19/11/1399 - 22:05
برنامه های استانی کانادا مسیری برای مهاجرت متخصصان به این کشور
مسیر های مهاجرت به کانادا در بسیاری از موارد شبیه به سایر کشور های جهان است و افراد می توانند با گذر از مراحل قانونی، مسیر ورود خود به این کشور را هموار سازند اما با توجه به اینکه استان های کانادا دارای دولت های مستقل هستند، هر یک با ارائه برنامه های خاصِ خود، اقدام به پذیرش مهاجران می کنند. البته ذکر این نکته در ابتدای امر نیز الزامی است که مهاجران زمانی می توانند وارد این استان ها شوند که از دولت مرکزی کانادا مجوز ورود دریافت کنند. برنامه های استانی گاه می توانند پل مناسب تری برای ورود به کانادا باشند از همین رو در ادامه برخی از این برنامه ها را معرفی خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

معرفی برنامه مهاجرتی استان آلبرتا

  • برنامه استانی آلبرتا (AINP)، یک برنامه مهاجرت اقتصادی است که افراد را به عنوان یک کاندید برای دریافت اقامت آلبرتا معرفی می کند. کاندید ها باید مهارت کافی داشته باشند تا بتوانند کمبود نیروی کار را در آلبرتا برطرف سازند یا برنامه ای برای شروع یا خرید یک تجارت در این استان را در سر داشته باشند. این افراد همچنین باید نشان دهند که توانایی حمایت مالی از اعضای خانواده خود را نیز خواهند داشت. برنامه استانی آلبرتا توسط دولت های آلبرتا و کانادا اجرا می شود.
  • این برنامه به گونه ای طراحی شده است که فرد بتواند به همراه همسر و فرزندان وابسته خود این اقامت دائم و بلند مدت را بدست آورد. یکی از راه های مهاجرت به آلبرتا از طریق ورود به کانادا سیستم اکسپرس انتری این استان است. افرادی که در سایر برنامه های استانی آلبرتا نام نویسی کرده اند نمی توانند از این شیوه استفاده کنند. برای ورود به آلبرتا از این طریق فرد باید نامه علاقمندی (NOI) را از دولت کانادا دریافت کند تا بتواند برای برنامه استانی آلبرتا اقدام کند.
  • جریان فرصت آلبرتا (AOS) نیز دیگر گزینه برنامه استانی آلبرتا است که ویژه شهروندان خارجی است که در حال کار تمام وقت در این استان هستند و یک پیشنهاد کار تمام وقت در مشاغل خاص از آلبرتا دارند. همه کاندید ها باید در ارزیابی تاثیرات بازار کار (LIMA) واجد شرایط شناخته شوند یا یکی از معافیت های اجازه کار پذیرفته شده LIMA را در اختیار داشته باشند. برای رسیدن به این هدف، افراد بایدحداقل های تعیین شده برای شهروندی آلبرتا را داشته باشند که شامل سطح تحصیلات، تسلط به زبان، تجربه کاری و داشتن یک پیشنهاد کاری مرتبط با تخصص می شود.

معرفی برنامه استانی ساسکاچوان

  • برنامه استانی ساسکاچوان با عنوان اختصاری SINP شناخته می شود و به طور کلی شامل چهار زیر گروه است. برنامه نیروی کار متخصص خارجی، نیروی کار با سابقه فعالیت در ساسکاچوان، کارآفرینی و نیروی کار یا صاحب مزرعه. برنامه استانی ساسکاچوان به گونه ای است که تسلط چندانی به زبان انگلیسی از متقاضیان نمی خواهد. این افراد می توانند با CLB 4 نیز وارد کانادا شوند. اخذ چنین نمره ای در آزمون آیلتس به معنای نمره 4.5 در مهارت شنیداری، 4 در نوشتن و صحبت کردن و همچنین 3.5 در درک مطلب است.
  • ورود به ساسکاچوان از طریق برنامه های استانی نیازمند صبوری است. در آغاز هر فصل از سال، دولت ساسکاچوان زمان تقریبی پاسخگویی به هر یک از برنامه ها را اعلام کند. حداقل زمان برای نیروی کار تخصصی با پیشنهاد کاری از ساسکاچوان 3 هفته است اما سیستم اکسپرس انتری در این استان ممکن است تا 32 هفته نیز نیازمند زمان باشد. افرادی که سابقه کار در این استان را دارند نیز می توانند تا 5 هفته بعد از درخواست، پاسخ نهایی را دریافت کنند. برنامه های مربوط به حوزه کشاورزی و کارآفرینی نیز به ندرت با موفقیت روبرو می شوند اما برخی از کارآفرینان می توانند پس از 14 هفته پاسخ نهایی را دریافت کنند.

معرفی برنامه استانی انتاریو در کانادا

  • برنامه استانی انتاریو نیز یکی دیگر از برنامه های جذاب مهاجرتی به کانادا است که با نام اختصاری OINP شناخته می شود و تحت قوانین دولت کانادا عمل می کند. نیروی کار خارجی، دانشجویان بین المللی و سایر افرادی که مهارت و تحصیلات مناسبی دارند می توانند برای برنامه استانی انتاریو اقدام کنند. در برنامه های استانی، این دولت محلی است که تصمیم نهایی را در رابطه با پذیرش یا رد پرونده متقاضیان اتخاذ می کنند.
  • برنامه استانی انتاریو شامل سه زیر گروه عمده است. دسته اول افرادی هستند که یک پیشنهاد کار رسمی از انتاریو دریافت کرده اند. دسته دوم معروف به دسته بندی سرمایه انسانی است که مربوط به افرادی است که تجربه کاری مناسبی دارند، تحصیل کرده اند، حداقل یکی از زبان های رسمی کانادا را می شناسند و در سیستم اکسپرس انتری کانادا شرکت کرده یا فارغ التحصیل شده اند. دانشجویان خارجی باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای خود را از یکی از دانشگاه های مورد تایید دانشگاه انتاریو دریافت کرده باشند و حداکثر دو سال پس از دریافت مدرک خود، برای این پروسه اقدام کنند.
  • دسته سوم نیز افرادی هستند که قصد دارند با یک تجارت جدید را در انتاریو آغاز کنند یا هدفشان خرید یک تجارت موجود در خاک این استان است. هر کسی قادر نخواهد بود تا در این برنامه شرکت کند چرا که باید پیش از ورود به کانادا، در کشور دیگری به عنوان کار آفرین شناخته شده باشد و هدفشان گسترش تجارت خود یا رشد یک تجارت فعال در استان انتاریو باشد. بر این اساس فرد باید در 60 ماه قبل از ثبت درخواست خود، حداقل 24 ماه سابقه کار مرتبط داشته باشد.
  • برنامه های استانی در کشور کانادا صرفا به این سه استان مهم ختم نمی شود و متاضیان می توانند اطلاعات بیش تری در این زمینه بدست آورند. هر استان با توجه به نیاز های اقتصادی خود، تصمیم می گیرد که متقاضیان با چه شرایطی را مورد پذیرش قرار دهد. نکته حائز اهمیت در این رابطه آن است که در این مسیر باید بروز ترین اطلاعات را به درستی در اختیار داشته باشید چرا که نقص در پرونده موجب شکست خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می شود سعی کنید در کنار خود یک وکیل کار کشته که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا است را داشته باشید.

ایسوس

نظر شما چیست؟