18/08/1400 - 15:44
حذف دائمی و موقت اکانت اینستاگرام چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
در حال حاضر رسانه اجتماعی اینستاگرام کاربران زیادی پیدا کرده و تعداد این کاربران روز به روز بیشتر می‌شود. برخی از این کاربران که تعداد آن‌ها هم کم نیست گاهی اوقات تمایل دارند که حساب خودشان را در اینستاگرام حذف کنند و یک بار دیگر بسازند. برخی دیگر هم حساب خود را حذف می‌کنند و برای همیشه از دنیای اینستاگرام خداحافظی می‌کنند. از این رو بسیاری از کاربران تمایل دارند که روش دیلیت اکانت اینستاگرام را یاد بگیرند تا اگر روزی خواستند حساب خود را پاک کنند، خیلی راحت و بی‌دغدغه بتوانند این کار را انجام دهند. در صورتی که شما هم به هر دلیل می‌خواهید حساب شخصی یا تجاری خود را در رسانه اجتماعی اینستاگرام حذف کنید و تمایل دارید که شیوه دیلیت اکانت اینستاگرام را یاد بگیرید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

1606683296_1_0.gif

منظور از دیلیت اکانت اینستاگرام چیست؟

کلمه دیلیت اکانت اینستاگرام در واقع فینگلیش (فارسی نوشتن کلمات انگلیسی) واژه «Delete Instagram Account» به معنای حذف حساب کاربری در اینستاگرام است. دیلیت اکانت یا حذف حساب، یکی از قابلیت‌هایی است که از ابتدا همراه اینستاگرام بود تا کاربران بتوانند خیلی راحت و بی‌دغدغه حساب خود را پاک کنند. در فرایند حذف حساب اینستاگرام یک ابهام وجود دارد. برخی کاربران می‌گویند چرا وقتی حساب کاربری خود را حذف می‌کنیم باز هم امکان بازیابی آن وجود دارد؟ پاسخ این است که اینستاگرام این قابلیت را ایجاد کرد تا اگر کاربران خواستند دوباره به اینستاگرام برگردند، بتوانند از حساب قدیمی خود استفاده کنند.

یک سری اطلاعات مهم و ضروری در مورد دیلیت اکانت اینستاگرام

  • اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که وقتی حساب کاربری خود را در اینستاگرام حذف می‌کنید، تمامی تصاویر، فیلم‌ها، لایک‌ها، کامنت‌ها و پیام‌هایی که در قسمت دایرکت برای شما ارسال شده است از بین می‌رود و حتی فالوورهای شما هم هر تعداد که باشد پاک خواهد شد و اصلاً امکان بازگردانی آن‌ها وجود نخواهد داشت. شاید بتوانید خود پیج را پس از حذف بازگردانی کنید ولی امکان بازگردانی محتواها، پیام‌ها و فالوورها به هیچ عنوان وجود ندارد.
  • توجه داشته باشید که اگر حساب خود را در اینستاگرام حذف کنید دیگر با ایمیلی که با آن حساب خود را ساخته بودید نمی‌توانید حساب جدید در اینستاگرام ایجاد کنید. اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید حتماً با همان ایمیل حساب جدید بسازید. ابتدا به بخش «Edit Profile» بروید و سپس ایمیل خود را حذف کنید یا ایمیل دیگری که برایتان مهم نیست را به جای آن بگذارید.
  • اگر می‌خواهید حساب اینستاگرامی خود را حذف کنید، باید هم نام کاربری و هم پسورد (رمز عبور) حساب خود را داشته باشید؛ چون در فرایند حذف به آن نیازمند خواهید شد. اگر رمز خود را فراموش کرده‌اید هیچ اشکالی ندارد ابتدا آن را بازیابی کنید تا به مشکل نخورید. فرایند بازیابی رمز حساب اینستاگرام بسیار آسان و بی‌دردسر است.
  • اگر حساب خود را در اینستاگرام حذف کردید، دیگر با نام کاربری آن حساب نمی‌توانید حساب جدیدی در اینستاگرام بسازید.

آیا امکان حذف موقتی حساب در اینستاگرام وجود دارد؟

بسیاری از مخاطبان و کاربران اینستاگرام این سوال را مطرح می‌کنند که آیا امکان غیرفعال کردن موقتی حساب کاربری در این رسانه اجتماعی وجود دارد؟ خوشبختانه این پلتفرم سوشال مدیا این امکان را فراهم کرده و در صورت تمایل می‌توانید حساب خود را به صورت موقت غیرفعال کنید. یکی از دلایل مهمی که کاربران می‌خواهند حساب خود را به صورت موقتی حذف یا غیر فعال کنند این است که پس از مدتی به کار کردن با اینستاگرام اعتیاد پیدا می‌کنند و دیگر نمی‌توانند که از این اعتیاد دست بکشند. از این رو تصمیم می‌گیرند که حساب خود را به صورت  موقتی حذف کنند تا بتوانند کنترل بیشتری روی اراده خودشان پیدا کنند.

تفاوت دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت موقتی و دائمی

بنابراین تفاوت دیلیت اکانت موقتی و دائمی خیلی مشخص است. وقتی صحبت از حذف حساب موقتی به میان می‌آید، شما در واقع حساب خود را غیرفعال کرده‌اید و هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید برگردید و دوباره حساب خود را فعال کنید. زمانی که حساب خود را به صورت دائمی فعال کرده‌اید تنها یک ماه زمان دارید که در تصمیم خود تجدید نظر کنید و اگر در این یک ماه کاری انجام نشد، حسابتان به صورت دائمی حذف خواهد شد. تا به اینجای کار تلاش کردیم اطلاعات خوبی در مورد حذف اکانت اینستاگرام به صورت دائمی و موقتی کسب کنیم. در صورتی که شما هم می‌خواهید حساب کنونی خود را حذف کنید و یک حساب دیگر بسازید یا اینکه می‌خواهید به طور کامل از اینستاگرام خارج شوید به صفحه‌ی آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام: https://hamyar.co/login-to-instagram-account/ مراجعه کنید تا به صورت مرحله به مرحله به انجام این کار بپردازید.

اصلی ترین دلایل حذف اکانت اینستاگرام

متخصصان دلایل زیادی برای دیلیت اکانت اینستاگرام پیدا کرده‌اند. در ادامه این بخش از مقاله تصمیم داریم به 4 مورد از مهم‌ترین دلایل موجود اشاره کنیم:

1. استفاده زیاد از اینستاگرام

  • برخی از کاربران نمی‌تواند روی نفس خودشان مدیریت داشته باشند و زمانی که مشغول کار کردن با اینستاگرام می‌شوند، بدون اینکه متوجه شوند ساعت‌ها می‌گذرد. از این رو ترجیح می‌دهند که حسابی که قبلاً در اینستاگرام ساخته بودند را حذف کنند تا مدام وسوسه نشوند که وارد اینستاگرام شوند و از محتوای آن استفاده کنند. اگر نتوانید زمان و انرژی خود را در هنگام کار کردن با اینستاگرام کنترل کنید مطمئن باشید که این رسانه، زمان و انرژی زیادی را از شما نابود می‌کند و در نهایت با خشم از این برنامه خارج خواهید شد. پس همان ابتدا یک برنامه مشخص برای کار با آن بریزید و به آن پایبند بمانید. اگر لازم است مدتی از اینستاگرام فاصله بگیرید و پس از مدتی از طریق روش‌های ورود به اینستا مجدداً وارد حساب خود شوید.

2. هک شدن حساب در اینستاگرام

  • یکی از دلایلی که کاربران معروف تمایل دارند حساب خود را در اینستاگرام حذف کنند این است که حسابشان به دست هکرها هک می‌شود و گاهاً محتوای نامناسب در آن منتشر می‌شود. از این رو برای جلوگیری از لطمه خوردن به اعتبار و شخصیتی که نزد مخاطبان خود دارند ترجیح می‌دهد که حساب خود را حذف کنند و حساب دیگری بسازند.

3. عدم مهارت برای کار کردن با این پلتفرم رسانه اجتماعی

  • بعضی از کاربران توانایی و مهارت لازم برای کار کردن با اینستاگرام را ندارند. به همین خاطر یک حساب ایجاد می‌کنند، مدتی با اینستاگرام کار می‌کنند و وقتی می‌بینند که حوصله یا توانایی کار با آن را ندارند، تصمیم می‌گیرند که حساب خودشان را به صورت دائمی حذف کنند. به این افراد پیشنهاد می‌شود که زمان بگذارند و ترفندهای کار کردن با اینستاگرام را یاد بگیرند؛ چون این رسانه مزایا و محاسن زیادی دارد و می‌تواند منبع خوبی برای یادگیری و سرگرمی باشد.

4. پیدا نکردن محتوای مناسب و مورد علاقه

  • گاهی مواقع کاربران به امید یافتن محتواهای ناب و درجه یک مورد نظر خود وارد اینستاگرام می‌شوند ولی پس از مدتی به این نتیجه می‌رسند که محتوایی که مد نظر آن‌ها بود در اینستاگرام وجود ندارد و به همین خاطر بهتر است که از این رسانه خارج شوند و در پلتفرم‌های دیگری مثل تیک تاک یا یوتیوب دنبال محتوای خودشان بگردند. به این افراد پیشنهاد می‌شوند که زمان بیشتری برای یادگیری جستجو در اینستاگرام صرف کنند. این پلتفرم فایل‌ها و محتواهای بسیار خوبی دارد و می‌تواند ابزار خوبی برای یادگیری باشد. کافی است کمی جستجو کنید تا با شگفتی‌های این رسانه آشنا شوید.

با همیار آکادمی تمام ترفندهای اینستاگرام را یاد بگیرید

همیار آکادمی یکی از برندهای صاحب‌نام و خلّاق ایران است که می‌کوشد فرهنگ کسب و کار اینترنتی را در کشورمان پیاده کند. این برند برای رسیدن به هدف خود فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد. این مجموعه یک سری مقاله آموزشی دارد که روزانه به صورت مرتب و مداوم در آن منتشر می‌شود. همچنین یک سری دوره آموزشی رایگان و غیررایگان هم در وب‌سایت همیار آکادمی وجود دارد. مزیت محتوا و دوره‌های آموزشی همیار آکادمی این است که هیچ کدام از آن‌ها حضوری نیست و کافی است دوره‌ها را در فضای سایت تهیه و در منزل یا فضای دلخواه خود مشاهده کنید و از مطالبی که در دوره‌ها بیان شده نهایت استفاده را ببرید. این مطالب نگرش شما را نسبت به راه اندازی بیزینس‌های اینترنتی متحول خواهد کرد.

این مجموعه یک دوره ویژه و پیشرفته برای آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام دارد که تدریس آن را آقای علی حاج محمدی، مدیرعامل و بنیان‌گذار همیار آکادمی شخصاً بر عهده دارد و تمام آموخته‌ها و تجربیات خودش را در این دوره با شما به اشتراک می‌گذارد تا شما هم بتوانید با استفاده از ترفندهای حرفه‌ای، کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی کنید و در بهترین زمان ممکن به درآمد عالی برسید. در صورتی که تمایل دارید با محتوای این مجموعه آشنا شوید، وارد وب‌سایت همیار آکادمی شوید، سپس از نوار فوقانی این سایت به بخش دوره‌های آموزشی بروید و در نهایت آموزش اینستاگرام را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات خود را از مجموعه همیار آکادمی بالا ببرید و از مقالات و دوره‌های آموزشی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید، کافی است سری به وب‌سایت همیار آکادمی بزنید. در این وب‌سایت تمامی اطلاعاتی که در پی آن هستید، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

منبع این مقاله: وب‌سایت همیار آکادمی: https://hamyar.co

ایسوس

نظر شما چیست؟