22/02/1400 - 23:10
معلم خصوصی آنلاین بهترین راهکار برای آموزش در کمترین زمان
بهترین راهکار برای آموزش در کمترین زمان استفاده از کلاس های آنلاین و در کنار داشتن یک معلم خصوصی آنلاین خوب است. اگر می خواهید هر درس یا مهارتی را در زمان کم یاد بگیرید آموزش آنلاین یک راهکار عالی برای شما است.

1606683296_1_0.gif

مزیت های معلم خصوصی آنلاین در مقایسه با آموزش در منزل

1- معلم خصوصی آنلاین ارزان تر است

  • اگر می خواهید کلاس های خصوصی شما با نرخ مناسبتری برگزار شود استفاده از تدریس خصوصی آنلاین و مجازی را پیشنهاد می دهیم. کلاس های آنلاین و اینترنتی که می تواند از طریق اسکایپ، واتس آپ یا هر اپلیکشن و نرم افزار دیگری برگزار شود، مزیت های فراوانی دارد و از آن جمله می توان به نرخ پایین تر این کلاس ها اشاره نمود. استادی که ساکن شرق تهران است برای تدریس خصوصی در غرب تهران به صورت حضوری باید بعضا بیشتر از 1 ساعت در راه باشد. بنابراین کلاس و تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان و یا هر درس دیگری منطقی است که ارزان تر باشد. اساتید از 20 تا 50 درصد هزینه کلاس های مجازی را به نسبت کلاس حضوری کمتر در نظر می گیرند.

2- تدریس خصوصی آنلاین انعطاف بیشتری دارد

  • اگر معلم خصوصی آنلاین داشته باشید در هر زمانی می توانید کلاس خصوصی را برگزار کنید. شب امتحان ساعت 10 یا 11 شب هم می توانید جلسه رفع اشکال برگزار نمائید. در ضمن، با هر استادی و از هر کجای ایران و دنیا می توانید کلاس برگزار کنید.

3- در ایام کرونایی داشتن معلم آنلاین مناسب تر است

  • فرق نمی کند که می خواهید معلم خصوصی ریاضی داشته باشید یا مثلا مبحث اوربیتال را با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی شیمی یاد بگیرید، در هر صورت، در ایام کرونایی استفاده از کلاس های آنلاین مناسب تر می باشد. با استفاده از این کلاس ها تماس ها به حداقل رسیده و سلامتی شاگرد و معلم تضمین می شود.

4- اساتید از کلاس مجازی بیشتر استقبال می کنند

  • فرض کنید که می خواهید معلم ریاضی انلاین داشته باشید، مسلما اساتید هم از کلاس های اینترنتی و مجازی بیشتر استقبال می کنند. برای معلم های خصوصی بحث رسیدن به کلاس و ماندن در ترافیک در شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و .... معضل بزرگی است. کلاس های مجازی بسیار از این نظر مفید است.

5- کلاس های خصوصی آنلاین را می توان ضبط نمود

  • نظر شما در باره اینکه بتوانید کلاس خصوصی را ضبط کنید و فیلم آن را داشته باشید و با پرداخت همان یک بار هزینه تدریس چندین بار بتوانید مطالب را نگاه کنید و آموزش ببینید، چیست؟ در کلاس های انلاین می توانید از کلاس فیلم بگیرید و بعدا دوباره آن را ببینید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله مقایسه معلم خصوصی آنلاین و تدریس خصوصی در منزل از سایت ایران مدرس IranModares.com را بخوانید.

چرا تدریس آنلاین با استقبال زیادی مواجه شده است؟

الف- تدریس خصوصی آنلاین محدودیت ها را از میان برداشته است

تدریس خصوصی آنلاین محدودیت مکانی و زمانی را از میان برداشته است. برای مدرسین تدریس خصوصی و برای شاگردها این یک مزیت بزرگ به حساب می آید. بسیاری از اساتید از سایت ایران مدرس از کشورهای دیگر شاگرد جذب کرده و به دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در سایر کشورها تدریس می کنند. بنابراین برای استادی که ساکن تهران یا تبریز است، بازارکار ایشان از شهر محل شکونت خودشان به کل جهان گسترش پیدا کرده است. در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com لیست کامل مدرسین و معلم های آنلاین و اینترنتی برای دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان، عربی، زیست، آیلتس، دروس دانشگاهی، ادبیات و .... را می توانید مشاهده کنید.

ب- استفاده از فیلم و عکس در این کلاس ها راحت تر است

در کلاس های مجازی استاد به راحتی می تواند فیلم و عکس را به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، وقتی یک معلم ریاضی آنلاین در حال تدریس مبحث مشتق است، می تواند در گوگل مشتق را سرچ نموده و فیلم یا انیمیشن مناسبی را دانلود نموده و به شاگرد خودش ارائه نماید.

ج- چند شاگرد می توانند از جاهای مختلف در کلاس شرکت نمایند

یکی دیگر از مزیت های کلاس های اینترنتی این است که می تواند به صورت نیمه خصوصی برگزار شود و چند شاگرد از هر جای ایران و جهان در کلاس شرکت نمایند. به عنوان مثال وقتی یک استاد و معلم شیمی انلاین ساکن تهران است می تواند برای چند شاگرد که هر کدام در یک شهر دیگری هستند (مثلا در تبریز، مشهد، شیراز و ...) همزمان کلاس برگزار نموده و شیمی را به ایشان تدریس نماید.

چگونگی استفاده بهینه از کلاس خصوصی آنلاین

برای اینکه کلاس خصوصی آنلاین برای شما بازدهی خوبی داشته باشد باید سعی کنید در مرحله اول از یک اینترنت با سرعت مناسب استفاده نمائید. در ضمن، لپ تاپ یا کامپیوتر خودتان را در اتاقی قرار دهید که آرامش و سکوت کافی را داشته باشد. برای استفاده بهینه از کلاس های آنلاین باید کلاس های شما با تمرکز بالا برگزار شود. در فاصله زمانی کلاس ها درس بخوانید تا خود کلاس ها هم برای شما مفید باشد.

تعداد جلسات لازم برای تدریس خصوصی اینترنتی و آنلاین

اگر می خواهید معلم خصوصی ای که به صورت انلاین به شما درس بدهد بتواند شما را به نتیجه خوبی برساند باید تعداد جلسات کافی برگزار نمائید. برای اینکه بتوانید تعداد جلسات کافی داشته باشید باید کلاس ها را به موقع شروع کنید. اگر به موقع شروع نکنید و تعداد جلسات زیادی لازم داشته باشید، در نهایت نمی توانید تعداد جلسات کافی برگزار کنید و نتیجه خوبی نمی گیرید. برای رفع اشکال در حد 2 یا 3 جلسه و برای یادگیری مفهومی درس حدود 10 تا 12 جلسه ممکن است کلاس لازم داشته باشید.

نرم افزارهایی برای امکان تدریس آنلاین

از محیط‌هایی که امکان تدریس آنلاین را فراهم می‌کنند می‌توان به نرم‌افزار مودل ( Moodle ) و Edmodo اشاره کرد که مودل به زبان فارسی نیز قابل‌دسترسی است. برای استفاده از امکانات این محیط‌‌ها « فرادرس » آموزش‌هایی را تهیه کرده است که با جستجو در اینترنت قابل‌دسترسی هستند. اما پیشنهاد می‌شود که از محیط‌هایی استفاده شود که به زبان فارسی تهیه شده‌اند. لازم به ذکر است محیط ‌‌‌های مدرسه آنلاین یا کلاس‌های مجازی نیز به زبان فارسی در کشور ما طراحی شده است که در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است که https://www.skyroom.online/online-education/ یکی از این موارد است. ضمناً adobeconnect.ir نیز می‌تواند توسط همکاران برای ارائه کلاس ‌‌های مجازی به کار رود. (منبع: تسنیم) در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com/teaching-index.php معلم خصوصی آنلاین برای تمام دروس حضور دارند.

انتخاب آنلاین استاد خصوصی از سایت ایران مدرس IranModares.com

در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس از هر کجای ایران و جهان می توانید معلم و استاد خصوصی خودتان را نه تنها به صورت انلاین، بلکه بدون هیچ واسطه ای انتخاب نمائید و کلاس های خصوصی را با ایشان هماهنگ کنید. در ایران مدرس تا سال 1400 بیش از 21000 مدرس ثبت نام کرده اند و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، عربی، زیست، انواع نرم افزار، کامپیوتر، موسیقی، هنر و رشته های ورزشی و .... فعالیت دارند. در این وب سایت اساتید شماره تماس و اطلاعات کامل خودشان را ارائه نموده اند و می توانید با آگاهی و شفافیت کامل رزومه کاری و سوابق تدریس مدرسین را ببینید و برای درسی که مد نظر دارید یک استاد خوب را به صورت اینترنتی انتخاب نمائید.

امکانات مورد نیاز برای شرکت در یک کلاس تدریس خصوصی آنلاین

برای ارائه دروسی مانند ریاضی و فیزیک و یا ردوس رشته های فنی مهندسی بهتر است استاد قلم نوری داشته باشد هر چند که اگر پاورپوینت مناسب از قبل آماده شده باشد شاید قلم نوری هم زیاد مورد نیاز نباشد. سایر ابزار مورد نیاز برای برگزاری کلاس آنلاین به این صورت می باشد: 1- یک کامپیوتر یا یک تلفن هوشمند و یا یک تبلت مورد نیاز است. 2- ترجیجاٌ یک اینترنت پرسرعت ویا اینکه حداقل سرعتش ۲۵۶ واقعی باشد. به واسطه همین سرعت امکان مشاهده تصویر و اسلایدها بصورت خیلی واضح و عالی میسر خواهد بود. 3- یک بلندگو و میکروفن نیز مورد نیاز است.

نحوه افزایش بازدهی کلاس خصوصی آنلاین و مجازی

برای افزایش بازدهی کلاس های تدریس خصوصی آنلاین استاد باید به صورت کامل بر درس مسلط باشد. در کلاس های اینترنتی معمولا انتقال مطالب کمی سخت تر خواهد بود. خصوصا در بسیاری از مواقع که فقط شاگرد استاد را می بیند و استاد دیدی به نسبت میزان مفید بودن مطالب ارائه شده ندارد. در هر صورت به هر میزان استاد خودش بر درس مسلط تر باشد می تواند در انتقال مطالب موفق تر عمل نماید. استفاده از اینترنت پرسرعت، نرم افزار مناسب و بدون قطعی برای برگزار کلاس، قلم نوری و ... هم می تواند بسیار موثر باشد. نکته دیگر اینکه اگر استاد و معلم تدریس خصوصی اسلایدهای خوبی را از قبل برای ارائه درس آماده کرده باشد می تواند کلاس پربازده تری را برگزار نماید.

ایسوس

نظر شما چیست؟