21/09/1400 - 12:43
راهنمای استفاده از پاور بانک، چطور برای بار اول از پاور بانک استفاده کنیم؟

1606683296_1_0.gif

پاور بانک  جزو انواع لوازم جانبی موبایل  به‌حساب می‌آید، هر چند مصرف آن برای ریشارژ کردن بسیاری از دستگاه های الکترونیکی است. با کمک این شارژر همراه، دیگر نیازی نیست که نگران تمام شدن باتری گوشی موبایل خودتان باشید. وقتی پاور بانک همراهتان باشد، انگار که همیشه به برق و شارژر  موبایل خود دسترسی دارید. پاور بانک ازنظر طراحی، یک وسیله بسیار ساده الکترونیکی است و استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی ندارد. در اصل فقط کافی است تا سیم شارژر را به آن متصل کرده و گوشی موبایلتان را شارژ کنید؛ اما باوجود سادگی، باید نحوه راه‌اندازی پاور بانک  برای اولین بار را بدانید. آیا پاور بانک  جزو انواع شارژر همراه تلفن همراه که نیاز به شارژ اولیه دارد؟ برای اولین بار باید چطور از آن استفاده کرد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سؤالات خود را بیابید.

داشتن شارژ مداوم و همیشگی از بزرگترین مشکلاتی است که شهروندان دیجیتال امروزی با آن روبرو هستند. خرید پاوربانک یا شارژر همراه به شما کمک می‌کند تا همیشه و همه جا آنلاین باقی بمانید. استفاده از پاوربانک محدودیت خاصی ندارد و می‌توانید از آن در خانه، محل کار، ماشین، اتوبوس، قطار، هواپیما و هر جای دیگر استفاده کنید. تکنولایف به شما کمک می‌کند تا بهترین پاوربانک‌های بازار را از جای مطمئنی خریداری کنید.

دفترچه راهنما را به‌صورت کامل مطالعه کنید

شاید از نظر بسیاری کاربران، کار با پاور بانک  و انواع شارژر همراه تلفن همراه آن‌قدر ساده است که نیازی به مطالعه دفترچه راهنما ندارد. این در حالی است که بعد از خرید انواع شارژر همراه تلفن همراه ، باید حتماً دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. در دفترچه راهنما اطلاعات بسیار مهم و ضروری درج می‌شود. مثلاً اینکه از چه نوع آداپتور با چه ولتاژ، جریان و توانی باید استفاده کنید.

شاید با خودتان بگویید که انواع شارژر همراه تلفن همراه با هر نوع آداپتور شارژ می‌شوند؛ اما درصورتی‌که از آداپتور مناسب استفاده نکنید، بعد از مدتی باتری پاور بانک  دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. همچنین پاور بانک  به‌صورت شارژ کامل از کارخانه به بازار عرضه شده است یا نیاز به شارژر اولیه دارد. حتی اینکه چقدر باید برای اولین بار پاور بانک  در شارژ بماند نیز در دفترچه راهنما قید می‌شود. درنتیجه باید حتماً دفترچه راهنما را به‌صورت کامل مطالعه کنید تا شناخت کافی درباره پاور بانک  خودتان داشته باشید.

آیا پاور بانک  نیاز به شارژ اولیه دارد؟

  • انواع شارژر همراه تلفن همراه  در این زمینه متفاوت هستند. برخی انواع شارژر همراه تلفن همراه در کارخانه به‌صورت کامل شارژ می‌شوند؛ اما برخی دیگر نیاز به شارژ اولیه دارند. این موضوع داخل دفترچه راهنما ذکرشده است. در اصل باید گفت که تمامی انواع شارژر همراه تلفن همراه نیاز به شارژ اولیه دارند؛ اما گاهی خود کمپانی این شارژ را انجام می‌دهد و گاهی آن را به خود کاربر می‌سپارد.

میزان شارژ اولیه پاور بانک  چقدر است؟

پاسخ این سؤال نیز در انواع شارژر همراه تلفن همراه متفاوت است. انواع پاور بانک   با ظرفیت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. هرچه ظرفیت پاور بانک  بر اساس میلی‌آمپر ساعت بیشتر باشد، به شارژر اولیه بیشتری نیاز خواهد داشت. به همین خاطر باید به صفحه نمایشگر یا چراغ‌های روی پاور بانک  دقت کنید.

برخی انواع شارژر همراه تلفن همراه از چهار چراغ برای نشان دادن میزان شارژ استفاده می‌کنند. یک چراغ شارژ  25%، دو چراغ شارژ 50% ، سه چراغ شارژ 75% و چهار چراغ شارژ 100 درصد را نشان می‌دهند. پس وقتی چهار چراغ روشن شدند، نشان‌دهنده تکمیل شارژ اولیه هستند. در انواع شارژر همراه تلفن همراه که صفحه نمایشگر دیجیتال هم دارند، با نشان دادن عدد 100% باید پاور بانک  را از برق کشید.

درگاه‌های شارژ انواع شارژر همراه تلفن همراه باهم تفاوت دارند

اگر به دفترچه راهنمای پاور بانک  نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هر درگاه شارژ، دارای جریان و ولتاژ متفاوتی هستند. البته برخی انواع شارژر همراه تلفن همراه فقط با یک درگاه به بازار عرضه می‌شوند. درصورتی‌که پاور بانک  شما دارای دو یا چند درگاه شارژ است، باید جریان و ولتاژ هرکدام را بررسی کنید. معمولاً پاور بانک ‌ها همراه با دو درگاه 1 و 2 آمپری به بازار عرضه می‌شوند. به‌صورت کلی باید گفت که از درگاه 1 آمپری برای شارژ موبایل و از درگاه 2 آمپری برای شارژ تبلت باید استفاده کرد.

شاید بگویید که ما درگاه 2 آمپری را به موبایل متصل کردیم و گوشی را به‌خوبی با سرعتی بیشتر از درگاه 1 آمپری هم شارژ کرد. این موضوع صحیح است؛ اما به‌مرورزمان می‌تواند به باتری گوشی موبایلتان آسیب وارد کند. در اصل باید بدانید که گوشی شما برای استفاده از شارژر تا چه جریانی ساخته‌شده است که معمولاً استفاده تا 1 آمپر توسط سازنده نیز توصیه می‌شود.

در آخر پیش از شارژ اولیه از پاور بانک  استفاده نکنید

شاید در شرایطی قرار داشته باشید که گوشی موبایلتان در حال خاموش شدن است و از اولین مغازه یک پاور بانک  تهیه می‌کنید. اگر در چنین شرایطی پیش از شارژ اولیه، از انواع شارژر همراه تلفن همراه برای شارژ موبایل یا تبلت استفاده کنید، به باتری آسیب وارد می‌شود. در حقیقت بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده اعلام کرده‌اند که با این کار، باتری دیگر در ظرفیت حداکثری خودکار نمی‌کند.

درنهایت باید گفت که پاور بانک  یک وسیله بسیار ساده است و درصورتی‌که به اصول اولیه که در دفترچه راهنما ذکرشده است دقت کنید، برای مدت‌های طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. پس حتماً بعد از خرید، در مرحله ابتدایی، دفترچه راهنما را مطالعه کنید تا دچار مشکل نشوید.

ایسوس

نظر شما چیست؟