27/07/1399 - 15:55
دوره آموزش کاربردی هوش تجاری با Power BI
هوشمندی کسب و کار یا همان هوش تجاری امروزه به یک حوزه پرطرفدار و مهم در دنیای کسب و کار تبدیل شده است. برای توضیح مزایای هوش تجاری باید گفت که ، هوش تجاری ( Business Intelligence ) و یا به اختصار BI، یک فرآیند وابسته به تکنولوژی برای تحلیل داده هاست.

1606683296_1_0.gif

این فرآیند هوش تجاری در نهایت به مدیران، صاحبان کسب و کار و در نهایت تمام سرشاخه های اصلی یک کسب و کار، اطلاعاتی جامع و کامل می دهد.
یکی از مزایای هوش تجاری ، ابزارهای مفید و کاربردی مانند Power BI آن است که برای آنالیز و تحلیل داده ها به اشکال مختلفی ارائه می شود؛ مثلا به صورت گزارش، چارت، نقشه، گراف، داشبورد و تمام ابزارهایی که قابلیت تبدیل اطلاعات و داده های خام را به قالب های بصری و قابل استفاده داشته باشند.
در واقع هوش تجاری به شما به عنوان مدیر کسب و کار کمک می کند تا عوامل موفقیت و شکست در پروژه های خودتان را پیدا کنید.
پیدا کردن عوامل موفقیت و شکست، یکی از مهمترین عوامل مزایای هوش تجاری به حساب می آید؛ چرا که باعث می شود شما به عنوان مدیر،  بفهمید چه عاملی سودساز است و چه عاملی موجب شکست و ضرر می شود.


مزایای هوش تجاری

مسیریکه هوش تجاری یا BI طی می نماید، در نهایت باعث می شود که یک سازمان قادر باشد اطلاعات را از سیستم داخلی و منبع هایی که برای شرکت به صورت خارجی است جمع آوری نماید و آنها را برای تحلیل و بررسی آماده نماید.
از کنار هم قرار دادن این اطلاعات، یک گزارش تهیه می شود که به مدیر و سرشاخه اصلی سازمان تحویل داده می شود و این تحویل می تواند در قالب زبان DAX در پاور بی آی باشد.
در تعریف ساده تر در مورد هوش تجاری باید گفت: که یک منشی و مشاور به تمام معنا برای شما و کسب و کارتان است، که به کمک آمار و ارقام واقعی، به سود دهی شما کمک می کند و جلوی ضرر های آینده را خواهد گرفت.
هوش تجاری مزایای فراوانی دارد و با استفاده از الگوریتم ها و نرم افزارهای پیشرفته به تجزیه و تحلیل داده ها می پردازد و در نهایت گزارش های قابل فهم و کامل برای شما آماده خواهد کرد.
در ادامه این مقاله به بررسی مزایای هوش تجاری و تاثیر آن بر کسب و کار ها می پردازیم، پس لطفا با ما همراه باشید.

1. گزارش دهی منظم و سریع از مزایای هوش تجاری است

در ادامه مزایای هوش تجاری باید بیان داشت که ، در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها از بخش ها و دپارتمان های متفاوتی تشکیل شده است و هر بخش اطلاعات ویژه خود را دارد.
با استفاده از ابزارهای قدرتمند هوش تجاری این توانایی وجود دارد که در کوتاه ترین زمان یک آنالیز تکمیل شده و بی نقص از بخش های مختلف کسب و کارتان جمع آوری کنید.
در نهایت با جمع آوری گزارشات، میتوانید به بررسی و تحلیل جداگانه بخش ها بپردازید و پاسخ سوالات مطرح شده را پیدا کنید.

2. اندازه گیری پیشرفت از مزایای هوش تجاری است

از برنامه ها و ابزارهای هوش تجاری میتوان در ایجاد یک عملکرد و تجزیه و تحلیل بخش های مختلف یک کسب و کار استفاده کرد؛ به عبارت دیگر هوش تجاری بخش های کلیدی انجام درست یک کسب و کار را بررسی می کند و به شما میزان پیشرفت آن را نشان خواهد داد.
بخش های کلیدی در موقعیت های مختلف میتواند شامل مواد متنوعی باشد؛ میتوانیم برای بخش های کلیدی مواردی مثل: هزینه، منابع، زمان، کیفیت و ... را نام ببریم.
پیگیری معیار ها و اندازه گیری ها میتواند برای مدیران، سهامداران، کارکنان و مشتریان یک شرکت، اطمینان ایجاد کند که شرکت مسیر خود را به سوی موفقیت به خوبی طی می کند و تمام کارها به بهترین نحو در حال انجام شدن است.
همچنین اگر شرکت از معیارهای تعیین شده خارج شود، با پیگیری معیارها به وسیله هوش تجاری متوجه مشکل خواهید شد و برای رفع آن اقدام خواهید نمود.

3. ایجاد معیارهای مختلف برای شرکت، یکی دیگر از مزایای هوش تجاری است

اگر به این موضوع علمی نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که امروزه هر شرکتی نیاز به یک معیار سنجش دارد تا بتواند فرایندی برای مقایسه و روند پیگیری پیشرفت های شرکت، در اختیار داشته باشد.

برای ایجاد معیار های مناسب برای سنجش، هوش تجاری بهترین شیوه و گزینه برای صنایع بزرگ محسوب می شود.
هوش تجاری است که به ما کمک می کند تا افزایش و کاهش هزینه ها در شرکت را به سرعت متوجه شویم و برای حفظ راه های مثبت تلاش کنیم و به رفع روش های مضر بپردازیم.
معیارهای هوش تجاری به شرکت ها کمک می کند تا نقاطی که رقابت با رقبا راحت تر است را پیدا کنیم و به پیشرفت در آن نقطه بپردازیم.
در ادامه مزایای هوش تجاری باید بیان داشت که ، با استفاده از این معیارها، سازمان ها و شرکت ها میتوانند رقبای خود را که به نوعی تهدید حساب می شوند را شناسایی کنند و برای پیشی گرفتن از آنها، به فکر راه حل باشند.

اگر شما هم به حوزه هوش تجاری با Power BI علاقه‌مند شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم شرکت در دوره‌های آموزشی هوش تجاری را در دستور کار خود قرار دهید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم به دوره هوش تجاری با Power BI در سایت کار و کسب مراجعه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟