07/04/1400 - 19:50
نکات مهم در انتخاب سرویس تلفنی مجازی برای سازمان شما

1606683296_1_0.gif

سیستم تلفن مجازی یا تلفن‌های ابری سرویس‌هایی هستند که بدون نیاز به سرور و تجهیزات تنها از اینترنت برای دریافت و برقراری تماس استفاده می‌کنند. تلفن مجازی شما را قادر می‌سازد تا تماس‌های خود را بهتر مدیریت کنید، اطلاعات مشتری را جمع‌آوری نمایید و روابط محکم‌تری با مشتریان خود برقرار کنید.

استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک با توجه به ماهیت و ویژگی‌های خاص خود نیاز به شیوه‌های ارتباطی نوین و بروزتری دارند. شیوه‌هایی ارتباطی که بتواند با تغییرات متعدد و پیاپی این سازمان‌ها و همچنین بودجه محدود آن‌ها سازگار باشد. انتخاب یک سرویس تلفن ابری (مجازی) برای کسب‌وکارتان، طیف وسیعی از مزایا اعم از ارتباطات داخلی و خارجی، افزایش مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری بیشتر، قابلیت‌های گزارشگری پیشرفته، ضبط مکالمه، برقراری تماس، انتقال تماس، صف مکالمه، کنفرانس و کاهش هزینه‌ها را در بر خواهد داشت.

 اولین قدم شما در یکپارچه‌سازی ارتباطات، انتخاب بهترین ارائه‌دهنده خدمات مجازی در کسب‌وکارتان است. برای انتخاب یک سرویس تلفنی ابری مراحل زیادی وجود دارد که در این مقاله چندین مورد را شرح داده‌ایم تا بتوانید بهترین خدمات تلفنی مجازی را برای کسب‌وکارتان انتخاب نمایید.

امکانات مورد نیازتان از تلفن مجازی را در نظر بگیرید.

تغییر یک سرویس تلفن سنتی به تلفن مجازی یک‌قدم بزرگ است پس مشخص کنید که چه امکاناتی برای شما در سیستم تلفنی کاملاً ضروری است و نیازهایتان را یادداشت کنید.

برخلاف تلفن‌های ثابت سنتی، تلفن‌های مجازی راهی کاملاً جدید برای برقراری ارتباط در تجارت باز می‌کنند به همین دلیل برای انتخاب سرویس تلفنی ابری، یکی از موارد مهمی که باید در نظر بگیرید ویژگی‌های مورد نیازتان است که می‌تواند شامل موارد متعددی باشد که در ارتباطات روزمره کاری شما قرار دارد. امکاناتی که تلفن‌های مجازی در اختیارتان قرار می‌دهند می‌تواند شامل دسترسی به تلفن سازمانی از با پنل وب و اپلیکیشن، صف و گروه تماس، تلفن گویا، فکس آنلاین، چت سازمانی، انتقال تماس، صندوق صوتی، گزارش‌گیری، ضبط و دانلود مکالمات، کنفرانس صوتی، تعریف هقته و روزهای کاری و ... باشد. بررسی و لیست کردن نیازمندی‌هایتان از تلفن سازمانی به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارائه‌دهندگان مختلف تلفن‌های ثابت سازمانی را مقایسه کنید.

بسیاری از شرکت‌ها ارائه‌دهندهٔ خدمات تلفن‌های ثابت سازمانی هستند و فضای بسیار رقابتی برای انتخاب وجود دارد. با وجود گزینه‌های فراوان و طبیعت بسیار رقابتی تبلیغات، انتخاب بهترین ارائه‌دهنده تلفن‌های مجازی بسیار سخت است پس با ایجاد فهرستی از نیازها، انتخاب خدمات مناسب و مشخص کردن بودجه، به بررسی ارائه‌دهندگان بپردازید.

اکثر افراد هنگام مقایسه ارائه‌دهندگان تلفن ابری، به دنبال نیازهایشان با هزینه مناسب هستند؛ به‌طور مثال شاید قیمت در انتخاب ارائه‌دهنده مناسب در اولویت قرار بگیرد اما ممکن است پایین‌ترین قیمت همیشه بهترین خدمات را ارائه ندهد و عواملی مانند کیفیت خدمات، پشتیبانی مشتری و سایر موارد باید در تصمیم نهایی شما در انتخابتان تأثیرگذار باشد.

حتماً از ارائه‌دهنده سرویس، دمو رایگان دریافت کنید.

اگر قبلاً هرگز از خدمات تلفنی ابری استفاده نکرده‌اید، ممکن است انتخاب و خرید برای شما مشکل باشد. شرکت‌های قابل‌اعتماد که خدمات مجازی را به مشتریان ارائه می‌دهند این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا قبل از خرید سرویس بتوانند از دموی رایگان استفاده کنند تا نحوه کارکرد سیستم را ببینند، ویژگی‌های آن را امتحان کنند و مطمئن شوند این سرویس متناسب با نیازهای کسب‌وکارشان است و با اطمینان خاطر خرید را انجام دهند.

از امنیت و اعتبار شرکت ارائه‌دهنده مطمئن شوید.

با توجه به اینکه سرویس‌های تلفنی ثابت سازمانی از طریق اینترنت اجرا می‌شوند، نکات مهم امنیتی و حفظ حریم خصوصی در هنگام انتخاب ارائه‌دهنده باید در نظر گرفته شود زیرا در صورت نداشتن امنیت و رمزگذاری، داده‌های شما از نظر فنی به‌راحتی قابل هک شدن هستند و بسیار مهم است که شما ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب نمایید که اقدامات امنیتی را برای محافظت از داده‌های مشتری انجام دهد.

شاخص دیگر امنیت قوی در یک ارائه‌دهنده تلفن مجازی این است که چندین مرکز داده در مکان‌های مختلف داشته باشند. ارائه سرورهای ابری می‌تواند اطمینان بیشتری به مشتری جهت پایداری سرور بدهد زیرا با داشتن سرور ابری اگر یک سرور از کار بیفتد، یک سرور دیگر می‌تواند کار را بر عهده بگیرد. همین مورد برای مراکز داده نیز صدق می‌کند. اگر یک ارائه‌دهنده بیش از یک مرکز داده در یک مکان داشته باشد، در صورت خرابی می‌تواند مشکل را مدیریت نماید.

نظرات مشتریان ارائه‌دهندگان سرویس را بررسی کنید.

روش دیگر برای اطمینان از انتخاب مناسب‌ترین سرویس تلفنی مجازی برای کسب‌وکارتان بررسی مواردی است که دیگران درباره ارائه‌دهندگان مختلف موجود در بازار می‌گویند. این کار را می‌توانید با خواندن نظرات و توصیفات مشتریان در شبکه‌های مجازی و دیدگاه‌های ثبت‌شده آن‌ها انجام دهید. این به شما درک بهتری از مزایا و معایب ارائه‌دهندگان مختلف می‌دهد. همچنین در وب‌سایت‌های اغلب ارائه‌دهندگان سرویس تلفن لیست مشتریانشان قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها درباره کیفیت سرویس بپرسید.

گزینه‌های "پشتیبانی مشتری" را بررسی کنید.

داشتن پشتیبانی مشتری، برای تلفن‌های ثابت سازمانی بسیار مهم است؛ بنابراین، دانستن اینکه چه نوع پشتیبانی را دریافت خواهید کرد، حائز اهمیت است. پشتیبانی عالی از مشتری به معنای داشتن ارائه‌دهنده‌ای است که قول می‌دهد در صورت بروز مشکلات، پاسخگوی شما خواهد بود. بعضی از شرکت‌ها پشتیبانی مشتری خود را در ساعات مشخصی از روز، 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته ارائه می‌دهند و یا مانند بیشتر ارائه‌دهندگان در ساعات عادی کاری پشتیبانی تلفنی را ارائه می‌دهند.

تلفن ابری نکسفون پرو مبتنی پرو فناوری Hosted PBX بوده و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با خرید یک سرشماره ثابت، ظاهری حرفه‌ای به کسب‌وکار خود بدهند. این تلفن ابری بسیار مقیاس‌پذیر بوده و در صورت رشد و تغییر در سازمان، می‌توان تعداد داخلی‌ها را به‌آسانی از طریق پنل مدیریتی نکسفون تغییر داد. نکسفون پرو از طریق پنل تحت وب و اپلیکیشن موبایل قابل‌دسترسی است و کارمندان می‌توانند داخلی خود را بر روی تلفن همراه خود تنظیم کرده و به تماس‌های سازمانی در هر مکان و هر زمان پاسخ بدهند. همچنین این سرویس تلفن VoIP امکانات متعدد دیگری مانند تلفن گویا (IVR)، فکس آنلاین،‌ صندوق صوتی، صف تماس، انتقال تماس، ضبط مکالمات، سیستم گزارش‌گیری تماس‌ها و … را نیز به‌صورت رایگان در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد. همچنین تعرفه تماس نکسفون تا 60% کمتر از سایر روش‌ها است.

** برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سرویس تلفن ابری نکسفون و انتخاب شماره دلخواه می‌توانید فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

ایسوس

نظر شما چیست؟