13/11/1399 - 00:55
هاست چیست و چه کاربردی دارد؟
هاست یا وب هاستینگ (Web hosting) به معنی میزبانی وب می باشد. اطلاعاتی چون: مقالات، عکس ها، ویدئو ها و... در فضایی اختصاصی با منابع و امکانات مشخص قرار داده شده و به این ترتیب سایت برای ارائه خدمات در دسترس بازدید کنندگان قرار می گیرد. این فضا یک بخش یا کل فضای سرور می باشد که وظیفه میزبانی سایت را بر عهده دارد.

1606683296_1_0.gif

هاست

با هاست و کاربرد های آن بیشتر آشنا شوید:

برای راه اندازی سایت به یکسری فاکتورها مانند دامنه، سیستم مدیریت محتوا و از همه مهمتر به هاست نیاز دارید. است یا میزبانی وب (hosting) این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به راحتی داده ها و اطلاعات وب سایت خود را در یک جای امن نگهداری کنید؛ تا به راحتی میان کابران و مدیران سایت تبادل شود. اطلاعات و محتوای وب سایت ها در فضایی خاص با نام هاست، نگهداری می شود و هاست به عنوان «میزبان اطلاعات» سایت بهره گرفته می شود. ما در ادامه این مطلب می خواهیم به طور کامل در این رابطه که منظور از هاست چیست و به معرفی انواع آن بپردازیم؛ شما را با هاست و کاربردهای آن آشنا کنیم تا بتوانید در هنگام خرید هاست سی پنل ارزان از سرورکلیک، بهترین نوع میزبانی را انتخاب کنید.

به نقل از ویکی پدیا در رابطه با نعریف هاست:

  • وبگاه‌ها از مجموعه‌ای از فایل های مختلف مانند تصاویر، متون و فایلهای برنامه‌نویسی شده به زبانهای مختلف و سایر اسناد مربوطه تشکیل می‌شود که به منظوری خاص به شکلی با هم مرتبط شده‌اند. هر شخصی که نرم‌افزار های لازم و دسترسی به این فایلها را داشته باشد امکان بازدید از این سایت را دارد. حال برای اینکه همه مردم امکان دسترسی به فایلها را داشته باشند نیاز است تا فایل ها در کامپیوتری قرار گیرند که همواره به اینترنت پرسرعت متصل است به این کامپیوترها «سرویس دهنده» یا «سرور» می‌گویند.

منظور از هاست چیست؟ (آشنایی با بهترین نوع میزبانی سایت):

هاست یا وب هاستینگ (Web hosting) به معنی میزبانی وب می باشد. اطلاعاتی چون: مقالات، عکس ها، ویدئو ها و... در فضایی اختصاصی با منابع و امکانات مشخص قرار داده شده و به این ترتیب سایت برای ارائه خدمات در دسترس بازدید کنندگان قرار می گیرد. این فضا یک بخش یا کل فضای سرور می باشد که وظیفه میزبانی سایت را بر عهده دارد.

به نقل از  wikipedia در رابطه با تاریخچه میزبانی وب:

  • تا سال 1991، اینترنت فقط برای «پژوهش های مربوط به آموزش علم و مهندسی» و همچنین برای برخی از کاربرد های دیگر مثل ایمیل، تل نت، FTP یا پروتکل ارسال فایل و ... نیز استفاده می شد و تعداد بسیار کمی از صفحات و سایت ها در دنیای گسترده وب وجود داشتند. تا پایان سال 1993 صفحات وب گرافیکی به مرورگر های مک و ویندوز اضافه شدند. پس از آن دسترسی به اینترنت  در سال 1995 آزاد شد که دچار بروز برخی مشکلات شد.

معرفی انواع هاست؛ با مدل های مختلف میزبانی بیشتر آشنا شوید!

  • هاست ها با دو مدل: هاست لینوکس و هاست ویندوز در اختیار کاربران قرار می گیرد، هر کدام از این هاست ها برای کاربر، تناسب و کارایی به خصوصی دارد. انتخاب نوع هاست به نوع زبان سایت ساز بستگی دارد. (CMS)
  • به عنوان مثال سیستم های مدیریت محتوا وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و... به دلیل اینکه با زبان PHP نوشته شده بهتر است روی هاست سی پنل لینوکس یا هاست دایرکت ادمین لینوکس میزبانی شود. سایت هایی که با زبان ASP.NET نوشته شده اند بهتر است روی هاست ویندوز میزبانی شوند.

سیستم عامل هاست؛ کاربردهای هاست ویندوز بیشتر است یا لینوکس؟!

نام سیستم عاملی که در سرور به منظور میزبانی وب سایت ها نصب و پیکرد بندی می شود بر روی همان سرویس استفاده می گردد. از سیستم عامل های متداول برای میزبانی وب می توان به مواردی زیر اشاره نمود

  • سیستم عامل windows server
  • سیستم عامل لینوکس ( توزیع های Fedora، Debian، CentOS و...)

  ** فروش ویژه انواع هاست سی پنل (لینوکس و ویندوز) مخصوص وردپرس و فروشگاه اینترنتی با قیمت ارزان و باورنکردنی در سرورکلک آغاز شد!

                                                                              ** فروش ویژه انواع هاست سی پنل (لینوکس و ویندوز) مخصوص وردپرس و فروشگاه اینترنتی با قیمت ارزان و باورنکردنی در سرورکلک آغاز شد!

کنترل پنل هاست؛ با بهترین کنترل پنل های جهان بهتر آشنا شوید!!!

برای اینکه یک هاست به شکلی ساده و کاملا آسان در دسترس صاحبان وب سایت ها باشد کنترل پنل استفاده می شود. کنترل پنل با استفاده از رابط کاربری خود امکان کار به صورت ساده را برای ما فراهم می کند و از کنترل پنل های محبوب می توان موارد زیر را اشاره کرد از جمله:

  • کنترل پنل Cpanel ( مخصوص هاست لینوکس)
  • کنترل پنل DirectAdmin (مخصوص هاست لینوکس)
  • کنترل پنل Plesk ( مخصوص هاست لینوکس و هاست ویندوز)
  • و...

تفاوت هاست و سرور چیست؟ آیا تاثیری در روند سایت دارند؟

  • همان طور که گفته شد هر هاست در فضایی کوچکتر شده و تقسیم بندی شده از فضای کل سرور می باشد  و هر سایت روی یک سایت قرار دارد. اما تفاوت سرور و هاست این می باشد که در هاست محدود به یک نرم افزار هستید که روی سرور نصب شده و با کانفیگی که صورت گرفته اجازه استفاده  از آن را دارید.
  • اما اگر از یک سرور استفاده کنید دسترسی کاملی به مدیریت کامل سرور به منظور نصب هر نوع نرم افزار و ایجاد تغییرات در آن دارید. از این یک سرور می توانید در اخیترا یک یا چند سایت که متعلق به یک مجموعه می باشد قرار گرفته که از منابع به صورت 100 درصدی استفاده می کند اما در یک هاست به صورت اشتراکی از منابعی که در اختیار چندین نفر قرار داده شده دسترسی دارید که مدیریتی بر سرور اصلی نخواهید داشت.

انواع مختلفی از هاست ها را بشناسید!

  • هاست، انواع مختلفی دارد که بر اساس کانفیگ صورت گرفته که توسط نرم افزار های مختلف انجام می گیرد امکان استفاده از آن را برای ما ممکن می سازد. به عنوان مثال در هاست دانلود شما نیازی به دیتا بیس ندارید به همین دلیل در چنین هاست هایی از نرم افزار های پایگاه داده روی سرور استفاد نمی شود یا اینکه بک آپ گیری از هات دانلود انجام نمیگیرد که به همین ترتیب نیازی به کانفیگ برنامه برای بک آپ گیری خودکار از سوی مدیریت سرور نیست در ادامه به معرفی برخی از هاست های محبوب می پردازیم.

هاست اشتراکی (Shared Hosting):

  • بیشترین سهم هاست را هاست اشتراکی به خود اختصاص داده و هاست اشتراکی مجموعه ای از تعداد هاست ها به تعداد بالا روی یک سرور است که هر سایت روی یکی از این هاست ها میزبانی می شود. در هاست اشتراکی هر سایت به صورت شراکتی یا شریکی از منابع سرور استفاده می کنند.

هاست اختصاصی (dedicated Hosting):

  • در هاست اختصاصی، یک سایت میزبانی می شود که نیازی به کانفیگ کردن آن به شکلی که به تعریف هاست پرداخته شود نیست. در یک هست اختصاصی کلیه منابعی که برای سرور در نظر گرفته شده در اختیار یک سایت قرار دارد. به همین دلیل دسترسی به سرعت فوق العاده بالا، فضای زیاد و مدیریت کامل از ویژگی های این نوع هاست می باشد.

هاست مجازی (VPS):

  • این هاست نوع خاصی از هاست اشتراکی و اختصاصی می باشد ک به شما کمک می کند نرم افزار های مجازی سازی یک سرور به چند سرور مجازی تقسیم بندی می شود که هر سرور مجازی روی سرور اصلی را می توان به عنوان یک هاست اختصاصی در نظر گرفت.

هاست وردپرس (Wordpress Hosting):

  • هاست وردپرس، به گونه ای طراحی شده است که مناسب سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد این کانفیگ به صورتی می باشد که هر ابزاری که به کارایی بهتر وردپرس کمک کند روی سرور نصب و راه اندازی خواهد شد. به عنوان نمونه سعی شد تا وب سرور لایت اسپید  استفاده شود تا با نصب افزونه کش لایت اسپید وردپرس سرعت سایت شما بیشتر شود.

هاست ابری (CloudHosting):

  • هاست ابری جدید ترین و آخرین نوع سرویس هاستینگ است که در آن به جای استفاده از یک سرور، چندین سرور به صورت همزمان فعال بوده و به یکدیگر متصل هستند تا هرگاه که اختلالی در یک از سرور ها رخ داد سرو دیگر دست به کار شده و کمبود منابع را جبران کند.

خرید بهترین هاست برای سایت در شرکت هاستینگ سرورکلیک:

  • مجموعه هاست های، سایت خدماتی سرور کلیک، با تجربه‌ی بیش از 8 سال خدمات ‌دهی صادقانه و حرفه‌ای، یکی از بزرگترین و برترین سرویس دهندگان هاست، ایرانی و خارجی و میزبانی وب به مشترکان اینترنتی می ‌باشد. رضایت همیشگی مخاطبان از خدمات سرورکلیک، همواره شما را بر آن داشته است که در هر لحظه به افزایش کیفیت در ارائه‌ی هاست و دیگر خدمات میزبانی وب با مناسبترین قیمت بیندیشند. این کیفیت خدمات حرفه‌ای موجب شده است که مجموعه سرورکلیک، نماد اعتماد الکتریکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کند و به صورت رسمی نیز، بر کیفیت خدمات خود صحّه بگذارد. پس از آنکه با انواع میزبانی ها آشنا شدید می توانید برای خرید هاست ارزان و سرورکلیک www.serverclick.com مراجعه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟