18/06/1400 - 18:24
اجرای انواع بازی های اندروید در کامپیوتر
استفاده از بازی ها و برنامه های اندرویدی در سیستم عامل ویندوز نیازمند استفاده از شبیه ساز های اندرویدی می باشد . این شبیه ساز ها محیطی شبیه به فضای گوشی های موبایلی یا تبلت ها را برای کاربران مهیا کرده و کاربران میتوانند به راحتی اقدام به اجرای بازی ها و برنامه های دلخواه خود در سیستم عامل ویندوز نمایند . در ادامه به معرفی برخی از شبیه ساز های شناخته شده ی اندرویدی خواهیم پرداخت .

1606683296_1_0.gif

گیم لوپ | شبیه ساز مخصوص بازی :

  • یکی از شبیه ساز هایی که در چند سال اخیر بسیار معروف شده است شبیه ساز گیم لوپ می باشد. گفته می شود این شبیه ساز متعلق به شرکت Tencent Game می باشد که غول تولید بازی در کشور چین محصوب می شود. با توجه به اینکه این شبیه ساز اولین بار برای اجرای بازی پابجی معروف شد و از سویی دیگر در ابتدای کار سرور های آن بر روی سرور های شرکت تنسنت قرار داشت این شاعبه بوجود آمده است .
  • شبیه ساز گیم ، شبیه سازی کم مشکل نیست ولی دارای ویژگی های بسیار مفیدی می باشد. شبیه ساز موتور مخصوصی برای اجرای بازی ها دارد که بدین ترتیب بازی هارا باکیفیت بسیار بالایی اجرا میکند. همینطور تنظیمات مربوط به حرکت در داخل بازی ، برای بازی هایی که امکان دانلود مستقیم از طرق پنل این شبیه ساز را دارند نیز مهیا شده است . بدین ترتیب کاربر نیازی به تنظیم دکمه های بازی نیز نخواهد داشت و به راحتی قادر به انجام بازی می باشد .
  • این شبیه ساز دارای Anti-chitter مخصوص می باشد. آنتی چیتر از تقلب در بازی جلوگیری می کند که بدین ترتیب امکان بازی انواع بازی های آنلاین و شناخته شده بدون ترس از بلاک یوزر در این شبیه ساز وجود دارد.
  • با دانلود گیم لوپ امکان دسترسی به اندروید 7 را خواهید داشت که برای اجرای بیش از 99 درصد بازی ها کافی می باشد.
  • همچنین این شبیه ساز به تنهایی نیاز به سیستم سخت افزای قوی نمی باشد. فقط در برخی از بازی ها که گرافیک بالایی دارند نیاز به استفاده از رم و گرافیک بالایی است .
  • اما جدای از ویژگی های مثبت ، این شبیه ساز ویژگی های منفی نیز دارد. در اپدیت های مختلفی که برای بازی های محبوب این شبیه ساز همچون کالاف دیویتی و پابجی انجام میشود مشکلات بسیاری برای بازی کننده ها ایجاد میشود که بسیاری را از این شبیه ساز دلسرد کرده است. مشکلات گرافیکی نیز گاهی ممکن است گریبانگیر بازی کنندگان شود. هر چند مدتی پس از ایجاد مشکلات تیم گیم لوپ اقدام به رفع مشکلات شبیه ساز میکند.

نوکس | ساده و همه فن حریف :

  • شبیه ساز نوکس پلیر Nox Player جزو محبوبترین شبیه ساز های اندروید می باشد. این شبیه ساز در نسخه های بسیاری و به صورت دوره ای در حال آپدیت است.
  • نوکس تنها شبیه ساز شناخته شده است که نسخه ی اندروید 9 را به بازار ارائه کرده است . همچنین نسخه ی اندروید 64 بیتی این شبیه ساز امکان اجرای بازی ها و برنامه هایی که فقط امکان اجرا در پردازنده های ARM64 دارند را نیز فراهم میکند.
  • شبیه ساز نوکس مصرف سخت افزاری بالایی ندارد و جزو شبیه ساز های سبک محصوب میشود . با دانلود شبیه ساز nox امکان دانلود و نصب تمامی بازی ها و برنامه های اندروید مهیا می باشد . با توجه به در دسترس بودن نسخه های مختلف این شبیه ساز ، امکان اجرای آن حتی بر روی سیستم هایی با رم 2 گیگابایت نیز فراهم می باشد.
  • نوکس برخلاف گیم لوپ ، امکان اجرای بسیار آسان و روان برنامه های اندرویدی را نیز دارد. از این رو کاربر امکان مدیریت بسیار آسان بر روی اپلیکیشن های مهم خود را خواهد داشت.
  • همینطور امکان تعریف رمز های پترنتی نیز بر روی شبیه ساز همچون گوشی های هوشمند فراهم شده است.
  • به منظور انجام بازی در این شبیه ساز باید پس از نصب فایل نصبی بازی ، اقدام به تعریف دکمه های مورد نیاز برای بازی کنید . همینطور امکان تغییر تنظیمات گرافیکی شبیه ساز نیز وجود دارد.

بلواستکس | قدیمی و سنگین 

  • بلواستکس یکی از قدیمی ترین شبیه ساز های اندروید موجود در بازار می باشد . این شبیه ساز به دلیل سابقه ی بسیاری که دارد طرفدار بسیاری دارد ، اما به دلیل سنگینی در اجرا به نوعی چشم کاربران را از نصب شبیه ساز ترسانده است !
  • بلواستکس ذاتا نرم افزاری سنگین می باشد ، بخصوص در نسخه ی های قدیمی ، فشار بیشتری نیز بر سیستم می آورد . هر چند نسخه های جدید این شبیه ساز هم از نظر ظاهری و هم از نظر منابع سیستمی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند ، اما باز هم سنگین است !
  • اگر سیستمی قوی از نظر سخت افزاری دارید شاید بلواستکس بهترین گزینه برای شما باشد چراکه بیشترین سازگاری را با انواع نرم افزارها و بازی های اندرویدی دارد . امکان تعریف دکمه های بازی در نسخه های جدید این شبیه ساز فراهم شده است و از این رو امکان انجام بازی ها نیز به آسانی مهیا می باشد .
  • این شبیه ساز نیز همانند نوکس ، نسخه ای مجزا برای اجرای فایلهای 64 بیتی دارد . همینطور اخرین نسخه ی شبیه ساز امکان اجرای اندروید 7 را نیز دارد .
  • تنظیمات مختلفی در بخش تنظیمات شبیه ساز برای اجرای بهتر شبیه ساز در نظر گرفته شده است که در نوکس نیز همین مقادیر وجود دارد. با استفاده از این تنظیمات می توانید مقدار رم مصرفی و تعداد هسته ی مصرفی از سی پی یو ویندوز را مشخص کنید .

در امید ویندوز 11 

طبق اطلاعاتی که از طرف مایکروسافت ارائه شده است، این شرکت در ویندوز جدید خود یعنی 11 که از مهر ماه 1400 به بازار عرضه خواهد شد، امکان اجرای نرم افزارهای اندرویدی را نیز فراهم کرده است. البته این امکان در نسخه ی ابتدایی موجود نخواهد شد و به گفته مایکروسافت تا یکسال این قابلیت را در این ویندوز فعال خواهد کرد . شاید با فعال کردن این قابلیت امکان اجرای برنامه های اندرویدی برای طیف وسیعتری از کاربران مهیا شود . باید منتظر ماند و دید .

بازی اندروید به جای بازی کامپیوتر 

با توجه به افزایش قیمت سیستم های کامپیوتری ، انجام بازی های اندرویدی به جای بازی کامپیوتر میتواند بخشی از نیازهای تفریحی کاربران را رفع کند. در این راستا ، استفاده ی صحیح و پیکر بندی مناسب شبیه ساز های اندرویدی کمک شایانی به اجرای صحیح بازی ها خواهد داشت. برخی از بازی های اندرویدی به خودی خود سنگین بوده و در صورتی که روی شبیه سازی نامناسب نصب شوند سنگینتر نیز عمل خواهند کرد . پس اگر در صدد انجام بازی های اندروید در سیستم عامل ویندوز هستید ، خود را برای تست شبیه ساز های مختلف آماده کنید . 

ایسوس

نظر شما چیست؟