16/06/1400 - 15:04
قیمت فرش کاشان

1606683296_1_0.gif

قیمت فرش یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب است. اولین معیار در خرید هر کالایی کیفیت بالای آن و مورد بعدی قیمتش می باشد. از جمله عوامل دیگر مهم که در زمان خرید فرش ماشینی، تراکم و شانه فرش، ابعاد فرش، نوع الیاف به کار رفته قابل اشاره می باشد. در این مطلب می خواهیم در مورد عوامل مهمی که بر قیمت فرش کاشان موثر است، صحبت کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

عوامل موثر در قیمت فرش کاشان

قدمت بافت فرش در ایران به 3000 سال پیش بر می گردد و فرش های کاشان، یکی از مشهور ترین فرش های جهان می باشد. شهر کاشان پایتخت تولید فرش در جهان است، با وجود بیشتر از 1000 واحد تولیدی و کارخانه فرش ماشینی، این شهر قطب اصلی تولید انواع فرش های ماشینی می باشد. با توجه به تنوع کارخانجات تولید فرش ماشینی و وجود متخصصین بسیار در طراحی و بافت فرش، قیمت فرش نیز نسبت به دیگر شهرها مقرون به صرفه تر می باشد.

عوامل زیادی وجود دارد که در قیمت فرش موثر هستند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

مواد اولیه و الیاف مورد استفاده

  • مواد اولیه و نخ مورد استفاده در بافت فرش های ماشینی کاشان، الیاف مصنوعی هستند. از جمله الیاف مصنوعی مورد کاربرد در بافت فرش های ماشینی، نخ اکریلیک، نخ پلی استر، نخ پلی پروپین، نخ ترکیبی و نخ ویسکوز می باشد.
  • مرغوب ترین نخ مورد استفاده در تولید فرش ماشینی کاشان، نخ اکریلیک است. نخ اکرولیک به سه دسته "هیت ست "، "ترک" و" برایت" تقسیم می شوند. نخ های برایت مانند نخ اکریلیک براق هستند، نخ هیت ست در فرآیندی با بخار و در شرایط خاص مقاوم شده است و نخ ترک نیز دو بار هیت ست شده و با کیفیت تر می باشد.
  • نخ های اکریلیک گران تر از دیگر الیاف می باشند، بنابراین فرش های ماشینی اکریلیک نیز از قیمت بالاتری برخوردار هستند. استفاده از پنبه و پلی استر در نخ تار و پود از ویژگی های فرش ماشینی بافته شده با نخ ترک است که سبب بالا رفتن قیمت فرش های ماشینی می شود.
  • به طور معمول در بافت فرش ماشینی کاشان، از نخ های اکریلیک، BCF و ترکیبی از این دو، پلی پروپیلن و یا الیاف ابریشم مصنوعی (پلی استر) استفاده می شود. هر یک از این الیاف، ویژگی های مخصوص به خود دارد و که باعث متفاوت بودن قیمت هر یک از فرش های بافته شده با این الیاف می شود. البته فرش کاشان اکریلیک دارای کیفیت و قیمت بالاتری می باشد.
  • فرش کاشان با الیاف اکریلیک هیت ست شده بسیار با کیفیت می باشد و دارای ویژگی هایی چون عدم پرزدهی، شست و شوی آسان، دوام و عدم ایجاد آلرژی و حساسیت می باشد. به همین دلیل جزو بهترین کفپوش ها برای منازل به حساب می آید. فرش های بافته شده با الیاف پشم، دارای عمر و دوام بیشتری هستند و می توانند سال های طولانی، بیشتر از ۳۰ سال، قابل استفاده باشند. فرش ماشینی پلی استر نیز در برابر رطوبت، مقاومت بالایی دارد و در محیط های مرطوب، دوام طولانی تری دارد. بنابراین قیمت این نوع فرش در شهر های شمالی و جنوبی، کمی بیشتر از شهر های خشک خواهد بود.

شانه و تراکم فرش کاشان

  • شانه و تراکم فرش کاشان نیز در در کیفیت و در نتیجه در قیمت آن تاثیر دارد. همان طور که می دانید هر چقدر تعداد تراکم و شانه فرش بیشتر باشد، حجم نخ به کار رفته در بافت آن نیز بیشتر خواهد بود. افزایش تراکم باعث ریز‌ بافت تر شدن فرش و در نتیجه ظرافت طرح و نقش فرش های خواهد شد. افزایش نخ های مورد استفاده نیز سبب بیشتر شدن وزن فرش های ماشینی خواهد شد.
  • فرش های ماشینی کاشان، از نظر شانه، که در بازار موجود می باشد 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه و دارای تراکم های 1000 تراکم، 1200 تراکم، 2000 تراکم، 2550 تراکم و 3000 تراکم می باشند. قیمت فرش  1500 شانه به دلیل  ظرافت و کیفیت بالایی که دارند در قیاس با دیگر فرش ها بالاتر می باشد. فرش های 700 شانه از جمله فرش های ماشینی کاشان هستند که پر فروش و محبوب می باشند. و دلیل این محبوبیت نیز کیفیت بالا و قیمت مناسب آن می باشد.

ابعاد فرش کاشان

  • متراژ فرش ماشینی نیز بر قیمت فرش کاشان تاثیر می گذارد. حتما می دانید که هر چقدر ابعاد فرش بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز گران تر خواهد بود و بالعکس با خرید فرش هایی با متراژ پایین، پول کمتری خواهید پرداخت.
  • اما با توجه به کوچک شدن متراژ خانه ها و آپارتمان ها، استفاده از فرش هایی با متراژ کوچک مانند 6 متری و 9 متری نیز تقاضا و فروش بیشتری دارد. البته در خانه هایی با متراژ بزرگ نیز می توان برای جابه جایی و حمل و نقل راحت تر از فرش هایی با ابعاد کوچک استفاده نمود. از مزیت های فرش های ماشینی کاشان، وجود متراژ مختلف می باشد. از جمله فرش های کاشان رایج در بازار فرش های 6 متری، 9 متری و 12 متری قابل اشاره است.
  • قالیچه ها نیز به دلیل سایز کوچکی که دارند، مورد توجه زیادی قرار دارند. علی الخصوص در فرش فانتزی مدرن یا فرش چهل تکه. قیمت فرش 4 متری یا قالیچه مقرون به صرفه تر از دیگر ابعاد می باشد.

تعداد رنگ فرش

تعداد رنگ فرش نیز در قیمت آن موثر می باشد. منظور از تعداد رنگ، تعداد رنگ هایی که در بافت فرش مورد استفاده قرار می گیرد، به طور معمول فرش های ماشینی کاشان با 8 ، 10 و 12 رنگ طراحی و تولید می شوند. هر چه تعداد رنگ های بیشتری در فرش به کار رود، زیبایی و قیمت آن نیز افزایش می یابد. وجود طیف رنگی وسیع در تولیدات فرش کاشان، همگی زیبا و دل نشین می باشند. برخی از رنگ های خاص و رنگ سال نیز باعث محبوبیت و فروش بیشتر آن خواهد بود.مثل فرش طوسی که جدیدا وارد بازار فرش شده یکی از پرفروشترین رنگ های فرش میباشد

فرش ارزان قیمت

کارخانه فرش کاشان، در تولید محصولات خود از بهترین متریال و به روز ترین دستگاه ها استفاده می کند، به همین دلیل فرش های تولیدی آن دارای کیفیت بالایی می باشد. خرید فرش های ماشینی باکیفیت با قیمت ارزان از این مجموعه به دو صورت حضوری و غیر حضوری (آنلاین) ممکن می باشد.

مجموعه فرش کاشان عرضه کننده انواع فرش ماشینی کاشان با قیمت کارخانه می باشد. تولیدات این مجموعه از الیاف درجه یک و 100٪ اکرلیک هیت ست بافته و دارای ضمانت نامه 5 ساله می باشند. مشتریان محترم می توانند فرش ماشینی مورد دلخواه خود را از با کیفیت بالا و قیمت ارزان تر از بازار فرش درب، خریداری نمایند.

لیست قیمت فرش

مشخصات فرش

قیمت فرش 6متری

(تومان)

قیمت فرش 9متری

(تومان)

قیمت فرش 12متری

(تومان)

قیمت فرش 500شانه تراکم 1000

1.250.000 

2.000.000 

2.500.000 

قیمت فرش 700 شانه تراکم 2550

3.300.000 

5.400.000 

6.500.000 

قیمت فرش 1000 شانه تراکم 3000

4.000.000  6.100.000  8.000.000 

قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600

4.200.000 

6.500.000 

8.400.000  

 

              

اگر قصد خرید فرش های کاشان باکیفیت و ارزان را دارید، ما خرید از سایت کارخانه فرش مستقر در کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم. یکی از این تولیدی های فرش، کارخانه فرش کاشان است که تولیدات خود را به صورت مستقیم از کارخانه و بدون واسطه ارائه می نماید. سایت فرش کاشان، یکی از سایت های معتبر خرید اینترنتی فرش کاشان با بهترین کیفیت، با طرح و رنگ متنوع و ارزان ترین قیمت می باشد. جهت خرید اینترنتی فرش کاشان مستقیم از کارخانه و با ضمانت، می توانید به سایت فرش کاشان با آدرس اینترنتی www.bfarsh.com مراجعه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟