08/10/1400 - 12:56
راه اندازی و پیکربندی سرور برای مشاغل کوچک

1606683296_1_0.gif

چگونه شرکت شما میتواند از قدرت یک سرور استفاده کند؟ برای استخدام فرد متخصص این زمینه در شرکت خود چه چیزی لازم است؟ یادگیری نحوه راه‌اندازی یک سرور تجاری اولین قدمی است که باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید سرور بردارید.

سرور چیست؟

  • سرور یک دستگاه فیزیکی یا یک برنامه کامپیوتری است که دسترسی سایر رایانه‌های موجود در شبکه را به اطلاعات، برنامه‌ها، خدمات یا فضای ذخیره‌سازی فراهم می‌کند. سایر رایانه‌های موجود در شبکه «کلاینت» نامیده می‌شوند و هدف سرور جبران و برعهده گرفتن بخشی از بار کاری کلاینت‌ها است.

سرورها به اولویت‌بندی منابع کمک می‌کنند و همچنین چارچوب امن‌تری را برای اشتراک‌گذاری و ذخیره داده‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی فراهم کنند. آن‌ها گاها ممکن است بر اساس کاری که انجام میدهند نامگذاری شوند، برای مثال اگر صرفاً برای رساندن فایل به کلاینت‌ها از آن‌ها استفاده شود آنرا «فایل سرور برای مشاغل کوچک» مینامند.

شما می‌توانید از سرورها برای میزبانی و ارائه بسیاری از کارهای تجاری استفاده کنید، از جمله :

  • اپلیکیشن های تجاری
  • ذخیره‌سازی داده‌ها و پشتیبان‌گیری
  • پایگاه‌های داده
  • تجارت الکترونیک
  • ایمیل
  • فایل‌ها
  • وب سایت‌ها

بسیاری از سرورهای اداری کوچک "سرورهای اختصاصی" در نظر گرفته می شوند زیرا به یک کاربری خاص اختصاص داده شده‌اند. برای مثال، سرور ایمیل شما برای دریافت، ذخیره و ارائه داده‌های ایمیل وجود دارد. مثال دیگر یک سرور تجارت الکترونیک (Ecommerce) است که فروشگاه آنلاین کسب و کار شما را میزبانی می‌کند و خدمات ارائه می‌دهد.

انواع سرور مناسب برای مشاغل کوچک

سرورها علاوه بر داشتن کاربری‌های مختلف، در انواع مدل‌ها و دسته بندی‌ها نیز قرار می‌گیرند. با آشنایی با این مدل‌ها، می‌توانید پیش زمینه ذهنی مناسبی را قبل از انتخاب و خرید، داشته باشید.

  • سرور hp g9 در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین و مقرون بصرفه ترین سرورها برای استفاده های تجاری در ایران میباشد.

برنامه ریزی و خرید قطعات سرور

  • اگر آماده خرید یک سیستم سرور برای کسب و کار کوچک خود هستید، احتمالاً از قبل به این موضوع فکر کرده‌اید و یک سرور فیزیکی را انتخاب کرده‌اید. اما قدم بعدی چیست؟ شما باید به چند سوال پاسخ دهید، انجام مراحل بعدی برای جلوگیری از پشیمانی خریدار بسیار مهم است.

توجه به بودجه برای خرید سرور

آنچه میتوانید بپردازید و آنچه باید بپردازید دو عدد بسیار متفاوت هستند، و ممکن است متوجه شوید که نمیتوانید بهترین سرور ذخیره سازی را برای کسب و کار کوچک خود در بازار بخرید. دقیقاً به همین دلیل بسیار مهم است که حداکثر میزان بودجه خود را برای خرید سرور hp در نظر داشته باشید. در همین قسمت میتوانید متوجه شوید که آیا اجاره سرور، یا استفاده از گزینه‌های مبتنی بر ابر برای برخی از داده‌هایتان، آنچه را که به آن نیاز دارید برطرف میکند یا حتما نیاز به خرید سرور خواهید داشت.

شما میتوانید با هزینه اندکی در حد چند ده هزار تومان بصورت ماهانه سرور مناسب کار خود را اجاره کنید. همچنین اگر قصد خرید داشته باشید از چند میلیون تا چند ده میلیون تومان میتوانید هزینه کنید. با این حال، این هزینه فقط برای یک سرور است و شامل هزینه اتاق سرور، نگهداری، امنیت و کارکنان برای اجرا و محافظت از سرورهای شما نمیشود. از آنجایی که این یک سرمایه گذاری قابل توجه است، باید آماده باشید که بازگشت سرمایه خود را با سهامدارانی که ممکن است بپرسند، "چرا اینقدر سرمایه گذاری کنید؟" به اشتراک بگذارید.

همچنین باید انتظار داشته باشید که بودجه شما در طول زمان تغییر کند. هزینه خدمات سال به سال بیشتر می شود و قطعات مورد استفاده برای ساخت سرورها نیز تغییر میکنند، بنابراین این هزینه‌ها را در بودجه خود لحاظ کنید.

مورد استفاده خود را از سرور مشخص کنید

احتمالاً راهنمایی بیشتری از فروشنده سروری که تصمیم به خرید آن دارید دریافت خواهید کرد، اما با آماده کردن یک لیست از کارهایی که مد نظر دارید سرور انجام دهد، میتوانید به نتیجه گرفتن بهتر و زودتر کمک شایانی میکنید. همچنین این موضوع میتواند کمک کند تا در بودجه تعریف شده خود باقی بمانید.

برای اینکه ذهنیتی در مورد هارد دیسک، پردازنده، رم و بطور کل سخت افزار سرورتان داشته باشید، این سوالات را از خود بپرسید :

  • چه برنامه‌هایی را از سرور اجرا خواهیم کرد؟
  • چند نفر در یک زمان از هر برنامه استفاده خواهند کرد؟
  • کسب و کار ما چگونه رشد خواهد کرد؟
  • آیا تعداد افرادی که از یک برنامه کاربردی استفاده میکنند یا تعداد برنامه‌هایی که ما استفاده میکنیم بطور قابل توجهی در چند سال آینده افزایش خواهد یافت؟

در مورد نیازهای فعلی خود و نیازهای آینده واقع‌بین باشید.

در مورد اجزا و قطعات تصمیم بگیرید

  • قبل از شروع، به تمام قطعات نیاز دارید. این قطعات بر اساس نحوه برنامه‌ریزی شما برای استفاده از سرور متفاوت است. شما به یک هارد دیسک با فضا و سرعت کافی برای انجام کار خود و همچنین مقدار مناسب رم و cpu سرور نیاز دارید.
  • چگونه میتوانید بدانید که قطعاتی که انتخاب میکنید از پس کار‌هایی که میخواهید برمی‌آیند یا نه؟ با دنبال کردن مراحل زیر میتوانید برخی از نیازهای خود را قبل از خرید تخمین بزنید.
  • در مورد برنامه‌هایی که در قسمت قبلی آماده کرده‌اید تحقیقات بیشتر و کامل‌تری انجام دهید. و سپس سراغ کسانی که کارهایی مشابه شما با سرور خود دارند بروید و از آن‌ها قطعات و تجهیزات سرورشان را بپرسید.
  • نتایج را ثبت کنید و برآوردهای بالا و پایین را از آنچه برای هر برنامه یا برنامه نیاز دارید یادداشت کنید. آنها را به هم اضافه کنید تا میانگین ظرفیت را برای خرید سرور بدست آورید، سپس 20٪ بالابود را لحاظ کنید.

چگونه یک فروشنده سرور معتبر پیدا کنیم؟

  • پیدا کردن یک فروشنده سرور معتبر شاید در ابتدا کار دشواری به نظر برسد. اما میتوانید کار خود را با پرس و جو از همکاران و کسانی که از قیمت سرور hp خود راضی هستند، شروع کنید.
  • فروشندگان سرور باید به نیازهای شما گوش دهند و بتوانند به تمام سوالات شما در مورد ترجیحات فنی شما پاسخ دهند. از شرکت‌هایی که رویکردی یکسان برای همه ارائه می‌دهند یا اصرار دارند که سیستم سروری مشابه شرکتی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از کسب‌وکار شما راه‌اندازی کنند، خودداری کنید.
  • برای مثال، اگر آن‌ها نمی‌خواهند یا نمی‌توانند راه‌حل‌هایی مناسب شما و کسب و کارتان پیشنهاد دهند، باید دنبال شرکتی دیگری برای خرید بگردید.
  • فروشگاه ایران اچ پی سرور با بیش از 20 سال سابقه در امر خرید و فروش سرور و قطعات کامپیوتری میتواند یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌های شما برای خرید سرور اچ پی باشد

ایسوس

نظر شما چیست؟