مهارت‌های مورد نیاز در یادگیری نتورک پلاس
15/12/1400 - 13:25
نتورک پلاس چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
این روزها نیاز به متخصصان شبکه‌های کامپیوتری حرف اول را نه فقط در ایران بلکه در جهان می‌زند. یعنی روز به روز نیاز به افرادی که متخصص ارتباط سیستم‌های IT هستند، بیشتر می‌شود. اگر شما هم دنبال یادگیری این حوزه‌ی تخصصی هستید باید ابتدا از دروازه نتورک پلاس عبور کنید. برای اینکه بدانید +Net به چه کاری می‌آید، همراه ما باشید تا از مفهوم این علم و بهترین روش یادگیری آن برای‌تان بگوییم!

1606683296_1_0.gif

نتورک پلاس چیست؟

شبکه‌ی کامپیوتری درست مانند یک درخت تنومند است که هزار و یک شاخه دارد. اما برای ورود به این دنیای جذاب باید با یادگیری الفبای آن که نتورک پلاس است، شروع کرد. پس از یاد گرفتن این دوره، می‌توانید ببینید به چه حوزه‌ای علاقه دارید و وارد دوره‌های سیسکو، مایکروسافت و... شوید.

در واقع شما بدون گذراندن مرحله "بابا آب داد" نمی‌توانید به دانشگاه شبکه وارد شوید. در نتورک پلاس یاد می‌گیرید، سوییچ چیست و چگونه بین سیستم‌های مختلف می‌توان سوییچ کرد، انواع کابل‌ها، پورت‌ها و عملکردشان را می‌شناسید و به طور کلی همه مفاهیم مربوط به پایه شبکه را فرا می‌گیرید.

در حقیقت یادگیری نتورک پلاس شما را یاری می‌کند تا وارد دیگر حوزه‌های شبکه مانند سوییچینگ، مسیریابی و امنیت شوید. به طوری که موفقیت شما در حوزه شبکه و امنیت، ارتباط مستقیمی با یادگیری این دوره دارد.

در دوره نتورک پلاس چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

اول از همه توجه کنید که 90 درصد از آموزش نتورک پلاس تئوری است و تنها 10 درصد از آن شامل فعالیت‌های عملیاتی می‌شود. در نتیجه با یادگیری این دوره شما به تکنسین شبکه تبدیل خواهید شد نه به متخصص این حوزه. برای تبدیل شدن به متخصص شبکه می‌توانید پس از یادگیری نتورک پلاس به سراغ دوره‌های سیسکو یا مایکروسافت بروید که کاملا عملیاتی هستند و چم و خم کار را به شما نشان می‌دهند.

همچنین اگر به حوزه‌ی امنیت شبکه‌های کامپیوتری علاقه‌مند باشید نیز می‌توانید پس از یادگیری نتورک پلاس و گذراندن یکی از دوره‌های سیسکو یا مایکروسافت، دوره‌ی سکیوریتی پلاس را بگذرانید. این دوره دروازه ورود شما به حوزه امنیت است.

در مسیر یادگیری نتورک پلاس؛ با شیوه تنظیم کارت شبکه و دستورات TCP/IP در سیستم عامل های ویندوز و لینوکس آشنا خواهید شد. همچنین قادر خواهید بود تا دستگاه های شبکه مانند سوییچ اترنت، اکسس پوینت وای فای و روتر شبکه را در سطح مقدماتی تنظیم (کانفیگ) کنید. به طور کلی یاد می‌گیرید:

  • تنظیمات کارت شبکه و کار با دستورات شبکه در ویندوز، لینوکس اوبنتو و لینوکس Centos
  • تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه با برنامه Wireshark
  • تنظیم اکسس پوینت و سوییچ اترنت، ساخت شبکه Wi-Fi LAN و شبکه LAN کابلی
  • یادگیری تنظیمات روتر شبکه و برقراری ارتباط با اینترنت
  • مدرک پایان دوره نتورک پلاس توسط مرجع بین‌المللی COMPTIA صادر می‌شود. کامپتیا، انجمن جهانی صنعت فناوری های کامپیوتری نامیده شده و در کشور آمریکا مستقر است. گواهینامه نتورک پلاس کامپتیا، تاییدیه‌ی بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری و IT جهان از جمله  HP Apple, Intel, CanonوDell را دارد.

 با داشتن این مدرک برای همه روشن می‌شود که شما دانش اولیه در زمینه شبکه را دارید و برای ورود به بازار کار به عنوان دستیار و یادگیری شاخه‌های دیگر آمادگی کامل خواهید داشت. در یک کلام داشتن گواهینامه نتورک پلاس نشان می‌دهد که شما دارای دانش اولیه لازم برای ایمن‌سازی و نگهداری از شبکه‌های کامپیوتری هستید.

برای یادگیری نتورک پلاس به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

اینکه چطور نتورک پلاس را یاد بگیرید، بستگی به خودتان دارد. اگر وقت اضافی دارید به سراغ کتاب‌های این حوزه بروید و شروع به مطالعه کنید. اگر حوصله کتاب را ندارید، ویدیوهای آموزشی و آنلاین را تماشا کنید. بدیهی است که در این ویدیوها آموزش‌ها عمق ندارند و کسی نیست که سوالات شما را جواب بدهد.

علاوه بر این، یادگیری خودخوان نتورک پلاس بسیار زمان‌بر است. اما با شرکت در کلاس‌های حضوری یا آنلاین تنها با یک تا دو ماه وقت گذاشتن، تبدیل به یک تکنسین شبکه خواهید شد و مقدمات را قرامی‌گیرید. اگر گمان می‌کنید که این دوره‌ها گران هستند، باید بگوییم که در اشتباهید. چراکه شرکت در دوره‌ای ۸۰۰ هزار تومانی در مقایسه با یافتن مشاغل با درآمد مطلوب اصلا قابل قیاس نیست.

مثلا اگر در دوره‌های باشگاه شبکه و امنیت تهران شرکت کنید، عضو انجمن بزرگ متخصصان شبکه و امنیت ایران خواهید شد و هر موقعیت شغلی مطلوبی اول به شما پیشنهاد می‌شود.

همچنین در باشگاه شبکه و امنیت تهران علاوه بر دوره جامع نتورک پلاس، ویدیوی دوره‌ی رایگان آن نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما قطع به یقین، برای پاسخ به سوالات شما در طول یادگیری، شرکت در دوره جامع ارجحیت دارد. چراکه پشتیبانان باشگاه سوالات اعضای دوره را حتی پس از سپری شدن مدت کلاس، پاسخ خواهند گفت. دورهمی‌های باشگاه نیز فرصتی ویژه برای شما خوهد بود تا با بزرگان رشته خود آشنا شده و خودتان را برای گرفتن فرصت‌های شغلی مناسب پرزنت کنید.

اما برای شرکت در دوره جامع نتورک پلاس باشگاه شبکه و امنیت تهران، باید با مسائل مقدماتی سخت‌افزاری و به طور کلی کار کردن با کامپیوتر ِآشنایی داشته باشید. اگر دانشجوی کامپیوتر یا آی‌تی باشید، به اندازه کافی با این مسائل آشنا هستید و همین‌قدر کفایت می‌کند. اما اگر چیزی از فناوری و اطلاعات نمی‌دانید بهتر است پیش از شرکت در دوره جامع نتورک پلاس با مباحث کامپیوتری و دوره‌ی A+ آشنا باشید.

آیا به مدرک بین‌المللی نتورک پلاس نیاز داریم؟

مدرک نتورک پلاس و تمامی مدارک COMPTIA گواهینامه‌های عمومی و مورد تایید همه کشورها هستند که اخذ آن‌ها کار مهاجرت شما را آسان می‌کند. متوسط درآمد متخصصان نتورک پلاس در خارج از کشور بین 50 تا 60 هزار دلار است. یادگیری نتورک پلاس و دیگر دوره‌های کامپتیا مثل +A، +Security و +Server برای ورود به بازارهای جهانی ضرورت دارد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، پس از یادگیری دوره‌های کامپتیا باید دوره های عملیاتی مثل Cisco CCNA و Microsoft MCSA را آموزش ببینید تا بتوانید از سطح دستیاری به سطح مهندسی شبکه برسید.

اما بازار کار داخل کشور نیز در سال‌های اخیر اهمیت وجود تکنسین‌های شبکه را عمیقا درک کرده و برای ارتباط میان کامپیوترها، به متخصصان و دستیاران این حوزه نیاز مبرم پیدا کرده است. داشتن مدرک بین‌المللی نتورک پلاس در داخل کشور حیاتی نیست و تنها کافیست که در یکی از دوره‌های یادگیری نتورک پلاس مثل دوره‌های معتبر باشگاه شبکه و امنیت تهران، شرکت کرده باشید تا کارفرما بداند که شما مهارت ابتدایی را دارید. البته باشگاه در این دوره شما را برای آزمون بین‌المللی نتورک پلاس نیز آماده خواهد کرد. پس یکی دو ماه را باید حسابی دل به درس و مشق نتورک پلاس بدهید. چون پشتیبان‌های باشگاه مدام تمرین‌های شما را بررسی می‌کنند و جلسات رفع اشکال به صورت آنلاین و حضوری برقرار است!

چگونه می‌توان نتورک پلاس را یاد گرفت؟

دوره‌‌ جامع نتورک پلاس در ایران بسیار ارزان‌تر از سایر دوره‌های آی‌تی است. به طوری که یک دوره‌ی ۴۰ ساعته با پشتیبانی پاسخ به سوالات شما حتی پس از اتمام دوره، زیر یک میلیون تومان برآورد می‌شود.

این روزها باشگاه شبکه و امنیت تهران توانسته توجه بسیاری از متخصصان حوزه امنیت و شبکه را به خود جلب کند. دوره آموزشی نتورک پلاس هم به صورت رایگان و به صورت تخصصی با شهریه ۸۰۰ هزار تومانی در این باشگاه برگزار می‌شود. شما با شرکت در این دوره، عضوی از باشگاه می‌شوید و در دورهمی‌های مربوط به امنیت و شبکه‌های کامپیوتری دعوت خواهید شد. از همه مهم‌تر پشتیبان‌های باشگاه حتی پس از اتمام دوره نیز در کنارتان هستند و برای حل مشکلات‌تان در محیط کار، کمک‌تان خواهند کرد. توجه داشته باشید که نتورک پلاس تنها الفبا است و گام اول ورود به حوزه شبکه‌های کامپیوتری محسوب ‌می‌شود. در عین حال هم پیش‌نیاز تمامی دوره‌های عملیاتی است. پس گام اول را با قدرت بردارید!

ایسوس

نظر شما چیست؟