09/04/1400 - 15:20
انتخاب بهترین سرورهای hp
ما در این متن به بررسی سرورهای متعلق به این رده و به خصوص سرورهای hpe ProLiant DL 360 و hpe ProLiant dl 380 خواهیم پرداخت. این سرورها در نسل های پنجم تا دهم در سایر نسلهای عرضه شده توسط اچ پی فروش بالایی داشته اند و هنوز هم جایگاه برتر خود را در کاربردهای مختلف در دنیای آی تی حفظ کرده اند.

1606683296_1_0.gif

سرور hp جزو بهترین سرورهای موجود در دنیا هستند که بنا به دلایل متعددی توانسته اند در مقایسه با سرورهای برندهای دیگر مانند انواع سرور dell سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

در بین سرورهای hp شاهد هستیم که مدل هایی که در سری 300 این محصولات جای می گیرند موفقیت بسیار بیشتری را در بین سایر مدل ها کسب کرده اند.

مقایسه سرورهای hp

به گونه ای که موسسات معتبری هستند که در سطح بین المللی به بررسی این محصولات با توجه به بنچمارک های مختلف می پردازند و سرورها را در پیکربندی های مختلف و تحت ورک لودهای متفاوت مورد تست قرار می دهند تا عملکرد آن ها را بررسی و مورد مقایسه قرار دهند.

شاید در مورد بنچمارک و یا تست هایی که از سرورها در مراکز تخصصی تحت ورک لودهای مختلف صورت می پذیرد اطلاع چندانی نداشته باشید. این در حالی است که بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات برای انتخاب بهترین سرور برای کاربردهای مختلف توجه ویژه ای به نتایج تست های انجام شده بر روی آن ها دارند.

مقایسه انواع سرور با توجه به نظرسنجی ها و نیز تست هایی که از هر یک از سرورهای عرضه شده به بازار صورت می گیرد در نهایت امکان انتخاب بهترین سرورها را برای ما فراهم می کند. گاهی ممکن است تست یا بنچمارک یک سرور به چند روز یا هفته زمان نیاز داشته باشد تا بتوان با تحلیل و مقایسه نتایج به دست آمده بهترین سرور را برای خرید به متقاضیان توصیه نمود.

بر اساس همین تست ها و بنچمارک ها در سال های گذشته بهترین سرورها به خریداران توصیه شده اند.

1. سرور پرولیانت dl360  متعلق به نسل پنجم سرورهای hp

همان طور که گفته شد در بین سرورهای عرضه شده به بازار سرورهای hp در رده های اول قرار گرفته اند. از این بین سرورهای اچ پی در سری 300 رتبه های بالاتری را در بازار به خود اختصاص داده بودند. به همین دلیل ما در این بخش و بخش های بعد به معرفی این سرورها و مزایا و معایب آن ها خواهیم پرداخت.

سرور پرولیانت dl360 5G از نسل پنجم سرورهای hp را می توان یکی از قدیمی ترین سرورهای این برند دانست که حتی در سال های اخیر نیز به دلیل قیمت پایین و قابلیت اطمینان بالایی که در کاربردهای خاص داشته است مورد استفاده می باشد.

این سرور که متعلق به نسل پنجم است، به گونه ای توسط شرکت اچ پی طراحی شده که بتواند دوام بالایی داشته باشد و در بین سرورهای نسل پنجم از سرعت، قابلیت اطمینان، سخت افزار مناسب و حافظه کافی برخوردار بوده است.

با این وجود سرور پرولیانت dl360 از نسل پنجم سرورهای hp با توجه به عرضه سرورهای نسل جدید در حال حاضر معایبی مانند ابعاد بزرگ و تعداد بالای فن را دارد و ممکن است در خنک کردن سیستم با مشکل روبرو شود. برای همین یکی از مهم ترین دلایلی که این سرور در بسیاری از کاربردها دنیا استفاده می شود قیمت پایین تر آن می باشد.

2. سرور پرولیانت dl380 از نسل پنجم سرورهای hp

سرور پرولیانت dl380 5G مانند سرور DL360 که در بخش قبل معرفی شد از نسل پنجم سرورهای hp می باشد. این مدل اگر چه در زمان خود قابلیت های خوبی داشت، اما در حال حاضر توان رقابت با سرورهای جدید اچ پی به خصوص در نسل های هشتم تا دهم را ندارد.

با این وجود هنوز هم این سرورها دارای دوام بسیار بالایی بوده و بازده خوبی دارند. به خصوص که علی رغم ابعاد بزرگ خود به طور باور نکردنی نویز کمی دارند.

اما در هر صورت در مقایسه با سرورهای جدید اچ پی این سرورها نیز به دلیل ابعاد بزرگ خود برای استفاده در شرکت ها ایده آل نیستند.

3. سرور پرولیانت dl360 از نسل هفتم سرورهای hp

با عبور از نسل های پنجم و ششم به سرور پرولیانت dl360 G7 از نسل هفتم سرورهای hp می رسیم که باز هم در گروه سرورهای مدرن قرار نمی گیرد (زیرا که سرورهای نسل 8 ام تا 10 ام اچ پی پیشرفته تر هستند)، اما با این وجود امکان استفاده از آن ها در کاربری های مختلف وجود دارد.

از جمله مزایای این سرور می توان به صدای بسیار کم و تهویه مناسب آن اشاره کرد که به خوبی سیستم را خنک نگه خواهد داشت و علاوه بر این قیمت مناسبی نیز دارد.

با این وجود همان طور که گفته شد سرورهای نسل هفتم اچ پی ای به روزترین سرورها نیستند و در صورت نیاز به استفاده از این مدل باید آپدیت هایی در سیستم برای بهبود عملکرد آن صورت پذیرد.

4. سرور پرولیانت dl360 از نسل هشتم سرورهای hp

سرور پرولیانت dl360 G8 از نسل هشتم سرورهای hp بوده و امکان مانیتورینگ و بهبود عملکرد سیستم را برای کاربران فراهم خواهد نمود.

مشخصه هایی مانند مدیریت توان و کنترل دمای سیستم باعث ارتقای عملکرد آن می شوند. با این وجود ممکن است عده ای میزان نویز این سرور را بیش از حد نرمال می دانند.

5. سرور پرولیانت dl380 از نسل نهم سرورهای hp

سرور پرولیانت dl380 G9 از نسل نهم سرورهای hp بوده و برای شرکت های کوچک که قصد دارند در آینده نزدیک با سرعت زیادی رشد کنند گزینه مناسبی می باشد.

این سرور پیشرفته تر از سرورهای معرفی شده در بخش های قبل می باشد، اما در عوض با قیمت بالاتری برای خرید در دسترس قرار دارد.

این مدل به عنوان یک سرور 2U که امکان استفاده از دو پروسسور را دارد در بین متخصصان آی تی شناخته شده است.

در این سرور از پردازنده سرور اینتل زئون استفاده می شود و امکان استفاده از رم 64 گیگابایتی در آن وجود دارد. حافظه رم این سرور تا 768 گیگابایت قابل افزایش است و علاوه بر این از آخرین فناوری ها در بایاس و firmware خود استفاده می کند.

6. سرور پرولیانت dl380 از نسل دهم سرورهای hp

سرور پرولیانت dl380 G10 از پیشرفته ترین و به روزترین سرورهای موجود در بازار است که تنها عیبی که در مقایسه با سرورهای قبل دارد قیمت بالای آن است.

ما در این متن سعی کردیم تا نگاهی به سیر تحول تدریجی سرورهای اچ پی پرولیانت در مدل های dl360 و dl380 از نسل های پنجم تا دهم (به عنوان بهترین سرورهای hp) داشته باشیم.

شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره  و استعلام قیمت سرور برای انتخاب هر یک از این سرورها و یا سایر مدل های پرفروش با کارشناسان شرکت آوا فناوری ماندگار تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را برای خرید بهترین سرور در اختیار شما قرار دهند.

ایسوس

نظر شما چیست؟