30/03/1401 - 16:22
چگونه سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهیم؟
برای صاحبان کسب و کاری که سعی در هدایت ترافیک ارگانیک برای افزایش بازدید برند و خدمات خود دارند، گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارها است. موتور جستجوی گوگل وب را می‌خزد و تعیین می‌کند که کدام صفحات برای کاربرانش مفیدترین و مرتبط‌ترین هستند و آن‌ها را به صفحه اول گوگل هدایت می‌کند. علاوه بر این کاربران نه تنها به نتایج گوگل اعتماد دارند، بلکه به آن‌ها متکی هستند. خدمات سئو سایت نیز به منظور قرارگیری سایت‌ها در صفحه اول گوگل صورت می‌گیرد

1606683296_1_0.gif

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس با ارائه خدمات سئو سایت به شما کمک می‌کند تا با استفاده از همین قدرت گوگل، کسب و کارهایتان  در رتبه‌های بالا در نتایج جستجو قرار گیرند!

خدمات سئو سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نه تنها یک هدف مشترک در بین صاحبان مشاغل است، بلکه یک هدف بسیار عملی است. تمرکز گوگل روی کمیت نیست، بلکه بر کیفیت تمرکز دارد. در نتیجه، بزرگی یک شرکت یا داشتن بودجه بیشتر با داشتن رتبه برتر در گوگل ارتباطی ندارد. عوامل متعددی در پشت الگوریتم گوگل وجود دارد.

در این مقاله من قصد دارم چندین اقدام ملموس را که می‌توانید برای کمک به کسب و کار خود برای قرارگرفتن در بالای صفحه اول گوگل انجام دهید، شرح دهم. بهینه‌سازی وب‌سایت و بهینه‌سازی لیست از ابتدایی‌ترین اقدامات است. ابتدا به اهمیت صفحه اول گوگل می‌پردازم و سپس وارد تاکتیک‌هایی می‌شوم که عبارت‌اند از:

  • افزودن کلمات کلیدی به مکان‌های خاص در وب‌سایت شما
  • ایجاد محتوا برای انسان، نه گوگل
  • تاکید بر مکان
  • بهینه‌سازی برای موبایل

کاملاً واضح است که صفحه اول گوگل یک هدف ارزشمند برای هر کسب و کاری است، اما اجازه دهید ابتدا به مزایای خاص آن بپردازیم، زیرا می‌تواند به شما در اولویت‌بندی استراتژی کسب و کارتان و انتخاب خدمات سئو سایت کمک کند.

چرا صفحه اول گوگل مهم است؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به معنای نرخ کلیک بالاتر است. این یک واقعیت است که صفحه اول گوگل بیشتر ترافیک را به خود اختصاص می‌دهد. هرچه بتوانید وب‌سایت خود را در گوگل به صفحه اول نزدیک‌تر کنید، اعتبار برند شما با حضور در جستجوهای کاربران افزایش خواهد یافت. اما آیا می‌دانستید که تفاوت‌های قابل توجهی در نرخ کلیک برای نتایج بالا و پایین وجود دارد؟ اعداد زیر نرخ کلیک را بر اساس موقعیت گوگل بر حسب درصد نشان می‌دهد:

  • نتیجه اول: نرخ کلیک 36.4%
  • نتیجه دوم: نرخ کلیک 12.5%
  • ​​ نتیجه سوم: نرخ کلیک 9.5%

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

عمل همسوسازی وب‌سایت شما با عوامل رتبه‌بندی موتورهای جستجو را بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) می‌گویند. شما لزوماً کل سایت خود را در یک موتور جستجو بهینه نمی‌کنید، بلکه هر صفحه را در سایت خود به صورت جداگانه بهینه می‌کنید. در این‌جا نحوه انجام این کار آمده است:

1. کلمات کلیدی خود را تعیین کنید

  • ابتدا تعیین کنید که می‌خواهید گوگل به کدام یک از سؤالات جستجوی خود با صفحات وب‌سایت شما پاسخ دهد. این‌ها به عنوان کلمات کلیدی شناخته می‌شوند، که می‌توانند تک کلمات یا عبارات باشند. هر صفحه در وب‌سایت شما باید مجموعه متفاوتی از کلمات کلیدی را هدف قرار دهد تا صفحات با یکدیگر رقابت نکنند. کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار شما آن‌هایی هستند که مشتریان ایده‌آل شما برای دریافت محصولات و خدمات مورد نیاز خود تایپ می‌کنند.
  • برای کمک به انتخاب کلمات کلیدی می‌توانید با مشاورین منتوریکس تماس بگیرید. یکی از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس ارائه خدمات سئو سایت است که شما را در قرارگیری در صفحه اول گوگل یاری می‌کند.

2. به گوگل بگویید از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنید

  • اساس کار گوگل جستجو در وب، رتبه‌بندی میلیون‌ها صفحه موجود و ذخیره آن‌ها در یک فهرست است. وقتی کاربر جستجویی را انجام می‌دهد، گوگل می‌تواند فهرست سازمان‌یافته‌تر خود را (به جای کل وب) اسکن کند تا به سرعت به نتایج مرتبط برسد. بنابراین، یکی دیگر از مراحل مهم برای نمایش در صفحه اول گوگل این است که اسکن، فهرست و بازیابی سایت خود را تا حد امکان برای گوگل آسان کنید. این کار را با قرار دادن کلمات کلیدی در مکان‌های زیر انجام دهید.

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن کلمات کلیدی

  • عنوان متا: هر پست وبلاگ و صفحه وب‌سایت شما دارای یک عنوان متا است. این عنوان در بالای صفحه شما به شکل یک هدر و همچنین به عنوان فهرست آن صفحه در نتایج جستجو ظاهر می‌شود.
  • توضیحات متا: توضیحات متا همان جمله کوتاهی است که در زیر عنوان در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. علاوه بر این که به گوگل می‌گوید صفحه شما در مورد چیست، توضیحات متا به سرعت به جستجوگر می‌گوید که اگر روی صفحه شما کلیک کند چه انتظاراتی می‌تواند داشته باشد و کلیک‌های مربوط به آن صفحه را افزایش می‌دهد. بنابراین توضیحات متا به گوگل کمک می‌کند تا کسب و کار شما را در صفحه اول برای جستجوها قرار دهد و به جستجوگران گوگل کمک می‌کند تا در نگاه اول با مطلب شما آشنا شوند.
  • URL: URL شما شامل نام دامنه شما و به دنبال آن یک اسلش رو به جلو و سپس متن جدا شده با خط تیره است. گنجاندن کلمات کلیدی در URL به گوگل کمک می‌کند تا سریع‌تر تشخیص دهد که صفحه شما در مورد چیست. همچنین، URL بین عنوان و توضیحات متا در نتایج جستجو ظاهر می‌شود و اگر با عنوان صفحه مطابقت داشته باشد برای کاربران جذاب‌تر و قابل اعتمادتر است و برای نمایش در صفحه اول گوگل مناسب‌تر است.
  • تگ‌های Alt : گوگل تنها در صورتی می‌تواند تصاویر را ببیند که تصویر دارای متن جایگزین با نام مستعار alt tag باشند. اگر تگ alt  شما شامل کلمات کلیدی باشد، گوگل می‌تواند ارتباط بیشتر آن صفحه را تشخیص دهد و با قرار دادن شما در صفحه اول نتایج جستجو احساس راحتی بیشتری کند.

3. محتوای کاربر پسند بنویسید

  • بدنه محتوای صفحه شما مهم‌ترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی است که می‌خواهید برای آنها رتبه‌بندی کنید. با این حال، بسیار مهم است که این کلمات کلیدی به طور سیستماتیک و بیش از حد درج نشده باشند، بلکه به طور طبیعی گنجانده شوند. در واقع، گوگل اکنون می‌تواند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی را تشخیص دهد و اگر این کار را انجام دهید، شما را بسیار دور از صفحه اول نتایج خود قرار می‌دهد.
  • کلید ورود به صفحه اول گوگل، ارائه محتوای مفید، قابل اعتماد، خواندنی، اما آموزنده است که مخاطبان هدف شما را در صفحات شما نگه می‌دارد و باعث می‌شود برای مطالب بیشتر به سایت شما باز گردند. فقط به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید برای جستجوی کلمه کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل رتبه‌بندی کنید، صفحه شما باید اطلاعاتی را ارائه دهد و تنها کلمات کلیدی را که کاربران تایپ می‌کنند، شامل نشود. منتوریکس علاوه بر خدمات سئو خدمات تولید محتوا سایت برای مخاطبان خود نیز ارائه میدهد.

4. مکان خود را در وب‌سایت خود قرار دهید

  • یکی دیگر از راه‌های رایگان برای قرار دادن صفحات وب‌سایت خود در صفحه اول گوگل، قراردادن پرس و جوهای مبتنی بر مکان است. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما به وضوح شهر و یا منطقه جغرافیایی شما را از طریق صفحه تماس شما، پست‌های وبلاگ و صفحات خدمات نشان می‌دهد. به این ترتیب، وقتی مردم جستجو می‌کنند، گوگل کسب‌وکار شما را به‌عنوان نتیجه جستجوی «نزدیک به من» نشان می‌دهد. حتی اگر کاربر با استفاده از یک مکان خاص جستجو نکند، گوگل نتایج مرتبط جغرافیایی را بر اساس آدرس IP خود ارائه می‌کند، بنابراین سئو محلی نه تنها رایگان است، بلکه همیشه مهم است.

5. بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل

  • در حال حاضر کاربران از تلفن و تبلت بیشتر از رایانه و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و اکثر جستجوهای محلی در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. در نتیجه، گوگل از وب‌سایت‌های سازگار با موبایل حمایت می‌کند. در واقع، همه سایت‌ها اکنون با فهرست‌سازی موبایل اول ایندکس می‌شوند. اگر وب‌سایتی واکنش‌گرا ندارید، تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید در سایت خود انجام دهید تا بهترین تجربه را برای یک کاربر تلفن همراه تضمین کنید.

6. روی تجربه کاربری تمرکز کنید

  • علاوه بر سازگاری با موبایل، یک وب‌سایت باید جذاب و کاربر پسند باشد. یک وب‌سایت با پاسخگویی به فوری‌ترین سؤالات بازدیدکنندگان، آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری در سایت نگه می‌دارد. گوگل نیز متوجه آن خواهد شد و به نوبه خود، شما را در رتبه‌بندی بالاتر قرار می‌دهد. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری به سایت خود خواهید آورد و احتمال این‌که در صفحه اول گوگل ظاهر شوید بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

رسیدن به صفحه اول گوگل یا حتی بهبود رتبه خود، برای مشاغل کوچک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. خدمات سئو سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. با دانستن این‌که کجا و چگونه باید تنظیمات را انجام دهید، می‌توانید کسب و کار خود را به جایگاهی که شایسته آن است برسانید. در این مقاله استراتژی‌ها را به طور خلاصه با شما در میان گذاشتیم. برای اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات سئو سایت شرکت منتوریکس با مشاورین ما در تماس باشید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر مزرعه لینک چیست
مزرعه لینک چیست

محتوای بسیار خوبی داشتید تبریک میگم!