06/08/1399 - 17:15
صفر تا صد شناخت مهمانداران هواپیما
بخش عمده ای از زحمات پرواز در سفرهای هوایی به دوش مهمانداران است. کسانی که بلیط هواپیما را به عنوان بلیط وسیله نقلیه خریداری می کنند، رفتار مهمانداران هواپیما را در نظر میگیرند. رفتار محترمانه این افراد در سفرهای گوناگون باعث شده تا متقاضیان تهیه بلیط هواپیما بیشتر از گذشته شود. اگر مایلید تا با این افراد بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب با تیک بان همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

وظایف مهمانداران هواپیما در ایمنی

قبل از هر پرواز مهمانداران و خلبانان در جلسه کوتاهی برای تامین ایمنی بیشتر پرواز شرکت می کنند. در این جلسه مواردی چون، چک لیست ایمنی، مقدار تجهیزات ایمنی، ویژگی های هواپیما، نحوه سوار شدن افراد خاص، افراد بسیار مهم، کودکان، جلیقه نجات و چراغ قوه مورد بررسی قرار می گیرد.

در این جلسه هر نوع کمبودی مورد بررسی قرار گرفته و قبل از پرواز اصلاح می شود. با بررسی این عوامل ایمنی هواپیما در سفر بیشتر می شود. مسافران نیز می توانند با اگاهی از این نوع خدمات با آغوشی باز بلیط هواپیما را خریداری کنند.

وظایف مهمانداران هواپیما قبل از پرواز

همانطور که گفته شد، مهمانداران قبل از پرواز وظایفی را برعهده دارند. این افراد در هنگام پرواز نیز باید وظایفی که برعهده آنها قرار داده شده اند را به بهترین شکل انجام دهند. مهمانداران قبل از پرواز به افرادی که نمیتوانند وسایل خود را به داخل کابین ببرند، کمک می کنند. همچنین این افراد باید به مسافرانی که در صندلی های کناری و درب خروج اضطراری نشسته اند، وظایفشان را عنوان کنند. در صورت لزوم اگر این افراد از جای خود ناراضی بودند می توانند در صورت خالی بودن جا صندلی آنها را عوض کنند.

"سرمهماندار هواپیما وظیفهٔ باز و بستن درِ هواپیما را بر عهده دارد و به مسافران خوش‌آمدگویی می‌کند و به سر مهماندار ارشد گزارش می نویسد. مهمانداران نیز باید ضمن ایستادن در ردیف صندلی‌ها، مسافران را برای نشستن بر روی صندلی خود که در کارت پرواز تعیین شده‌است، راهنمایی کنند." (منبع)

نمایش موارد ایمنی

نمایش موارد ایمنی از دیگر کارهایی است که باید مهمانداران آنها را انجام دهند. البته قبل از بیان ایمنی باید از سالم بودن مانیتورها برای نمایش ایمنی ها اطمینان حاصل کنند. بسته بودن میزهای صندلی ‌ها، قرار داشتن صندلی‌ ها در حالت عمودی، کمربندهای ایمنی قبل از برخاستن هواپیما و بسته بودن محفظه ‌های چمدان‌ ها از جمله موارد دیگری است که مهمانداران باید آنها را چک و بیان نمایند.

وظایف مهماندار هواپیما در هنگام پرواز

مهمانداران به جز ایمنی و کارهای قبل از پرواز، می بایست فعالیت هایی که در زمان پرواز به آنها سپرده شده است را انجام دهند. مهمانداران در طول پرواز با هواپیما معمولاً برای مسافران غذا و نوشیدنی مسافران سرو می نمایند.

وظیفه مهماندارن فقط سرو غذا نیست

سر زدن به مسافران در طول پرواز جهت نداشتن مشکل از دیگر وظایف مهمانداران در طول پرواز است. در طول توربولانس آن‌ها باید از ایمنی قسمت ‌های گوناگون کابین هواپیما اطمینان حاصل کنند و اگر مسافری در طول پرواز ترسیده و ناآرام است را آرام کنند. قبل از نشستن هواپیما صندلی ها می بایست به صورت عمودی قرار بگیرند، مهمانداران باید این کار را چک نمایند. جمع آوری تمامی مایعات داغ و زباله‌ها بر عهده مهمانداران می باشد. مهمترین کاری که یک مهماندار قبل از پرواز باید آن را انجام دهد، بررسی نهایی ایمنی کابین قبل از فرود هواپیما است.

خدمات بهتر در برخی از مسیرها

بسیاری ایرلاین ها در برخی از مسیرها خدمات ویژه ای به مسافرانی که بلیط هواپیما را خریداری کرده اند، ارائه می دهند. در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان خطوطی وجود دارد که خدمات بسیار ارزنده ای نسبت به سایر مسیرها عرضه می شود. در این نوع پروازها مهمانداران باید حداکثر خدمات را به مسافران ارائه دهند.

اگر مایلید تا در این مسیر ها رفت و آمد کنید و قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، می توانید از خدمات ویژه سایت تیک بان استفاده نمایید.  سایت تیک بان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سامانه ‌های فروش اینترنتی یا آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس است، که می‌توانید به وسیله آن در کمترین زمان وبا ارزان ‌ترین قیمت بلیط هواپیما خارجی و داخلی خود را خریداری کنید.

زبان مهمانداران هواپیما

مهماندارانی که در خطوط داخلی هر کشور فعالیت می کنند، می بایست به زبان و گفتار کشور خود کاملا مسلط باشند. مهماندارانی که در خطوط بین المللی فعالیت می کنند، باید به چند زبان مسلط باشند. زبان های انگلیسی، فرانسوی، روسی، هندی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی، عربی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی و ترکی از جمله زبان هایی هستند که مورد توجه شرکت های هواپیمایی قرار می گیرند.

لباس مهمانداران هواپیما

مهماندارانی که در هواپیما فعالیت می نمایند، از یونیفرم یا لباس مخصوص استفاده می کنند. این لباس ها توسط شرکت های هواپیمایی طراحی می شود. از دهه‌ ۱۹۸۰ میلادی تا به امروز شرکت های هواپیمایی آسیایی به خصوص هواپیماهای ملی هر کشور، از لباس محلی و ملی خود برای یونیفرم مهمانداران استفاده می ‌کنند. این کار می تواند معرف فرهنگ هر شرکت هواپیمایی باشد.

بیشتر بدانید

اگر مایلید با مهمانداران هواپیما بیشتر آشنا شوید، می توانید به مجله تیک بان مراجعه کنید. سایت تیک بان علاوه بر اطلاعات دقیق سفر، بلیط های مختلف وسایل نقلیه را ارائه میدهد. یکی از این بلیط ها بلیط هواپیما است. سایت تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز سایت های معتبر در زمینه بلیط هواپیما هستند.

سامانه بلیط هواپیما تیک بان خرید بلیط هواپیما ارزان، لحظه آخری و چارتر را برای شما بسیار آسان کرده است. کافی است، کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com را جستجو کنید و بعد از گذراندن چند مرحله ساده بلیط خود را خریداری نمایید.

ایسوس

نظر شما چیست؟