17/07/1400 - 19:40
معرفی سرویس دهندگان سرور مجازی و دیتاسنتری
هر سرور مجازی VPS یک سیستم عامل ایزوله و تفکیک شده است که در یک سرور اختصاصی، در کنار چندین VPS همانند خود با سیستم عامل های مختلف ویندوز یا لینوکس در حال اجرا است. سرور مجازی یا VPS مزایا و امکانات میزبانی هاست اشتراکی (هاست وردپرس بلو سرور) را با عملکرد بالاتر و منابع اختصاصی به شما می دهد. سرور مجازی یک گزینه میزبانی با صرفه اقتصادی و هزینه کمتر است که به شما امکان می دهد تا منابع اختصاصی و امنیت بالاتری که بتوانید کنترل کامل سرورخود را داشته باشید تهیه کنید. سرور مجازی (VPS) حد واسط بین میزبانی هاست اشتراکی و سرور اختصاصی است. ارائه دهندگان میزبانی وب اشتراکی چندین وب سایت را بر روی یک سرور قرار می دهند. پس اگر قصد راه اندازی چند سایت دارین، نیازی به تهیه یک سرور اختصاصی نیست، بلکه با خرید VPS میتونین این سایت ها را میزبانی کنید.

1606683296_1_0.gif

آیا به خرید VPS نیاز دارید ؟

  • اگر می خواهید فضای ذخیره سازی با قیمت مناسب داشته باشید،
  • اگر نیاز به بالا بردن سرعت سایت و درخواست های کاربران به سایت و اپلیکیشن دارید و هاست اشتراکی دیگه جوابگوی فعالیت شما نیست،
  • اگر نیاز به IP خارجی برای فعالیت در سایت های خارجی مانند سایت های paypal و صرافی های ترید دارید،
  • اگر نیاز به کامپیوتری دارید که از همه جا بتونید بهش دسترسی داشته باشید،

VPS  گزینه خوبی برای فعالیت شما است، ما تعدادی از سرویس دهندگان خدمات میزبانی سرور مجازی VPS را بررسی کرده ایم، و اسامی تعدادی از برندهای سرویس دهندگان خدمات سرور مجازی و دیتاسنتری در لیست زیر آمده و در این مقاله به خدمات بلوسرور و هتزنر و Equinix میپردازیم.

  • Equinix VPS
  • Blueserver VPS
  • Hetzner Cloud VPS
  • Liquid Web VPS
  • Godaddy VPS
  • Dreamhost VPS
  • InMotion VPS

بلوسرور (Blueserver.ir)

از ارایه دهندگان خدمات خرید VPS سرور مجازی هاستینگ بلوسرور در ایران است  و از بیش از 30 کشور مثل سرور مجازی آلمان ، VPS ارایه میکند. سرور مجازی آلمان بلوسرور از دیتاسنتر هتزنر (Hetzner) آلمان که از بزرگترین ارایه دهندگان دیتاسنتری سرور در اروپا است در سایت بلوسرور به فروش میرسد. از مزایای Blueserver به پشتیبانی قوی و رفع مشکلات کاربران، نصب رایگان کنترل پنل های cPanel – Directadmin، کانفیگ کنترل پنل برای افزایش سرعت سایت های کاربران، استفاده از سخت افزارهای جدید و باکیفیت، تنوع در کشورهای ارایه VPS و قیمت ارزان VPS میتوان اشاره کرد.

شبکه های اجتماعی بلوسرور :

aparat.com/blueserver

linkedin.com/in/blueserver

pinterest.com/blueserver1

Equinix (equinix.nl)

بلوسرور علاوه بر دیتاسنتر هتزنر که از آلمان و فنلاند سرور مجازی به فروش میرساند، با دیتاسنتر equinix که بزرگترین دیتاسنتر در سطح جهانی است سرور مجازی هلند ارایه میدهد، از جمله شرکت هایی که با این دیتاسنتر بزرگ همکاری میکنند از apple و facebook، nokia و AT&T میتوان نام برد، این دیتاسنتر دارای شبکه اینترنت با backbone بسیار قوی است. سرور مجازی هلند با تکنولوژی درایو NVME (RAID-6)  و رید 6 ارایه میشود و از جدیدترین CPU Intel Xeon Gold 6254 در این VPS هلند استفاده میشود.

این شرکت با داشتن 229 مرکز داده در 27 کشور در پنج قاره، پیشرو در سهم بازار مرکز داده های جهانی است. equinix در بورس اوراق بهادار NASDAQ با نماد EQIX ثبت شده است و از دسامبر 2020 تقریباً 10 هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

نمایی از دیتاسنتر equinix هلند آمستردام و شبکه ارتباطی دیتاسنترها

هتزنر (Hetzner.com)

هتزنر (Hetzner) یک شرکت میزبانی آلمانی است که در Gunzenhausen بایرن تاسیس شده است و خدمات cloud hetzner، میزبانی هاست اشتراکی، سرورهای اختصاصی را ارائه می دهد. هتزنر به عنوان یک تجارت خانوادگی شروع به کار کرد و توسط بنیانگذار آن، مارتین هتزنر اداره می شود. این شرکت در سال 1997 شروع به کار کرد و در حال حاضر دو پارک مرکز داده را در Falkenstein، Vogtland، Nuremberg اداره می کند. دفتر مرکزی آن Gunzenhausen ، بایرن است .

در سال 2018 نیز پارک دیتاسنتری در کشور فنلاند و در شهر هلسینکی راه اندازی کرده است، هتزنر به دلیل سرد بودن محیط فنلاند و کاهش هزینه های انرژی سرورها به دلیل خنک نگه داشتن دمای محیطی، این پارک دیتاسنتر را در هتزنر فنلاند راه اندازی کرده. بلوسرور هم از VPS آلمان و هم VPS فنلاند این دیتاسنتر هتزنر سرویس ارایه میدهد.

به دلیل اینکه شرکت های تراشه سازی با datacenter Hetzner همکاری مستقیم دارند و سخت افزارهایی مخصوصhetzner  طراحی میکنند باعث سرشکن شدن و کاهش هزینه های فروش سرور میشود.

نمایی از پارک دیتاسنتر هتزنر

بیشتر مراکز داده هتزنر در داخل طراحی و اجرا می شوند. آنها از چندین uplinks fiber optic links استفاده می کند، از جمله لینک های فیبر نوری به نورنبرگ و فرانکفورت. مراکز داده اروپایی هتزنر نیز از طریق لینک های 200Gbps به Deutscher Commercial Internet Exchange (DE-CIX) متصل می شوند.  این شرکت متعهد به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر است و برای تامین مراکز داده خود به انرژی برق آبی احتیاج دارد. Hetzner تضمین آپتایم نمی دهد، اما طبق مانیتورینگ ها، آپتایم این شرکت طی پنج سال گذشته 99.99٪ بوده است.

شبکه های اجتماعی هتزنر :

instagram.com/hetzner.online

linkedin.com/company/hetzner-online-ag

ایسوس

نظر شما چیست؟