28/04/1400 - 13:07
کابینت آشپزخانه اپن بهتر است یا جزیره ؟
تصمیم‌گیری بین کابینت آشپزخانه اپن یا جزیره یکی از بخش‌های مهم در طراحی کابینت آشپزخانه می باشد برای اینکه بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم ابتدا باید هر مدل را بشناسیم و با مزایا و معایب آن ها آشنا شویم و با هم مقایسه کنیم.

1606683296_1_0.gif

در ابتدا آشپزخانه های ایرانی دارای دیوارهای مستقل بودند و کابینت های اپن از ۲۰ _۲۵ سال پیش در طراحی آشپزخانه ها رواج یافت هرچند در ابتدا خیلی از افراد با آنها مخالف بودند زیرا معتقد بودند با حذف دیوارها حریم و فضای آشپزخانه و مطبخ معنای اصلی خود را از دست می دهد امروزه کابینت های زمینی مستقل و حجیم تر  که همان اپن ها با اندکی تغییر هستند به نام جزیره شناخته می‌شود آنها علاوه بر عنصری برای جدا کردن آشپزخانه از سایر فضاها استفاده می‌شود، می‌توان به عنوان یک کابینت زمینی جادار و میز ناهارخوری مستقل نیز استفاده کرد.

اصلی‌ترین اختلاف بین اپن و جزیره این است که اپن ها حتما از یک طرف یا دو طرف به دیوار یا ستون متصل هستند اما کابینت های جزیره به طور کاملاً مستقیم قرار می‌گیرد  از تفاوت‌هایی دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که کابینت های اپن از یک طرف و سو معمولا نماسازی می‌شوند اما کابینتهای جزیره از چهار طرف طراحی و نماسازی می گردند و معمولاً در از طرف آنها به عنوان کابینت زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین تفاوت دیگر  آن ها در این است که در گذشته اپن ها بیشتر بر روی تیغه دیوار سوار می‌شدند اما جزیره ها به شکل مستقل از دیوارها قرارگرفته و حتی گاهی امکان جابجایی را نیز فراهم می‌کند. همچنین جزیره از اپن بزرگتر و حجیم تر بود و می‌توان از آنها به عنوان میز ناهار خوری استفاده کرد در صورتی که تنها به دلیل عرض کمتر معمولاً به عنوان یک کانتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت کابینتهای جزیره امروزه کاربرد بیشتری نسبت به کابینت‌های اپن داشته اما از نظر اما از نظر هزینه، هزینه ی بیشتر نسبت به اپن ها برخوردارند.

  • اگر دوست دارید درباره ی انواع کابینت آشپزخانه ، کابینت های ممبران و کابینت های  ام دی اف و یا کابینت های پلیشی و یا کابینت های هایگلس بیشتر بدانید روی عناوین کلیک کنید.
  • گروه مهندسی آراکس با داشتن کادر مجرب و متخصص در طراحی و ساخت دکوراسیون آشپزخانه و آشپزخانه مدرن آماده ارائه مشاوره به شماست با ما تماس بگیرید تا با بازدید از فضای شما از مشاوره رایگان و تعین قیمت کارشناسان بهره مند شوید.

ایسوس

نظر شما چیست؟