20/03/1399 - 18:12
تتر چیست؟
اگر کمی در مورد بازار بیت کوین ها و ارزهای رمزگذاری شده اطلاع داشته باشید با نام ارز دیجیتال تتر هم آشنایی دارید. تتر یکی از پر استفاده ترین ارزهای دیجیتال در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال است و طرفداران بسیاری در بازار معاملات آنلاین به خود جذب کرده است. به همین واسطه در این مقاله ما قرار است تا همه آن چیزی که شما باید در مورد این ارز بدانید را در اطلاعتان قرار دهیم. پس همراه ما باشید.

تاریخچه حضور تتر در بازار ارز دیجیتال

ارز رمزنگاری شده Tether که با نشان USDT معرفی می شود از سال 2015 و توسط شرکت رئال کوین معرفی شد و از فوریه همان سال به بازار مبادلات خرید و فروش ارز دیجیتال راه پیدا کرد.

دو توکن USDT و EURT از سال 2015 توانست با نرخ ثابت یورو و دلار خرید و فروش شود. مهم ترین ویژگی این رمز ارز به نسبت سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ها، نرخ ثابت آن است.

 جالب این است که تصور عمومی در ابتدای حضور این رمز ارز این بود که خرید و فروش آن توسط بانک مرکزی آمریکا و یا نهادهای مالی مرتبط پشتیبانی می شود در صورتی که پس از گذشت یک سال از خرید فروش تترها در بازارهای ارز دیجیتال، کاربران متوجه شدند که عملکرد این نوع از ارزها کاملا مستقل از هر گونه نهاد دولتی در ایالت آمریکاست.

دلیل محبوبیت رمز ارز تتر چیست؟

ارز تتر به نسبت سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، ریپل، اتریوم و لایت کوین از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار است اما دلیل این محبوبیت و رقابت برای خرید و فروش آن در چیست؟

مهم ترین دلیل شهرت و محبوبیت تترها که توانسته خود را تافته جدابافته ای به نسبت سایر ارزهای دیجیتال کند این است که این ارز به عنوان stable coin یا همان ارز ثابت معروف است. به این معنا که هر تتر به اندازه یک دلار ارزش دارد و ثبات ارزشی آن موجب می شود کاربران بتوانند برای خرید و فروش این کوین خیالی آسوده تر داشته باشند.

برای مثال اگر کاربری در سال 2015 به مقدار 20 تتر خریداری کرده باشد حال با گذشت 5 سال از مبادلاتش می تواند ارز دیجیتال تتر خود را به قیمت دلار روز تبادل کند.

بسیاری از کاربران فعال و حرفه ای خرید تترها را خیلی جذاب نمی دانند، چرا که این دسته از افراد معتقد هستند که از اصلی ترین جذابیت های حضور در بازار رمز ارزها، رقابت و غیر پیش بینی بودن نرخ رمز ارزهاست.

کاربرد رمز ارز تتر، Tether چیست؟

بسیاری از تاجران و افرادی که برای مبادلات نقدی خود از صرافی ها و بانک های بین المللی دچار مشکلات عدیده می شوند از کاربرد استیبل کوین تترها برای انجام مبادلات خود استفاده می کنند و به راحتی با کارمزد کمتر فرایند های مالی خود را به سرانجام می رسانند.

استفاده از تتر برای ایرانی ها

یکی از مهم ترین موارد استفاده رمز ارزهای تتر برای آن دسته از افرادی پیشنهاد می شود که سابقه کافی در خصوص خرید و فروش ارزها را ندارند چرا که ثبات قیمت این رمز  در ماشین حساب ارز دیجیتال موجب شده تا ریسک پذیری افرادی که در این زمینه حرفه ای نیستند را پایین بیاورد و به این واسطه افراد زیادی وارد دنیای خرید و فروش ارز دیجیتال شوند.

ایرانیان می توانند با توجه به محدودیت هایی که برای انجام معاملات بین المللی خود دارند با استفاده از خرید و فروش تتر در صرافی های آنلاین به راحتی وارد بازار دیجیتال شوند و با نوسانات بازار رقابت خود را در بازار رمز ارزها امتحان کنند.

چگونه می توان تتر را تهیه کرد؟

شاید شما هم پس از مطالعه این مقاله این سوال برایتان ایجاد شده باشد که چگونه می توانیم رمز ارز تتر را تهیه کنیم؟

در پاسخ به این سوال در نظر داشته باشید که با توجه به محدویت فعالیت صرافی های آنلاین در ایران، سایت های نامطمئن زیادی فرایند مبادلات ارز دیجیتال را آغاز کرده اند و کاربران اینترنتی بدون توجه به نام و اعتبار آن ها تجربه ناخوشایندی از خرید ارز دیجیتال و بایننس کوین ها به دست می آورند.

 به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با کمی جست و جو و تحقیق در مورد سایت های معتبر و مورد اعتماد اولین حضور خود را در بازار دیجیتال امتحان کنید و تجربه خوشایندی از رقابت با رمز ارزها را برای خود رقم بزنید.

نویتکس، اولین بازار مبادلات رمز ارزها در کشور

نویتکس، اولین بازار حرفه ای و بومی مبادلات رمز ارزها در کشور بیش از سه سال است که فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است. این سامانه آنلاین با تضمین امنیت مبادلات کاربران این اطمینان را به افراد می دهد تا فرایند پرداخت و انجام مبادلات خود را در امن ترین شرایط ممکن به انجام برسانند.

نویتکس با بهره مندی از پشتیبانی آنلاین و خدمات تلفنی در تمام ساعات اداری آماده پاسخگویی دغدغه ها و مشکلات کاربران خود است تا به این صورت بتواند پاسخگوی کاربران و مخاطبانی باشد که با اطمینان از این سامانه قصد دارند حضور حرفه ای خود را در بازارهای ارز دیجیتال جهانی امتحان کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟