامعی را ارائه می‌دهد.

Salesforce

Salesforce CRM خدمات آنلاین و در فضای ابری ارائه می‌دهد. سرعت خوبی دارد، کار کردن با آن نسبتا ساده است و کارایی خوبی دارد. قابلیت همگام‌سازی خوبی داشته و به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود. اما تنظیمات نرم‌افزار کمی پیچیده‌ است. پیاده‌سازی CRM آن وقت‌گیر است. قیمتش نسبتا بالاست و برای قابلیت‌های بیشتر باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

HubSpot

HubSpot CRM توجه زیادی به ضبط تماس‌ها، ایمیل‌ها، و مدیریت داده‌ها کرده، در نتیجه در وقت صرفه‌جویی می‌کند.

می توانید معاملات موفق و ناموفق، جلسات برنامه‌ریزی شده و تمامی ارتباطات و تماس‌ها با مشتریان را مرتب کرده و عملکردتان را بر آن اساس بسنجید.

طراحی این نرم‌افزار زیبا بوده و کار با آن تقریبا آسان است. خیلی از ابزارهای مهم را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. هزینه‌ آن نسبتا بالاست و برای دریافت خدمات پشتیبانی فنی باید هزینه اضافی پرداخت کنید، ضمن اینکه قیمتش به صورت تصاعدی بالا می‌رود. در اصل یک ابزار بازاریابی است، به همین خاطر در بخش فروش نقص‌های زیادی داشته و جا برای پیشرفت زیاد دارد. 7 روز می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. محتوای وبلاگی بسیار قوی دارد. قابلیت همگام‌سازی خوبی دارد.

دیدار

نرم افزار CRM دیدار یکی از بهترین نرم افزارهای CRM در ایران است. یک مزیت بسیار مهم CRM دیدار، سادگی آن است. این نرم‌افزار کاملا فارسی است و کار با آن بسیار ساده است. 15 روز تست رایگان دارد. پشتیبانی قوی و رایگان ارائه می‌دهد. می‌توانید آن را سفارشی‌سازی کنید. سیستم گزارش‌دهی بسیار پیشرفته‌ای دارد. و از امنیت بالایی برخوردار است.

راه‌اندازی CRM دیدار بسیار آسان و سریع است. قیمت خوبی دارد. از پلتفرم‌های ios و اندروید پشتیبانی می‌کند.

Keap

Keap CRM بر تکنولوژی ابری متکی است، که اتوماسیون بازاریابی خوبی را ارائه می‌دهد. از پلتفرم‌های ios و اندروید پشتیبانی می‌کند. همه جزئیات را در یک صفحه نشان می‌دهد. قابلیت همگام‌سازی خوبی دارد. تنظیمات اولیه آن کمی طول‌ می‌کشد. یادگیری کار کردن با این نرم‌افزار کمی سخت است. خط تلفن و پیامک در آن فقط برای امریکای شمالی موجود است.

Oracle

نرم‌افزار Oracle CRM یکی از معتبرترین CRM های دنیاست. خدمات کامل و یکپارچه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهد.

این CRM برای بخشهای بازاریابی، فروش، پلتفرم‌های اجتماعی، و خدمات بسیار مناسب است.

این نرم‌افزار به صورت سفارشی‌سازی شده است. از زبان‌های انگلیسی، چینی، آلمانی، ژاپنی، و هندی پشتیبانی می‌کند. قیمت نسبتا خوبی دارد اما برای قابلیت‌های بیشتر باید هزینه اضافی بپردازید.

نصب و راه‌اندازی آن خیلی ساده است. گزارش‌دهی خوبی دارد و پیش‌بینی‌های خوبی ارائه می‌دهد.

اما این CRM چندان کاربرپسند نیست، چون استفاده از آن خیلی کند و پیچیده است.

کدام نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکار من مناسب‌تر است؟

حالا که با ویژگی‌های چند تا از CRM های معروف آشنا شدید که کسب‌وکارهای بزرگ و موفق دنیا از آنها استفاده می‌کنند، باید ببینید چه نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است.

یادتان باشد اینطور نیست که یک نرم‌افزار CRM برای همه‌ی کسب‌وکارها، بهترین گزینه باشد. اما حتما یک نرم‌افزار CRM هست که برای کسب‌وکار و شرایط شما از بقیه بهتر است.

بعضی CRM ها مثل مایکروسافت داینامیک برای کسب‌وکارهای بزرگ مناسب هستند و خیلی از قابلیت‌هایشان به درد کسب‌وکارهای کوچک نمی‌خورد و فقط کارشان را پیچیده‌تر می‌کند. بعضی‌ها قیمت‌شان آنقدر بالاست که برای خیلی از کسب‌وکارها مقرون‌به‌صرفه نیست. بعضی‌ها هم از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و کار با آنها سخت است. ضمن اینکه برای خرید CRM خارجی باید به دلار پول بدهید که آن هم مشکلات خودش را دارد.

پس می‌بینید که بسته به شرایط کشور و کسب‌وکارتان و بودجه‌ای که در اختیار دارید، باید CRM انتخاب کنید که برایتان از همه لحاظ مناسب‌تر باشد.

نرم‌افزار CRM دیدار یک نرم‌افزار تماما فارسی است که از این جهت مشکلی نخواهید داشت. ضمن اینکه کار کردن با این نرم‌افزار خیلی ساده و راحت است و هرکسی با 10 دقیقه وقت گذاشتن، خیلی سریع یاد می‌گیرد که چطور با آن کار کند.

CRM دیدار برای کسب وکارهای کوچک و متوسط بسیار مناسب است. این نرم‌افزار مرتب به‌روزرسانی می‌شود که تمام نیازهایتان را پاسخ می‌دهد.

برای اینکه با کار کردن با این نرم‌افزار آشنا شوید، می توانید دوره تست رایگان 15 روزه آن را امتحان کنید و اگر برایتان مناسب بود، خریداری کنید.

پس اگر از بی‌نظمی و آشفتگی خسته شده‌اید و وقت نمی‌کنید تمام کارها را خودتان انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار CRM دیدار را تهیه کنید، از دیتابیس متمرکز آن استفاده کرده، و تمام مراحل فروش را گام به گام و با نظم و سرعت پیش ببرید. سرنخ‌های بیشتری تولید کنید و با تمرکز روی سرنخ‌های باکیفیت، مشتریان جدیدی جذب کنید. با برقراری ارتباط خوب با مشتری‌هایتان، آنها را راضی نگه داشته و به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید. از همه مهمتر به کمک CRM دیدار می‌توانید تحول اساسی در کسب‌وکارتان ایجاد کرده و فروش‌تان را چند برابر کنید (تا 300%)

ایسوس

نظر شما چیست؟