بکرترین دیدنی های ایلام
13/12/1399 - 23:15
بکرترین دیدنی های ایلام از کویر تا ماداکتو
ایلام مقصدی گمشده برای گردشگری است. بکرترین دیدنی های ایلام شما را به سفری مهیج فرا می خواند. منطقه ای با جاذبه هایی طبیعی و تاریخی شگفت در تلاقی بلندی های زاگرس و رودخانه های خروشان، ماجراهای جذابی برای گردشگران دارد.

1606683296_1_0.gif

ماداکتو تا گل گل

قدمت ایلام به چند هزار سال می رسد. اگر می خواهید سفری به کهن ترین آثار تاریخی ایلام داشته باشید، به سمت شهر ارکواز بروید. در محدوده روستای گل گل یک کتیبه باستانی مربوط به دوران آشوریان وجود دارد که به نقش برجسته گل گل شهرت دارد. کتیبه به زبان میخی همراه با تصاویر از شاهان قدیمی بر روی صخره حک شده است.  از دیگر جاهای تاریخی ایلام دره شهر است با نام شهر تاریخی ماداکتو گره خورده است. شهری که ساخت آن به دوران ساسانیان می رسد. این سایت بزرگ تاریخی بقایای شهری سنگی است که با قدم زدن در آن صدها نمونه معماری مستحکم خواهید دید. شهری که در زمان آبادانی چند هزار نفر جمعیت داشته است. راحت ترین راه بازدید از ایلام و جاهای دیدنی آن خرید بلیط هواپیما ایلام است. شهر آرمیده در کنار کوه قلاقیران یکی از مناطق نفت خیز کشور محسوب می شود. در فصل بهار بهترین مقصد گردشگری و سفرهای طبیعت گردی است و دره ارغوان هر بیننده ای را شگفت زده خواهد کرد. آثار تاریخی بسیاری از لوح آشوری گل گل تا تاق شیرین و فرهاد نشان از دیرینگی این خطه از زاگرس دارد. مردم ایلام به زبان کردی حرف می زنند و بسیارمهمان نواز هستند.

نقش برجسته گل گل از دوران آشوری

تنگ رازیانه تا تنگ کافرین

ایلام شما را به زیبایی نادیدنی زاگرس دعوت می کند. طبیعت زاگرس پر از جاهای طبیعی شگفت انگیزی است که برای ماجراجویی لذتبخش است. تنگ رازیانه از مسیرهای طبیعت گردی جذاب این منطقه است. برای دسترسی به رازیانه باید وارد جاده ایلام به بدره شوید و پس از طی 50 کیلومتر به ابتدای دره می رسید. شما در امتداد رودخانه داخل دره وحشی و بکر رازیانه می شوید. صخره های عجیب شما را احاطه می کند که حاصل پدیده های زمین شناسی است. مسیر قابل پیش بینی نیست و زیبایی طبیعت شما را غافلگیر می کند. در اواسط بهار، انواع گیاهان معطر و درختان بلوط، چشم انداز بی نظیری را به شما نشان خواهد داد. هرگز بدون راهنما و تجهیزات کافی نباید وارد تنگه شوید. اگر مسیر جاده بدره را نیم ساعت دیگر ادامه بدهید به روستای ولیعصر می رسید. از این محل وارد مسیر دره کافرین می شوید. زیبایی تنگ کافرین این است که شما با کمی پیاده روی به دریاچه ای زیبا خواهید رسید. قرار گرفتن تنگ پشت سد سیمره شما را به یکی از دیدنی ترین جاهای ایلام دعوت می کند. قایق سواری روی دریاچه با مناظر جنگل بلوط، رویایی است. از دیگر تنگ های معروف ایلام تنگ ویژدرون، تنگ بهرام چوبین و تنگ سازبن است.

نمایی از تنگ کافرین

کویر ایلام

شاید تابحال نشنیده باشید که ایلام کویر هم دارد. اگر از شهر ایلام به سمت جنوب حرکت کنید، با عبور از دهلران به کویر ابوغویر می رسید. در میان تپه های شنی و چشم انداز زیبای آن قدم بزنید و عکاسی نکنید. همیشه شب کویر برای گردشگران بیادماندنی است که در ابوغویر نباید از دست بدهید. می توانید در بومگردی روستای ابوغویر اقامت کنید و با کمک راهنمایان محلی به گوشه و کنار کویر سر بزنید. مسیر طولانی سفرهای جاده ای را با پرواز و بلیط هواپیما ایلام تهران جایگزین کنید. انواع قیمت بلیط هواپیما ایلام به تهران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما ایلام به تهران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما ایلام به تهران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

کویر ابوغویر در جنوب استان ایلام

بهترین زمان سفر به ایلام

ایلام دارای آب و هوای مختلفی از شمال تا جنوب است و شما در هر فصلی می توانید به این منطقه سفر کنید. اگر می خواهید در بهترین آب و هوا به ایلام سفر کنید، قطعا بهار بهترین زمان است. طبعیت زاگرس از اواسط اردیبهشت، بی نظیر است و هوا برای گشت و گذار مطبوع.

سوغات ایلام

بهترین سوغات هر منطقه، صنایع دستی و هنرهای بومی آن است. قالی، گلیم برجسته و گیوه ایلام ارمغانی ماندگار برای هدیه دادن است. در ایلام به راحتی می توانید عسل و روغن حیوانی مرغوب پیدا کنید. جالب است بدانید که در ایلام نوعی برج به نام عنبربو کشت می شود که خوش عطر است. از این سوغات منحصر غافل نشوید. از نانهای محلی خوشمزه چون نان ساجی، نان پبگ و بژی بخورید و سوغات ببرید.

سخن آخر

راحت ترین راه تهیه بلیط هواپیما مراجعه به سایت تریپ است. شما می توانید ارزانترین بلیط هواپیما لحظه آخری را در کمترین زمان ممکن پیدا کنید. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟