16/06/1400 - 21:24
 ۷ نکته برای نگهداری لوازم خانگی
همه ما این ترس را داریم. ماشین لباسشویی در وسط یک چرخه خراب شود. بعد از اینکه مواد غذایی را دوباره در یخچال پر کرده اید، یخچال شما خاموش شود یا اینکه اجاق گاز شما درست قبل از یک وعده غذایی بزرگ خراب شود. چیزی که بسیاری از مردم متوجه آن نیستند این است که این اختلالات عمده دستگاه را می توان تنها با کمی نگهداری و سرویس جلوگیری کرد. پس انتخاب نمایندگی مجاز مناسب برای تعمیر لوازم خانگی، بسیار مهم می‌باشد.

1606683296_1_0.gif

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که نمایندگی دوو ، مرکز نصب و تعمیرات با قطعات اصل را برای تعمیرات لوازم خانگی خود، انتخاب کنید.

مهر و موم آبندی فر

  • مطمئن شوید که مهر و موم در فر شما سالم و محکم است. بدون مهر و موم مناسب ، فر شما می تواند بیش از 20 درصد حرارت خود را از دست بدهد. نتیجه این است که زمان پخت غذا بیشتر طول می کشد یا به طور ناهموار می پزد. برای بررسی وضعیت آب بندی ، در فر را باز کرده و واشر لاستیکی یا فایبرگلاس را در اطراف درب قرار دهید. هر ناحیه شکسته ، پاره یا تغییر شکل یافته را احساس کردید ، درب را ببندید تا ببینید آیا نشتی پیدا می کنید یا خیر. در این صورت مهر را تعویض کنید.

کاسه های اجاق گاز و فر

  • کاسه های چکه ای اجاق گاز و فر را تمیز کنید. کاسه های قطره ای را از زیر عناصر مشعل خود بردارید و آنها را به مدت پنج دقیقه در محلول تمیزکننده قرار دهید. سپس با دست بشویید و تعویض کنید. در صورت ریختن یا نشت در کاسه ها ، ممکن است نیاز به تعویض آنها داشته باشید.

کندانسور یخچال

  • سیم پیچ های یخچال خود را تمیز کنید. خاک ، گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی می توانند کویل های یخچال را مسدود کرده و جریان هوا را محدود کرده و باعث شوند تا یخچال برای خنک نگه داشتن بیشتر کار کند. یک یا دو بار در سال ، از جاروبرقی برای تمیز کردن سیم پیچ ها و مکش ذرات سست استفاده کنید. محل قرارگیری کویل های یخچال بر اساس مدل متفاوت است ، اما بیشتر آنها را می توان در پشت یخچال یافت.

فیتر آب یخچال

  • فیلتر آب یخچال خود را عوض کنید. فیلترهایی که آلاینده ها و ناخالصی ها را به طور موثر حذف نمی کنند ، می توانند شما را در معرض آب مضر قرار دهند. دستورالعمل های تعویض فیلتر بر اساس مدل متفاوت است ، اما اکثر آنها به آسانی یک فیلتر را یک چهارم اینچ می چرخانند و بیرون می آورند یا قفل می کنند. بسته به مصرف آب ، این کار ساده را هر سه تا شش ماه انجام دهید.

قفسه های ماشین ظرف شویی

  • حلقه های زنگ زده قفسه ظرف ماشین ظرف شویی را برطرف کنید. زنگ زدگی روی قفسه های ماشین ظرفشویی شما می تواند به ظروف شما بچسبد و باعث  خرابی شود. برای حل این مشکل ، یک کیت پاک کننده زنگ زدگی بخرید و از آن استفاده کنید دقت داشته باشید قبل از کار با ماشین ظرفشویی بگذارید حداقل 24 ساعت خشک شود.

شیلنگ های ماشین لباسشویی

  • شیلنگ های ماشین لباسشویی را بررسی کنید. بیشتر سیلاب های ماشین لباسشویی به دلیل نشتی در شیلنگ ایجاد می شود. شلنگ هایی که به صفحه پشتی ماشین لباسشویی شما متصل می شوند را از نظر وجود هرگونه ترک ، نشت یا نقاط ضعیف روی شیلنگ بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه تغییر شکل ، شیلنگ را تعویض کنید. و حداقل ، هر پنج سال یکبار لوله ها را تعویض کنید.

فیلتر های کولر گازی

  • فیلتر کولر گازی خود را تمیز کنید. فیلترهای مسدود شده یا کثیف جریان هوا را محدود کرده و باعث کاهش بهره وری انرژی و همچنین طول عمر دستگاه می شوند. در نتیجه ، فیلترها باید هر دو تا چهار هفته تمیز شوند. برای تمیز کردن فیلتر ، پنل جلویی دستگاه را بردارید. اگر فیلتر قابل استفاده مجدد وجود دارد ، آن را جاروبرقی بکشید تا جایی که ممکن است خاک از بین برود. فیلترهای یکبار مصرف را می توان به سادگی تعویض کرد.

بهترین تعمیرگاه لوازم خانگی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ایسوس

نظر شما چیست؟