14/01/1400 - 08:40
رپرتاژ آگهی یا بک لینک؛ کدام بهتر است؟
اگر یک سایت داشته باشید، حتماً می دانید که برای رشد رتبه سایت به بک لینک گرفتن از سایت های دیگر نیاز دارید. برای دریافت بک لینک شما می توانید اقدام به خرید رپرتاژ آگهی یا بک لینک کنید؛ حال این سوال برای کاربران پیش می آید که با این وجود، رپرتاژ آگهی خریداری کنیم یا بک لینک؟ هر یک از این دو مزایا و معایب خاص خود را دارند و در شرایط مختلف ممکن است یکی از آن ها کاربرد بیشتری داشته باشند. در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که رپرتاژ آگهی بهتر است یا بک لینک! پس اگر کسب و کار آنلاینی دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

1606683296_1_0.gif

یکی از مواردی که برای افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده می شود، رپرتاژ آگهی است. هنگامی که شما یک مطلب در سایت های دیگر منتشر می کنید و از آن محتوا برای سایت خود بک لینک دریافت می کنید، رپرتاژ آگهی گفته می شود. در رپرتاژ آگهی شما به راحتی می توانید در مورد کسب و کار آنلاین ، محصولات و خدمات خود توضیحاتی ارائه کنید و در نهایت از کاربران بخواهید برای استفاده از محصولات یا خدمات شما وارد سایت شوند. مهم ترین مزیتی که رپرتاژ آگهی دارد، این است که هنگام انتشار آن در سایت های دیگر، کاربران آن سایت با توجه به این که رپرتاژ در کنار مطالب دیگر منتشر می شود، بازخورد خوبی نسبت به آن نشان می دهند.

مهم ترین مزیتی که رپرتاژ آگهی برای سایت های مختلف دارد، این است که از نظر گوگل بک لینکی که از طریق رپرتاژ آگهی دریافت می کنید، کاملاً طبیعی است! البته این مسئله به این معنی نیست که بدون استراتژی و به صورت عمده بخواهید رپرتاژ منتشر کنید؛ بلکه به این منظور است که اگر می خواهید بک لینک دریافت کنید، طبیعی تر جلوه می کند و احتمال جریمه شدن شما در صورت داشتن استراتژی درست بسیار کم خواهد بود.

خرید بک لینک چیست؟

بک لینک به معنای دریافت لینک مستقم و فالو از سایت های دیگر است! حال این لینک ها ممکن است در قالب رپرتاژ ارائه شوند یا به صورت مستقیم در بخشی از سایت. منظور ما از خرید بک لینک این است که یک سایت بدون آن که رپرتاژ یا محتوایی از سایت شما منتشر کند، با کلمه کلیدی مورد نظر به سایت شما لینک می دهد. این لینک ها معمولاً در بخش سایدبار یا فوتر منتشر می شوند که در کوتاه مدت تاثیر بسیار خوبی دارند. البته گاهی اوقات در خرید بک لینک زیاده روی می شود که ممکن است گوگل شما را جریمه کند. یکی از مشکلاتی که خرید بک لینک دارد، این است که بک لینک ها دائمی نیستند و به صورت ماهانه باید هزینه آن را پرداخت کنید. حال اگر به هر دلیلی هزینه آن را پرداخت نکنید و آن سایت لینک شما را بردارد، رتبه سایت شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

خرید بک لینک در بلند مدت تنها زمانی تاثیر دارد که شما همیشه هزینه بک لینک را پرداخت کنید و آن سایت هیچ گاه بک لینک را حذف نکند. همچنین خرید بک لینک تنها برای سایت هایی مناسب است که مدت زمان زیادی از فعالیت آن ها می گذرد؛ برای سایت های تازه تاسیس تنها زمانی مناسب است که بخواهند برای مدت خاصی در گوگل بالا باشند و پس از آن سایت اهمیت نداشته باشد! مثلاً برای سایت های مسابقه یا رویداد خاص این کار مناسب است.

تفاوت های خرید بک لینک و رپرتاژ آگهی چیست؟

خرید رپرتاژ آگهی یا بک لینک هر دو در شرایط خاص مناسب هستند اما تفاوت های آن ها چیست و بهتر است از کدام استفاده کنیم؟ در این بخش می خواهیم به بررسی تفاوت های خرید رپرتاژ آگهی یا خرید بک لینک می پردازیم تا بهتر برای این موضوع تصمیم گیری کنید:

1. محل قرارگیری لینک ها در سایت

اولین تفاوتی که این دو با هم دارند، این است که رپرتاژ آگهی دقیقاً مانند مطالب دیگر سایت موردنظر در آن منتشر می شوند. در واقع لینک شما در آن محتوایی منتشر می شود که کاربران و گوگل آن را مانند مطالب دیگر سایت می دانند. در حالی که با خرید بک لینک، لینک سایت شما در بخش خاصی از سایت منتشر می شود و معمولاً در تمام صفحات وجود دارد! محل قرارگیری بک لینک هم معمولاً در سایدبار و فوتر است که در کنار لینک های دیگر قرار می گیرد. مشکلی این خرید بک لینک دارد، این است که گوگل ارزش لینک ها را به دلیل وجود تعداد زیادی لینک خارجی، کمتر در نظر می گیرد.

2. ارائه اطلاعات کامل در رپرتاژ آگهی

هنگام خرید بک لینک شما نمی توانید اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار دهید و تنها کلمه کلیدی موردنظر به همراه لینک شما درج می شود. در حالی که در رپرتاژ آگهی شما به راحتی می توانید اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار دهید؛ مثلاً می توانید محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید و از کاربران بخواهید که آن را از طریق سایت سفارش دهند. اگر در یک سایت خوب رپرتاژ آگهی منتشر کنید، علاوه بر بک لینک، رپرتاژ نقش تبلیغاتی هم دارد. در برخی از سایت ها رپرتاژ آگهی رایگان هم منتشر می شود که پیشنهاد می کنیم ابتدا رتبه و اسپم اسکور آن سایت را مشاهده کنید و سپس اقدام به چنین کاری کنید.

3. ماندگاری دائمی رپرتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی برای همیشه در سایت هدف باقی می ماند و نیازی به پرداخت هزینه برای نگه داری آن نیست! در حالی که اگر اقدام به خرید بک لینک کنید، هر ماه باید هزینه آن را پرداخت کنید تا در آن سایت باقی بماند. قطعاً می دانید که اگر بک لینکی روی رتبه سایت تاثیر زیادی داشته باشد، با حذف لینک شما از آن سایت رتبه شما کاهش زیادی پیدا می کند. بنابراین اگر می خواهید در دراز مدت رتبه کسب و کار شما دائماً بهبود پیدا کند، پیشنهاد ما به شما خرید رپرتاژ آگهی است.

4. بازدهی دراز مدت در رپرتاژ آگهی

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا کاربران به سراغ خرید بک لینک بروند، این است که بک لینک بازدهی زودتری نسبت به رپرتاژ آگهی دارد. همچنین گاهی اوقات تاثیر بک لینک به توجه به این که می توانید در سایت های بیشتر منتشر کنید، بهتر است؛ البته این موضوع تنها برای کوتاه مدت صدق می کند، زیرا در دراز مدت معمولاً کسب و کارها حاضر نیستند در ماه چندین میلیون تومان صرف خرید بک لینک و نگه داری آن در سایت موردنظر کنند.

5. طبیعی بودن رپرتاژ آگهی برای گوگل

رپرتاژ آگهی از نظر گوگل کاملاً طبیعی است! زیرا شما در قالب یک محتوا لینک های خود را منتشر می کنید. در واقع گوگل این گونه برداشت می کند که سایت موردنظر محتوایی منتشر کرده است و به دلیل مرتبط بودن سایت شما با آن محتوا، به کلمات کلیدی شما لینک داده است. البته فراموش نکنید که باید استراتژی درستی برای انتشار رپرتاژ داشته باشید! در حالی که بک لینک ها معمولاً مشخص هستند که خریداری شده و گوگل به شدت با خرید بک لینک مخالف است.

** رپرتاژ آگهی و بک لینک این تفاوت ها را با هم دارند و شما می توانید با توجه به نیاز، هدف و استراتژی خود دست به خرید بک لینک یا رپرتاژ آگهی بزنید. آژانس تسمینو در زمینه خرید رپرتاژ آگهی و بک لینک به شما کمک می کند و می توانید رپرتاژ خود را در سایت ها و رسانه های آنلاین مختلف منتشر کنید؛ همچنین تیم پشتیبانی در کنار شما است تا هر گونه سوالی که دارید را پاسخ دهد.

ایسوس

نظر شما چیست؟