28/01/1400 - 18:25
جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است؟

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است؟

  • اگر بیمه شخص ثالث خود را پرداخت نکرده‌اید، باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کنید! بیمه شخص ثالث از معدود بیمه‌های اجباری است. به منظور ضمانت قانونی اجرای بیمه شخص ثالث، برای عدم تمدید بیمه، جریمه در نظر گرفته‌ شده است. اگر نمی‌دانید نرخ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1400 چقدر است، در این مقاله همراه ما باشید.

چرا بیمه شخص ثالث اجباری است؟

  • بیمه شخص ثالث برای حمایت از رانندگان و پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به آسیب‌دیدگی‌های جانی و مالی تشکیل شده است. در بسیاری از موارد پرداخت کامل خسارات اتومبیل‌ها و اشخاص حاضر در صحنه تصادف از توان مالی راننده خارج است.

منظور از جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

در صورت تمدید نکردن بیمه شخص ثالث بایستی جریمه دیرکرد پرداخت شود. این جریمه به صورت روزانه محاسبه می‌شود. هر ساله بیمه مرکزی نرخ دیرکرد بیمه شخص ثالث را تعیین و به شرکت‌های بیمه‌گذار اعلام می‌کند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا خرید بیمه ثالث و تمدید آن ضروری است؟ در صورتی که بیمه شخص ثالث را تمدید نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

از توقیف خودرو یا پرداخت دیه؛ عواقب سخت عدم تمدید بیمه شخص ثالث

  • توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، ممنوعیت فروش خودرو و پرداخت دیه تصادف به صورت شخصی 3 اتفاقی است که می‌تواند برای خودروهای فاقد بیمه‌شخص‌ثالث اتفاق بیفتد.

توقیف خودرو؛ پلیس در کمین خودروهای بدون بیمه

  • پلیس راهنمایی و رانندگی بر اساس قانون می‌تواند خودروی بدون بیمه را به پارکینگ منتقل کند. ترخیص خودرو از پارکینگ، زمان و هزینه زیادی دارد.

خرید و فروش خودرو بدون بیمه‌نامه ممنوع است

  • اگر خودرو شما فاقد بیمه‌نامه است، حق فروش آن را نخواهید داشت. دقت داشته باشید حتی خرید خودرو نیز مستلزم بیمه‌نامه است.

بیمه شخص ثالث در برابر حواث مسئول نیست!

  • اگر بیمه‌نامه شما به اتمام رسیده باشد و حادثه‌ای رخ دهد، بیمه شخص ثالث هیچ مسئولیتی در برابر حادثه ندارد. در سال 1400 نرخ دیه کامل در ماه‌های حرام 640 میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام 480 میلیون تومان است. همان‌طور که مشخص است، در صورت حادثه ناگوار، راننده مقصر باید تمامی دیه را به صورت شخصی پرداخت کند.

جریمه بیمه شخص ثالث در سال 1400 + جدول

  • بیمه مرکزی هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1400 را به شرح زیر مشخص کرده است:

نوع وسیله نقلیه

مبلغ جریمه دیرکرد روزانه 1400 (تومان)

سواری -کمتر از چهار سیلندر

5,308

سواری -پیکان، پراید و سپند

6,286

سواری -سایر چهار سیلندرها

7,390

سواری -بیش از چهار سیلندرها

8,270

موتورسیکلت گازی

1,318

موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر

1,610

موتورسیکلت دو سیلندر به بالا

1,768

موتورسیکلت سه چرخ

1,902

بارکش تا 1 تن

6,503

بارکش بیش از 1 تن تا 3 تن

7,830

بارکش بیش از 3 تن تا 5 تن

9,911

بارکش بیش از 5 تن تا 10 تن

12,698

بارکش بیش از 10 تن تا 20 تن

14,776

بارکش بیش از 20 تن

15,660

** دقت داشته باشید که حداکثر میزان جریمه روزانه 365 روز است. به عبارت دیگر اگر راننده‌ای بیمه‌نامه شخص ثالث خود را به مدت 2 سال تمدید نکرده باشد، تنها 1 سال از این جریمه بایستی پرداخت کند. همچنین جریمه دیکرد بیمه شخص ثالث برای همه شرکت‌ها یکسان است.

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود؟

  • اولین خبر خوش این است که اگر خودرو شما در پارکینگ باشد و بیمه آن به اتمام برسد با نامه پارکینگ می‌توانید از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث معاف شوید. دومین خبر و اتفاقی که می‌تواند منجر به بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث شود، طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای است. برای مثال برخی شرکت‌های بیمه به مناسبت سالروز تاسیس خود یا مناسبت‌هایی دیگر طرح بخشودگی جریمه دیرکرد دارند. گاهی اوقات نیز بیمه مرکزی به مناسب‌های مختلف کشور مانند سالروز 22 بهمن‌ماه اقدام به بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌کند. آخرین موردی که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث از شما دریافت نخواهد شد، مساله سرقت اتومبیل است. جریمه دیکرد بیمه شخص ثالث در صورتی که خودرو شما در آن زمان سرقت شده باشد، دریافت نخواهد شد.

آیا دیرکرد بیمه شخص ثالث بر روی تخفیف بیمه‌نامه تاثیر می‌گذارد؟

  • در صورتی‌که از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکنید، می‌توانید به میزان سال‌های عدم استفاده از بیمه‌نامه تخفیف بگیرید. هیچ ارتباطی بین جریمه دیرکرد بیمه و تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث وجود ندارد.

چه طور زمان اتمام بیمه‌نامه را فراموش نکنیم؟

  • بهترین راه یادداشت کردن تاریخ و گذاشتن یک یادآور برای این کار است. همچنین می‌توانید با کمک سایت‌های فروش بیمه مثل آیتول تاریخ اتمام بیمه‌نامه را مشاهده کنید.

بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث چه وقتی است؟

  • پیشنهاد ما این است که چند روز زودتر از پایان‌یافتن زمان بیمه‌نامه نسبت به تمدید بیمه‌نامه اقدام کنید. دقت داشته باشید که اگر بیمه‌نامه شما تا تاریخ 12 فروردین اعتبار داشته باشد از ساعت 24 همان روز خودرو شما فاقد بیمه‌نامه تلقی می‌شود.

چطور بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنیم؟

  • برای تمدید بیمه شخص ثالث، می‌توانید مستقیماً به شعبه شرکت بیمه مراجعه کنید. البته توجه داشته باشید مراجعه حضوری زمان زیادی را از شما می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید بیمه شخص ثالث را به صورت اینترنتی خریداری و استفاده کنید.

با آیتول سریع و راحت بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید!

  • آیتول، سامانه جامع خودرو من برای ارائه خدمات مرتبط با خودرو شکل گرفته است. یکی از خدمات این سامانه خرید و تمدید بیمه شخص ثالث از بهترین شرکت‌ها است. در آیتول می‌توانید گلچینی از بهترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث به انتخاب مردم را مشاهده و بیمه شخص ثالث را خریداری کنید. برای تمدید بیمه‌نامه نیز کافی است کدیکتای خود را در سامانه وارد کرده و مراحل تمدید و پرداخت هزینه بیمه را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با آیتول و خرید بیمه شخص ثالث به صفحه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث البرز مراجعه بفرمایید.

آیا بیمه‌نامه آنلاین معتبر است؟

  • اگر تاکنون بیمه‌نامه خود را به صورت حضوری تهیه می‌کردید و نسبت به اعتبار بیمه‌نامه‌های آنلاین مردد هستید، این قسمت برای شما نوشته شده است. بر اساس قانون بیمه مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ نیازی به دریافت نسخه فیزیکی بیمه‌نامه نیست.

 تمدید بیمه‌نامه در آیتول چقدر طول می‌کشد؟

  • تمدید بیمه‌نامه در آیتول کمتر از 3 دقیقه زمان نیاز دارد. برای شروع کافی است شماره یکتای بیمه‌نامه خود را وارد کرده تا اطلاعات استخراج شود. در مرحله بعد و از طریق پرداخت شتابی می‌توانید هزینه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت و بیمه‌نامه خود را تمدید کنید. بلافاصله پس از تمدید، پیامک تمدید بیمه‌نامه به همراه کدیکتا به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

آیتول فقط تمدید بیمه‌نامه نیست

  • اگر چه به کمک آیتول می‌توانید نرخ بیمه شخص ثالث بیمه ایران، البرز، پاسارگارد و دیگر شرکت‌های بیمه را مشاهده و نسبت به تمدید بیمه‌نامه اقدام کنید. اما آیتول فقط بیمه شخص ثالث نیست. شما در آیتول می‌توانید انواع خدمات مرتبط با خودرو را دریافت کنید. از پرداخت عوارض بزرگراه، پرداخت خلافی ماشین، تعویض روغن و حتی کارواش در منزل به کمک آیتول شدنی است.

همین الان نسبت به تمدید بیمه‌نامه اقدام کنید!

  • در این مقاله به صورت کامل به سوال جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است ؟ پاسخ دادیم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث همین حالا وارد سامانه آیتول شده و در کمتر از 3 دقیقه بیمه‌نامه خود را تمدید کنیم. با آیتول همه خدمات خودرو را یکجا داشته باشید.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟