28/09/1400 - 19:44
دیدنی‌های متفاوت تبریز و ارومیه
در شمال غربی کشورمان شهرهایی وجود دارند که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی داخل و اطراف آنها وجود دارد و اگر به این شهرها سفر کنید، قطعا تجربه متفاوتی را پشت سر خواهید گذاشت.

پیشنهاد ما به شما این است که با خرید بلیط پروازهای تهران تبریز و یا پروازهای تهران ارومیه با مناسب‌ترین قیمت، سفری به این شهرها داشته باشید و از دیدن آنها لذت ببرید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا تعدادی از دیدنی‌های این دو شهر را به شما معرفی کنیم.

دهکده چی‌چست ارومیه

یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های تفریحی شمال غربی ایران که در نزدیکی دریاچه ارومیه ساخته شده و به دیزنی‌لند ایران نیز معروف می‌باشد، دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه می‌باشد. این دهکده ساحلی که یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی و رفاهی این منطقه می‌باشد، امکانات مختلفی نیز دارد. شما می‌توانید از امکانات تفریحی آن مانند پیست کارتینگ، آیس هاکی، فوتبال دستی، سالن بیلیارد و همچنین میز پینگ پنگ آن استفاده کنید. البته که داخل این دهکده ساحلی یک هتل 3 ستاره نیز وجود دارد که می‌توانید در آن اقامت کنید. در کنار تمام امکانات تفریحی که گفتیم، در این دهکده یک محوطه مخصوص بازی کودکان نیز وجود دارد. اگر تمایل داشته باشید که همینجا غذا نوش جان کنید، می‌توانید از رستوران و کافی شاپ سنتی مجموعه نیز استفاده کنید. اگر در شهر ارومیه اقامت دارید و دوست دارید که خود را از آنجا به چی‌چست برسانید، می‌بایست در مسیر جاده دریاچه ارومیه حرکت کنید و تا نزدیک بندر گلمانخانه پیش بروید.

خانه مشروطه تبریز

شهر تبریز که یکی از پاک‌ترین شهرهای ایران نیز می‌باشد، جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و البته طبیعی فراوانی داخل و اطراف خود دارد که اگر به آن سفر کنید، می‌توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. یکی از این جاذبه‌های تاریخی که متعلق به دوران مشروطه نیز می‌باشد، خانه تاریخی مشروطه تبریز است. جالب است بدانید که این خانه در سال 1247 شمسی ساخته شده است، یعنی حدود 153 سال پیش! این خانه در ابتدا متعلق به حاج مهدی کوزه‌کنانی بود. او یکی از بازرگانان این شهر بود. بعد از به توپ بسته شدن مجلس، حاج مهدی این خانه را در اختیار مشروطه خواهان قرار داد تا برای تجمع‌هایشان از آن بهره ببرند. افرادی مانند ستارخان و باقرخان که در این تجمعات حضور داشتند، مدام به این خانه رفت و آمد داشتند. این خانه در سال 1375 شمسی به موزه مشروطه تبدیل شد و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. خانه مشروطه فاصله زیادی تا مسجد جامع و البته بازار بزرگ تبریز ندارد.

خرید بلیط هواپیما

شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به مقصد هر یک از این دو شهر از طریق اسنپ تریپ، سفرتان را به شهرهای دیدنی شمال غربی کشورمان آغاز کنید. برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما کافیست در اسنپ تریپ، شهر مبدا و مقصد و تاریخ مورد نظرتان برای پرواز را جستجو کرده و لیستی از بلیط‌های پیشنهادی اسنپ تریپ را دریافت نمایید. سپس لیست را بررسی نموده و بلیط پرواز مورد نظر را خریداری کرده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟