07/02/1399 - 20:15
خدمات سئو سایت چیست و چرا اصول SEO مهم است؟
سئو یا (SEO (Search Engine optimization به مجموعه فرآیندهایی می‌گویند که موجب بهبود نتایج بهتر در موتورهای جستجو از جمله گوگل خواهند شد. جایگاه و رتبه سایت در افزایش بازدید تاثیر مستقیم دارد، یعنی هر چه جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو بهتر و بالاتر باشد، مسلما کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد.

1606683296_1_0.gif

به طور کلی، اکثر کاربران در نتایج جستجوی خود به صفحه اول گوگل بسنده کرده و پاسخ سوال خود را در همان صفحه به ویژه سه سایت اول صفحه پیدا می‌کنند، بنابراین جایگاه سایت شما در افزایش بازدید و در نتیجه افزایش درآمد، بسیار مهم و حائز اهمیت است. در ادامه به سوال بسیاری از شما درباره اینکه خدمات سئو سایت چیست و اینکه چرا سئو سایت مهم است، خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

سئو به بهبود وضعیت سایت بسیار موثر بوده و شامل دو بخش داخلی و خارجی می‌شود. فرآیندهای مربوط به سئو بیشتر بر روی عوامل داخلی تاکید دارد که شامل بهبود ساختار وبسایت و همچنین قالب آن می‌شود. سئو خارجی هم به معرفی سایت شما بر روی سایر سایت‌ها و فرآیند بک لینک سازی مثبت گفته می‌شود. در حالت کلی، سئو وضعیت سایت شما را در گوگل بهبود خواهد بخشید.

 توجه داشته باشید که دو عامل مهم سئو را می‌توان چگونگی طراحی سایت و محتوای سایت عنوان کرد که هیچکدام بدون دیگری معنا ندارد، در حقیقت این دو عامل مکمل یکدیگر هستند و با هم به بهبود وضعیت سایت در نتایج جستجو کمک خواهند کرد، البته طراحی سایت شامل بخش‌های مختلفی همانند کدنویسی، سرعت لود شدن سایت، ساختار صفحات، طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه، لینک‌سازی و سایر موارد خواهد شد.

باید بدانید که تخصص بالا و تجربه زیاد در کار سئو بدون وجود یک محتوای خوب که بر اساس استانداردهای گوگل نوشته شده باشد، نتیجه‌ای به همراه ندارد، همچنین یک محتوای عالی هم بدون انجام فرآیندهای سئو بر روی آن نمی‌تواند نتیجه مثبتی برای سایت به ارمغان آورد، بنابراین این دو نکته را حتما مدنظر قرار دهید.

موتور جستجوی گوگل استانداردهایی را برای مطالب موجود در سایت در نظر گرفته که اگر انجام شود، گوگل به سایت شما اعتماد کرده و جایگاه ویژه‌ای را در نتایج جستجو به سایت شما اختصاص خواهد داد.

سئو کردن سایت یا بهتر بگوییم بهینه‌سازری سایت توسط سئوکار انجام می‌شود و حرفه‌ای بودن و تجربه بالا این فرد قطعا در بهبود وضعیت سایت شما بی‌تاثیر نیست. در حقیقت، سئوکار مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما را پیدا کرده و آن‌ها را رفع می‌کند تا امتیاز صفحات سایت شما در گوگل بیشتر شود.

 انتخاب کلمات کلیدی مناسب، یعنی کلماتی که توسط کاربران جستجو می‌شود، هم بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد. در حالت کلی، سئو سایت به تمام عملکردهای انجام شده بر روی سایت مرتبط بوده و یک وبسایت بدون سئو نمی‌تواند نتایج مطلوبی در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد، بنابراین اگر موتور جستجو نتواند صفحات سایت شما را پیدا کند، قطعا کاربران هم قادر به یافتن محتوای سایت شما نخواهند بود.

خدمات سئو چیست؟

حتما این سوال را از خود پرسیده اید که، خدمات سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ به تمام فعالیت‌های انجام شده در داخل و خارج از وبسایت جهت قرار گرفتن کلملت کلیدی وبسایت در صفحات اول موتورهای جستجو و از آن مهم‌تر حفظ جایگاه این رتبه، خدمات سئو گفته می‌شود.

تمام کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه بتوانند ماندگار باشند و جایگاه خوبی را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورند، به خدمات سئو نیاز دارند. خدمات سئو به صورت کاملا هدفمند، مشتریان را به سایت شما ارجاع داده و ماندگاری بالایی دارند، البته در نظر داشته باشید که خدمات سئو به دو بخش سفید و سیاه تقسیم می‌شود.

خدمات سئو سفید به روش‌های کاملا متعارف و قانونی برای بهبود وضعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو می‌پردازد و از این طریق به صورت کاملا هدفمند کاربران را به سایت شما ارجاع می‌دهد. این نوع از خدمات سئو توسط روش‌ها و تکنیک‌های خاص و حرفه‌ای انجام می‌شود و ماندگاریی بالایی دارد، اما خدمات سئو سیاه به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که قصد دارند توسط روش‌های غیرمتعارف و غیرقانونی، موتورهای جستجو را فریب دهند.

 این روش ممکن است در کوتاه مدت نتایج مطلوبی را به شما ارائه دهد، اما پس از گذشت یک مدت کوتاه، موتورهای جستجو از این فریب آگاه شده و علاوه بر اینکه سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو به شدت افت می‌دهند، مرتکب جریمه هم خواهید شد، بنابراین هرگز از این روش بهره نگیرید و سعی کنید کار را اصولی و هدفمند پیش ببرید تا بهبود وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو، ماندگار باشد.

توجه داشته باشید که هر چقدر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهتر باشد، اعتماد مشتریان به سایت شما بیشتر شده و کاربران بیشتری به دست می‌آورید و نتیجه آن درآمد چشمگیر فروش محصولات از سایت شما خواهد بود. در این وضعیت، اگر سئو سایت خود را رها کنید یا همانند گذشته پرقدرت و به روز نباشید، رقیبان از شما پیشی گرفته و به دست آوردن جایگاه گذشته قطعا بسیار دشوار خواهد بود.

بد نیست بدانید که درصد استفاده کاربران در سطح جهان از موتور جستجوی گوگل، 80 درصد بوده و این میزان برای موتورهای جستجو یاهو، بینگ و سایر موارد به ترتیب 9.5، 8.5 و 2 است، به همین دلیل همواره رسیدن به صفحه اول گوگل یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان وبسایت‌ها به شمار می‌رود.

گوگل بیش از 200 معیار برای رتبه‌بندی سایت‌ها دارد که همه آن‌ها به طراحی و محتوای سایت مربوط می‌شود، اما همگی دارای اهمیت یکسانی نیستند، بنابراین اگر می‌خواهید سایت شما در صفحه اول گوگل پدیدار شود، باید معیارهای گوگل را به دقت بررسی کرده و در سایت خود اعمال کنید. سایت‌هایی که هم‌اکنون در صفحات اول جستجوی شما ظاهر می‌شوند، به معیارهای گوگل نزدیک‌تر بوده و رقیب شما محسوب می‌شوند.

به تغییرات مداوم در الگوریتم گوگل توجه کنید!

توجه داشته باشید که الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تغییرات است، بنابراین سئوکار هم باید خود را مطابق با تغییرات گوگل، تغییر دهد، در غیر اینصورت نمی‌توانید نتایج مطلوبی را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید. الگوریتم‌های گوگل همزمان با تغییرات دنیای اینترنت، دچار تغییر شده و بهینه‌سازی می‌شوند، بنابراین سئوکار سایت شما باید همیشه در زمینه دانش خود مطالعه داشته و به روز باشد.

با این اوصاف، بهینه‌سازی‌های که قبلا می‌توانستند نتایج مطلبوبی را در موتورهای جستجو برای سایت شما به همراه داشته باشند، هم‌اکنون آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به سایت شما وارد خواهند کرد، بنابراین حتما این مسئله را مدنظر داشته باشید و با سئوکارهای حرفه‌ای و باتجربه کار کنید.

برخی از مهم‌ترین عوامل اصول سئو جهت تولید محتوای بهینه شده

بعضی از عناصر اصول سئو برای تولید یک محتوای بهینه‌شده ضروری هستند و باید حتما مدنظر قرار گیرند. در ادامه به معرفی این عناصر خواهیم پرداخت:

1: محتوای یونیک و طولانی

توجه داشته باشید که محتوای شما باید کاملا یونیک و اختصاصی باشد، بنابراین هرگز آن را از سایت‌های دیگر کپی نکنید، زیرا این کار علاوه بر اینکه غیراخلاقی است، به سایت شما ضربه خواهد زد. طولانی بودن محتوا هم یک عامل موثر در اصول سئو است، متن‌های کوتاه و بی‌کیفیت تاثیر مخربی بر سئو سایت دارند. مطلب خود را طولانی اما مفید و غیرتکراری بنویسید و به شدت از پرحرفی پرهیز کنید. مطلب شما باید نسبت به مطالب مشابه در سایت‌های رقیب، حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد.

2: انتخاب کلمه کلیدی مناسب

برای محتوای خود یک کلمه کلیدی مناسب و هدفمند در نظر بگیرید. نوشتن محتوا بدون در نظر گرفتن کلمه کلیدی مناسب بی‌نتیجه خواهد بود، زیرا باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که کاربران بیشتر جستجو می‌کنند. برای انجام این کار می‌توانید از ابزارهای مختلفی همانند Google Keyword Planner بهره بگیرید.

3: URL کوتاه و بهینه

انتخاب URL مناسب هم یکی دیگر از عوامل مهم اصول سئو به شمار می‌رود که باید به آن توجه کرد. به طور معمول، بکارگیری 3 تا 5 کلمه برای آدرس URL کافی‌ست، زیرا کاربران بیشتر بر روی لینک‌های کوتاه و البته قابل فهم کلیک می‌کنند. استفاده از URL طولانی و پیچیده هیچ جذابیتی برای کاربران ندارد.

4: بهینه‌سازی برچسب عنوان

بهینه‌سازی برچسب عنوان در اصول سئو بسیار مهم است و کلمه کلیدی باید حتما در آن به کار گرفته شود. سعی کنید کلمه کلیدی خود را در ابتدای عنوان بنویسید، زیرا این مسئله در بهینه‌سازی عنوان موثر است. توجه داشته باشید که عنوان باید حتما کمتر از 60 کاراکتر باشد.

5: بهینه‌سازی توضیحات متا

اگرچه توضیحات متا دیگر در رتبه‌بندی گوگل تاثیر ندارد، اما بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که کاربران بعد از عنوان، اولین متنی که مشاهده می‌کنند، توضیحات متا است، بنابراین نوشتن توضیحات مناسب و پرداختن به اینکه قرار است در این مطلب به چه چیزی پرداخته شود، کاربر را ترغیب می‌کند که وارد مطلب سایت شما شود.

6: استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول متن

حتما در پاراگراف اول متن از کلمه کلیدی استفاده کنید و آن را در 100 کلمه ابتدایی به کار بگیرید، اما هرگز سعی نکنید متن خود را از کلمه کلیدی اشباع کرده و ذهن خواننده را خسته کنید. کلمه کلیدی باید به صورت کاملا طبیعی در متن جای داده شوند و تعداد آن‌ها از نظر سئو مناسب باشد، اما حداقل یک بار در پاراگراف اول متن از کلمه کلیدی استفاده کنید.

7: استفاده از تصویر و ویدیو

قرار دادن تصویر و ویدیو در متن علاوه بر اینکه، ذهنیت بهتری از متن در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مدت زمان ماندگاری افراد در سایت را هم افزایش خواهد داد و این در رتبه‌بندی گوگل بسیار مهم است.

8: لینک‌سازی

لینک‌سازی را هم می‌توان یکی دیگر از عناصر مهم اصول سئو دانست که اگر به درستی انجام شود، تاثیر مثبتی در بهبود وضعیت سایت دارد. کلمات مناسبی از متن را که قبلا در مورد آن مطلب نوشته‌اید، به آن لینک دهید، همچنین برای انجام لینک‌سازی خارجی هم می‌توانید کلمات ارزشمند خود را به یک مطلب در سایت دیگر لینک کنید، تا هم کاربران از آن مطلب بهره‌مند شوند و هم سئوی سایت شما به وضعیت مطلوبی برسد.

دلیل مهم بودن اصول سئو چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، گوگل الگوریتم‌های خود را به طور مستمر بروزرسانی کرده و الگوریتم‌های جدیدی را برای بهبود وضعیت سایت در نظر می‌گیرد، اما به طور کلی قواعد و مقررات اصول سئو بر یک پایه شکل گرفته و نسبتا ثابت هستند و بکارگیری درست از آن‌ها، قطعا رتبه و جایگاه سایت شما را بهبود خواهد بخشید.

 متخصصان حرفه‌ای سئو، به طور مداوم اطلاعات خود را به روز کرده و علاوه بر بکارگیری صحیح اصول سئو، تغییرات گوگل را هم بررسی و به بهترین شکل ممکن اعمال خواهند کرد. بکارگیری اصول حقیقی سئو در بهبود وضعیت و ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ایسوس

نظر شما چیست؟