25/06/1399 - 18:59
"مفتاح رایانه افزار" برترین ارائه دهنده انواع تجهیزات شبکه و مراکز داده
در عصر حاضر بسیاری از فعالیت ها و کسب و کارها به صورت مجازی و بدون حضور فیزیکی در محل مورد نظر انجام می شود. به همین منظور همه ما نیاز داریم اطلاعاتی راجع به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات داشته باشیم تا در صورت بروز مشکل، از چنین شرکت‌هایی مشاوره و کمک بگیریم. یکی از شرکت های معتبری که در حوزه فناوری اطلاعات از سال 1381 مشغول به فعالیت است، شرکت مهندسی مفتاح رایانه افزار می‌باشد.

1606683296_1_0.gif

معرفی شرکت مفتاح رایانه افزار

این شرکت یکی از معتبر ترین شرکت های ارائه محصولات تخصصی در حوزه IT و  ICT است. شرکت مفتاح آماده ارائه خدمات فناوری اطلاعات به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در ایران می باشد و شما می توانید همه دغدغه‌ها و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کسب و کار خود را توسط مشاوران و کارشناسان کارآزموده‌ی این شرکت برطرف کنید.

معرفی خدمات شرکت مفتاح رایانه افزار

  1. شرکت مفتاح آماده ارائه خدمات در زمینه مشاوره و راه اندازی دیتانستر می باشد.
  2. ارائه خدماتی همچون طراحی و ارزیابی دقیق مستندات و مدیریت فناوری اطلاعات شرکت ها و ادارت
  3. این شرکت همچنین به پشتوانه دانش خود به تامین تجهیزات شبکه و دیتاسنتر نیز می پردازد.
  4. پشتیبانی و عیب یابی توسط مشاوران شرکت مفتاح رایانه افزار به طور مداوم انجام می شود.
  5. دانش مجازی سازی شرکت، بسیار به روز و کارامد است.
  6. این شرکت همواره از فناوری های نوین برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات بهره می گیرد.

انواع تجهیزات شبکه:

1.تجهیزات شبکه فعال یا اکتیو:

انتخاب درست و مناسب این نوع تجهیزات شبکه بسیار حیاتی و مهم است و نیازمند تخصص و دانش سایبری می باشد. به کلیه تجهیزاتی که به جریان الکتریکی وصل می شوند و توسط جریان برق کار می کنند، تجهیزات اکتیو یا فعال گفته می شود. این تجهیزات وظیفه ارتباط و انتقال داده ها را برعهده دارند. همچنین از تجهیزات شبکه اکتیو یا فعال برای ذخیره سازی داده ها و مدیریت آن ها استفاده می شود.

انواع تجهیزات شبکه فعال: کارت شبکه، اکسس پوینت، سوئیچ شبکه، روتر، دوربین های مدار بسته، تجهیزات ویدئو کنفرانس، سیستم های تلفن اینترنتی، انباره های ذخیره سازی، پرینتر سرورها، مودم دیجیتال و...

2.تجهیزات شبکه غیر فعال یا پسیو:

این نوع تجهیزات شبکه برای نصب و پیکر بندی مورد استفاده قرار می گیرند. به تجهیزاتی که بدون جریان برق کار می کنند و نیازی به الکتریسیته ندارند تجهیزات شبکه غیر فعال یا پسیو گفته می شود. چنین تجهیزاتی را نمی توان برنامه ریزی کرد و هچنین قابل تغییر چه از لحاظ محتوا وچه از لحاظ اطلاعات نمی باشند.

انواع تجهیزات غیر فعال پسیو: کابل، پچ کورد، فیبر نوری، کیستون پریز، سوکت دیواری، تستر، رک آماده نصب، انواع فیس پلیت، انواع کانکتور و...

به یاد داشته باشید در صورتی که تمامی امکانات تجهیزات غیر فعال را فراهم کرده باشید، اگر تجهیزات اکتیو مهیا و آماده نباشند، هیچ گونه اطلاعاتی انتقال نمی یابد و در واقع سیستم شما کارامد نیست و به درد نمی خورد.

معرفی سوئیچ شبکه و کاربرد آن:

واژه سوئیچ به طور عمومی برای دستگاه‌های چندپورته‌ای که واسطِ اتصال دستگاه­های دیگر هستند استفاده می شود. در علم شبکه‌های کامپیوتری برای اتصال چند Node به یکدیگر چنین دستگاهی استفاده می شود. سوئیچ شبکه در واقع برای جابجایی اطلاعات بین دستگاه های مختلف کاربرد دارد که با توجه به آدرس درج شده در بخش پایانی فریم، پورت مقصد را شناسایی می کند و بسته  اطلاعات را به همان پورت ارسال می کند.

سوئیچ شبکه به خوبی میداند که چه دستگاهی برای داده‌ها در خواست داده است. در سوئیچ شبکه اطلاعات به صورت یک طرفه از پورت مبدا به سمت پورت مقصد ارسال می شوند. دستگاه سوئیچ شبکه تراکنش و ترافیک شبکه کمتری دارد زیرا انتقال اطلاعات یک طرفه است. مدیریت پورت در سوئیچ شبکه، به خوبی با دقت بالایی قابل انجام است؛ همین امر باعث می شود سوئیچ در ابعاد بزرگتر مورد استفاده قرار بگیرد. با پیشرفت فناوری و افزایش دانش، امروزه شاهد سوئیچ های دو طرفه نیز هستیم که علاوه بر ارسال، قادر به دریافت اطلاعات نیز می باشند.

شرکت مفتاح رایانه افزار با بیش از 18 سال سابقه کاری در زمینه مراکز داده می تواند از کسب و کار شما حمایت و پشتیبانی کند. همچنین شما می توانید طراحی سامانه های جامع نرم افزاری را که میبایست روی مراکز داده در سازمانتان نصب و توسط کارشناسانتان استفاده شوند، به شرکت مفتاح بسپارید.

معرفی روتر و کاربرد آن:

روترها از جمله دستگاه هایی هستند که همه ما روزانه از آن ها –بعنوان مودم‌روترِ ADSL- استفاده می کنیم اما به طور دقیق از کارایی آن اطلاع نداریم. روتر اطلاعات و داده ها را از شبکه مورد نظر به مقصد منتقل می کند. این کار ممکن است از یک شبکه یا از چند شبکه به یک مقصد مشخص انجام شود. در واقع روتر یک آدرس مشخص را به شبکه مورد نظر می دهد تا اطلاعات و داده ها را موقع دریافت به مقصد برساند. در این مورد حتما به منحصر بفرد بودن آدرس و شماره هر شبکه دقت کنید تا اطلاعات به درستی دریافت و انتقال یابند. روتر این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات خود را از مقصد مشخص دوباره به شبکه بازگردانی کنید. این کار در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. از روتر برای اتصال چند دستگاه به هم استفاده می شود بنابراین وجود یک روتر در هر خانه ضروری است.

تفاوت های روتر بی سیم و سیمی را می توان در نوع و چگونگی ارتباط آن ها دانست. روتر بی سیم دارای  وای فای و یا یک آنتن می باشد. روتر سیمی فقط مجهز به پورت  LAN  می باشد. روتر بی سیم امکان اتصال و برقراری ارتباط را بدون کابل و پورتِ فیزیکی روی دستگاه امکان پذیر می کند درحالی که روتر سیمی این چنین نیست.

تفاوت بین سوئیچ شبکه  و روتر:

  1. هر دو برای ایجاد شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند و از هر دو برای اتصال کامپیوتر ها به هم استفاده می شود.
  2. سوئیچ شبکه برای اتصال رایانه در یک شبکه‌ی طراحی شده، مورد استفاده قرار می گیرد. اما از روتر برای اتصال چند شبکه طراحی شده، استفاده می شود.
  3. در شبکه های خانگی از روترهایی که در خود مودمِ ADSL نیز دارند برای اتصال دستگاه ها به شبکه اینترنت استفاده می شود. دستگاه هایی همچون رایانه و تبلت را نیز می توان از طریق اتصال بی سیم یا سیمی به روتر وصل کرد.
  4. سوئیچ شبکه معمولا در شبکه هایی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. چنین دستگاهی بیشتر در ادارات مورد استفاده قراره می گیرد.
  5. شبکه های بزرگ ممکن است دارای چندین سوئیچ باشند. چنین سوئیچ هایی معمولا به یک روتر نیز وصل می شوند. تا کارامدی شبکه بیشتر و بهتر شود.
  6. گاهی اوقات سوئیچ به جای یک روتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما توجه به این نکته ضروری است که پیکربندی روتر، در سوئیچ شبکه وجود ندارد.

شرکت مفتاح رایانه افزار همواره در پی آن است که بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن در اختیار کسب و کارهای کشور عزیزمان ایران قرار دهد و آنچه برای مفتاح اهمیت دارد رضایت و خرسندی مشتریانش می باشد.

برای تماس با شرکت مفتاح می توانید یا از طریق سرچ مفتاح رایانه افزار در گوگل و یا به صورت مستقیم وارد نشانی www.meftah.com شوید.

ایسوس

نظر شما چیست؟