31/03/1400 - 13:20
روش های طراحی سایت بدون کدنویسی
به دلیل پیشرفتی که در علم طراحی سایت به وجود آمده، امکاناتی برای طراحی سایت بدون کد نویسی نیز پدید آمده است که از مهمترین آن می توان به سیستم های مدیریت محتوا (cmsها) اشاره کرد. شما با کمک این پیشرفت می توانید صفحاتی زیبا و با سرعت بالا طراحی کنید تا با استفاده از آن مخاطبین زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کنید. بعد از گذشت 25 سال از عمر طراحی وب سایت و ایجاد صفحات وب، دنیای برنامه نویسی بسیار پچیده تر از قبل شده است و سیستم های مدیریت محتوای گوناگونی به وجود آمده است. شما می توانید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید و وب سایت خود را طراحی کنید و کم کم به موفقیت های بزرگ برسید.

1606683296_1_0.gif

هیچ وقت نمی توانید بدون داشتن علم اقدام به ساخت سایت کنید. ساخت سایت بدون دانش فنی قطعاً نمی تواند به شما کمک کند. بهتر است ابتدا دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی را بگذارنید و سپس اقدام به طراحی سایت فروشگاهی بدون کدنویسی کنید. یادگیری طراحی سایت برای خود شما هم نیز بسیار کاربردی است، زیرا دیگر لازم نیست طراحی سایت خود را به سایرین بسپارید.

چرا انجام طراحی سایت بسیار مهم است؟

با پیشرفت تکنولوژی و همه گیری استفاده از اینترنت، همه افراد به فکر ساخت سایت و استفاده از این فضای به وجود آمده شده اند. اگر بخواهیم طراحی سایت را تعریف کنیم، باید بگوییم که طراحی سایت تلفیقی از ذوق و سلیقه است. اگر می خواهید در این فضا ماندگار باشید باید بدانید که برای طراحی سایت خود از افراد متخصص کمک بگیرید.

اگر هر کدام از کدهای HTML، CSS و JAVASCRIPT، به اشتباه نوشته شوند در عملکرد سایت شما اختلال به وجود می آید. این کدها به عنوان ستون فقرات وب سایت شما شناخته می شود و زمان استفاده از آنها بر طبق استادندارهایی است که شما باید آنها را رعایت کنید. این کدها به منزله زبان گفتگو است. برنامه نویسان با استفاده از این کدها به یک زبان واحد با هم گفتگو می کنند.

آیا طراحی سایت بدون کدنویسی امکان پذیراست؟ 

یکی از عنوان هایی که امروزه بسیار جستجو می شود این است که آیا می شود بدون کدنویسی سایتی را طراحی کرد؟ باید بگوییم بله امکان پذیر است. اما بد نیست بدانید که زمانی از کلمه طراحی استفاده می شود که شما یک اثر جدید را خلق کرده باشید، اما در طراحی سایت بدون برنامه نویسی ما از طراحی هایی که وجود دارد استفاده می کنیم.

همانطور که گفته شد طراحی سایت بدون کدنویسی امکان پذیر است. دلیل این امر وجود سیستم های مدیریت محتوا یا CMS است. CMS از قبل طراحی شده است و به عنوان هسته مدیریت در سایت شما قرار می گیرد. این سیستم ها باعث کاسته شدن بخش عظیمی از کدنویسی شده است. وردپرس یکی از محبوب ترین و منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان است. این سیستم یک سیستم متن باز است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین کار کردن با وردپرس بسیار ساده است. شما می توانید از این سیستم مدیریتی استفاده کنید و بدون کد نویسی سایت خود را طراحی کنید.

ویترین فروشگاه شما در اینترنت، سایت شما است. هر چه سایت شما بهتر و زیباتر باشد و کار کردن با آن ساده تر باشد تعداد افراد بیشتری جذب سایت شما خواهند شد. همانطور که گفته شد با وجود سیستم های مدیریت محتوای گوناگون، دیگر لازم نیست که مراتب طراحی سایت از صفر تا صد را کامل انجام دهید. می توانید از سیستم های مدیریت محتوا و قالب های آماده استفاده کنید.

از سیستم های مدیریت محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وردپرس (Wordpress)
  • جوملا (Joomla)
  • دروپال(Drupal)
  • اوپن کارت(open cart)
  • ویکس(wix)

طراحی سایت با وردپرس 

وردپرس بهترین و بهینه ترین روش برای افرادی است که قصد راه اندازی سایت را دارند. دلیل محبوبیت طراحی سایت با وردپرس مدیریت محتوای رایگان و متن باز بودن آن است. هر فردی می تواند از این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت بدون کدنویسی استفاده کند. در این سیستم مدیریت محتوا هزاران افزونه و قالب آماده وردپرس وجود دارد و شما می توانید به دلخواه خود هر سایتی که دوست دارید را بدون کدنویسی طراحی کنید.

قالب وردپرس این امکان را به شما می دهد تا به راحتی هر سایتی را طراحی و راه اندازی کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید فروشگاهی راه اندازی کنید می توانید از قالب فروشگاهی وردپرس استفاده کنید و فروشگاه خود را به راحتی طراحی کنید. پس به راحتی می توانید از قالب سایت وردپرس استفاده کنید.

البته گاهی اوقات شما می خواهید یک ویژگی خاص را به سایت خود اضافه کنید که به صورت پیش فرض در تنظیمات وردپرس یافت نمی شود. شما می توانید با پرداخت هزینه و کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه این بخش را به سایت خود اضافه کنید یا اینکه با گذراندن دوره آموزش طراحی وب، خودتان این بخش را به سایتتان اضافه کنید.

مزیت انتخاب وردپرس برای طراحی سایت

اگر به دنبال روشی برای طراحی سایت بدون کدنویسی هستید، وردپرس بهترین انتخاب است. وردپرس این امکان را به شما می دهد تا هر تغییر و بهبودی که مد نظرتان بود را انجام بدهید. یکی دیگر از مزایای انتخاب وردپرس این است که استفاده از سایر سیستم های مدیریت محتوا، مانند وردپرس راحت و ساده نیست.

همچنین بسیاری از این سیستم های مدیریت محتوا به گونه ای هستند که برای کوچک ترین تغییر و توسعه ای باید هزینه پرداخت کنید. اما در وردپرس هزاران افزونه و قالب رایگان وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین استفاده از وردپرس بسیار به صرفه تر است زیرا شما می توانید ساخت سایت رایگان را تجربه کنید.

قابلیت های وردپرس 

  1. ساخت هر نوع وب سایتی توسط وردپرس
  2. رایگان بودن وردپرس
  3. وجود هزاران افزونه در وردپرس که این امکان را به شما می دهد تا هر کاری که می خواهید را انجام دهید.
  4. امکان سفارشی سازی و شخصی ساز راحت
  5. برای ساخت وردپرس از زبان php استفاده شده است که سازگاری زیادی با سرور لینوکس دارد.
  6. وجود منابع زیاد برای یادگیری و رفع مشکلات

طراحی سایت با جوملا 

بعد از وردپرس، جوملا یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت بدون کدنویسی است. به طور معمول طراحی سایت با جوملا ارزان است و برای استفاده از قالب جوملا باید آن را طراحی کرد. یکی از شرکت هایی که قالب جوملا را طراحی می کند، سایت دارکوب است. البته قالب جوملا به صورت رایگان و آماده در اینترنت وجود دارد و شما می توانید آنها را تهیه کنید اما مراقب باشید چون قالب های رایگان پر از ایراد هستند.

جوملا جزء پلتفرم های طراحی سایت رایگان است، زیرا یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. طراحی سایت رایگان دارای مزایا و معایبی است. از مزایای آن می توان به این گزینه اشاره کرد که سایت شما در مدت زمان کمتری آماده می شود اما سایت های زیادی هستند که می توانند قالبی شبیه به قالب سایت شما داشته باشند. بنابراین در هنگام طراحی سایت خود باید تمام گزینه ها را مد نظر داشته باشید.

آموزش جاوا اسکریپت 

یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی، جاوا اسکریپت است. در ابتدا جاوا اسکریپت توسط شرکت نت اسکریپت و با نام LiveScript به بازار معرفی شد ولی بعدها نام خود را به جاوا اسکریپت تغییر داد. بعد از آموزش HTML و CSS نوبت به یادگیری جاوا اسکریپت می رسد. یادگیری این زبان کار سختی نیست فقط باید به خاطر داشته باشیم برخلاف HTML و CSS که به عنوان زبان نشانه گذاری شناخته می شوند، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است. بنابراین باید سعی کنید که در زمان یادگیری این زبان برنامه نویسی بسیار فعال باشید و توقع نداشته باشید که سریع آن را یاد بگیرید.

چرا یادگیری سئو مهم است؟ 

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به ما کمک می کند تا افراد بیشتری از سایت ما دیدن کنند. موتورهای جستجو ربات هستند و از یک اصول مشخص و خاص پیروی می کنند. بنابراین ما باید از این اصول استفاده کنیم و مطالب سایتمان را برای این موتورهای جستجو قابل درک کنیم. یک برنامه نویس باید از تگ های HTML و سایر موارد به گونه ای استفاده کند که محتوای سایت برای موتورهای جستجو قابل درک و فهم باشد.

ایسوس

نظر شما چیست؟