08/09/1400 - 14:10
رپورتاژ آگهی چیست و با انواع آن آشنا شوید
رپورتاژ نوعی روش تبلیغاتی است که به ‌صورت گزارش تهیه می‌شود و با تولید محتوای مختلف به معرفی کسب‌ و کار هدف می‌پردازد. مردم در دنیای بازاریابی امروزی اهمیت گزارش در مورد کسب‌وکار خود را می‌دانند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که این نوع تبلیغات چقدر می‌تواند در کارشان و در جذب مشتری و تبلیغ نام برندشان مؤثر باشد.

1606683296_1_0.gif

این روش تبلیغات باید نامحسوس باشد، به این معنا که مخاطب متوجه اتفاقات پیش رو نشود و کم کم به آن علاقه‌مند شود؛ بنابراین هیچگاه تبلیغ مستقیم محصول را در رپورتاژ آگهی نخواهید دید. رپورتاژ درواقع یکی از حرفه‌ای ‌ترین روش‌های تبلیغاتی در دنیای مدرن است که اطلاعات یک محصول، خدمات یا برند را در قالب مقاله، گزارش یا محتوای تصویری معرفی می‌کند و البته این کار در رسانه‌های مختلف انجام می‌شود.

با انواع رپورتاژ آگهی آشنا شوید 

زمینه انتشار و نحوه نگارش رپورتاژ آگهی عامل اصلی در مرزبندی و تقسیم انواع رپورتاژ آگهی است. در گذشته‌ای نه چندان دور، رپورتاژ‌های آگهی فقط در تلویزیون یا در روزنامه‌ها و مجلات خاتمه می‌یافت. اگرچه این نوع گزارش ‌دهی همچنان قوی است، اما رپورتاژ‌های آگهی در سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی نیز به‌سرعت رشد کرده و توجه صاحبان مشاغل را به خود جلب کرده است. در ادامه بررسی هر نوع رپورتاژ می‌پردازیم و کاربرد هرکدام را توضیح می‌دهیم. همچنین برای اینکه با رپورتاژ آگهی بیشتر آشنا شوید میتوانید مقاله رپورتاژ آگهی چیست را مطالعه نمایید و یا چند نمونه رپورتاژ آگهی را مشاهده کنید.

رپورتاژ آگهی خبری

  • با گسترش فضای وب و دسترسی گسترده مردم به اینترنت و پیدایش سایت‌ها و وبلاگ‌های پرمخاطب مختلف، امروزه انتشار رپورتاژ در فضای وب و وب‌سایت‌های باکیفیت به یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی تبدیل شده است. امروزه به دلیل حجم بالای تبلیغات در دنیای وب و به دلیل ماهیت غیرتبلیغاتی بودن رپورتاژ یا به عبارتی جنبه پنهان تبلیغاتی متن در لایه‌های عمقی متن، رعایت و توجه به اصول و استاندارد‌های نگارش ریپورتاژ خبری، از عوامل مهم در موفقیت رپورتاژ به حساب می‌آیند. روش‌های جذاب رپورتاژ آگهی در سایت‌های با کیفیت مرتبط با حوزه کاری شما علاوه بر مواردی مانند برندسازی، معرفی محصول به مخاطب و افزایش سئوی سایت، در بحث جذب ترافیک و افزایش اعتبار سایت شما نیز می‌تواند تأثیر مثبت و قابل توجهی داشته باشد.

پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی

  • بستر‌های جامع و هوشمند انتشار رپورتاژ‌ های آگهی در ایران با سیاست تسهیل ارتباط بین ناشران رپورتاژ آگهی آنلاین و مدیران تجاری و مدیران سایت آغاز شده است. پلتفرم‌های پیاده‌سازی شده در دو پنل فروشندگان و خریداران به شما مدیران سایت این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن سایت‌های با کیفیت و مرتبط با موضوع حوزه کاری خود را بیابید و رپورتاژ‌های آگهی را به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری کنید.

رپورتاژ آگهی تصویری

  • یکی دیگر از انواع پرکاربرد و مؤثر رپورتاژ، رپورتاژ آگهی تصویری است. فلسفه این نوع رپورتا‌ژ‌ها بر اساس جمله معروف «تصویر جذاب صد‌ها برابر بهتر از متن می‌تواند پیام را منتقل کند» است که واقعاً می‌توان آن را فلسفه مناسبی دانست. این نوع تبلیغات که معمولاً بر اساس یک فیلم کوتاه یا تصویر (عکس، اینفوگرافیک و ...) تهیه می‌شوند، در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون یا گاهی رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی تصویری و گاهی در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سایت‌ها منتشر می‌شوند. یکی از مزیت‌های بزرگ این نوع از رپورتاژ‌ها، افزایش اعتبار و برندسازی بالای این رسانه است که گاهی بسیاری از مدیران کسب و کار را به استفاده از این نوع ترغیب می‌کند.

رپورتاژ آگهی ژورنالیستی (گزارش در مجلات و روزنامه ‌ها)

  • رپورتاژ‌های آگهی که در مجلات و روزنامه‌های چاپی ثبت شود را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین انواع رپورتاژ آگهی دانست که در ابتدا با هدف کسب درآمد توسط روزنامه‌ها و مجلات راه‌اندازی و اجرا شد. در سال‌های اخیر شاهد بوده‌اید که این نوع رپورتاژ‌های آگهی با ظهور اینترنت و ظهور وب سایت‌های خبری کم کم محبوبیت خود را از دست داده و کم رنگ شده است. این نوع گزارش‌ها نیز با هدف معرفی محصول یا خدمات یک شرکت و مجموعه توسط مجلات نوشته و منتشر می‌شد که امروزه یکی از زیر مجموعه‌های رپورتاژ آنلاین است.

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی‌از روش‌های دریافت بک لینک معتبر و مطمئن برای سایت است؛ بنابراین مانند لینک بیلدینگ، حرکتی حساس و تخصصی می‌باشد. اگر به درستی صورت نگیرد، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و سایت شما توسط گوگل جریمه شود. نکته مهم برای گوگل این است که خوانندگان متن تبلیغاتی متوجه تبلیغاتی بودن متن نباشند! گوگل نگران این است که محتوای غیر رایگان ممکن است مخاطبان شما را گمراه کند؛ بنابراین برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، باید مطمئن شوید که خوانندگان آگهی از ابتدا از تبلیغاتی بودن متن آگاه بوده و تصمیم به خواندن محتوای رپورتاژ شما گرفته‌اند.

مت کاتز همچنین به صاحبان وب سایت هشدار داده است که برای اینکه برای رپورتاژ‌های آگهی خود توسط گوگل جریمه نشوید، باید از لینک‌های نوفالو در آن استفاده کنید تا بر نتایج طبیعی گوگل تأثیری نگذارد. درغیر این صورت گوگل رپورتاژ‌های آگهی را با خرید بک‌لینک یکی می‌داند و سایت شما را جریمه می‌کند. در نهایت آنچه گوگل می‌خواهد این است که لینک‌های موجود در رپورتاژ‌های آگهی دارای تگ “rel =” no follow باشند تا تغییری در رتبه صفحه گوگل ایجاد نشود. لینک‌های رپورتاژ‌های آگهی نباید مانند لینک‌های خرید باشند. توجه فرمایید که در غیر این صورت، وب سایت شما جریمه می‌شود و این امر سئوی شما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در رپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این قسمت نکته‌هایی ارائه شده و با کمک آن‌ها می‌توان رپورتاژ‌های قدرتمندی تهیه کرد. تقریباً تمام قسمت‌های رپورتاژ نویسی مانند نوشتن یک مقاله ساده و معمولی است. سعی کنید برای همکاری به سراغ برند‌های معتبر بروید. به‌عنوان مثال یک روزنامه سراسری پرتیراژ، بسیار مؤثرتر از یک مجله محلی است! با این ‌حال، می‌توانید تبلیغات خود را به‌ شکل رپورتاژ آگهی منتشر کنید و بازاریابی را ازطریق ایمیل و سایر مؤلفه‌ها ادامه دهید.

به طور گسترده از دنیای دیجیتال استفاده کنید!

  • شاید تا به‌ حال با دید کارشناسی به اینترنت فارسی نگاه نکرده باشید. اما اگر با این دید آن را بررسی کنید، درمی‌یابید که یکی از مشکلات بزرگ کمبود محتوای باکیفیت است. حال اگر محتوای با کیفیتی برای محصول، خدمات و برند خود تولید می‌کنید، می‌توانید به سراغ همکاران و فعالان حوزه خود بروید. آن‌ها تشنه محتوای درجه یک هستند و شما فقط باید مکاتبه را شروع کنید. محتوای رپورتاژ شما به صورت رایگان در فضای مجازی بدون هیچ هزینه‌ای تکثیر می‌شود. این مسیر را جدی بگیرید و به سادگی از کنار آن نگذرید. فقط رپورتاژ آگهی خود را باکیفیت انجام دهید و کمی زمان و دقت در یافتن روابط جدید صرف کنید.

مخاطبان خود را جذب کنید!

  • در فضای کاغذی شما کنترلی بر مخاطب نخواهید داشت. شما تعیین نمی‌کنید که چه کسی روزنامه را می‌خرد اما فضای مجازی متفاوت است. شما باید برای خود مخاطب پیدا کنید و یکی از مؤثرترین شیوه‌ها جمع ‌آوری ایمیل‌های فعال است. اصول اولیه ساده است آنقدر در وب سایت خود قوی باشید که مخاطب در ازای دسترسی به محتوای شما راضی باشد و ایمیل خود را وارد کند تا اخبار داغ سایت شما را روز به ‌روز دریافت کند.

برای ادعای خود سند ارائه دهید!

  • یک «سند» یا «مطالعه موردی» در تأیید یک ادعا، کلید موفقیت یک رپورتاژ آگهی است. در واقع لحن، ساختار و روند یک محتوا است که گزارش را از تبلیغات دیگر متمایز می‌کند. پس فقط گفتن حقیقت یا ادعا کافی نیس و باید از آنچه می‌نویسید مثال ملموس بزنید. به مخاطب نشان دهید که کلمات شما درواقع ریشه دارند و می‌توانند روی آنچه می‌گویید حساب کنند.

رپورتاژ آگهی، راه موفقیت شما

رپورتاژ آگهی به‌عنوان یک ابزار بازاریابی برای ما بسیار مفید است. به عبارت دیگر نه تنها با لینک‌های خاص خود تونلی به سمت سایت ما باز می‌کند، بلکه با بهبود رتبه سایت به ما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی طبیعی گوگل بهتر دیده شویم. تنها نگرانی در مورد استفاده از این نوع تبلیغات آنلاین، ساختگی بودن بک لینک‌ها و پرداخت هزینه در مقابل دریافت بک لینک است. این یک تکنیک کلاه سیاه است که توسط گوگل مجازات می‌شود، اما با رعایت یک سری نکات می‌توانید نتایج خوبی کسب کنید که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد. با تسمینو بهترین خود باشید!

ایسوس

نظر شما چیست؟