12/09/1399 - 16:32
تولید محتوا چه اهمیتی در بازاریابی دارد و چه منافعی در پی خواهد داشت
امروزه هر یک از این سایت‌ها در حال ارائه‌ی خدمات گوناگونی می باشند‌، ممکن است هدف یک سایت ارائه‌ی محصولات یک برند به بازار و یافتن مشتری باشد. هدف وبسایت دیگر شاید چیز دیگری باشد. اما هدف یک وبسایت هر چه که باشد، مراحل نوشتن محتوا برای یک رسیدن به این هدف بسیار مهم است.

تولید محتوا چه اهمیتی در بازاریابی دارد و چه منافعی در پی خواهد داشت

  • تولید محتوا و بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که متمرکز بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و سازگار است که چنین محتوایی برای جذب و حفظ مخاطب خیلی مهم است.
  • تولید محتوا انواع و اقسام متفاوتی دارد ولی در نهایت هر نوع از تولید محتوا را که انتخاب کنید، در نهایت هدفش سودآوری از سمت مشتری است.
  • موتورهای جست و جو به واسطه محتوایی که ایجاد می کنید سایت شما را تحلیل می کنند و با آنالیز کلماتی که استفاده می کنید، متوجه نوع فعالیت شما می شوند. در این صورت وقتی کسی در این موتور جست و جو سوالی داشت که مرتبط با کلمات کلیدی شما و تخصص شماست، محتوای شما را در صدر مقالات قرار می دهد و به این واسطه مخاطب را به سمت شما هدایت می کند. در این صورت اگر به سوال مخاطب جواب درستی بدهید و در آخر فراخوان خوبی داشته باشید می توانید این مخاطب را به مشتری تبدیل کنید و با تداوم در تولید محتوا این مشتری را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

هرم محتوا

بازاریابی تولید محتوا اصطلاحی است که مجموعه ای از استراتژی ها ، تکنیک ها و تاکتیک ها را برای تحقق اهداف تجاری و مشتری با استفاده از مرتبط ترین محتوا برای خدمت ، جذب ، تبدیل ، حفظ و تعامل مشتریان در بر می گیرد.انواع تولی محتوا شامل محتوای متنی وبلاگ، پادکست ، ویدئوها و سایت های رسانه های اجتماعی است. تولید محتوا روشی است که امروزه توسط 86 درصد کسب و کارها استفاده می شود. اکثر کسب و کارها از اهمیت تولید محتوا باخبر هستند ولی همچنان در ایجاد محتوایی موثر دچار مشکل هستند.

  • اول از همه باید این موضوع را در نظر داشت که چه بازار هدفی دارید و این بازار هدف چه خواسته هایی دارد.
  • در درجه دوم باید نوع تولید محتوایی که ارائه می دهید را مشخص کنید. با توجه به اینکه گوگل با متن بیشتر سر و کار دارد و سازگاری دارد، اهمیت تولید محتوای متنی در درک الگوریتم های گوگل خیلی موثر است.
  • در نهایت باید تولید محتوایی داشته باشید که روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد و موازی با این خدمات به رشد سایت شما کمک کند.

اهداف تولید محتوا

با توجه به این واقعیت که تولید محتوا تقریباً در تمام تکنیک ها و تاکتیک های بازاریابی نقش دارد ، هیچ هدفی وجود ندارد که با استفاده از محتوا نتوان به آن دست یافت. با این حال ، از دیدگاه بازاریابی محتوا  می بینیم که بازاریابان بر برخی اهداف اصلی مانند این موارد تاکید می کنند:

آگاهی از برند: با توجه به تولید محتوا و جذب مخاطب به سمت سایت خود، افراد را از وجود خدمات و محصولات خود آگاه می کنید. حتی اگر به مشتری تبدیل نشوند.

هدایت مخاطب: مخاطب محتوای شما را می بیند و به سایت شما وارد می شود. اگر از مسیر خوبی برخوردار باشید در نهایت به سمت خرید هدایتش می کنید

درگیری مخاطب: مخاطب با مطالب شما درگیر می شود و می تواند نظرات خود را بیان کند. به زودی مشتاق خرید از شما می شود.

زبان زد شدن: به واسطه تولید محتوای تخصصی به عنوان متخصص در حیطه کسب و کار خود شناخته می شوید.

حفظ مشتری و وفاداری: مخاطب وقتی تولید محتوای شما را مفید ببیند، به یک مشتری وفادار تبدیل می شود

فروش بالا: هم به واسطه استراتژی های فروش هم به واسطه بالا آمدن سایت در موتورهای جست و جو، تولید محتوا تاثیر بسزایی در فروش بالای شما خواهد داشت.

بهینه شدن سئو: با اینکه سئوی سایت روش های زیادی دارد ولی عملا بدون تولید محتوا امکان پذیر نیست

اگرچه اینها اهداف معمول در تحقیقات بازاریابی تولید محتوا است، اما خارج از چارچوب فکر کنید و به اهداف "مخاطبان" خود نگاه کنید. باید سعی کنید باتولید محتوا به فکر جواب دادن به سوالات و درگیری های ذهنی مخاطب خودتان باشید.

تولید محتوا را شروع کنید

در اینجا مجموعه ای کوتاه از دستورالعمل هایی است که می توانید برای شروع تولید دنبال کنید، لیست کرده ایم:

  • ابتدا دلیلی قانع کننده برای شروع استفاده از تولید محتوا پیدا کنید. دانستن دلیل و هدف مهم است. خیلی از کسب و کارها در روند تولید محتوا به مشکل می خورند و با وجود تلاش در این زمینه، غالباً فراموش می کنند برای چه کسانی و به چه دلیلی می خواستند تولید محتوا کنند.
  • افراد و انواع مختلف مشتری و چشم انداز مورد نظر خود را بشناسید. از نحوه "اقدام" آنها ، آنچه می خواهند و نحوه استفاده از مطالب شما آگاه باشید.
  • چرخ را دوباره اختراع نکنید. قبل از دیدن مطالب جدید، به آنچه در حال حاضر دارید مراجعه کنید. اغلب اوقات ، بهترین مطالب برای مشتریان و کسب و کار شما در ذهن مشتریان و سایر کسب و کارها وجود دارد. شما فقط تولید محتوا را به شکلی که همه می فهمند ارائه دهید.
  • در نظر داشته باشید که تولید محتوا می تواند حتی برای برنامه های گوگل ادوردز سایت شما اثربخشی قابل توجهی داشته باشد.

چطور تولید محتوا داشته باشید

  • بعد از پیدا کردن هدف و مخاطب، اکنون وقت آن است که آن محتوا را سازماندهی کنید و بهترین قالب ها و کانال ها را بررسی کنید. قالب های مختلف محتوایی را که مشتریان احتمالی شما استفاده می کنند بشناسید و نکات و ترفندهای خوبی برای اطمینان از جذاب بودن محتوا به کار ببرید. محتوا را با انواع کانالهایی که فکر می کنید بهترین مخاطب را دارند، تنظیم کنید.
  • در آخر ، به طور مداوم آزمایش، اندازه گیری و بهینه سازی کنید. انواع مختلفی از محتوا را امتحان کنید. تجزیه و تحلیل را بررسی کنید. هزینه خود را کنترل کنید. و همیشه سازگار باشید و برای تولید محتوا یک استراتژی منسجم داشته باشید.

اگر به نیاز خود برای تولید محتوا آگاه هستید و دنبال راهی مطمئن برای ارتقای کسب و کارتان هستید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید. تیم بیزون با شناخت مخاطب و نیزاهای بازار متناسب با کسب و کارتان شروع به تولید محتوا می کند.

ایسوس

نظر شما چیست؟