03/11/1399 - 10:53
شش نکته‌ی مهم جهت خرید سرور اختصاصی ایران
با توجه به افزایش چشم‌گیر کسب و کار های آنلاین داخلی، این روز ها استفاده از سرور اختصاصی ایران طرفداران بیشتری نسبت به سرور اختصاصی خارج از ایران پیدا کرده‌ است.
دلیل این امر می‌تواند سرعت زیاد سرور های اختصاصی ایران در داخل کشور باشد زیرا باعث می‌شود مشتریان مشاغل آنلاین داخلی بتوانند با سرعت بیشتری به اطلاعات و محصولاتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.
در ادامه این مقاله قصد داریم با ذکر نکات بسیار مهم، صاحبان کسب و کار های داخلی را جهت خرید مناسب‌ترین سرور اختصاصی در کشور ایران راهنمایی نماییم.

1606683296_1_0.gif

سرور اختصاصی چیست ؟

  • سرور در اصل یک رایانه با منابع سخت افزاری بسیار قدرتمند تر از سیستم‌های خانگی است که جهت همیشه در دسترس بودن در یک دیتاسنتر قرار داده می‌شود. اینترنت دیتاسنتر های معتبر از چند لینک مختلف تامین می‌شود تا در صورت قطع شدن یکی از خطوط ارتباطی سرور مشترکین از دسترس خارج نشود. بنابراین سرور اختصاصی ایران، رایانه‌ای قدرتمند است که در یکی از دیتاسنتر های داخلی میزبانی می‌شود.

سرور اختصاصی چیست ؟

هنگام انتخاب سرور اختصاصی ایران به چه نکاتی باید توجه نمایید ؟

۱- برند سرور

  • هنگام خرید سرور اختصاصی ایران حتما توجه نمایید که سرور شما چه برندی است. ممکن است برخی مواقع رایانه‌های بسیار معمولی به‌ جای سرور های معتبر به شما ارائه شوند. از برند های معتبر ارائه دهنده سرور در جهان می‌توانیم شرکت‌های HPE و Dell را به شما معرفی نماییم.

۲- سخت افزار سرور

  • منظور از سخت افزار، پردازنده، رم و استوریجی است که در سرور شما استفاده شده است. در صورتی که از برند های متفرقه در سخت افزار سرور استفاده شده باشد، در طول مدت استفاده از Dedicated Server مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کار شما ایجاد خواهد شد. از برند های معتبر تولید کنند پردازنده در جهان می‌توان به شرکت اینتل و از برند های معتبر تولید کننده‌‌ی استوریج مخصوص دیتاسنتر در جهان می‌توان به HPE و سامسونگ اشاره کرد.

۳- امنیت سرور

  • سرور، نبض کسب و کار شما است، در هنگام خرید سرور اختصاصی ایران حتما باید دقت داشته باشید که موارد امنیتی لازم جهت جلوگیری از انواع حملات سایبری انجام شده باشد.

۴- دسترسی‌های مدیریتی

  • مدیر یک کسب و کار آنلاین نیاز است تمامی دسترسی‌های لازم جهت مدیریت 0 تا 100 سرور اختصاصی خریداری شده را داشته باشد. از مهمترین این دسترسی‌ها می‌توان به وجود قابلیت خاموش و روشن کردن و نصب مجدد سیستم عامل دلخواه اشاره کرد.

۵- دیتاسنتر

  • اینکه سرور اختصاصی ایران شما در کدام دیتاسنتر قرار دارد نکته‌ بسیار مهمی است. در صورتی که دیتاسنتر های معتبر داخلی مانند شاتل، پارس آنلاین و برج میلاد میزبان سرور شما نباشند ممکن است قطعی‌های بسیاری در سرویس خود داشته باشید که این موضوع بسیار برای کسب و کار شما خطرناک خواهد بود.

۶- انتخاب شرکت میزبان وب

  • جهت خرید سرور اختصاصی ایران می‌بایست به یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب مراجعه نمایید.انتخاب صحیح شرکت میزبان تاثیر بسیاری در پیشرفت مجموعه شما خواهد داشت که در ادامه این مقاله به صورت کامل این مورد را بررسی خواهیم کرد.

هنگام انتخاب سرور اختصاصی ایران به چه نکاتی باید توجه نمایید ؟

سرور اختصاصی ایران را از چه شرکتی بخریم ؟

  • خوشبختانه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در داخل کشور ایران شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب بسیاری معتبری در حال فعالیت هستند که خدمات ارائه سرور اختصاصی ایران و خارج از ایران را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌نمایند. یکی از شرکت‌هایی که مشترکین آن از سرور اختصاصی ایران ارائه شده بسیار رضایت داشته‌اند شرکت هاستیدا است.
  • هاستیدا با استفاده از به‌روزترین سرور های HPE، نسل جدید پردازنده‌های اینتل و استوریج‌های مخصوص دیتاسنتر توانسته است میزان رضایتمندی مشترکین خود را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد.
  • خرید سرور اختصاصی ایران از هاستیدا این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که بتوانید با دریافت دسترسی ILO، حتی در صورت قطع بودن اینترنت سرور به آن متصل شوید و تمامی عملیات‌های مدیریتی مورد نظر اعم از خاموش و روشن کردن، نصب مجدد سیستم عامل و اتصال از طریق کنسول را انجام دهید. همچنین شما قادر خواهید بود وضعیت سلامت سخت افزار سرور را کنترل نمایید.
  • سرور های اختصاصی ایران شرکت هاستیدا در دیتاسنتر برج میلاد با استفاده از پورت اتصال یک و ده گیگابیت ارائه می‌شوند و مناسب‌ترین گزینه جهت میزبانی سایت‌های پربازدید و برگزاری کلاس‌های مجازی می‌باشند. جهت مشاهده پلن‌های موجود می‌توانید به سایت شرکت هاستیدا مراجعه کرده و در منوی سرور اختصاصی ایران سرور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • همچنین جالب است بدانید نصب تمامی کنترل پنل‌های میزبانی وب و پلتفرم‌های برگزاری وبینار و کلاس مجازی در کمترین زمان ممکن توسط واحد فنی این شرکت انجام خواهد شد.

جمع بندی :

  • در این مقاله به بررسی اینکه سرور اختصاصی چیست پرداختیم و سعی داشتیم شما را با ضرورت انتخاب یک سرور اختصاصی ایران مناسب جهت پیشرفت کسب و کار آنلاینتان آشنا نماییم.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر جاوید علی نژاد
جاوید علی نژاد

واسه خرید سرور اختصاصی ایران بین دیتاسنتر برج میلاد و شاتل و پارس آنلاین کدوم انتخاب بهتری هستن. خیلی ها میگن اسیاتک از همه بهتر است