07/03/1401 - 17:44
راهنمای خدمات نرم افزاری
ما انسان‌ها در زندگی روزمره خود به طور میانگین بین 5 تا 6 ساعت از گوشی موبایل استفاده میکنیم. اگر کارتان طوری باشد که با کامپیوتر هم درگیر باشید احتمالا این عدد بیشتر از 10 یا 12 ساعت خواهد شد. پس عقلانی است برای استفاده بهتر از تکنولوژی نکاتی را درمورد استفاده درست خدمات سخت افزاری و خدمات نرم افزاری بدانیم و آن ها را رعایت کنیم تا طول عمر دستگاه های خود را افزایش داده و از هزینه های بیهوده جلوگیری کنیم.

1606683296_1_0.gif

ما انسان‌ها در زندگی روزمره خود به طور میانگین بین 5 تا 6 ساعت از گوشی موبایل استفاده میکنیم. اگر کارتان طوری باشد که با کامپیوتر هم درگیر باشید احتمالا این عدد بیشتر از 10 یا 12 ساعت خواهد شد. پس عقلانی است برای استفاده بهتر از تکنولوژی نکاتی را درمورد استفاده درست خدمات سخت افزاری و خدمات نرم افزاری بدانیم و آن ها را رعایت کنیم تا طول عمر دستگاه های خود را افزایش داده و از هزینه های بیهوده جلوگیری کنیم.نکات طلایی که باید درباره سخت افزار لپتاپ و کامپیوتر خود بدانید

نکات طلایی که باید درباره سخت افزار لپتاپ و کامپیوتر خود بدانید

افزایش طول عمر باتری

  • خیلی از افراد به اشتباه در هنگام انجام کارهای سنگین مثل بازی کردن یا کارهای گرافیکی از باتری لپتاپ کار میکشند، این موضوع به کل اشتباه است زیرا به صورت استاندارد باتری لپتاپ برای انجام امور عادی مثل وبگردی، تماشای فیلم یا مطالعه درست شده است و باید برای انجام کارهای سنگین از برق استفاده شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی حالتی در لپتاپ ها وجود دارد که میتوان بین باتری و آداپتور شارژ دستگاه‌ها سوییچ کرد.

مهندسی کردن ممنوع!

  • دوستان لطفا در هنگام رخ دادن اتفاقی برای کامپیوترتان سرخود کاری انجام ندهید، مواردی مختلف برای لپتاپ یا کیس‌های خانگی پیش می‌آید که میتوان با یک هزینه ناچیز و مناسب آنرا رفع کرد اما متاسفانه افراد خودشان دست به آچار میشوند و بعد از ناتوانی در انجام آن، مراجعه به مراکز خدمات کامپیوتری میکنند. در بیشتر مواقع هم کاری که نباید را کرده اند و آن هزینه ناچیز به هزینه‌های بالا و ناخوشایند تبدیل خواهد شد. یکی از معتبرترین مراکز خدمات کامپیوتری در شرق تهران "مرکز کامپیوتر شرق" است که متخصصانی حرفه‌ای در حوزه سخت افزار و نرم افزار دارد و برای خدمت‌رسانی به شما در کلیه مناطق تهران حاضر است.

مراقب تغییرات آب و هوایی باشید

  • ساختار کلی لپتاپ به وضعیت محیط کار شما عادت میکند و خود را با آن دما سازگار میکند، پس اگر شخصی هستید که زیاد جابه جا میشوید و در فضاهای مختلف از لپتاپ استفاده میکنید، بهتر است با تغییر مکان، کمی به لپتاپ مهلت دهید تا دمای محیط را به خود بگیرد و بعد آن را روشن کنید. جابه جایی لپتاپ در حین کار بین محیط‌ هایی با دمای مختلف به هیچ وجه مناسب نیست.

چای خود را روی لپتاپ نریزید!

  • یکی از مهم ترین موارد که افراد سربه هوا مرتکب آن میشوند، حفاظت از لپتاپ در برابر مایعات است، شاید نکته پیش پافتاده ای باشد اما به شدت مهم است. مراقب باشید آب، چای و قهوه به هیچ وجه روی سطح لپتاپ یا منافذ آن نریزد زیرا میتواند در هنگام روشن بودن لپتاپ آسیب های جدی و یا حتی غیرقابل جبران به همراه داشته باشد. برای پیشگیری سعی کنید هنگامی که پشت میز کار لپتاپ هستید، چیزی میل نکنید.

سرویس‌های دوره ای واجب‌اند

  • تصوری غلط در ذهن افراد وجود دارد که تا وقتی یک لپتاپ کار میکند و مشکلی پیدا نکرده، پس سالم است و نیاز به رسیدگی و سرویس ندارد. اما این موضوع کاملا از پایه و اساس غلط است. همان طور که شما وسیله نقلیه خود را به صورت دوره ای برای تعویض روغن و فیلتر به تعمیرکار میسپارید، برای لپتاپ تان هم باید این کار را انجام دهید. در بازه های 6 ماهه و حتی برای لپتاپ های پرکار کمتر از آن، به یک متخصص کامپیوتر مراجعه کرده و سیستم را به آن بسپارید تا نظافت قطعات، سیستم خنک کننده و اتصالات داخلی را بررسی و در صورت نیاز تعویض و سرویس آن ها را انجام دهد.
  • احتمالا برایتان پیش آمده بعد از مدتی که یک لپتاپ خرید میکنید احساس میکنید سیستم شما آن سرعت و عملکرد اولیه خود را ندارد، این موضوع به همین رسیدگی بستگی دارد و اگر آن را به یک متخصص بسپارید، بهبود عملکرد را به چشم دیده و حس برگشت به روز اول سیستم را خواهید شد. این کار در دراز مدت، طول عمر دستگاه را بالا برده و خروجی کاری که مورد توقع شما از سیستم است را بوجود می‌آورد.

حمل و نقل درست لپتاپ

  • کیفی که برای لپتاپ خود انتخاب میکنید مهم است، نباید فضای کیف طوری باشد که در آن تکان خوردن و جابه جایی زیاد احساس شود، این موضوع میتواند آسیب های مختلفی به لپتاپ وارد کند. به هیچ وجه لپتاپ روشن، استند بای و داغ را درون کیف قرار ندهید، زیرا فضای بسته کیف و جابه جایی های مختلف به سخت افزار لپتاپ آسیب خواهد زد.

تنفس صحیح لپتاپ

خیلی از نوجوان ها یا افراد کم تجربه علاقه زیادی به استفاده از لپتاپ در حالت های راحت مثل دراز کش یا لم داده دارند، متاسفانه این حالت ها برای فیزیک بدن انسان ضررهای زیادی دارد و البته برای لپتاپ، چرا که وقتی مسیر ورودی و خروجی های هوا در لپتاپ باز نباشد لپتاپ آسیب پذیرتر خواهد شد. به درستی کار نمیکند و سریعا داغ میشود، در طول دراز مدت ممکن است باعث از کار افتادن یا حتی سوختن قطعات داخلی (فن، سی پی یو و...) شود.

نکات طلایی که باید درباره نرم افزار لپتاپ و موبایل خود بدانید

چه نرم افزارهایی رو نصب کنیم ؟

اگر در یک جمله مختصر و مفید بگویم "هر چیزی که واقعا به کارتان می‌آید"

اولین نکته مهم در نصب اپلیکیشن ها روی موبایل یا لپتاپ، منابع آن هاست. به هیچ وجه از هر منبع یا سایتی که لینک دانلود در آن قرار داده شده و به آن اعتماد ندارید، فایلی را دانلود نکنید. فقط از سایت های معتبر و سرشناس که امتحان خود را پس داده اند استفاده کنید. اگر نظر من را میخواهید که به هیچ وجه سایتی غیر از منبع اصلی خود برنامه قابل اعتماد نیست! بهترین منابع برای دانلود اپلیکیشن های موبایل "google play در اندروید" و "app store در اپل" هستند. همچنین برای دانلود نرم افزار های کامپیوتری مختلف مثل ویندوز و غیره، به سایت های سازنده آن برنامه ها مراجعه کنید. مثلا بهترین منبع برای دانلود ویندوز اورجینال سایت خود مایکروسافت است.

نصب آنتی ویروس مناسب

  • یکی از نکات مهم برای حفظ امنیت دستگاه شما، آنتی ویروس است. مخصوصا اگر فردی هستید که فایلهای مهم و ارزشمند خود را روی سیستم نگهداری میکنید، این امر واجب است. امروزه شرکت های مختلفی آنتی ویروس انتشار میدهند که برای کارکرد واقعی آن ها، لازم است لایسنس خریداری کنید تا عملکرد واقعی داشته باشند. با مراجعه به مراکز خدمات کامپیوتری معتبر لایسنس معتبر آنتی ویروس تهیه کرده و امنیت فایلهای سیستم خود را تأمین کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که خواستید ویندوز لپتاپ خود را تعویض کنید، سخت افزار آن را ارتقا دهید، سرویس دوره‌ای انجام دهید و یا نیاز به یک مشاوره‌ی تخصصی برای خرید کامپیوتر داشتید اما نمیدانستید کدام مجموعه میتواند این کمک را به شما بکند.

مرکز کامپیوتر شرق عددی بیش از 20 سال را در حوزه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر گذرانده و میتواند انتخابی مناسب برای خدمت رسانی به شما در مناطق کلی شهر تهران باشد. فقط کافی است با مراجعه به وبسایت www.tomnet.ir از آنها درخواست کنید تا در عرض چند ساعت خودشان را به شما رسانده و امور شما را رفع کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟